КАНАДСКА лятно-ваканционна тема - 42

  • 32 302
  • 749
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 429
heureuse, споделям напълно мнението, че се полагат усилия колкото се може повече деца да завършат средното училище. Точно за това ги има и Adults School, за да може изпадналите от училище и осъзнали се по-късно младежи да се върнат в училище.

mamamia, иска ми се да те окуража с един факт. Страшно много деца завършили масовото училище (езикови паралелки след 7ми клас) в БГ в последното десетилетие са приети в англоговорящи университети, ако са били в английска паралелка или френскоговорящи и немскоговорящи университети, ако са учили френски и немски съответно. Четох подобна статистика някъде, но мога да дам и личен пример. Завършила съм паралелка с изучаване на английски към провинционална езиковата гимназия през 1996. От моя клас(26 човека) 10 кандидатстваха и бяха приети в англоговорящи университети. Просто седнаха и се подготвиха за ТОЕФЛ, а някои и за САТ. Аз 12 години по-късно и вече в Канада направих същото като тях, а на никой от нас английският му не е бил по-добър от българския. Wink

Аз по-принцип съм с добри чувства към БГ образователната система. Нейн възпитаник съм и се чувствам горда от това. Оценявам колко много ми е дало БГ училището и Бг университета. Работила съм 7 години в системата на БГ образованието, макар и в частния сектор, но имам широк поглед и много допирни точки и с държавното училище. Тук в Канада уча и работя в системата на образованието, та мога да направя сравнение.

Ами май място за сравнение няма. Образованието тук и в БГ е толкова различко, че не може с една дума да се каже, къде е по-добре.

Аз примерно мога да умножавам като всички българи на моята възраст, а шефката ми тук не може и остана страшно впечатлена като за коледното тържество ми даде задача да преброя столовете в залата. 30 маси с по 6 стола никак не е трудно да се сметне за секунди. Но макар да се впечатли и да го каза с думи най-любезно ме помоли просто да ги преброя за всеки случай. Та тя  не може да смята, но е директор на училище, а аз повече от редови специален учител тук няма да стана и то няма да е скоро. (За сега съм Програмен Асистент на деца с аутизъм).

Но пък какво прави тукашната образователна система за различните и специалните хора!!! Просто БГ е на светлинни години назад, най вече относно интегрираното обучение на деца с проблеми.

Та темата е много дълга. Ще следя вашите мнения с огромен интерес, защото са много ценни за мен, понеже вие разсъждават по темата от гледна точка на родители, а аз разбира се още нямам наблюдения като родител.  Wink   

 

# 601
  • Мнения: 1 199

Ами май място за сравнение няма. Образованието тук и в БГ е толкова различко, че не може с една дума да се каже, къде е по-добре.
 

Напълно съм съгласна с това! Моят 14-годишен пубер може и да не знае таблицата за умножение (не съм го изпитвала от много отдавна за това, та и аз не знам знае ли я или не), но веднъж надълго и нашироко ни заобясняма как и защо бил агностик, като имате предвид че специален интерес няма, каквото от училище е научил. Та ако си направите един списък с нещата, които се учат в българското училище, и отмятате какво от това се учи и в канадското, сравнението няма да е коректно, тъй като в канадското се получават знания и УМЕНИЯ, които в българското не се получават, но вие за тях примерно не подозирате. Колкото до мен, аз от личен опит се убедих че канадското висше образование е доста по-качествено от българското, а тези студенти все пак трябва да са дошли от средното образование, нали така.

Джени, можеш ли да ни разкажеш повече за нещата, които се правят в Онтарио за децата със специални нужди (за образованието питам)?

# 602
  • Canada
  • Мнения: 231
mamamia, и аз мисля, че едва ли е толкова трудно да се влезе в английски университет след френско училище/колеж в случая. Тук, в Монреал, е търсен ефект Wink - ако колежът ти е франкофонски, отиваш в англофонски университет (и обратно), за да имаш и двата езика на достатъчно добро ниво за по-лесна реализация после. Примери около мен колкото щеш.

