Моля за мнения за ПЧМГ

  • 254 957
  • 1 246
  •   2
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 19 678
Всички се местят, аз изрично питах  Peace

# 106
  • Мнения: 7 286
Много се радвам, че гимназията набира скорост и че се чуват само положителни мнения за нея.
Там винаги ще отиват деца неприети в СМГ и поради тази причина няма как да имат по-добри математици от семегейци.
Но за сметка на това, ПЧМГ може би ще осигурят едно по-добро обучение по някои други предмети, като английски език например.

# 107
  • София
  • Мнения: 5 467
Там винаги ще отиват деца неприети в СМГ и поради тази причина няма как да имат по-добри математици от семегейци.

Има деца, които са в ПЧМГ, след като на са били приети в СМГ.  Макар алтернативи на СМГ да са и математическите паралелки на 125-то, 119-то, 107-мо училища.
Но има родители, които директно насочват децата си към тази гимназия за периода 5-7ми клас, по редица събражения, като балансиран режим - не се учи на две смени,  добра дисциплина, осигурен транспорт, обратна връзка с родителите, по-малки паралелки, застъпена езикова подготовка + математическа насоченост на обучението.

Последна редакция: ср, 18 май 2011, 10:22 от Prizma

# 108
  • Мнения: 7 286
Но има родители, които директно насочват децата си към тази гимназия за периода 5-7ми клас, по различни събражения, като балансиран режим - не се учи на две смени,  има добра дисциплина, осигурен транспорт, застъпена езикова подготовка.
Peace

# 109
  • Мнения: 4 465
Там винаги ще отиват деца неприети в СМГ и поради тази причина няма как да имат по-добри математици от семегейци.

Има деца, които са в ПЧМГ, след като на са били приети в СМГ.  Макар алтернативи на СМГ да са и математическите паралелки на 125-то, 119-то, 107-мо училища.
 

Моята девойка никога не е кандидатствала в СМГ. Има и други деца, които просто са си избрали това училище, а не защото се влиза по-лесно от СМГ. А със сигурност имат и едно дете в класа (поне за него знам), което е било прието в СМГ, но не се е записало там.

# 110
  • София
  • Мнения: 19 678
Ама то не е и срамно да отидеш в ПЧМГ, ако не са те приели в СМГ. За мен поне.
В крайна сметка и там си се влиза с изпит, на който трябва да имаш над 5 и диплома над 5, не е просто записване на който мине оттам  Grinning

# 111
  • Мнения: 1 908
В ПЧМГ се учи сериозно и по математика , и по английски ( имат допълнителни часове по желание за подготовка за сертификати) , и по останалите дисциплини. Забелязах нещо интересно в нашия клас - има деца с нестандртни , много изявени математически способности , изпуснати поради една или друга причина от СМГ ( по- бавни  или притеснителни , неустояли  на изпитния стрес там) , които разгръщат напълно потенциала си в една вече необременена от изпитен стрес среда. Критериите в училището са много високи - периодично се провеждат т. нар. директорски контроли по математика (последното беше на 15. 05.) , за всички с оценка по-ниска от 6 по математика и БЕЛ , след  края на учебната година са предвидени задължителни модули за наваксвне на пропуските и компенсиране на затрудненията , с цел подобряване на резултатите през следващата учебна година , а защо не и самочувствието на децата, давайки им се шанс да повярват , че всички могат да са успешни. Още нещо - самото дете има стимул да се подготвя през годината, за да не му се налага да компенсира през ваканцията , но отново без стрес, защото от друга страна знае , че има допълнителен шанс.

