Истината която трябва да знаете!

  • 10 948
  • 122
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 212
...И не мисля,че едно 14 годишно дете не може да вземе само решение какво иска да учи.

Това не се и твърди, мисълта е различна- на 14 години детето не може да е сигурно, че е взело правилното решение и това решение ще е единственото в целия му живот. Цитатът бе: "на 14 години детето не може да е сигурно какво ще прави занапред"- има разлика съществена. Важи и за други възрасти, по- натам. Освен хората, променят се и обществените условия и изисквания, постоянно.
Мда,добре извинявам се,не съм цитирала правилно.
Но от последният ти пост се затвърждава това,което аз казах-да си учим до 12 клас всички предмети с един и същ брой часове.
Така де-някои не могат и в университета да вземат решение какво да учат и за 5 години сменят 3 специалности.
От тук не идва ли и ролята на родителя и учителя да помогне на детето, насочвайки го какво да учи.
В крайна сметка си остава мнението ми,че за различните паралелки трябва да се набляга на профилираните им предмети,а други да отпадат когато му е времето.
Всъщност мисля,че точно 12 клас трябва да е насочен точно към профилите им.
А в гимназията,ако на едно дете не са му интересни неговите профили винаги може да се премести в друга паралелка,където приоритетите му ще бъдат осветлени.

# 46
  • зад кестените
  • Мнения: 798
Синът на моя приятелка работи в специализирано у-ще в Германия с деца, които дефакто са отхвърлени от системата.Там след 4 клас трябва да се ориентираш какво ще учиш и отиваш в профилирано у-ще.
Затова бях само чувала, както ми бяха обеснили тогава става дума за децата на имигранти ,самотни майки ....Намирам го за крайно несправедливо, как с лека ръка ще кажеш че едно дете на 10 год не става за нещо повече от шивачка или градинар.

# 47
  • Мнения: 24 467
Да, Hass , но не само цитатът не бе правилен, а и последващият ти извод в последния ти пост досежно идеята ми бе крайно погрешен. Тя никога не е била "до 12 клас всички предмети с един и същ брой часове". Аз и сега не знам за профилирана паралелка, в която нещата да са поставени така.
У мен, обаче, се затвърди друга идея- до 12-ти клас, включително, следва да се заляга над четенето с разбиране, задължително, независимо от специалността.   Wink
Профилите могат да са интересни, което не изключва детето да се интересува и от други предмети.

# 48
  • Шоколандия
  • Мнения: 123
Че учим неща, които не ни влизат в употреба никога през живота - така е Peace Че връстниците ни по света учат може би само 1/3 от нещата, които ние учим също е така. ОБАЧЕ. В Европа и САЩ хората са още по- "настъпани" от системата спрямо нас. Там хората учат малко от фундаменталните дисциплини и много по профилираните си предмети, защото там, след като завършат средно, те ще се влеят като свежа работна ръка в заводи, фабрики, предприятия. Там те учат за работническа класа, образованието им приключва до Средно. И една малка част с може би големи амбиции и авантюризъм продължава по пътя и се усъвършенства до висшист. Но пак само специалист в своята сфера Naughty На един инженер не му трябват знания по право или философия и т.н. Но да се опитваме да правим съпоставка с тях и нас е немислимо. От край време хората по света са ограничени роботи ("До Чикаго и назад"). Докато при нас в България никога не е било така, затова и българите са били доста ценени от гледна точка на образованието в чужбина преди. (За това мога да дам и реален пример с човек, когото познавам). България няма статута на една развита държава (жалко, но факт). И на мен не ми допада ученето на всичко, но също така осъзнавам, че трябва. От икономическото си положение в България има много малко съвестни специалисти. Иначе ... всеки гледа как да вземе повече пари за по- малко работа, за сметка на някого другиго. Ами ако не знаеш анатомия, как ще разбереш каква диагноза ти поставя лекарят и дали не го прави, за да си вземе парите от клиничната пътека. Ако някой висшист, човек управляващ голяма фирма, няма поне основни знания по право (така ми дойде на акъла), как ще разбере дали адвокатът не го лъже, за да протака нещата и да вземе по- голям хонорар. Ако математикът не е учил български език (както ти предлагаш), как би могъл да ти напише учебника граматически вярно? Примери такива мога да ти давам много. Трябва да учим от всичко, защото после хора като теб ще възпитават децата си. Спомни си преди 10-12 години, ти си бил пълен с въпроси за света. Отговорите си научавал с питане, най- често от родителите си (така е нали).... Ами какъв човек, каква личност щеше да си ти, ако не знаеше защо духа вятъра, как се образува дъжда и защо след дъжд има дъга? И ако не ги учиш, откъде ще ги знаеш, за да можеш да отговориш на своите деца?! Получавайки някакви минимални знания в училище, бихме се превърнали в маса роботи, защото ще сме достатъчно ограничени да гледаме в една посока.

