Отговори
  • Мнения: 425
Чета усилено темата на седмокласните мами и тъй като само след няколко месеца влизам в тяхната роля се замислих доколко приема по квоти момчета-момичета е рационален.

Разбрах, че във Варна няма квоти. Както и в НПМГ. Във Варна аргументът да се махнат квотите преди няколко години бил, че квотите са дискриминационни. Добре, но всички сме наясно, че момичетата са по-амбициозни в тази възраст и повече залягат върху ученето. Момчетата имат други качества, които не винаги могат да проявят на тази възраст и с този начин на пресяване на децата.

Аз самата имам и дъщеря, и син. И не бих искала дъщеря ми да се окаже в клас с 3 момичета и 25 момчета, както и обратното - синът ми да е в клас с още 2 момчета и 25 момичета. Вижда ми се потискащо и много неестествено.

Според мен за паралелки където се знае, че децата от единия пол преобладават е добре да бъде въведен принципа, че поне 30 процента трябва да са от другия пол.

# 1
  • Мнения: 324
Не са чак толкова големи разликите.
Ако погледнеш тазгодишната статистика по математика за Варна, при момчетата има 63 отлични оценки, при момичетата 66.
101 са в интервала 5 - 5.5 /момчета/, 108 са момичетата в същия интервал.
От 4.5 до 4.99 са съответно 241 при момчета, 243 при момичетата.
Никаква съществена разлика и по-надолу в класацията.
В статистиката по БЕЛ, само при отличните оценки има малко по-голяма разлика - 132 при момчетата, 253 при момичетата. Надолу, пак не е съществена.
Погледни и списъците в гимназиите, също ще видиш, че класовете, са си достатъчно шарени  Laughing.
Ако някъде преобладават повече момичета или съответно повече момчета, то е така, най-вече, защото самия профил не е толкова желан от другия пол.  /примерно повече момичета в Текстилния техникум, повече момчета в Морската гимназия и т.н./
А и още по времето, когато аз кандидатствах, имаше подобни класове. Като пример се сещам за френската гимназия. Явно не са достигали желаещите момчета с оценки над 3 и запълваха бройките с момичета. Т.е. това, което ти предлагаш, за поне 30% места за другия пол, така или иначе е неосъществимо, ако няма достатъчно желаещи от съответния пол, за съответната паралека.
За останалите, мисля че и сега са разпределени сравнително равномерно.
В тази връзка, съм против квотите. Като майка на момичета, може и да съм пристрастна  Laughing , но в момента, не виждам кой знае каква разлика във възможностите и при двата пола и наистина не смятам за честно да си на косъм от това, което най-много желаеш да учиш, само защото не е достигнала квотата. /което може да се случи и в обратния случай, т.е. при момченцата, впрочем/
Междудругото не са и кой знае колко повече амбициозни момичетата на тази възраст. Като гледам как все по-рано ги удря хормона  hahaha, точно в шести-седми клас започват да се отпускат и те  Crazy

Последна редакция: сб, 12 юни 2010, 09:26 от арабела

# 2
  • Мнения: 50 575
Хубаво е да има квоти, но само когато се налага. На изпитите по математика например съвсем не е нужно - момичетата са по-прилежни, момчетата са с малко по-добро пространствено и логическо мислене и нещата се изравняват. Виж при литературата, а още повече по история и география, квоти си трябват, защото там приежанието на момичетата доминира.
То и затова в МГ-тата няма квоти, а в ЕГ-тата има.

# 3
  • Мнения: 425
То и затова в МГ-тата няма квоти, а в ЕГ-тата има.

И аз така си мислех, но преглеждах справочника и установих, че за езиковите гимназии в София квоти има само за най-желаните, а другите, които също са с езиков профил приемат без квоти. Дали има майки на деца от тези училища да кажат как е. Преди години си спомням, че точно паралелките с усилено изучаване на някакъв език, както се казваха тогава, си бяха направо девически.

# 4
  • Мнения: 9 878
То и затова в МГ-тата няма квоти, а в ЕГ-тата има.

И аз така си мислех, но преглеждах справочника и установих, че за езиковите гимназии в София квоти има само за най-желаните, а другите, които също са с езиков профил приемат без квоти. Дали има майки на деца от тези училища да кажат как е. Преди години си спомням, че точно паралелките с усилено изучаване на някакъв език, както се казваха тогава, си бяха направо девически.

Видях въпроса и ще дам информация за Пловдив. В МГ има квоти за момчета и момичета с изключение на системно програмиране, където е на общо основание. Езиковите гимназии имат квоти всички(тук ще поясня, че във френската гимназия момчетата влизат с две тройки, а момичетата с няколко единици по-висок бал),  търговската гимназия - няма квоти. Все пак момчета се намират, защото се утроява математиката, а те са по-силни там. В хуманитарната гимназия има квоти за английски език, но за другите няма и там преобладават момичетата. Моя ученичка ми казваше, че в техния клас, с руски, има само едно момче, което е нещастно от това обстоятелство Mr. Green В техникумите няма квоти,но момчетата са повече, разбираемо... С новия формат на изпитите мисля, че постепенно ще са заличи разликата поне за елитните училища.

# 5
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, квотите са дискриминация! Точно заради това, което описа някой - момчетата влизат в стойки, а момичетата с петици са извън борда! Нали ужким момчетата и момичетата са равни, защо тогава да има квоти по полов признак? Щом всички кандидатстват на общо основание, значи трябва и да се състезават на общо основание! Според мен пак попадаме в старата патриархална история, в която момчетата, горките, са малки и не разбират, трябва да се дундуркат, а момичатата - те ще се оправят! И го казвам като майка на момиче и момче, не е като да съм пристрастна към единия пол.