По повод реформата: На моя колежка сина сега тръгна в добър колеж, а идва от частно училище. По нейните думи (неговите де  Simple Smile), нивото му е над общото именно поради по-добрата система на частното училище. Трябва да я питам колко им е струвало, но съм чувала, че частно френско е напълно поносимо като такси. Така че е добра алтернатива при нас.

# 603
  • Мнения: 5 714
Тук има ученици, които повтарят дори първи клас. Около 20% от момчетата не завършват средно училище. Има специални средни училища /гимназии/ за пълнолетни и те са пълни. И в тях не учат само имигранти. Една част от младежите са без средно образование, което автоматично им затваря вратите към колежите и университетите. Това не тревожи правителството. То си е изпълнило задълженията- дало е шанс на детето, държало го е прибрано в училище. А какво е научило е отделен въпрос. Тук няма стремеж всички да завършат гимназия.
Съгласна съм. Моите наблюдения са същите.
В класа на дъщеря ми има двама, които повтарят. Малко бях втрещена иии определено не говори добре за училището и учителката (миналата година са били при същата). За мен няма глупави деца, а педагози без подход. едното детенце съм го виждала из квартала. Не са емигранти, не е проблемно и не са бедни.
А това училище уж го водят за добро, така съм чувала. Всъщност аз исках и все още искам да я преместя, но реших да дам още един шанс. Да не би пък нещо моето съзнание да е замъглено и да си правя грешни изводи.

Аз по-принцип съм с добри чувства към БГ образователната система. Нейн възпитаник съм и се чувствам горда от това. Оценявам колко много ми е дало БГ училището и Бг университета.  
О, да! Аз също не мога да кажа лоша дума за образованието ми в България. Но на първо място трябва да отбележа, че имах страхотни учители. Истински учители! Само за уни-то ще позамълча. За мен беше голяма пародия това УНСС.

Но моето мнение е, че последните години българската образователна система издевателства върху децата. В първи клас учат неща, които ние сме учили в шести, образно казано. Аз смисъл и полза не виждам в това.

Последна редакция: чт, 02 сеп 2010, 10:23 от Вери

# 604
  • Мнения: 3 743
Много ми е интересно да чета подхванатата тема, нали и нас ни чака това един ден Hug

tisa, като казваш, че при тази реформа не се учат конкретни знания, а се набляга на Уменията, това означава ли, че нямат предмети както при нас Математика, Литература и т.н. Малко странно ми се вижда или аз не съм разбрала Blush

Jennie, и аз съм завършила Езикова гимназия с английски в провинциален град в БГ и въпреки всички знания, които съм получила, мога да кажа, че системата не е допринесла за развитието на моите Умения. А знанията, бързо се забравят за съжаление, ако не се използват постоянно. Докато Уменията остават и се развиват. Но тъй като не съм видяла "другата страна на монетата" не мога да кажа. В едно съм сигурна, както всяко нещо и двете системи си имат плюсове и минуси, в противен случай, щеше да има единна образователна система в цял свят може би Peace

# 605
  • Мнения: 5 714
Набляга се на умението да се клюкарят. Simple Smile))))))))
Това в кръга на шегата.  Wink

# 606
  • Мнения: 49
Сериозна и дълга тема сте подхванали.
Аз имам все още много бегли наблюдения върху канадската образувателна система .Дъщеря ми мин.година  изкара тук матернел.Сега е 2-3 ден вече първи клас Simple Smile.Това ,което ми е направило впечатление ,е че не ги натоварват много ,много  май.Всичко протича под формата на игри и забавления .            
С учителките и БГ в детската градина ,си бяхме говорили преди да заминем,и те казаха ,че до преди да тръгнат в първи клас в БГ трябва да могат да четат и пишат.
Е тук няма такова нещо-вярно ,че моята щерка тръгна без дума френски на матернел,ама може само да пише буквите ,цифрите си ги знаеше от преди това и съм я научила да срича на фр.Но само дотук ,защото моя френски не е кой знае колко добър.И сега съм в процес на изчакване ,за да видя какво ще започнат да учат и къде да насочваме усилия .