# 112
  • Мнения: 52 314
Някой дали може да коментира резултатите от този тест по математика, да кажем на петокласниците.
http://www.parvamatematicheska.com/index.php?option=com_content& … id=13&lang=bg
Тези деца възпитаници на ПЧМГ ли са?
Аз виждам шест деца със слаби оценки.
Как се наваксват тези пропуски през ваканцията? Според мен тези деца се мъчат и математиката не им е силната страна. Thinking

E, може и да не са от ПЧМГ. Все пак нищо не е написано за това от кое училище са Peace Но и да са, коментарът е лесен. Аз лично вярвам, че в това училище се полагат всички грижи децата да се обучават модерно и ефективно. Учителите явно също са на високо ниво (поне Иван Симеонов се рекламира непрекъснато). Но има само един много съществен проблем - средата. Факт е, че първата опция за най-изявените ученици е СМГ. И заради имиджа, и заради това, че е безплатна. А и заради възможностите. Все пак СМГ изпраща свои отбори на международни състезания, а ПЧМГ не. В резултат на това 95% от учениците на ПЧМГ са деца, неуспели да влязат в СМГ. Или деца, които не обичат стрес и състезателна атмосфера. Или деца, които просто ги мъчи математиката, но родителите им имат амбиция. И на пръстите на ръката се броят децата от всеки випуск, които са си математици, но по някаква причина са избрали частното образование. Е при това положение каквито и подвизи да правят учителите, няма как да докарат средния успех на СМГ. Но пък от друга страна не е и нужно. ПЧМГ е алтернатива, а не второ (ама частно) СМГ. Там децата с по-ниски заложби за математика могат все пак да вдигнат нивото си и после да се реализират успешно в живота. Важно е да има алтернативи, а не да има само едно училище, макар и най-добро.

# 113
  • София
  • Мнения: 5 467
Основно обсъждаме периода 5-7ми клас. Три учебни години в предгимназиална възраст. Важен период, но не за всички така съществен, както е изборът на гимназия.  
За изявени математици СМГ е мястото за този етап от обучението им, като има отлични постижения на деца и от други училища.
Сигурно и в СМГ има различия в математическите способности и постиженията на учениците.
Твърдението "Факт е, че първата опция за най-изявените ученици е СМГ. И заради имиджа, и заради това, че е безплатна. А и заради възможностите." е съмнително.
Имиджът основно идва от успешно завършена гимназия /след 7-ми клас/.
Безплатното обучение не води непременно до "по-изявена" среда от платеното обучение.
Възможности за изява има достатъчно, като редица математически състезания у нас, олимпиади, придобиване на езикови сертификати. Международните състезания са за един малък процент деца и вероятно те са най-концентрирани в СМГ.
В тази възраст на децата, за редица семейства роля за избора на училище имат и други критерии, освен обучението по математика.

Последна редакция: чт, 19 май 2011, 10:13 от Prizma

# 114
  • Мнения: 52 314
Сигурно и в СМГ има различия в математическите способности и постиженията на учениците.
Естествено, че има. Няма начин да няма. Съдя по факта, че на националните състезания се явяват все едни и същи 10-15 деца, а целия випуск е десет пъти по-голям. Но въпреки това на масовите състезания като олимпиадата или Кенгуруто се вижда, че 90% от децата от СМГ се справят много добре.
Твърдението "Факт е, че първата опция за най-изявените ученици е СМГ. И заради имиджа, и заради това, че е безплатна. А и заради възможностите." е съмнително.
Имиджът основно идва от успешно завършена гимназия /след 7-ми клас/.
Не съвсем. След 7 клас има много алтернативи за първокласно ( за нашите условия де) образование - езикови гимназии, ПМГ, АК и т.н. Но за 5-7 клас МГ-тата май са единствената алтернатива за по-добра среда. И там даже имиджът на СМГ е по-добър.
Безплатното обучение не води непременно до "по-изявена" среда от платеното обучение.
По принцип би трябвало платеното обучени да дава по-добри резултати. И в Англия е така, но не и у нас. У нас хората не желаят да плащат. Особено, ако няма смисъл. А в нашите ЧУ най-важното е да ти вземат парите все пак и никой не може да ме убеди, че не се правят компромиси. 
Възможности за изява има достатъчно, като редица математически състезания у нас, олимпиади, придобиване на езикови сертификати. Международните състезания са за един малък процент деца и вероятно те са най-концентрирани в СМГ.
В тази възраст на децата, за редица семейства роля за избора на училище имат и други критерии, освен обучението по математика.
Естествено, затова писах подчертано за децата с математически интереси.

