Моля за мнения за ПЧМГ

  • 254 982
  • 1 246
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 9 018
Ами аз пак да питам.
Разгледах олимпиадите по БЕЛ, история и георафия и не видях представители от ПЧМГ на областен кръг. Няма класирани или няма интерес към другите дисциплини, различни от математика?
Набляга ли се на подготовка в часовете конкретно и непосредствено преди олимпиадите?
Обучението по английски отговаря ли на нивото, което се постига в езиковите школи?
И на мен ще ми е по-удобно, че и не особено скъпо за около 300 лв. месечно да не водя детето си насам-натам, а да се обучава на едно място и то в рамките на учебната седмица,  и без това в момента давам сума от порядъка на 1000 лв. годишно само за език.
Имат ли достатъчно упражнения през седмицата по математика и БЕЛ, от какъв порядък са домашните им работи и такива неща ме вълнуват.
Евентуално местене ще предизвика определен дискомфорт и за нас и за него, за това разпитвам така подробно, за да мога да поставя на кантар плюсовете и минусите за нас.

# 151
  • Мнения: 7 263
Ами аз пак да питам.
Разгледах олимпиадите по БЕЛ, история и георафия и не видях представители от ПЧМГ на областен кръг. Няма класирани или няма интерес към другите дисциплини, различни от математика?
Набляга ли се на подготовка в часовете конкретно и непосредствено преди олимпиадите?
Не само преди, общо взето подготовката се води така, че всеки да получи достатъчно знания и да може да се яви на тези състезания, и все пак дали и на какво да се явява всеки сам взима решение.
Обучението по английски отговаря ли на нивото, което се постига в езиковите школи?
Всички 11-то класници са покрили сертификатите по език, които се покриват от обучаващите се в ЕГ. Езика се изучава в достатъчна степен и като количество и като качество, за желаещите има и допълнителни часове през седмицата ( срещу допълнително, но доста приемливо заплащане, но и без него нивото е доста добро)
И на мен ще ми е по-удобно, че и не особено скъпо за около 300 лв. месечно да не водя детето си насам-натам, а да се обучава на едно място и то в рамките на учебната седмица,  и без това в момента давам сума от порядъка на 1000 лв. годишно само за език.
Имат ли достатъчно упражнения през седмицата по математика и БЕЛ, от какъв порядък са домашните им работи и такива неща ме вълнуват.
Домашните им работи особено по математика, понякога са доста обемни, но и това е част от идеята. През седмицата имат и часове за консултации за всички желаещи и за всички, които имат нужда.
Евентуално местене ще предизвика определен дискомфорт и за нас и за него, за това разпитвам така подробно, за да мога да поставя на кантар плюсовете и минусите за нас.

За жалост местенето е неизбежно и все пак в общ план новата локация ще е по-удобна за повече хора, тъй като е съвсем в центъра, иначе за нас лично също ще е по-неудобна, но няма пълно щастие - това да е кусура, както се казва

# 152
  • Мнения: 9 018
Благодаря за бързите отговори.
Извинявай, не искам да прозвучи като заяждане, но след като децата не се явяват на олимпиади как преценявате знанията им дали са достатъчни по останалите предмети, особено по БЕЛ ме вълнува, тъй като е балообразуващ? Синът ми, както и около половината му клас се явиха на общинските кръгове по БЕЛ, математика и история и аз на база показаните резултати си правя изводи за подготовката му в училище. Става въпрос за 5-ти и догодина за 6-ти клас, където не посещават пробни изпити и тям подобни, нямат и ВО.

ПП.Местенето на сина ми, а не на училището ще предизвика дискомфорт у нас. Училището ни идва съвсем близко, това е и причината да се замисляме. Ако си оставаше в Редута нямаше да представлява интерес.

# 153
  • Мнения: 1 909
 Децата са тези ,  които решават да се ходи или не на олимпиада. От училището ни информират , но никой никого не задължава да ходи . Лично моят син няма аспирации към БЕЛ , но на Лингвистично кенгуру се представи отлично с АЕ в групата 5-6 кл. Негови съученици имат забележителни резултати на състезанието "Млад природолюбител" ( засягат се природните науки-химия, физика ,биология).
Скоро училището организира състезание по БЕЛ,  има резултати на сайта.Домашните са под формата на задания за проект, някои изискват интерактивна презентация, други са обикновени, но едно е сигурно - по мат. са обемни и постоянни, както и тестовете и контролните работи по всяко време.
 По АЕ подготовката е на ниво , изискванията - високи. Имат по 4 часа седмично втория срок, като тук не влизат допълнителните модули извън часовете.
 По БЕЛ , които масово не са предпочитани от децата, имат страхотна преподавателка , автор на множество учебници и статии. Щом и синът ми започна да се справя почти отлично....значи наистина е добър педагог.