Все пак ако на някого мнението ми му се е сторило объркано .... Тъпа ни е образователната система, но само такава е приложима в България, "със затъпяващите" българчета (радвам се че има и изключения Peace ), но повечето пишат едва само името си без правописна и граматическа грешка....

Black_Tiger, съжалявам, че се чувстваш зле, но осъзнай, че тея виждания са приложими в България, едва когато икономическият ни статут се оправи (разбирай - за твоите правнуци), дотогава си учи математика, география и биология и не се затормозявай толкова много, а се радвай на "безгрижните" си години, защото после връщане назад няма! Peace

# 49
  • Мнения: 32
Puphi -странно защо но моите въпроси тогава са били: Какво става с човек след като умре? Ще отида ли в рая? Има ли извънземни? Има ли духове? Защо хората са толкова лоши?

Това са били въпросите ми от 5=6 годишен до сега! Не знам защо така се получава...
Майка ми ме води на психиатър когато бях на 12 години...но се оказа че нищо ми няма!
Объркан съм...

# 50
  • зад кестените
  • Мнения: 798
Puphi -странно защо но моите въпроси тогава са били: Какво става с човек след като умре? Ще отида ли в рая? Има ли извънземни? Има ли духове? Защо хората са толкова лоши?

Това са били въпросите ми от 5=6 годишен до сега! Не знам защо така се получава...
Майка ми ме води на психиатър когато бях на 12 години...но се оказа че нищо ми няма!
Объркан съм...
Всичко ти е наред! Peace PeaceПросто ти си едно чуствително , впечетлително и интелигентно момче, намирам малко странна реякцията на майка ти - чак пък да те води на психияатър newsm78.Ти ако знаеш аз на тази възраст какви въпроси задавах..............Затова и не съм се чудила особенно на ,,странните въпроси" на моята дъщеря е неините приятелчета.Това звучеше странно за някой от моите познати- че се впускам в разговори които според тях ,,не били за деца"че се занимавам с глупости и ред подобни.Хората са различни........

# 51
  • Мнения: 24 467
Въпросите ти са наред. Имам две деца, които питат и това, както и всичко друго, за което можеш да се сетиш, дори затова, което не ти и идва на ум.
Само не питат "Защо хората са толкова лоши?", т.к. са виждали всякакви. Този въпрос ми се вижда по- проблематичен, тъй като съдържа една предварителна нагласа, твърде субективнта и не съвсем вярна. По- нормално е да се попита "Защо Х е лош?", още по- добро "Защо Х се държи лошо в момента?".
Вярно е, че си пообъркан. На всеки се случва по различно време. Не държи по цял живот, слава Богу.    Grinning

# 52
  • Мнения: 420
На около 5-6 годишна възраст децата осъзнават, че смъртта не е единствено падане на земята и затваряне на очите. Тогава е момента, когато започват /почти всички/ да се интересуват от това какво представлява наистина, какво се случва след като умрем и т.н. Всеки родител намира някакъв начин да обясни нещата според своите разбирания и вярвания и в това няма нищо неестествено. Има характерна възраств за всеки въпрос и дори интереси, харатерни за всяка една възраст. Всяка одухотворена и интелигентна личност преминава през тези периоди- търсене на смисъла и своята роля в него. Няма нищо нетипично в това и е хубаво дори, че един млад човек  пита. /До къде стигнахме да се радваме, че има и нормални младежи!/. Сиво-черните краски вече са леко притеснителни, но се надявам и те да се ти период.