# 6
  • Мнения: 42
Преди години, когато аз кандидатствах, а именно заветната 2003-та година, имаше квоти и това беше много правилно, защото изпитът по БЕЛ беше ЛИС. Момичетата масово се справяха по-добре, рядко имаше момчета с над 5.00. Всъщност, тогава да имаш над петица, беше абсолютен успех и гаранция, че ще влезеш ... навсякъде. Момичетата бяхме по-амбициозни и квотите даваха шанс и на момчетата, на които не им се учеха теми, а и не им се отдава толкова да пишат по даден въпрос.
Сега обаче, когато изпитът е тест + преразказ, няма нужда от квоти, защото децата се справят горе-долу еднакво. Това е мнението ми.

# 7
  • София
  • Мнения: 1 507
Момичетата бяхме по-амбициозни и квотите даваха шанс и на момчетата, на които не им се учеха теми, а и не им се отдава толкова да пишат по даден въпрос.

И какво му е правилното? Момичетата влагат повече труд, а момчетата си клатят краката, и пак влизат. Това ако не е дискриминация, аз съм трамвай.

# 8
  • Мнения: 8 999
И аз мисля, че квотите по полов признак са голяма глупост. Защо трябва да се отрязват крилцата на някое талантливо дете /например момиче, което иска да стане лекар/, а да се дава път на лентяй, който някой ден ще ме лекува. Или управлява. Или ще ми бъде началник.
Все пак гимназиите и професионалните училища, както и университетите, не са танцови ансамбли, за да се търси равновесие при броя на  мъже и жени, а места, където мъже и жени ще се подготвят за бъдещите си професии.
Щом естественият подбор показва по-добра успеваемост и конкурентноспособност при момичетата, то какво лошо има те да вземат управлението на света в ръцете си?

# 9
  • София
  • Мнения: 62 595
Дори съм попадала на твърдения, че трябва момичетата и момчетата да учат разделени, защото съвместното учене се отразявало зле на момчетата. Заради  по-бързото и ранно развиване на момичетата, те ставали по-високи, по-амбизиоцни, "по-зрели", по-бързо учат и прочие. А горките момчета се комплексират, защото трудно догонват момичетата. А като били само момчета в клас, имало по-справедлива конкуренция и момчетата се справяли по-добре! Ей, да му се не види, все момичетата и жените потискат мъжете и не им дават да се развиват!

# 10
  • Мнения: 84
  Квотите не са дискриминация. Представете си жена да работи като зидаро-мазач и мъж да работи като учителка. Същото е и в учебните заведения. Който смята ,че не са нужни квоти, криво разбира еманципацията.

# 11
  • София
  • Мнения: 1 507
Ако жената е по-добър зидаро-мазач от мъжа, защо да не работи по тази специалност?
А относно мъжете учители, не съм виждала нищо един лош такъв, за сметка на това пък съм срещала какви ли не жени учителки. Това е въпрос на призвание, а не разделение по полов признак.

Който смята, че са нужни квоти, явно се чувства неспособен да се справи с конкуренцията въз основа на собствените си способности.

# 12
  • Мнения: 84
   Jarrita, ти би ли се захванала с мъжка работа? Или според теб да вдигнеш 50 кила торба вар е женска работа?

# 13
  • София
  • Мнения: 62 595
Ей, хора, не става въпрос за работа, а за образование! А и защо все се хващате за зидарството или тежката физическа работа? Точно за този вид работа не съм забелязала да има много напиращи!

# 14
  • София
  • Мнения: 1 507
   Jarrita, ти би ли се захванала с мъжка работа? Или според теб да вдигнеш 50 кила торба вар е женска работа?

Предпочитам по-интелектуалните занимания Simple Smile
Иначе мога да работя на струг и фреза, освен това съм квалифициран ADR консултант, област, в която също преобладават мъжете.

# 15
  • Мнения: X
  Квотите не са дискриминация. Представете си жена да работи като зидаро-мазач и мъж да работи като учителка. Същото е и в учебните заведения. Който смята ,че не са нужни квоти, криво разбира еманципацията.
   Много ясно, че един мъж няма да работи като " учителка", просто защото ще работи като учител. Моят начален учител беше мъж, после и в прогимназията и в гимназията преподавателите от мъжки пол не бяха изключение. Не съм забелязала да не се справят или да работят с отвращение.  Mr. Green
   Не знам имаш ли деца и от какъв пол са, но сигурно няма да ти стане приятно, ако някое от тях има бал за гимназия, примерно 31, но не е прието заради наличието на квотен принцип, а мястото е заето от някой с бал 26 единствено, защото последният е от противоположния пол.   

# 16
  • Мнения: 50 575
В квотите има смисъл. На кандидатстудентските изпити по математика момичетата доминират. Доминират безапелационно и в първи-втори курс на всички технически ВУЗ-ове. Но какво става в 5 курс? Момчетата ги задминават и единици момичета завършват като добри специалисти. Да не говорим, че жените и не искат да работят като мъжете, а предпочитат административни длъжности. И при това положение, ако се допусне свободна конкуренция, то и ТУ, МГУ, ХТИ, ВИАС и какво ли не още се напълнят с 80% жени, но дали това ще е добре за икономиката после? Не чак толкова изразени са нещата в другите ВУЗ, но пак има такъв елемент.
И каквото и да си говорим, освен Мария Кюри, аз за друга жена световно известен учен сега не се сещам. В момента пресата жонглира с безброй икономически теории и пак нито една не е създадена от жена. Та щеше ли да спечели светът, ако мъжете бяха орязани от възможности да следват? 

При гимназиите е същото. Кой има интерес 3/4 от жените и само 1/4 от мъжете на нацията да са грамотни? Пък и в по-зряла възраст момчетата наваксват.