# 115
  • Мнения: 9 018
Тъй като примерно миналата година се е влизало в СМГ с мин.32 точки от един единствен изпит, за "неспособните", изкарали 31 точки е останала "алтернативата" ПЧМГ, 107-мо или още 2 училища.
И ако част от тези деца не успяват да поддържат поне нивото, което са имали, може би и на въпросните училища вероятно нещо куца откъм математика.
Това нещо съм сигурна, че не е Симеонов, интересен ми е броят часове математика в 5-ти клас в 107-мо и  ПЧМГ, съпоставен към броя часове в СМГ. С всичките СИП, ЗИП и т.н.
И аз гледам ЕК, и виждам, че така, както има и отлични състезатели, така има и деца, които са с по-ниски резултати от моя син например (не учи в нито едно от изброените), а неговият резултат не е повече от 100 точки. Горе-долу колкото СМГ-ейци петокласници са над 100 точки, толкова са със 100 и по-малко.

Последна редакция: чт, 19 май 2011, 11:52 от нова

# 116
  • София
  • Мнения: 291
Не се информирах навреме за датата на пробните изпити и пропуснахме този на 15 май. Ако някой има задачите за пети клас (настоящи петокласници, кандидатстващи за шести клас), моля да ми ги прати на prokibar@gmail.com или евентуално инфо къде мога да ги видя? Също и задачите от предходни пробни изпити за петокласници ще ми свършат работа.

# 117
  • Мнения: 52 314
Здравей Нова.
Интересна гледна точка и се запалих да поанализирам Кенгуруто. Е, взех 7 клас, защото там ми е по-интересно Grinning

Оказа се, че над 100 точки имат 48 деца, а под 100 точки имат само 20 деца (почти 2,5/1).
Освен това СМГ-еецът с най- нисък резултат има 70 точки, и това са само две деца.
87% от децата от СМГ имат 90 и повече точки.
Средният резултат на всички СМГ-ейци е малко над 108 точки. (при 81,3 за страната)

За мен това са мноооого добри резултати.

За ПЧМГ не направих анализ, защото са се явили само 5 деца Shocked Явно само толкова имат интерес newsm78

# 118
  • Мнения: 9 018
Може, но пък в 5-ти клас, който за мен е интересен, нещата стоят така: за СМГ  от  общо 88 деца 33 имат от 105 до 145 т (по-малко от половината),  12 деца имат 100 т, а 43 имат от 95 вкл. надолу.
Всъщност представянето зависи от това къде ще поставим децата със 100-те точки, в първата или във втората група. Laughing

за ПЧМГ от общо 15 деца 5  имат над 105 т. вкл. и 10  под 95 т. вкл.

Но ако изключим първите 20-30 деца, където първенството оппределено се държи от СМГ, нататък става доста шарено, не само по отношение на ПЧМГ, а и на останалите училища с математически потоци, които се смесват с други, не така ориентирани.
А все пак в СМГ усилено учат математика още стотина деца.

Хубавото на СМГ е, че там децата са събрани накуп, докато останалите, на които им е симпатична математиката са разпръснати в най-различни училища.
А има и такива, които няма как да разберат дали им харесва тази наука, тъй като в повечето редови училища не учат математика, а смятане. Та по тази причина може би е добра алтернатива ПЧМГ, но не прави добро впечатление сайтът им, защото, без претенции да съм много грамотна, това "на веднъж" ми вади очите:
http://www.parvamatematicheska.com/index.php?option=com_content& … id=32&lang=bg

# 119
  • Мнения: 61
Привет!
Радвам се, че прочетох много положителни мнения за ПЧМГ Peace
Това, че ще има обучение и от 1 до 4 клас, значи ли, че догодина в пети клас ще се приемат по-малко деца - колкото да допълнят вече съществуващите паралелки?

По линка, пуснат от Фран, мога да коментирам, че в първата десетка за пети клас поне четири деца са от СМГ (познавам ги по имената, понеже вече няколко години ги гледам начело на повечето класации Simple Smile).

Общи условия

Активация на акаунт