# 154
  • Мнения: 4 465
По АЕ подготовката е на ниво , изискванията - високи. Имат по 4 часа седмично втория срок, като тук не влизат допълнителните модули извън часовете.
 По БЕЛ , които масово не са предпочитани от децата, имат страхотна преподавателка , автор на множество учебници и статии. Щом и синът ми започна да се справя почти отлично....значи наистина е добър педагог.

За АЕ - не започват от високо ниво. Понякога има деца, които са учили друг език в училище, но на предмета се отделя доста внимание. Предполагам че за деца, които са ходили на школа, нивото няма да е особено високо в началото, но с времето останалите наваксват и нивата се изравняват. Не мога да кажа с какво ниво излизат от12 клас, но девойката напредва бързо въпреки моите усилия това да не се случи.

По БЕЛ кой ви преподава? Нашата госпожа също е много добра, но е млада и не вярвам да е автор на учебници и статии. А не знам кой друг води БЕЛ.

# 155
  • Мнения: 7 286
...как преценявате знанията им дали са достатъчни по останалите предмети, особено по БЕЛ ме вълнува, тъй като е балообразуващ?
Има седмокласници от ПЧМГ, които посещават частни школи по БЕЛ.
Може би техните родители биха споменали причините поради които са записали децата си на допълнителни курсове по БЕЛ, извън ПЧМГ.

# 156
  • Мнения: 7 263
.....
Извинявай, не искам да прозвучи като заяждане, но след като децата не се явяват на олимпиади как преценявате знанията им дали са достатъчни по останалите предмети, особено по БЕЛ ме вълнува, тъй като е балообразуващ?

Нова, дали се заяждаш или не - твоя си работа  Mr. Green ще ти дам един мой отговор на въпроса- изобщо не претендирам да е общовалиден естествено.
Сегашните модули "Технологичен" И "Стопански мениджмънт" се "родиха" благодарение на родителски идеи и креативността на ръководството на гимназията, а причината е много проста.
90 - 95% от децата влизаха по първо желание в училищата след 7-ми клас. Половината - в АК, другата голяма част от децата отиваха в Езикови гимназии - НЕГ, АГ, ИЕ, и една малко част да речем в техникуми и гимназии с икономическа насоченост.
Така че, ти можеш да си дадеш отговор на въпроса дали получават добра подготовка.

Колкото до казаното от Фран Джонсън - да има такива 7-мокласници - един от тях беше и синът ми. Защо се спрях на външна школа? Първо защото при нас имаше доста стари пропуски още от началния курс 1-4 - ти клас и се налагаше наистина да се "натиска" повече, после защото да речем и аз колкото и да харесвам училището не съм нито сляпа, нито с промит мозък, както някой би могъл да си помисли от постовете ми и именно затова реших да "изнеса" част от подготовката извън училището.
На последния пробен изпит по БЕЛ синът ми се е справил - прилично. Не блестящо, но не и трагично. Доста от децата, които се готвеха във вътрешния си курс в рамките на гимназията са пред него в класирането. Тоест къде ще се готви едно дете не е основното, както не за пръв път коментираме - важно е как ще се готви.
Двете преподавателки по БЕЛ в гимназията ( поне за толкова аз знам, но може да има и други на по-малките ученици) са доста ерудирани и имат добър подход към децата, тоест смятам, че и в рамките на гимназията синът ми щеше да получи същото ниво на подготовка, но пак казвам - съобразих курса и с други негови ангажименти, а и исках да го атакувам от повече от едно място  Mr. Green
За 7-мокласниците има два вида усилена подготовка в рамките на гимназията ( това е по желание) - курсове за подготовка за АК - където се готвят за специфичния формат там, и друг курс за 7-мокласниците, който е по нашия формат на матурата, тоест съвсем спокойно може детето да се готви само и единствено в училище.
Дали ще има ефект ще видим утре  Mr. Green - надявам се да има.

