Децата отглеждани вкъщи.....

  • 8 619
  • 120
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 62 595
Не искам да го обръщаме на образователна тема, но не съм съгласна с това детето след седми клас да учи само 5 предмета, и то тези, които му харесват. Това за мен е ощетяване на детето откъм възможности да добие здрава основа по основните науки. Защото, както е известно, всички науки и изкуства са свързани помежду си и се обединяват от философията най.общо казано. В това отношение точно англо-саксонския уклон за ранна специализация не ми е по вкуса. За какво му е на едно 14-годишно дете тясна специализация, пък дори и да иска да става адвокат? Я стане адвокат след осем годиния, я не стане! Ако му се размине ученето на право, какво ще учи нататък, като не е учило математика?
 За мен нашенското образование по отношение на науките и изкуствата е във вярната посока - учене на всички фундаментални науки (математика, физика, химия, биология, география и история), български, и изкуствата музика и изобразително, плюс физическо и трудово. Каква по-добра основа може да иска човек за детето си? Като завърши училище, кеф му да учи инженерство, кеф му медицина, кеф му журналистика или икономика! И не става въпрос за това дали на човек му "върви" един предмет, защото на всеки може да му провърви всеки предмет, стига да има желание и подходящ начин за учене. Аз от своя личен опит мога да ти кажа, че каквото и да съм учила след гимназията, с каквото и да ми се е налагало да се занимавам, ми е било по-лесно да постигам резултати, защото съм успявала да взема от всяка наука по нещо, което зная и да го свържа със задачата. Защото науките не са само формули или дефиниции, а са преди всичко философия, мироглед и връзки между видовете знание.

# 76
  • Мнения: 1 568
Поради здравословни проблеми детето ми отрасна така до училище.
Нормално детенце си е , просто общува по трудно с деца , с големи определено му е по лесно , защото е израснал със възрастни.
Като казвам по трудно , разсъждава като по голям от връстниците си , а те не го разбират и му се случва да му се подиграват.

# 77
  • Мнения: 199
Моите не боледуват често, даже по-скоро рядко. Но не се наемам да твърдя, че това е заради по-малкото часове в градината.

Аз го твърдя, обаче.  Grinning
Навремето заради честото боледуване спрях сина си от градина. На следващата година тръгна на английска ДГ по 3 часа дневно и почти не боледуваше.
А къде ако не е тайна?

# 78
  • София
  • Мнения: 2 360
Поради здравословни проблеми детето ми отрасна така до училище.
Нормално детенце си е , просто общува по трудно с деца , с големи определено му е по лесно , защото е израснал със възрастни.
Като казвам по трудно , разсъждава като по голям от връстниците си , а те не го разбират и му се случва да му се подиграват.


Сигурно е така. Майка ми гледа моя син вкъщи. Рядко се случва да не си дава играчките на друго дете. Майка ми 1 път ми каза, че има чувството, че той сякаш като по-голям им ги дава.
Темата е много интересна. Аз понякога също си мисля, че в яслите им измислят по-разнообразни занимания, отколкото ние вкъщи.  newsm78

# 79
  • Bristol
  • Мнения: 9 455
Англия ,след 7 клас да се учат само предметите по избор ..максимум 5 и да не се занимават с ненужни и неприятни предмети които не биха ги обогатили чак толкова . Ако ще искаш или ти върви биологията ,учи нея и 3,4 други дисциплини по избор ,а не математика,физика ,география и изобразително изкуство по нежелание,но да се запълни програмата снещо!Ако ще ставаш адвокат малко ще ти помогне физиката и музиката ,но се учат и искам това малко да се промени за да се ходи на училище с ясни цели и приоритети ,а не само за да се видиш с приятелите си ,да се изфукаш с новият АЙ-под или с ЖСМ си...
Тъй като си дала пример Англия, не знам от къде черпиш информацията си, но не мога да не се включа. В Англия държавата стимулира от 3 годишна възраст децата да се дават поне по 15 часа седмично на градина. От 4 навършени години започват училище, по 6 и половина часа на ден са там, а от 5 посещаването на това заведение е задължително, освен ако не си избрал варианта домашно обучение. От 14 години, започват да избират предмети на обучение, до тук си разбрала, но не си разбрала, че има пакет предмети, които са задължителни(compulsory) и не подлежат на избиране. Това са математика, английски, науки (физика, химия, биология), физическо, религии, careers education, citizenship, information and communication technology (ICT), sex and relationships education, work-related learning. До тук 10. Всяко училище има автономията да добави още задължителни предмети, освен тези. От къде извади пък и точна бройка 5  Thinking  newsm78 Чак след 16 години дават описаната от теб възможност на учениците, да спрат да изучават някои фундаментални науки, в зависимост от това към каква кариера са се насочили. Но и образованието след 16 години не е задължително.

# 80
  • Мнения: 28 747

А къде ако не е тайна?

В Езикова школа към читалище "Родина". Вече приемат деца след 4 години за предучилищните групи.

# 81
  • София
  • Мнения: 10 218
Да,забавачките към читалищата са чудесно решение .Аз мисля и по-напред в темата бях писала-и моето дете ходеше в такава,вчера завърши Simple Smile и наесен ще е предучилищна в училище.В забавачката повечето деца бяха именно такива,които в градината или много са боледували,или просто така и не са успели да свикнат.Нямаше деца,които и в забавачката да продължават да боледуват постоянно.