За образуванието в БГ-лошо нищо не мога да кажа ,ама за това което всички говорите и което  е било преди 10-15г.За днешното  Sad-имам  близка позната ,на която детето тръгна в първи клас по-мин.година .Е,няма такова препускане из материала .Детето докато запомни и осмисли едно нещо,те вече са преподали още 5 нови неща и то е забравило предишното.Някак си държат да  си преподадат материала ,без да ги интересува дали учениците нещо са научили.Това последното  ми го е споделяла  и позната учителка .

Та това е моето мнение по-въпроса  и като имам нови наблюдения по-въпроса ще споделя с вас Simple Smile



Аз май още спя  и пиша  EmbarassedПо-горе ,където съм писала ,че всичко е било като игри и забавления и дъщеря ми не е знаела и дума на фр.,имах предвид,че благодарение на тази система и беше забавно да учи и такасе  научи да говори френски.Научи азбуката и да пише буквичките .

Дано сте ме разбрали какво искам да кажа  Simple Smile

Последна редакция: чт, 02 сеп 2010, 15:52 от tanyta

# 607
  • Мнения: 1 199
Здравейте, момичета!
Значи да не забравяме че тук децата тръгват на училище на 5 години (а някои и на 4), а в България на 7 и е много трудно да се прави сравнение на натоварването. Танита, и дъщеря ми като тръгна тук в началото на 13-годишна възраст, също каза че тук се учи по-малко отколкото в България, но им поднасят материала по-интересно. Иначе и тук учат уроци, не е да развиват само компетенции. На мен обаче ми липсва систематичното изучаване на литературата в България. Не че тук не учат литература, ама изобщо не е като в България.
Френските частни гимназии тук (а такива са най-добрите, не са английйски) са напълно достъпни - средно около 3000 долара. Отделно има униформи, за учебници и т.н., но тези неща ги има и в публичните училища (в някои дори и униформите). Ако сметнете какво плащате за детска градина, ще видите че изобщо не е голямо напъване на бюджета. Ако видите класацията на училищата, ще видите че в първите 100 се виждат почти само частни училища, така че общо нивото им е по-добро. Но внимавайте - само това че училището е частно не дава гаранция че е добро. Защото частни има и сред най-лошите училища. Някои родители си дават децата в частно училище когато в пуубличното искат да го отделят в училище за по-проблемни деца, знам такива случаи. Гледате представянето в класацията на самото училище за да се ориентирате за качеството. И сред топ-училищата има държавни (ама са малко) и сред дъното на класацията има частни. И от тази гледна точка на мен много ми липсва това че няма класацията на началните училища. Как да се ориентира човек тогава?
Вери, съжалявам че имаш разочарования в училището си. Груповото обучение винаги има минуси. Аз например ще вдигна  скандал ако някоя учителка остави 6-годишното ми дете например да излезе при -20 без шапка, защото й е казало че така предпочита. И от тази гледна точка как да се угоди на всички родители? И дори родителят да си е казал предварително условията (за храна, обличане навън и т. н.), пак не ми се струва много лесно осъществимо преди всяко занимание което правят, учителката да се рови в списъците с конкретните изисквания за всяко едно дете, за да не наруши някоя забрана. И мен заради такива неща ме дразнят груповите форми на занимания с децата. Габи най-много е научавал когато съм се занимавала индивудуално с него, а не като е бил в група и с групата са работили педагози.

