Моля за мнения за ПЧМГ

  • 254 972
  • 1 246
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 4 465
И аз имах притеснения за "отбраната среда" и определено бях на тръни в началото. Търсих и инфо по въпроса, но нямаше почти никакво. Притесенията (поне за нашия клас) не се оправдаха.

Нивата на математиците на двете места не са еднакви.

Да уточня че в математиката както и във всички останали области нивото зависи от времето отделено за подготовка и учителя. В мнооого по-малка степен зависи от талантите на детето. Та почти всяко дете, прекарало година и даже две, посещавайки курсове по математика би трябвало да покаже поне "средно папагалско" ниво на изпит. И би следвало после да успее да го поддържа при добър преподавател. Не считам че това е мерило за "нивото на математиците". Ако изобщо има такова понятие някъде.  Когато обаче детето не е голям талант (попада в обичайните 95%), семейството е против ученето заради самото учене, а математиката е най-важното, но в балансирана комбинация с останалата част от предметите, "високо папагалско" ниво се постига трудно.

Аз лично не държа детето ми да постигне "високо папагалско" ниво. За повече вероятно няма талант. Както и не считам че има талант за оперна певица. Считам дългите подготвителни курсове за натоварващи и безсмислени, освен ако детето вече не се е профилирало, което не се случва често с деца в 3-4 клас. Това си е моето лично мнение и на никого не го натрапвам.

И съответно се насочих към училище, което е най-близо до моите и на детето изисквания.

# 136
  • Мнения: 52 327
И в какво казаното от теб се различава от казаното от мен? Само две неща не са ми ясни:
- Какво значи "високо папагалско ниво"?
- След като не държиш детето ти да овладява математика на някакво ниво (каквото и да е то) защо си го записала в математическа гимназия? Аз също не държа детето ми да стане оперна певица и затова не съм я записала в музикално училище. Има логика.

А, и трето имало. След като сама казваш, че нямате талант за повече от въпросното ниво, защо се обиждаш, когато някой каже, че в СМГ има по-талантливи деца в областта на математиката? Та там наистина учат деца на световно ниво.

# 137
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Черна , може ли един въпрос? Защо продължаваш да си изказваш мнението си по въпрос , който не те засяга? В края на крайщата има хора , които наистина се интересуват от ПЧМГ. Нямаш пост по темата , в който да не фигурира СМГ!
 Да , СМГ е чудесно училище, няма спор. Но няма база за срявнение с ПЧМГ. Нещата са различни! В СМГ куца подготовката по доста предмети / например по БЕЛ/. Децата , които сега ще кандидатстват след 7 кл. ходят на уроци от м.г. Е, това в ПЧМГ го няма / доколкото разбирам от темата/.
 Ако просто трупаш мнения - няма лошо! Но пречиш на всички , които искат да си направят изводи за училището. Вече колко хора ти направиха забележка , но ти се правиш, че не ти пука! Недей така, просто спри да пишеш тук!
 И ще кажа: в СМГ има по-талантливи математици , но в ПЧМГ има много добра подготовка. Ако навремето имах възможност, щях да запиша детето си там! Е, досега щеше да е първенец в много състезания!

# 138
  • Мнения: 52 327
Черна , може ли един въпрос? Защо продължаваш да си изказваш мнението си по въпрос , който не те засяга? В края на крайщата има хора , които наистина се интересуват от ПЧМГ. Нямаш пост по темата , в който да не фигурира СМГ!
 Да , СМГ е чудесно училище, няма спор. Но няма база за срявнение с ПЧМГ. Нещата са различни! В СМГ куца подготовката по доста предмети / например по БЕЛ/. Децата , които сега ще кандидатстват след 7 кл. ходят на уроци от м.г. Е, това в ПЧМГ го няма / доколкото разбирам от темата/.
 Ако просто трупаш мнения - няма лошо! Но пречиш на всички , които искат да си направят изводи за училището. Вече колко хора ти направиха забележка , но ти се правиш, че не ти пука! Недей така, просто спри да пишеш тук!
 И ще кажа: в СМГ има по-талантливи математици , но в ПЧМГ има много добра подготовка. Ако навремето имах възможност, щях да запиша детето си там! Е, досега щеше да е първенец в много състезания!