# 53
  • Мнения: 1 575
Black_Tiger, надявам се вече да си се замислил над това, че не си някакво огромно изключение.Може хората около теб да са ти създали такава представа, но не се притеснявай - всичко, което се случва в главата ти до тук ми се струва в реда на нещата.Моето голямо момче преди няколко дни дойде да сподели, че според него нещо не е в  ред и, че си задавал въпроси, които надали другите си задавали (може си мисли така, защото не е тема на разговор с приятелите му) и сподели точно това - какъв бил смисъла на живота, щом сме умирали, за какво живеем всъщност, какво е след смъртта, има ли извънземни, как така вселената е безкрайна и пр. пр. неща, които станаха тук на въпрос.Сега редовно си говорим по избрана от него тема - религия, астрология, астрономия, морал и т.н.Поне не живее вече с мисълта, че е различен и неразбран.Успокой се и ти!Можеш да споделиш с нас всичко, да попиташ, да се оплачеш, да заподозреш (както и правиш) и приеми с доверие това, което ти казваме  Peace!

# 54
  • Мнения: 548
Заставам зад теб, дете - и не само защото и аз имам две като теб ( макар и по-малки), но и защото нито за миг не спирам да мисля, че и за съм била на твоята възраст. За огромно съжаление, процесът е необратим, и аз никога няма да съм като теб, но ти един ден ... ще достигнеш възрастта на родителите си, и сам ще се учудиш как ще размахваш пръст пред собствените си деца, забравил, че и ти си бил дете. Звучи малко като параграф 22, нали? Ужасни сме ние родителите - назидаваме , забраняваме, заклеймяваме, изговаряме тежки думи, ... забравили за първото напиване с водка на 16-я  рожден ден на някой съученик, или за изпушената кутия БТ с приятелка в къщи, да не говорим за нещата дето правехме на Военното обучение ( примерно). Я да се замислим - едва ли сме били най-смотаните кифли в класа дето ни най-малко не са посегнали към забранения плод. А къде са тези спомени сега, когато сме готови с часове да четем морал на собствените си деца. Няма да обсъждам училището - ясно е, че системата ни е лоша. Достатъчно им е на децата ни, че растат в толкова трудно време - а какво да кажем за това дете - на 16 години - израсло е изцяло в годините на т.н. " преход". Тъга...
И за храните е прав -  колко от днешните деца растат на воля през ваканциите на село, където има от пиле мляко? Със сигурност са много по-малко от времето на нашето детство - сега бабите са заети да следят сериалите по ТВ, затворени в задушните панелки, а селата пустеят...

# 55
  • Мнения: 654
Истината може и да я знаем,но си затваряме очите.
Чудесно е,че още има хора които задават въпроси и разсъждават.

# 56
  • Мнения: 90
 Hug Мило момче това което пишеш е вярно до голяма степен, но за съжаление ти няма как да промениш света. Тъй като си много умен, колкото по-бързо го осъзнаеш толкова по-добре. Във всичките безсънни нощи 5 години подред в УАСГ хиляди пъти си задавах въпроса, сега това за какво ми е. Днес вече знам за какво ми е. Това е като спортната форма, правиш хиляди упражнения различни от дисциплината в която се състезаваш, но те те изграждат и ако не друго аз възпитах сила на духа преборих се с безумни изпити и преподаватели и в момента за мен няма невъзможни неща, защото имам самочувствието и силата на духа че знам и мога. Ти май търсиш причина в целия свят, защото те е страх или те мързи (признай си го). Ами изисква се много, много сила на духа за да се справиш с много неща в този живот. Когато се дипломирах слизах по стълбите на УАСГ и сълзите ми течеха спонтанно по лицето, не защото ми бяха промили мозъка, а защото бях успяла. Пожелавам ти да се изправиш срещу живота и не да го оплакваш, а да го победиш.
Знам, че всяко глупаво деяние има философско оправдание. Пожелавам ти смелост, упоритост и късмет, ум виждам че имаш, насочи го в правилната посока и преодолей мързела.