# 17
  • София
  • Мнения: 62 595
Що, бе, какво пречи на момчеата да си съдерат задниците от учене?
Колкото до жените и науката, икономиката и прочие, има една малка подробност - повечето жени раждат деца и се откъсват от кариерата за доста дълго време. В допълнение са предразсъдъците и дискриминацията по отношение на жените. Смята се, че жените са по-подходящи за обслужващата сфеа (която е и по-лошо платена, с по-лоши социални позиции), докато "сериозните" професии са запазени за мъжете. НИщо й яма на икономиката, защото жените така или иначе са по-изгодната работна сила - получават средно с 30 % по-ниски заплати от мъжете (а в страни като нашата и до 50%), по-гъвкави са като организация на времето и адаптиане в работната среда и са много съвестни работници, повече мислят за стабилността на компнията или екипа и не са склонни да поемат твърде големи рискове в сравнение с мъжете.

# 18
  • Мнения: 28 622
Що, бе, какво пречи на момчеата да си съдерат задниците от учене?


От учене или от зубрене? Няма какво да се лъжем, нашето образование в момента залага само и единствено на зубренето. Там, където се иска И мислене, резултатите при момчета и момичета се изравняват.
А какво ще кажете изпитът да е по физически показатели? Бягане, скачане, вдигане на тежести... Пък нека да няма квоти...  Mr. Green
Сега сериозно - доказано е, че в другите страни, където изпитите са под формата на тестове, няма особена разлика в резултатите на момчетата и момичетата. Това беше едно от главните основания да се въведе и у нас този вид изпит. Може би още е рано да се правят изводи, но ако някой има данни какво е положението със съотношението по успеваемост момичета/момчета, нека да ги даде.
Да се пеним върху факта, че при половете има разлика в развитието на мозъчните дялове, е глупаво. Всеки пол си има своите предимства и своите недостатъци, няма нужда да се изпада в сексизъм.  Peace

# 19
  • Мнения: 50 575
Що, бе, какво пречи на момчеата да си съдерат задниците от учене?
Колкото до жените и науката, икономиката и прочие, има една малка подробност - повечето жени раждат деца и се откъсват от кариерата за доста дълго време.

Нищо не им пречи, освен незрялост и мързел. И не казвам, че не е тяхна вината. Но наказанието за тази вина не е в полза за обществото. Казваш, жените раждали. Това е най-багородната функция, но и ти не отричаш, че пречи на кариерата и работата. Значи, пак си требе мъж за много неща. Мъж, който няма да напуска 2-3 пъти за по година или две. Иначе жени топ мениджърки има, разбира се. Малко са, но ги има.

# 20
  • Мнения: 1 879
Някой поиска данни.

Ето данните от тестовете не седмокласниците в София - сборна оценка от БЕЛ и мат:
                           Брой момчета                     Брой момичета               
11.500- 12.000             82                                       122                   
11.000- 11.499            123                                      209
10.500- 10.999            230                                      318
10.000 -10.499            326                                      487

Както забелязвате, броят на момичетата с оценки над 5 по двата предмета надвишава в значителни проценти броят на момчетата - в най-високите нива 50-60 процента, в по-долните пада до 40%, но средното е 50 процента.

# 21
  • Мнения: 28 622
Ами, браво на момичетата!  Laughing
Сега остава да видим и статистиката колко процента от приетите във ВУЗ са се дипломирали - поотделно за момичета и момчета.
Също ме интересува и статистиката относно заплащането за една и съща професия по полове - ето, там вече наистина става интересно.  Wink Mr. Green

# 22
  • Мнения: X
Някой поиска данни.

Ето данните от тестовете не седмокласниците в София - сборна оценка от БЕЛ и мат:
                           Брой момчета                     Брой момичета               
11.500- 12.000             82                                       122                   
11.000- 11.499            123                                      209
10.500- 10.999            230                                      318
10.000 -10.499            326                                      487

Както забелязвате, броят на момичетата с оценки над 5 по двата предмета надвишава в значителни проценти броят на момчетата - в най-високите нива 50-60 процента, в по-долните пада до 40%, но средното е 50 процента.
А можеш ли да ни дадеш съотношението кандидатствали момичета - кандидатствали момчета? Защото това също има значение.  Peace Пък и за ПМГ ( МГ) сборът БЕЛ+ Мат. не е определящ....

# 23
  • Мнения: 8 999
Ей, хора, не става въпрос за работа, а за образование! А и защо все се хващате за зидарството или тежката физическа работа? Точно за този вид работа не съм забелязала да има много напиращи!
А освен това дълбоко се съмнявам напливът в Зидаро-мазаческата професионална гимназия да е предимно от момичета. Те, жените, не са чак пък толкоз прости, колкото се опитват да ги изкарат - добре си дават сметка дали някоя професия им е по силите, или не /имам предвид основно физическия труд/.
Докато аз бях студентка, мои колежки се жениха, раждаха деца, но не прекъснаха. Взимаха си изпитите на общо основание, при това с много добри и отлични оценки. Тези, които прекъснаха поради мързел, несправяне с материята, или откровена тъпота, бяха трима колеги. Трима мушмороци, които бяха заели местата на някои ученолюбиви и талантливи момичета.

# 24
  • София
  • Мнения: 62 595
И какво, по случай, че момчетата са по-незряли и ги мързи повече, да вземем да им пускаме гювеч с квоти?
Жените на високите позиции са малко заради предразсъдъци и т.нар. стъклен таван. Винаги в ущърб на жените се използва това, че раждат деца и гледат деца. То, да беше само раждането, щеше да се преглътне, нали? Пък те, децата и гледане искат!
Аз статистиката ви я казах, наскоро я четох някъде - разликите в заплащането в "белите" държави започва от 20%, като средно е 30. Колкото по-ценна и с висок статус е професията, толкова по-малка е разликата, но все пак я има. най-големите разлики са за по-непривлекателните и с нисък социален статус професии, най вече в обслужващата сфера (образование, чиновничество, сервитьорки и др. А сравнението по развитост на държавите - колкото по-слабо развита е една държава, толкова по-големи са разликите в заплащането между половете за една и съща работа. В най-слабо развитите страни разликата може да достигне и 60%. Не ме питайте кой е източникът, защото не го помня, беше някаква книга.
дори и зубрене да е, нищо не пречи на момчетата да се справят подобаващо! В края на краищата, има все пак някакво естествено групиране (дали е биологично или социално е спорно) - повече момичета кандидатстват в езикови и хуманитарни гимназии, а момчетата се насочват повече към техническите и природните науки.