Темата е свободна и даже съдържа подкана да се изказват мнения. Аз това и правя. Освен това не е вярно, че не ме засяга. На детето ми предстои да кандидатства и по тази причина ме засяга всяка една възможност за продължаване на образованието в областта на математиката. А ПЧМГ е точно такава възможност и аз съм се интересувала и съм проучвала и това училище, наред с другите опции. Е, отхвърлила съм го като вариант, но именно на базата на направените проучвания. А те сочат, че от 8 клас нататък думата "математическа" просто не отговаря на профила на училището. На областните кръгове на Кенгуруто, на Салабашев и на Националната олимпиада не се вижда нито едно име на дете от ПЧМГ. Не говоря за призьор, няма нито един участник. За мен този факт доказва еднозначно, че това не е математическа гимназия. И не виждам защо да не споделя това свое мнение, след като темата ме приканва към това. Това не са празни приказки, а точно извод от проучване точно в синхрон с темата.
Нямам идея какво е нивото по БЕЛ в СМГ спрямо останалите училища, но не вярвам децата от ПЧМГ да са изкарали високите си оценки от пробния изпит (резултатите са на страницата) само от наученото в училище. Няма начин. Всички деца ходят на уроци, най-малкото защото родителите им не могат да си позволят риска да ги оставят без допълнителна подготовка, когато всички останали я имат. Освен това в първата десятка на същия пробен изпит виждам и деца от СМГ. Да не говорим, че деца от СМГ са на първите места и по физика, и по информатика. За мен поне това не е елошо образование.
Много пъти съм срещала израза "трупане на мнения" , но не разбирам какво значи. Някаква облага ли ще получа, ако ги имам много?
Никъде не съм отрекла, че в ПЧМГ има добра подготовка, добри учители и добра система. Негативното ми мнение е само и единствено за математиката. А ако споменавам СМГ, то е точно заради думичката "математическа" в името на училището. Все пак само три училища в София се кичат с тази думичка в името си. Та с какво друго да я сравнявам при това положение, с НГДЕК ли?
И ако не се лъжа, и вие сега се целите в СМГ, а не в ПЧМГ, нали? Явно си има причина да е така Peace

# 139
  • Мнения: 7 263
Амбицията и на двете спорещи страни е уморителна и, простете - безполезна за публиката...
Да припомня, че много интересуващи се от ПЧМГ са се абонирали за темата и очакват постове, от които да се информират за конкретни факти; мненията също са важни, разбира се, но да се преповтарят едни и същи аргументи е ненужно Peace  

Тъй като споделям горното мнение, ще се въздържа от по-нататъшни полемики с персоната, с която се опитах да съм любезна. Предлагам и на останалите, които наистина ИМАТ интерес от ПЧМГ, а не от безмислени спорове нека задават въпроси по същество и се надявам и да се получат отговори - също по същество.

Сега ... по темата ...

te_dda напълно си права за таксата. Да тя определено за жалост би била препъникамък за някои желаещи да се обучават в училището деца ( по-скоро за родителите им). Надали в днешно време има семейство, което да не се замисля за таксата на децата си, ако учат в ЧУ. Или ако има то те на се толкова много и като цяло ПЧМГ не е приоритет на хората с огромни финансови възможности по една или друга причина те имат други фаворити за училища. Но е факт, че когато човек търси начин - намира ( къде по-лесно, къде по-трудно) .... или поне в повечето случаи.
Тъй като преди да се спрем на ПЧМГ аз също проучвах няколко частни училища, поне към тогавашния момент ( преди 2 години таксата им беше една от най-ниските), сега струва ми се също държат умерени цени.
Иначе ще се осмеля да оспоря малко твърдението, че децата се подбират според платежоспособността на родителите им.
Приема в ПЧМГ на всяка една фаза - 4-ти клас ( вече), 5 до 7-ми и след 7-ми клас се осъществява на базата на сериозна проверка на математическите заложби на децата.
Приемният изпит е сериозен и няма нищо общо с платежоспособността на родителя, а с подготовката на детето.
Като цяло не мога да дам мнение на какво се дължи, но е факт че средата е много приятна поне за мен. Децата са възпитани, свестни, държат се много приятелски едно с друго ( е има и искри понякога, но всичко е в рамките на добрия тон), липсват 90% от обичайните чудесии в обикновените училища, поне сравнявайки това, което виждам сега при средния ми син и това, което помня в началния курс при големия.
Тоест не зная кое и как формира средата ( отказвам да мисля, че това са пари), но е факт, че общуването е положително за децата и че за 2 години от напълно непознати и в началото не особено сговорчиви 20-тина деца сега в края на 7-ми клас имат един прекрасен колектив. Та дори и между 2-та седми класа има много приятелски и чисто детски отношения.