# 157
  • Мнения: 9 018
Не се заяждам, размишлявам си и се чудя. Тези курсове по математика за кандидатстване, по формата за матурите, масово ли се посещават от ученици в ПЧМГ или са изключения? Допълнително ли се заплащат и в рамките на учебните дни ли се провеждат или през уикенда?
По английски език разделени ли са на групи, според ниво, брой деца...?
С две думи, правило ли е, че ПЧМГ ще замести страничните ангажименти на детето ми - курсове по математика, БЕЛ и  английски език или случаят на cayenne е изключение?
Мисълта ми е, че ако ще плащам да учи, не ща да плащам втори път, за да ходи и на курсове, и то в платено училище с приемен изпит.

ПП. Успех на седмокласниците и търпение и здрави нерви на майките им! Peace

# 158
  • Мнения: 1 909
По БЕЛ ни преподава дама на средна възраст - Сетлана Лазарова - лично аз съм впечатлена- изключително ерудиран специалист и много фин чивек. Ако преценя за в бъдеще , че подготовката на детето изисква специални уроци, може да се насоча към школа, но поне засега при нас не се налага.
Да, вярно е , че по АЕ не започват от едно ниво, но точно за това са предвидени часове за консултации -голяма част от децата успяват да компенсират , а подготовката на останалите не се забавя или връща назад. В много училища е така - в СМГ в руската паралелка или в езиковите гимназии невинаги децата попадат в паралелки с изучавания до момента език.

# 159
  • Мнения: 7 263
ellis и ние сме при Лазарова  Simple Smile - мога да кажа, че съм доволна от нея като преподавател - проблема беше в нашия ТВ доскоро  Simple Smile, но за моя радост нещата тръгнаха.

Нова, понеже писах вече няколко пъти и ми се струва ,че прекалявам вече ще се опитам за последно да обясня.

Значи - както акцентирам няколко пъти най-много зависи от детето!
Тоест ПЧМГ осигурява всички възможности и предопоставки щото едно дете, ако е съвестно и учи -прекрасен пример е щерката на cayenne да няма нужда от никакви допълнителни курсове и уроци, за да се подготви перфектно! ( тук може би все пак остава подготовката за АК, защото там просто изпита и с друга специфика, нашите деца не изучават есе в учебната си програма, а само са запознати от преподавателите си с него).
Но има случаи, като този на моя син, който да го кажем по един тактичен начин започна да учи в края на 6-ти клас, и за такива като него училището е предвидило допълнителна подготовка - тя е по желание на децата ( по-скоро на родителите) и да - заплаща се, но човек сам си преценява дали да го направи.
За мен по-важно е обаче, че в нашия случай минахме без уроци и курсове по математика - цялата му подготовка досега е само и единствено на базата на наученото в час, както и на консултации, но тези консултации са част от учебния процес и са безплатни. На тях ходят по желание деца, които искат да напреднат още повече и са длъжни да ходят деца, които не покриват минималните изисквания за преминаване в по-горен клас - а те са математика минимум 5.00 и обще успех за годината минимум 5.00. Посещавали сме тези консултации всяка година  Simple Smile.
За английския е сходно положението. Децата започват в обща група - тези, които са напреднали по езика и са го учили преди това, получават индивидуални задачи и вървят напред, тези които не са го учили почват от нула. И аз не го вярвах, но е факт, че в края на 5-ти клас вече нямаше осезаема разлика в нивата. Пак на принципа на консултации ( безплатни) се организират занимания за децата, които сега започват да изучават езика, с цел да догонят нивото на останалите. А иначе, ако държиш детето да продължи да изучава езика още по-усилено ( като мен) има и платен курс, който е просто допълнително занимание, но се провежда в рамките на училището и като такъв е също по желание. Има организирани групи и по втори език - пак по желание и пак срещу допълнително заплащане, но това си е просто друга дейност и е за улеснение на деца и родители.
Надявам се да съм успяла да изясня картинката  Simple Smile

# 160
  • София
  • Мнения: 291
Моля за информация относно нивото по английски - децата, завършващи седми клас какво ниво постигат по европейската езикова рамка - В1, В2, С1, С2 или евентуално по кой точно учебник учат

# 161
  • Мнения: 52 337
Моля за информация относно нивото по английски - децата, завършващи седми клас какво ниво постигат по европейската езикова рамка - В1, В2, С1, С2 или евентуално по кой точно учебник учат

О, ама разбира се, че над 90% завършват 7 клас с ниво С2, останалите със С1. Как можа да си помислиш друго? А ако останат до 12 клас получават D2, a някои даже и Е2.