Тъй като има подозрение, че жените, докато бременеят и раждат поумняват допълнително, то нищо чудно някой да предложи да се забрани на жените да кандидатстват в учебни заведения и да се явяват на изпити, защото имат нечестно предимство пред мъжете!  Laughing

# 25
  • Мнения: X
И какво, по случай, че момчетата са по-незряли и ги мързи повече, да вземем да им пускаме гювеч с квоти?
Аз предлагам направо да им пишат по-високи оценки, за да не се чувстват онеправдани, горките!  Mr. Green
За протокола - имам син.

# 26
  • Мнения: 84
   Квоти винаги е имало и ще има. Преди повече от 20 год. квотите са били на основание окръг, регион, географска област; квоти е имало и по етнически принцип като някои етноси са били с голямо предимство при кандидатстване в учебно заведение или работа.  Квоти има не само в България. Така че керванът си върви, кучетата си лаят.

# 27
  • Мнения: 75
А колко е полезно за момичетата да учат 5 години в клас без момчета? След 2 години, когато на момчетата им "идва" акълът в главата, те са единственият шанс на амбициозните момичета за конкуренция,, среда и "дърпане напред", защото масата от съученичките им започва да мисли само за чалга, гримове и силикон. Дори, по лични впечатления, в "елитните" езикови гимназии. Аз не съм за квотите, но съм против бъдещето на децата да се решава в период, когато те от хормони не се знаят на кой свят са (особено момчетата).

http://www.varnautre.bg/story/talk/exams/item/10024

# 28
  • София
  • Мнения: 62 595
Нищо им няма на момичатата в клас без момчета! Конкуренциятга изобщо не страда, дори бих казала, че може да стане още по-жестока! Когато аз кандидатствах в моята гимназия, нямаше квоти за момичета имомчета и в резултат бяхме 29 момичета и 2 момчета! И пак бяхме най-силният клас. В другите специалности на гимназията, където имаше горе-долу наполовина момчета, успехът им беше по-слаб.

Да, ясно е това за хормоните, но поне за момента нищо не може да се направи. В края на краищата, децата на тази възраст не са съвсем безмозъчни, осъзнават за какво става въпрос и поне по-зрелите са готови да положат усилия. колкото до силикона и прочие, много зависи какви деца от каква среда познаваш. Ей на, има тема за седмокласниците, прочети какво пишат там хората. Аз като видях какви високи оценки са изкарали много от децата там, направо си глътнах езика.

# 29
  • Мнения: 789
В квотите има смисъл. На кандидатстудентските изпити по математика момичетата доминират. Доминират безапелационно и в първи-втори курс на всички технически ВУЗ-ове. Но какво става в 5 курс? Момчетата ги задминават и единици момичета завършват като добри специалисти. Да не говорим, че жените и не искат да работят като мъжете, а предпочитат административни длъжности. И при това положение, ако се допусне свободна конкуренция, то и ТУ, МГУ, ХТИ, ВИАС и какво ли не още се напълнят с 80% жени, но дали това ще е добре за икономиката после? Не чак толкова изразени са нещата в другите ВУЗ, но пак има такъв елемент.
И каквото и да си говорим, освен Мария Кюри, аз за друга жена световно известен учен сега не се сещам. В момента пресата жонглира с безброй икономически теории и пак нито една не е създадена от жена. Та щеше ли да спечели светът, ако мъжете бяха орязани от възможности да следват? 

При гимназиите е същото. Кой има интерес 3/4 от жените и само 1/4 от мъжете на нацията да са грамотни? Пък и в по-зряла възраст момчетата наваксват.
Да ме прощаваш, но когато аз бях студентка, в пети курс на специалност Математика(пояснявам - най-тежката специалност във ФМИ на СУ), четири пети от завършващите се оказаха жени. Повечето от мъжете окапаха по сесиите или овреме се преместиха в по-леките специалности и по други ВУЗ-ове. Това може и да е случайност, не разполагам с представителни данни за другите специалности и години. Но поне е реално наблюдение над реални хора. Познавам ги по име и способности, и не, по нищо не отстъпвахме на мъжете. Нито пък останалите в групата мъже на нас. Всички оставащи - жени и мъже, превъзхождахме отпадналите най-вече с труда, който бяхме готови да положим.
Когато кандидатсвах за гимназия, за всяко място се конкурираха шест момичета. Момчетата се конкурираха със себе си - просто беше достатъчно да нямат двойка, за да влязат. И пак не запълниха квотата си.
Миналата година на изпита за прием в първи клас в НУКК за първи път нямаше квоти, мисля че тази година също. Нямам наблюдения за други учебни заведения засега, но може би тази практика, дискриминираща жените, малко по малко ще започне да си отива.

# 30
  • София
  • Мнения: 62 595
Искам да напомня, че в темата става въпрос за квотите в гимназиите, а не във ВУЗ-овете!