# 140
  • Мнения: 644
 В контекста на последните мнения, опитвам се да си спомня защо дъщеря ми не се яви на математическото кенгуру тази година ( учи в ПЧМГ) Във всеки случай беше нещо свързано с останалите и интереси, извън математиката. Преценихме, че тази година по-важни са и пробните изпити, предната седмица имаше такива, а кенгурото пренебрегнахме, за да има време  и за други занимания.
 Намирам за осакатяващо за едно дете да бъде неистово насочвано само към занимания с математика и надъхвано да се явява на всички мат. състезания, колкото и да изглежда талантлив математик. Така твърде рано се вкарва в дълбок коловоз и му се отнемат всякакви други варианти за бъдеще развитие. Но това е мое мнение.
 Голям плюс на ПЧМГ виждам точно в забележителния баланс в обучението- между различните предмети. С известен превес на математиката  Peace Учат си по много от всичко.
 Аз самата съм завършила СМГ някога. Харесвам го, но  знам и много от недостатъците му. И малко ми е смешно като чета Черна как го превъзнася  Laughing Дано не се разочарова догодина, ако тогава има нещо общо с тази гимназия (пожелавам и детето да изпълни желанието и, както и своето)  Peace

# 141
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Темата е свободна и даже съдържа подкана да се изказват мнения.
Ами да , темата е за мнения , но според мен от хора , имащи ясна представа за училището!
 За курсовете и уроците - не е задължително! Детето ми ходи само на математика и то защото 4-те часа на седмица в училище са крайно недостатъчни / учи в обикновенно СОУ/.
 Да ,синът ми се е насочил към СМГ по доста причини!Но пак ще кажа , ако преди 3 год. имах финансова възможност да го изпратя в ПЧМГ щях да го направя!
 И понеже и аз като теб съм проучвала училището , смятам, че не е наша работа да отговаряме по темата като странични наблюдатели!
 И престани с тези първи места на математически състезания! Има доста деца от други училища , които също са на призови места по състезания / например децата от 125 СОУ/!
 Това беше последното нещо , което ще пиша в тази тема!
 Моля за извинение всички , на които съм досадила с постовете си!

# 142
  • Мнения: 644
Нямам идея какво е нивото по БЕЛ в СМГ спрямо останалите училища, но не вярвам децата от ПЧМГ да са изкарали високите си оценки от пробния изпит (резултатите са на страницата) само от наученото в училище. Няма начин. Всички деца ходят на уроци, най-малкото защото родителите им не могат да си позволят риска да ги оставят без допълнителна подготовка, когато всички останали я имат.

Ами, може да не го допускаш, но факт е, че дъщеря ми не е била на нито един урок по БЕЛ, извън училищната подготовка. Повечто и съученици с високи резултати на пробния, също не ходят на уроци. За всички не гарантирам, но повечето.