# 162
  • София
  • Мнения: 291
Моля за информация относно нивото по английски - децата, завършващи седми клас какво ниво постигат по европейската езикова рамка - В1, В2, С1, С2 или евентуално по кой точно учебник учат

О, ама разбира се, че над 90% завършват 7 клас с ниво С2, останалите със С1. Как можа да си помислиш друго? А ако останат до 12 клас получават D2, a някои даже и Е2.
...Мирът и хармонията в темата отидоха по дяволите...Всъщност очаквам отговор от посещаващи училището деца/респ.техни родители.
А сарказма на Черна - ами нямаме нужда от него

# 163
  • Мнения: 52 337
Сарказмът ми е отговор на въпроса ти. Не знам дали има и десетина деца в България, с нива С1-С2 в седми клас. И колкото ги има, това не е от училище. Та да се говори за училища, в които децата да завършват масово 7 клас с нива С1/С2 е нелепо. Освен това самото училище със сигурност няма лиценз да дава такива сертификати. Който иска трябва сам да се яви в лицензиран център, като самата оценка се прави от Кембридж. Ако беше питала за В1/В2 щях да си мълча. Пък и нали става дума за математическо училище, не за езиково.

В сайта на ПЧМГ дават информация за учениците в гимназията: http://www.parvamatematicheska.com/index.php?option=com_content& … id=15&lang=bg

Та както се вижда, евентуално в 11 клас някои деца може да се явят за САЕ (т.е. ниво С1).  Малко неясно е казано обаче дали нивото на знания за вземане на FCA се постига в 8 клас, или само подготовката за този сертификат започва в 8 клас. При всички случаи обаче, щом за FCA (което е равностойно на В2) се говори чак в 8 клас, то логично е след 7 клас децата евентуално да завършват с ниво В1. А някои и да не го достигат. Все пак си е и до дете.

P.S.  Държа да подчертая, че с горните два постинга не искам да кажа нищо лошо за училището. Явно в ПЧМГ са направили нужната организация да осигурят нормалното (.т.е. реалистично амбициозно) обучение на децата. Сарказмът ми е само спрямо въпроса и прозиращите зад него нереални очаквания.

Последна редакция: вт, 14 юни 2011, 13:59 от Черна станция

# 164
  • Мнения: 7 263
Сегашните седмокласници учат по системата Upstream.
За първият сертификат обичайно се явяват след 8-ми клас, до към 12-ти клас обичайно минават на С1. Досегашните ученици имат много добри постижения. Преподавателите са добри и работят усилено по езика. Напредъка на децата е видим.

Моля за информация относно нивото по английски - децата, завършващи седми клас какво ниво постигат по европейската езикова рамка - В1, В2, С1, С2 или евентуално по кой точно учебник учат

О, ама разбира се, че над 90% завършват 7 клас с ниво С2, останалите със С1. Как можа да си помислиш друго? А ако останат до 12 клас получават D2, a някои даже и Е2.

Аз само едно не мога да разбера в тази тема?!
Хората задават въпроси - да може би тъпи и наивни, да касаещи едно училище, за което вече на по-предните страници уточнихме кои точно деца отиват....
Просто не разбирам, многоуважаемата съфорумка Черна станция като каква взима отношение по тази точно тема!
Детето и очевидно не учи в това презряно и недостойно училище!
Тогава?!
Какъв е смисъла от участието и тук и най-вече от тона и обноските?!
И най-вече докога?
Вече няколко пъти учтиво помолих, ако е възможно тук да пишем по същество! Опитвам се да не виждам и да не обръщам внимание на тона и отношението, но просто става от една страна смешно това непрекъснато плюене срещу вятъра и най-накрая и досега не ми е ясно какво точно и къде ви бърка коментираното тук училище.
Никой не ви агитира да отидете в него!
Но оставете темата на хората, за които то представлява някакъв интерес било от любопитство - било от бегъл интерес, било с по-сериозна цел.
Отново напомням, че ако изобщо в постовете си съм коментирала други конкурентни училища, то винаги е било с уважение и с опит да изчерпя всичко положително от и за тях!
Вече става дразнещо всеки втори пост да съдържа сарказъм и след това завоалирано извинение, че видите ли ама "вие сега що се засягате, само щото ви казах че сте идиоти ли!"

Общи условия

Активация на акаунт