# 31
  • Мнения: 789
За гимназиите донякъде разбирам... ама само донякъде... като жена и майка на момиче, не ми се иска дискриминацията да започва още от тази възраст. В гимназията не учих езика, който посочих като първо желание, именно заради някой господин с тройки. Най-добре би били да се изкаже някой психолог(наистина ли пък са тооолкова назад момчетата в гимназиална възраст, а после пък дръпват тооолкова напред?).
Тъпото е, че едно време и във ВУЗ-овете имаше квоти(а сега има ли?). Не говоря за специалност Актьорско майсторство или Оперно пеене, където може би е единственото смислено място да има. Е, на възраст 18+, да ме извинява силния пол, вече не е изчакване, а си е чиста дискриминация.

# 32
  • София
  • Мнения: 62 595
Не съм психолог, но от това, което до момента съм прочела по дебелите книги съм с впечатления, че няма чак такава голяма разлика между момчетата и момичетата, че да е критично важно. И двата пола точно в седми клас са във вихъра на танца са подложени на сходни хормонални атаки. Нито на момичетата, нито на момчетата им е лесно на това влакче на ужасите, но личностните качества, включително волята, могат да компенсират. каквито и да са разликите, те са по-скоро в подробностите и не пречат на едно момиче да научи математиката, нито на едно момче да пише добри съчинения. Споровете за половите различия ги има постоянно и те са по-скоро на културна основа, а не на биологична. Просто към момичетата винаги изискванията са били по-големи - да са по-подчиняващи се, дисциплинирани, трудолюбиви, обгрижващи, отговорни, а момчетата са оставени повече на "мъжката" си природа - да беснеят и да дивеят, да наблягат на физическата активност. В края на краищата, има различни видове училища. Ако на момчетата принципно повече им се удава формалната логика и математиката, да се ориентират към математическите и инженерните училища. Ако на момичетата повече им се удава работата с езика, те да се ориентират към хуманитарните училища!

между другото ,забелязвам най.-субективно една странна тенденция като ходя по разни извънкласни мероприятия на сцена. Очаквах, че повече момичета ще свирят, пеят и танцуват. Конкретно за инструментите, дори момчетата се оказват повече от момичетата. За танците са повече момичета, за песните пак са момичета. Явно, щом много момчета могат да се научат да свирят на пиано, цигулка или на китара, значи не е като да са изостанали или много по-различни от момичетата, че да имат нужда от допълнителни стимули! Явно могат да са дисциплинирани и постоянни.

# 33
  • Мнения: 50 575
Странно, в този форум всеки взима прекалено лично всяко едно мнение, което не съвпада с неговото собствено Shocked Е, аз съм жена, майка съм на момиче, и следователно имам всички лични причини да съм противник на дискриминацията. Но въпреки това смятам, че рационалното решение е в истинския живот да се вливат равен брой образовани мъже и жени. Обществото няма интерес най-образованата прослойка да е 2/3 жени и 1/3 мъже. Или даже още по-разбалансирано.  Тук се дадоха много примери как момичетата не отстъпвали на момчетата нито в училище, нито в университета (което съвсем не е вярно за техническите специалности де). И аз не го отричам. Но момчетата имат някакъв хъс и друга настройка на мислене, които ги извеждат напред ПОСЛЕ. Какъв е процентът на жените топ мениджъри, адвокати, учени, изобретатели? Е, явно някакси мъжката част се активизира после в живота. И няма да е целесъобразно да им се отнема шансът за това. Най-малкото, ако топ класата се състои само от жени, за неудачници ли ще се женим, по липса на образовани мъже??? Wink

# 34
  • София
  • Мнения: 62 595
Черна станци,
 казах вече, и е установено с проучвания - има дискриминация по отношение на жените в работата! И за стъкления таван написах, и за разликите в заплащането! Всичко това са все културни и социални фактори, а не физически или стратегически да имало равен брой образовани жени и мъже. Момчетата нямат хъс и някаква особена настройка, а просто условията за тях стават по-благоприятни - не раждат, не дундуркат деца, от тях не се очаква да поддържат домакинство, да се грижат за възрастните си родители и прочие! Смята се, че на мъжете работата им е само да работят! Колко бащи излизат в болнични, за да се грижат за децата си, колко мъже прибират децата си от училище или детските заведения, водят ги на лекар, ходят по родителски срещи, сменят памперсите на болните си родители или им готвят и чистят? И жените на топ позициите са по-малко, защото се поставят бариери, които са трудно доказуеми.

# 35
  • София
  • Мнения: 19 438
Обществото няма интерес най-образованата прослойка да е 2/3 жени и 1/3 мъже. Или даже още по-разбалансирано. 

Защо?
Сериозно питам, не се заяждам. Какво очакваш да му стане на обществото при такъв "дисбаланс"???

Имам момче и честно казано сега за сефте прочетох, че има квоти, направо се хванах за главата. Защо?? Какво поощряват тези квоти? Да влизат хора, които не са на достатъчно добро ниво, само защото имат пишки (ще ме прощавате). Направо не мога да повярвам, че това го има в 21 век, честна дума. После еманципация, феминизъм, дрън-дрън. За какво говорим, като се оказва, че още в 7 клас започват да третират момчетата като богопомазани. И после що шефа ми е по-тъп от мен.

# 36
  • Мнения: 1 879
Какъв е процентът на жените топ мениджъри, адвокати, учени, изобретатели? Е, явно някакси мъжката част се активизира после в живота. И няма да е целесъобразно да им се отнема шансът за това. Най-малкото, ако топ класата се състои само от жени, за неудачници ли ще се женим, по липса на образовани мъже??? Wink

Последното ти изречение ме разсмя, но съм абсолютно съгласна. За протокола - имам син и дъщеря.

Както авторката на темата казва, ами не ми се иска синът ми да няма с кого да размени две думи по мъжки теми в училище, защото се е оказал в девически клас, пък и другите все такива, нито пък дъщеря ми да се окаже само с още 2-3 момичета сред двайсет и кусур бастуна.