# 82
  • София на морето
  • Мнения: 171
Аз се включвам с предложение за едни много добри книжки - дано да не повтарям някого, макар че изчетох темата - не са съвсем евтини, но могат да ти дадат страхотни идеи за домашни занимания:
Особено "365 художествени проекта" Simple Smile Разгледай ги в някоя книжарница Simple Smile

http://www.fiut.bg/index.php?page=shop.browse&category_id=61 … art&Itemid=32

# 83
  • Мнения: 143
Най-добър вариант е децата да отглежат от родители до първолаческа възраст. В края на краищата защо сме ги създали, ако трябва друг да ни ги гледа - учителки или детегледачки. А у дома - занимания много. Може да рисува, да работи с пластилин, да сглобява, да играе образователни игри от книжки, да учи стихчета и песнички, да расте на спокойствие без да го закачат др. деца. Всяко дете има нужда от общуване със себеподобни на негова възраст. Ако се отглежда вкъщи, може само да си избере приятели, а не да търпи особеностите на поведение на други.

# 84
  • Мнения: 801
Принудих родителите си да ме гледат  в къщи, с последиците се боря цял живот. Децата ми ще ходят стриктно на детска градина всеки ден, за да научат това, което няма никога да научат у дома.
В ДГ на сина ми ученето е официално забранено, а всичко останало по- желание. Учител, няма какво да търси при дете под 6 години. Няма зазубряне, стихчета, песни, представления и други задължителни глупости. Възпитателките обикалят стаите (стаи много, но има само 2 символични групи 0-6г и 3-6г) и търсят доброволци за пеене, рисуване, четене, танцуване, готвене и т.н., но работата им далеч не е да научат децата на това. Основна и единствена цел на ДГ е социализацията, детето да се научи да живее и справя с различни хора, от различни възрастови групи, с различни възможности.
*0-6 г  Възпитател
*6-18г Учител

# 85
  • Мнения: X
В ДГ на сина ми ученето е официално забранено, а всичко останало по- желание. Учител, няма какво да търси при дете под 6 години. Няма зазубряне, стихчета, песни, представления и други задължителни глупости. Възпитателките обикалят стаите (стаи много, но има само 2 символични групи 0-6г и 3-6г) и търсят доброволци за пеене, рисуване, четене, танцуване, готвене и т.н., но работата им далеч не е да научат децата на това. Основна и единствена цел на ДГ е социализацията, детето да се научи да живее и справя с различни хора, от различни възрастови групи, с различни възможности.
Звучи страхотно!!!
Къде е тази детска градина?
Хареса ми и това
*0-6 г  Възпитател
*6-18г Учител

# 86
  • ул. "Мечтание"
  • Мнения: 6 140
Интересна и полезна темичка. С моя син също се гледаме вкъщи, за сега нямаме проблеми. Харесва му, имаме си занимания. Но нови идеи никога не са излишни!  Simple Smile
Нареждам се да следя.

# 87
  • Мнения: 13 200
Принудих родителите си да ме гледат  в къщи, с последиците се боря цял живот. Децата ми ще ходят стриктно на детска градина всеки ден, за да научат това, което няма никога да научат у дома.
В ДГ на сина ми ученето е официално забранено, а всичко останало по- желание. Учител, няма какво да търси при дете под 6 години. Няма зазубряне, стихчета, песни, представления и други задължителни глупости. Възпитателките обикалят стаите (стаи много, но има само 2 символични групи 0-6г и 3-6г) и търсят доброволци за пеене, рисуване, четене, танцуване, готвене и т.н., но работата им далеч не е да научат децата на това. Основна и единствена цел на ДГ е социализацията, детето да се научи да живее и справя с различни хора, от различни възрастови групи, с различни възможности.
*0-6 г  Възпитател
*6-18г Учител


Само за моя син е тази градина, но предполагам, не е в България?Детето ми обожава песни и стихчета, но никак не обича да рисува, често директно отказва, в което аз не виждам нищо притеснително.Но заради програмата е проблем.

# 88
  • Мнения: X
Има някаква зависимост:отглеждане вкъщи-трудно общуване и социализация сред връстниците.
Аз съм била много болнаво дете и майка ми ме гледаше вкъщи до 1 клас.
Затворено и скромно дете не съм била,но въпреки това първите години в училище ми бяха трудни.
Може би,защото още в градината се оформят приятелски групички.
После тези,същите деца-приятелчета ,отиват в училище и по-трудно приемат и допускат чуждите,непознатите съученици.

# 89
  • София
  • Мнения: 62 595
мисля, че няма такава зависимост, освен в случаите на откровена изолация! Ако детето си живее нормален живот, среща се с други деца, има братя и сестри, ходи на разни кръжоци или просто играе в парка или пред блока, не виждам как ще има проблеми с връстниците си в училище. Детската градина и яслата не са единствената и най-важна среда за децата, а семейството и близкото обкръжение! Според мен яслите и градините са по-скоро вредни за децата, защото първо откъсват детето от естествената му среда - семейството, и второ, вместо да се учи от въззрастните или по-големите си братя и сестри или обкръжение, то е поставено в позицията да се учи от свои връстници. А в общия случай тези връстници не са добър източни на знания, защото не ги притежават. Затова и хората толкова много се оплакват, че първата работа на децата в детските заведения е да научат лошите навици. Трето, детето бива лишавано от индивидуална работа и развитие.

Общи условия

Активация на акаунт