# 143
  • Мнения: 9 018
На мен пък ми е интересно да чета различни мнения, това е всъщност и заглавието на темата.
Вълнува ме средният курс и ако от един випуск има по двайсетина деца, то пишещите в тази тема от първа ръка ще се броят на пръсти.
Аз също смятам, че е редно, ако ще плащам, детето ми да получава повече, отколкото ако не плащам. Някак си ми звучи по-логично.
Така, както и ако реша да го местя там ще е нне защото училището е частно, а защото е математическо.
Чудесно е, когато децата са в спокойна и здравословна среда, каквато твърдят, че предлагат повечето частни училища, но ако получава повече предимно в областта на вниманнието и обгрижването, а не в образованието, и по- конкретно в случая в математиката, то в мен има колебания и продължавам да следя и да се информирам.
Та нивото на децата от ПЧМГ за мен е интересно не просто така, от нездраво любопитство, а ме интересува дали децата в ПЧМГ претърпяват осезаемо развитие по математика спрямо собствените си резултати от предишни години, когато не са учили там.
Достатъчна ли е подготовката по математика, около 10 часа седмично, за кандидатстване след 7-ми клас или пак ще трябва да посещава курсове?
А се интересувам, защото синът ми учи в безплатно училище, в не особено силна математическа паралелка, по 7 часа математика в седмицата и ако със съботен курс ще поддържа същото ниво по математика, каквото и ако се премести в 6-ти клас в ПЧМГ, то първото ми се струва по-безболезнено.



# 144
  • Мнения: 7 263
На мен пък ми е интересно да чета различни мнения, това е всъщност и заглавието на темата.
Вълнува ме средният курс и ако от един випуск има по двайсетина деца, то пишещите в тази тема от първа ръка ще се броят на пръсти.
Децата от един випуск са обичайно около 40 - от няколко години насам се приемат по 2 паралелки от средно 20 деца ( понякога стават и повече от 5 до 7-ми клас)
Аз също смятам, че е редно, ако ще плащам, детето ми да получава повече, отколкото ако не плащам. Някак си ми звучи по-логично.
Така, както и ако реша да го местя там ще е нне защото училището е частно, а защото е математическо.
Чудесно е, когато децата са в спокойна и здравословна среда, каквато твърдят, че предлагат повечето частни училища, но ако получава повече предимно в областта на вниманнието и обгрижването, а не в образованието, и по- конкретно в случая в математиката, то в мен има колебания и продължавам да следя и да се информирам.
Та нивото на децата от ПЧМГ за мен е интересно не просто така, от нездраво любопитство, а ме интересува дали децата в ПЧМГ претърпяват осезаемо развитие по математика спрямо собствените си резултати от предишни години, когато не са учили там.

Достатъчна ли е подготовката по математика, около 10 часа седмично, за кандидатстване след 7-ми клас или пак ще трябва да посещава курсове?
Да - претърпяват или поне в 90% от случаите, но все пак ще се съгласите, че това зависи и от усилието на детето. Давам за пример сина си. В 5-ти клас той изобщо " не сработи" .... просто ходеше на училище - резултатите му естествено бяха неудовлетворителни, в 6-ти клас имаше напредък към края, в 7-ми в началото известно отпускане, но пък сега финишира супер. Не се е подготвял допълнително по математика освен на консултации при преподавателите от училище, когато има проблем с нещо от материала. резултата му на последния пробен изпит е доста добър и смятам, че на ВО ще е от подобен порядък, тъй като изпита по формат е същия.
А се интересувам, защото синът ми учи в безплатно училище, в не особено силна математическа паралелка, по 7 часа математика в седмицата и ако със съботен курс ще поддържа същото ниво по математика, каквото и ако се премести в 6-ти клас в ПЧМГ, то първото ми се струва по-безболезнено.

# 145
  • Мнения: 538
лени, за средата - знам че има подбор чрез изпит, но все пак така или иначе там са все деца на родигели с възможносгти
сти,но слава богу,както казваш,тези чиято среда е нежелателна, си избират други училища .)