Иначе за това, че на мъжете им идвал акълът по-късно, пък жените горките били дискриминирани цял живот - не съм напълно съгласна. На някои мъже идва акълът, на други не, но без съмнение имат повече шансове да работят по специалността си, защото са по целенасочени от жените. Оттук следва и по-високото заплащане и напредването в кариерата. Жените, избрали този тип живот, също успяват. За щастие не са много, тези, които го избират и в много случаи не завиждам на семействата им, ако въобще имат такива.

При момичета мотивацията към усъвършенстване общо взето загубва актуалност при появата на децата и естествено вниманието се насочва към други ценности - който иска може да си го обяснява с дискриминация и ниско заплащане, просто жените подреждат приоритетите си по друг начин и в това няма нищо укорително.

# 37
  • Мнения: 1 879
За какво говорим, като се оказва, че още в 7 клас започват да третират момчетата като богопомазани. И после що шефа ми е по-тъп от мен.

Виж, там където има квоти разликите в минималните баловете на момчета и момичета са между 1 и 2 единици, като си представиш, че са получени от две удвоени оценки, това означава, че последното момче е изкарало оценки с максимум 0.5 по-малко от последното прието момиче. За какво "богопомазване" говориш?

# 38
  • София
  • Мнения: 19 438
Хубаво де, като са толкова малки разликите, кому са нужни квотите поначало?

# 39
  • Мнения: 789
Черна станция, не виждам защо се притесняваш от нарушен баланс. Жените и бездруго в най-силните си години са принудени да вършат тежък неквалифициран труд за сметка на кариерата си. Което изстрелва доста не толкова квалифицирани мъже към върховете, предназначени за най-добрите. Готово, балансът е възстановен.
За техническите специалности - давам реален пример с реални хора. А и в семейство ми е пълно с жени инженери и математици. Струва ми се малко легенда това, че мъжете са по-добри в техническите специалности. В това отношение има много по-големи разлики между човек и човек от един и същи пол, отколкото цялостно между половете.

# 40
  • Мнения: 1 879
Хубаво де, като са толкова малки разликите, кому са нужни квотите поначало?

Какво беше съотношението момичета-момчета в твоя клас в гимназията?

# 41
  • София
  • Мнения: 19 438
Хубаво де, като са толкова малки разликите, кому са нужни квотите поначало?

Какво беше съотношението момичета-момчета в твоя клас в гимназията?

Не помня, да ти кажа. Ама това каква връзка има с въпроса ми? Въпросът ми е, ако по действотелно разликите в оценките са толкова малки, колкото казваш, защо е нужно да има квоти - ще си влизат по равни всички, щом оценките им са сходни.

# 42
  • Мнения: 1 879
Някой поиска данни.

Ето данните от тестовете не седмокласниците в София - сборна оценка от БЕЛ и мат:
                           Брой момчета                     Брой момичета               
11.500- 12.000             82                                       122                   
11.000- 11.499            123                                      209
10.500- 10.999            230                                      318
10.000 -10.499            326                                      487

Както забелязвате, броят на момичетата с оценки над 5 по двата предмета надвишава в значителни проценти броят на момчетата - в най-високите нива 50-60 процента, в по-долните пада до 40%, но средното е 50 процента.
А можеш ли да ни дадеш съотношението кандидатствали момичета - кандидатствали момчета? Защото това също има значение.  Peace Пък и за ПМГ ( МГ) сборът БЕЛ+ Мат. не е определящ....

Момчета - 4581         Момичета - 4318

# 43
  • Мнения: 1 879
Хубаво де, като са толкова малки разликите, кому са нужни квотите поначало?

Какво беше съотношението момичета-момчета в твоя клас в гимназията?

Не помня, да ти кажа. Ама това каква връзка има с въпроса ми? Въпросът ми е, ако по действотелно разликите в оценките са толкова малки, колкото казваш, защо е нужно да има квоти - ще си влизат по равни всички, щом оценките им са сходни.


Има връзка, защото ако не можеш да пречупиш отговора на един въпрос през личния опит, започваш да теоретизираш, а това упражнение е успешно само ако имаш фундаментални познания по въпроса. Личният ти опит може да ти даде аргументите "за" и "против".

Според мен квотният принцип не е с цел да се облагодетелства единият пол за сметка на другия, а да се запази баланса момчета-момичета, който е важен не за самото образование, а за социалните умения на децата. В гимназиалните години се създават повечето приятелства за цял живот и това не е случайно.

# 44
  • Мнения: 28 622
По мое време нямаше квоти, хем местата бяха ограничени, в сравнение със сега - само 100.
В резултат класовете бяха с по 2-3-4 момчета и останалото девойки до 20. Ами не беше хубаво. Момчетата пак бяха толерирани от страна на учителите (нали бяха бели врани), то не бяха лиготии и простотии от тяхна страна (нали за сърцето на всеки от тях се бореха по 3-4-5 девойки)... Искрено завиждах на мои познати от други училища, при които съотношението беше по-нормално или с превес на момчетата.
После в УПК бяхме само момичета. Ами, хареса ми много повече. Определено климатът беше много по-спокоен.
 Което ме навежда на мисълта, че в такъв случай е по-удачно да се върне старата система на разделяне на половете - училища само за момичета, където да си влизат с пълните шестици и училища само за момчета, където да си мерят ъъъъ, онези работи, вместо да се пънат за оценки.  Laughing

# 45
  • София
  • Мнения: 62 595
Но на практика се получава облагодетестване на единия пол за сметка на другия! Все пак тук се говорим за квоти за приемане на деца с увреждания, специфични нужди и прочие, а за съвсем нормални, здрави, прави, умствено развити момичета и момчета!
Знам, че темата не е за вузовете, ама си спомням как навремето не ми достигнаха няколко мизерни стотни при високи оценки, за да вляза още първата година, обаче болшинството от момчетата бяха приети с тройки! Ами, гадно е!