П.П. И аз като теб съм много чувствителна и не ходя на погребения, защото неискам да приема че има смърт за добрите хора които обичаме, но ти си тук и си жив затова живей като жив, по-бодро и по-весело.






Последна редакция: вт, 22 юни 2010, 00:22 от stanishkova

# 57
  • Мнения: 4 458
Аз пък не се виждам в ролята на този описан от Black_Tiger родител както и тази истина която трябва да знаем..., ми аз го знам това.

Интересно ми е как така майка ти е решила че си за психолог само защото се интересуваш от езотеричното? Аз на пример често говоря на децата за смъртта, духовете, кармата... а те са едва на 9 г.

Не мога да изкажа мнение за образователната система в Б-я, но съм чувала че е в много окаяно състояние.  За това че ви тъпчат главите с всевъзможни глупости, незнам, може и така да е. Този уикенд се ядосвах, че мойте деца ги тормозят с прекалено сложен за възрастта им материал и си мислех, че ние на времето не сме учили толкова трудни неща. Давам пример: за изпита по природознание (май така се води) за трети клас се искаше децата да знаят всички континенти, океани както и подробно за Африка. Имаха копирани текстове които предположих ще са нещо по-детско. Като почнахме да четем обаче  ooooh! то си беше като снето от енциклопедия включая и " на 23,5 градуса на север от екватора се намира тропикалната черта на Рак... (дори незнам дали точно така се превежда)"  Населението на Нигерия е... , дължината на Американския континет е...., създаване на континенталните плата и делението по-късно на континентите барабар с имената на тези ери дето ниога през живота си не съм ги чувала  Crazy
Отделно по друг предмет трябва да могат да начертаят и надпишат хранителната верига (за това какво трябва да ядем) и да дадат примери с храни. Да знаят кой орган пръв се уврежда от никотина, коит храни съдържат  кофеин и всякакви други неща които за мен са прекалено много. Е, не може от малко дете да искаш да знае невроните и взаимодействията на различните органи в организма заедно със специфичните му ( медицински ) наименования  Tired На един тест имаха въпрос да дадат пример за едноклетъчен организъм. Аз все си мисля че това го учихме в горните класове  newsm78  О, да, по математика трябва да знаят на изуст таблицата за умножение до 12 включително ( в Б-я май още е само до 10). Учат и корени, деление, геометрия ... Също и всяка правописна грешка се брои и се снема от крайния резултат.

Пиша го това за да сравниш това което ти учиш и сам да прецениш до колко е несправедливо към теб и останалите деца.

Иначе съм съгласна с мнението на учителката (извини ме не помня ника), че всичко това развива мозъка и помага в мисленето.

# 58
  • Мнения: 10 024
Black Tiger, вместо да хабиш енергия и време, си разработи план на действие.
И аз много негодувах срещу химията (и много други неща), но си знаех, че този период ще отмине. Знаех какво и къде искам да уча, приеха ме, заминах.
Никой не може да ти промие мозъка ако си осъзнат човек и търсиш това, което те интересува.

Къде се виждаш след 5 години? Мислил ли си по въпроса? Какво трябва да предприемеш за да постигнеш целите които си си поставил?

Не обвинявай другите, конспирациите ги остави на празнословните дърдорковци по кръчмите. На неудачника винаги някой друг му е виновен. Характерът на човека е неговата съдба.

Никой няма да ти даде готови отговори на въпросите, които те вълнуват. Пътят трябва да го извървиш сам. Вземи се в ръце и смело напред! Защото който търси намира, а на който хлопа ще му бъде отворено.

И ако мога да ти вдъхна надежда, със ръка на сърцето ти казвам, че най-трудните ми години са били в училище. Всичко се промени към по-добро след като завърших. Най-хубавото тепърва ти предстои.

# 59
  • Мнения: 32
Мисля че няма време за това.Има 2 избора:
-човек да учи за да стане умен
-човек да се бори за живота си!

Мисля че бъдещите години,ще са много тежки и нищо от наученото в училище няма да помогне на хората избрали да се борят за живота си!

Ето малко информация (доста дълга) за плановете на НАСА в проекта "Син Лъч"
http://www.xnetbg.com/new/40/95/155--q--?showall=1  Wink

Общи условия

Активация на акаунт