# 146
  • Мнения: 644
 Нова, спрямо собственото си първоначално ниво по математика всички деца претърпяват развитие.
 Ако смяташ детето ти да ходи само на курс по мат. догодина, финансово ще ти е по леко вероятно.
 За мен сметката е различна. Не плащам курсове по МАТ, нито уроци по БЕЛ, нито по английски. Вместо това плащам таксата за ПЧМГ. Не водя детето на три различни места. Уикендите на цялото семейство не са обвързани с задължително стоене в мръсен градски въздух (което става с ходещите на курсове през целия седми клас). Така че прогимназията на ПЧМГ за нас се оказа добро попадение.

# 147
  • Мнения: 1 908
  Включвам се в темата, с желанието да добавя още нещо в името на обективността:
1. Няма т.нар. "грандоманска среда" - не се парадира с дрехи, телефони, коли на родителите и други неща , които уви в старото училище на сина ми бяха постоянна тема за коментар.
2. Децата са мотивирани да учат и подготвят по всички предмети , т.е. те не се пренебрегват за сметка на математиката. Има допълнително модули по АЕ, БЕЛ ,природни науки, с което в голяма степен се обезсмислят всякакви вечерни или съботно-неделни извънучилищни натоварвания.
3.Писала съм и преди - никой за нищо не се толерира- слаби резултаи, лоша дисциплина - всички знаят това , а също и че има строги последствия и неотменими изисквания.
4. Никой с никого не се състезава, противопоставя, конкурира - всеки се радва за успеха на другия, няма сълзи на завист, няма усещане , че някои деца се стимулират , за сметка на други. Няма елит и миманс,няма константен представителен отбор ...всеки знае, че покаже ли резултати има място ...

И за край- това е младо училище - само на седем години- те тепърва изграждат име и традиции. Прави им чест постигнатото до момента, щом вече ги сравняват с 40 годишното СМГ.

# 148
  • Мнения: 4 465
А като се отпусне детенце по нещо, ни се намеква твърдо кога са дните и часовете за консултации. В 5-ти клас доста ги ползваше. Графикът се пуска в началото на годината и който както прецени се възползва от него. И не е проформа.

Не знам как е в другите училища, но в 1-4 клас ако имаше нещо недоразбрано и недоучено се налагаше ние (не особено компетентно) да обясняваме. Силно изнервящо мероприятие със съмнителен резултат. Сигурно е имало часове за консултации, но ние не знаехме за тях.

Сега като донесе някоя прекрасна оценка, уточняваме пропуска (понякога и тя не знае че има такъв) и отива на консултации, докато го разбере.

По математика преподавателите са от СМГ и НПМГ. Т.е. ако детето има желание и амбиция има и условия да постигне добро ниво. По БЕЛ при нас е мъка (според госпожата материала за 6 клас е много важен и не особено лек), но се движим напред и слава богу ни държат информирани за развитето на детето и конкретно къде са му пропуските. А в 5 клас такива имаше мноооого. Хубавото е че не подвеждат с хубава информация родителите и не ги оставят в заблуждение относно това как се представя детето. Което беше другото освен "грандоманската среда", което ме притесняваше.

Това което на мен не ми харесва особено е сградния фонд, но предполагам че в новата сграда ще е по-добре. Имаме и една "екзотична" госпожа по математика, която не харесвам особено като подход към децата, но тя води само СИП и не мисля че ще им навреди особено. Пък и в 7 клас пак СИП-а ще се води от Симеонов.

# 149
  • Мнения: 52 327
Искам да кажа за последно, че никога не съм целяла да обидя нито децата от ПЧМГ, нито родителите им. Съгласна съм, че малко директно и безцеремонно съм вадила факти и съм им правила анализ, но само толкова. Това си ми е стилът на писане.
Също така не считам децата от ПЧМГ за глупави или за втора категория и никога не съм казвала нещо такова. Но ако някой все пак се е засегнал от фактите и начина на поднасянето им - извинявам се на всички обидени Peace Било е неволно и не съм търсила конфронтация.
И понеже вече сме решили, че ПЧМГ наистина не е вариант за нас, повече няма да влизам в този форум и се надявам, че ще се възцари мир и хармония.
Още веднъж се извинявам на обидените и пожелавам успех на седмокласниците.

Общи условия

Активация на акаунт