# 46
  • Мнения: 50 575

Знам, че темата не е за вузовете, ама си спомням как навремето не ми достигнаха няколко мизерни стотни при високи оценки, за да вляза още първата година, обаче болшинството от момчетата бяха приети с тройки! Ами, гадно е!

Точно едно време пък момчетата бяха тотално дискриминирани - две години им полираха мозъците в казармата. В първи курс в часовете по висша математика мигаха на парцали, защото всичко бяха забравили. Ама пък в пети курс една колежка обясняваше, как 100  V DC може да се понижи с трансформатор Mr. Green

# 47
  • София
  • Мнения: 62 595
А, сега, и казармата ли намеси? Е, вече няма казарма!

# 48
  • Мнения: 8 999
[
Точно едно време пък момчетата бяха тотално дискриминирани - две години им полираха мозъците в казармата.

Във ВУЗ се кандидатстваше преди казармата. Просто някои ги мързеше да си седнат на задниците в края на 11ти /12ти/ клас и оставяха тази работа за след казармата. Но не бих казала, че са били с по-малко полирани мозъци, преди да отслужат.

# 49
  • Мнения: 24 467
За точност- във ВУЗ се кандидатстваше и преди и след казармата, като дори по мое време имаше отделни класирания за "донаборници" и за "отслужили", отслужилите си бяха традиционно с най- нисък бал.

# 50
  • Мнения: 28 622
Добре де, само ревете, а нищо не казвате за предложението ми да отделим момчетата от момичетата в девичи и мъжки гимназии. Няма дискриминация, няма проблеми.  Hug

# 51
  • Мнения: 8 999
Така пак ще има дискриминация, понеже със сигурност в мъжките гимназии приемът ще бъде с по-нисък бал.
Говорим, че е добре гимназиите/професионалните училища/ВУЗ-овете да са смесени, но всички деца да кандидатстват на общо основание. Ако има 100 места, нека тези места бъдат заети от младежи, показали най-добър резултат от изпит, ако ще и да се окаже, че само момичета ще приемат тази година.
Имам момче и момиче. Отсега ми става неприятно, че дъщеря ми ще трябва да отделя много повече време за подготовка, отколкото сина ми /ако става дума само за кандидатстването/. Е, надявам се и двамата да са еднакво ученолюбиви и амбициозни, но би било жалко, ако по-знаещото дете се окаже, че е момичето ми, а не го приемат. А приемат брат й - хайлазинът. Тази ситуация е хипотетична, защото още е много рано да мисля за приемни изпити, малки са ми децата.

# 52
  • Мнения: 28 622
Така пак ще има дискриминация, понеже със сигурност в мъжките гимназии приемът ще бъде с по-нисък бал.


И какво те бърка това? Нали ще има цяла гимназия само за момичета, а не половин като сега?
Да дублират училищата - и без това всички станаха "елитни", по едно за момчета и за момичета и всички ще са доволни. Пък и доста икономии откъм презервативи ще се осъществят... Поне в междучасията няма да правят секс, а ще учат...  Whistling Laughing

# 53
  • Мнения: 24 467
Добре де, само ревете, а нищо не казвате за предложението ми да отделим момчетата от момичетата в девичи и мъжки гимназии. Няма дискриминация, няма проблеми.  Hug
Ми ще кажа. Моят е на 10 и за него това би било голям кеф- клас без женки и лиготии.
След 5 години пак ще го питам.   Laughing

# 54
  • Мнения: 28 622
След 5 пак ще ти каже същото, но едва ли ще е вярно.  Mr. Green

# 55
  • Мнения: 42
Забравяте важен факт... тук говорим за деца, а не за зрели хора, които са достатъчно големи, за да поемат отговорностите. Тук е важна и една балансирана среда, в която децата ще се научат да общуват с такива от другия пол.

# 56
  • София
  • Мнения: 10 825
Добре де, само ревете, а нищо не казвате за предложението ми да отделим момчетата от момичетата в девичи и мъжки гимназии. Няма дискриминация, няма проблеми.  Hug
Знам, че се шегуваш с това "предложение", но наскоро прочетох книгата "Как се възпитават момчета" на Стив Бидълф и там беше описан опит направен във Великобритания. Учител по литература разделя паралелките си на мъжки и женски, след 2 години обучение по този начин 34% от момчетата имат оценки между А и С (между 6 и 4) срещу само 9 % в смесените класове и 75% от момичетата са с оценки между А и С, срещу 45% в смесени класове.
Като цяло авторът казва, че съвременното образование е насочено повече към жените, т.е. преподава се по начин, който се възприема по-лесно от момичетата. За момчетата е нужна промяна в начина на преподаване.


И за да не съм съвсем встрани от темата - аз съм против квотите  Mr. Green

# 57
  • Мнения: 24 467
Дали не е защото преподавателите са жени?

# 58
  • София
  • Мнения: 62 595
Ох, моля ви се, този с възпитаването на момчета, вече започвам да го подозирам в разни негови си душевни проблеми! Да не би майка му да го е отбила твърде рано или да не му е дала да си играе с подробностите си?  Laughing Пак се стига до това, което се е стигало хиляди години - момчетата се гледат като писани яйца, сакън, някой да не им счупи хатъра (разбирай самочувствието), че нали ще са глави на семейство утре! Как така ще се оставят на жените! А момичетата, тях кучета ги яли, те се оправят! Да вземем и в живота да ги разделим - нито да работят заедно, нито да живеят заедно, братята и сестрите също да ги разделим!
Ама, този не е У ред!

# 59
  • Мнения: 28 622
Andariel, не мога да разбера какво всъщност искаш?
Естествено, че не е честна системата с квотите, но само това е начинът да има някакво равновесие между броя на момчетата и момичетата в клас.
Другите варианти са без квоти, но с по 2-3 момчета или отделни паралелки/училища по пол.
Както казах по-горе, учила съм в клас с малък брой момчета - ужасно е! Държат се като същински лайна, с извинение, хем беше по времето на соца, когато изключително много се държеше на дисциплината. Представи си какво ще е сега, когато контролът е силно занижен - няколко принца и харем одалистки, пърхащи край тях и опитващи се неистово да спечелят благоволението им...
И пак ще са толерирани от учителите, и пак ще е за сметка на момичетата.
Не, не е това начинът.

# 60
  • София
  • Мнения: 62 595
Искам децата да са равнопоставени, това е! А момчетата така или иначе се държат зле, независимо от броя на момичетата. Не може хем всички деца да са равни, хем да има дискриминация! Който има достатъчно висок бал, нека да влезе! И го пиша с ясното съзнание, че имам И момче и зная, че ще му е трудно. Но в края на краищата, ще се понапъне и ще постигне каквото иска.

# 61
  • Мнения: 789
Аз също съм била в клас с 20 момичета и 4 момчета(момчетата не запълниха квотата си). Не, не беше ужасно. И не сме се борили за вниманието на тези принцове. Просто учехме, и то здраво. Много беше приятно, след общото блато на началното училище, да попаднеш сред хора, които са амбициозни колкото теб, за които ученето е ценност и приоритет пред гримове, къси поли и дискотеки(имаше го и това, но в съвсем умерени количества). Позитивът да прекарваш деня си в такава среда далеч надхвърляше негатива на небалансирания в полово отношение състав на класа. Гаджета се хващаха "отвън", и то общо взето малко по-големи от нас. Защо ли ще ми е някой, който ще спи в клас, ще бави всички, половината ще скучаят в час заради това, ама той ще има право да е тук, защото е МОМЧЕ!

# 62
  • Мнения: 70
Във Варна няма квоти, за да няма дискриминация, но не води ли това до друг вид
дискриминация на варненските момчета спрямо софийските. Сматам, че в национален
мащаб трябва да бъде еднакво- или с квоти, или без. newsm78

# 63
  • Мнения: 654
Аз нещо не разбрах:ако един клас от 20 деца със среден успех 5.50-4.50,ще трябва да търпи един келеш с успех 3.00 само защото е с подходящия пол?

# 64
  • София
  • Мнения: 19 438
Аз нещо не разбрах:ако един клас от 20 деца със среден успех 5.50-4.50,ще трябва да търпи един келеш с успех 3.00 само защото е с подходящия пол?

Не един, десет келеша.

# 65
  • София
  • Мнения: 967
Не драматизирайте излишно, "келешите" са с не повече от  0.10-0.20  по-нисък входящ бал, а след години голяма част от тях са наравно и по-добри от прилежните девойки. В елитните училища в София с квоти никога е нямало, нито ще има драстични интелектуални разлики между децата според пол. Квотите са полезни за бъдещото социално развитие на децата. Иначе- нека си правим еднополови училища, та дано всички са доволни.

# 66
  • Мнения: 654
Не съм казала,че келеша е мъжки род.
И не мисля,че светът е справедлив и ние с квоти да внасяме равновесие.
Всеки трябва да има равен старт.
И това,че има нормативи за мъже и жени в дадени професии също не е много логично.
Нали жените искахме равноправие?

И квотите не са полезни за социалното развитие,защото тогава всеки гледа да мине метър с каквото може.
Нищо чудно,че инвалидите ,,карат,,мощни джипове.

# 67
  • Bristol
  • Мнения: 9 455
Добре де, само ревете, а нищо не казвате за предложението ми да отделим момчетата от момичетата в девичи и мъжки гимназии. Няма дискриминация, няма проблеми.  Hug
Знам, че се шегуваш с това "предложение", но наскоро прочетох книгата "Как се възпитават момчета" на Стив Бидълф и там беше описан опит направен във Великобритания. Учител по литература разделя паралелките си на мъжки и женски, след 2 години обучение по този начин 34% от момчетата имат оценки между А и С (между 6 и 4) срещу само 9 % в смесените класове и 75% от момичетата са с оценки между А и С, срещу 45% в смесени класове.
Като цяло авторът казва, че съвременното образование е насочено повече към жените, т.е. преподава се по начин, който се възприема по-лесно от момичетата. За момчетата е нужна промяна в начина на преподаване.


И за да не съм съвсем встрани от темата - аз съм против квотите  Mr. Green
Точно и аз това щях да пиша, не само във Великобритания, но и в други страни са правени подобни проучвания. Разделянето по пол давало най-добри резултати при обучението. Пуснете една търсачка по въпроса и ще ви излязат доста статии и проучвания по въпроса и изненадващо всички споделят едно мнение! Обяснява се с това, че при обучението на момичетата и момчетата трябвало да се ползват различни подходи. Системата, която се ползва в смесените училища била по-подходяща за момичетата и това е причината те да показват по-високи академични резултати. Точно това, което и Чарита споменава  Grinning Поради тази причина аз съм ЗА квотите.
В Англия не само има квоти за момчета и момичета, но при изпитите на 11 години ги делят и според това кой месец са родени. Тези които са с няколко месеца по-малки получавали допълнителни точки.
И това,че има нормативи за мъже и жени в дадени професии също не е много логично.
Нали жените искахме равноправие?
Дай и на олимпиадите да са заедно, защо ги делят на мъже и жени Wink Пък и мъжете да бременеят и раждат, каква е тази дискриминация, само жените да се мъчим!

Физически и психически мъжете и жените са различни, нека не забравяме това. Няма как да се изравним, освен ако не ни модифицират генетично  Peace

Последна редакция: нд, 20 юни 2010, 03:49 от Merry

Общи условия

Активация на акаунт