# 608
  • Мнения: 3 743
Ау, heureuse, точно за Литературата аз съм на съвсем различно мнение. Въобще не я обичах с тези постоянни анализи, кой какво бил искал да каже. То поетът/писателят каквото си е искал да каже, казал го е Peace Отделно пък нашата даскалица ценеше съчиненията ни само, ако сме се допитали до поне 1 критик по съответната тематика Wink и определено имаше предпочитания към момчетата Mr. Green

Ние днес си купихме куфарите. Ще бъдем с 3 куфара, 1 пътна чанта и 2 раници и детска количка и ще видим как ще ги носим. Остава само голяма дамска чанта да си взема и после следва пълненето им Party

# 609
  • Мнения: 5 714
Вери, съжалявам че имаш разочарования в училището си. Груповото обучение винаги има минуси. Аз например ще вдигна  скандал ако някоя учителка остави 6-годишното ми дете например да излезе при -20 без шапка, защото й е казало че така предпочита. И от тази гледна точка как да се угоди на всички родители?
Като се има доверие на детето. И именно тук идва момента с отговорността. Нали все пак вече са в училище, а не в детска градина?! Макар че в градината много добре се разбирахме с възпитателките по такива индивидуални въпроси. Отделно класът се състои от 19 деца. Едната учителка се води като класна, с друга излизали навън, трета ги пази по време на обяд....
Аз по време на междучасията съм излизала по синя престилка в студа, за да отида до сладкарницата. Никой не ми е казвал как да се обличам точно в този момент, никой не ми е казвал кога да ходя до тоалетна. После майка ми с мен се разправяше при нередност, а не с учителката.
За храната лесно я помнят.  Joy Примерно вече знаят, че не искам да и топлят храната в МВ.

Сетих се какво друго не ми харесва като практика. Това че не продължи със стария си клас/група. Само с 3 дечица е от матернела, другите са разбишкани по останалите групи.

Последна редакция: чт, 02 сеп 2010, 19:32 от Вери

# 610
  • Калгари, Канада
  • Мнения: 1 395
Аз първо да си кажа моята болка - току що звънях в френското у-ще, не е точно както четох по интернет, дори на обратното. Та започва се с леко въвеждане на френски и в 2-3 клас минават изцяло на френски. Английския се губи, имало някакъв начин да има и английски, ама трябвало да се говори с принципала, когато детето се записва и да се изкажат предпочитанията. Засега толкоз, януари на отворените врати - повече.  Peace

И аз съм на мнението на Вери, децата не са много и учителките са с тях всеки ден, толкова ли не могат да запомнят кое дете какво предпочита /или родителите му/. Все пак са по цял ден с тях, би трябвало да ги опознаят. Пък и не е детска градина, да ги карат под строй, нали уж ги учат на независимост  ooooh!

Имам допир с хай скул деца и те твърдят, че примерно това, което се учи в 11 клас сега, се учи и от следващия набор 10 клас почти същото. Знанията се припокривали, новото поколение по-бързо възприемало, по-бързо се адаптирало към нови условия и били по умни   Crazy  За мен беше странно, ама явно има нещо вярно.

В Калгари в момента искат да въведат лаптопите в класовете 10-12 за изцяло писане в у-ще. Децата били тейпвали по-бързо отколкото пишели на ръка и освен това щяло да им е удобно за разни асесмънти и т.н., в у-щето щяло да има уаиарлес интернет. Засега само се обсъжда, има няколко класа, в които опитно е пусната новата програма. Та това е, натам вървим, всичко се компютъризира, на ръка няма защо да се пише и се стига до някакви нови решения за едно ново различно бъдеще.

Така погледнато, в България нямат финансите за да става всичко по-бързо и лесно, нямат техниката, трябва обаче и те да са в крак с бързото темпо на развиване на околните, тъй че какво им остава - препускане по материала.

Това разбира се е само едната гледна точка, момичета, които сега завършват средното ми казаха, че им е по-лесно и приятно, когато сами си пишат и после си учат от собствените записки. Обаче, ако питаме тези, които ще бъдат догодина в 9-10кл. /новите поколения/ - ами те си искат компютрите.

Мен този прогрес ми е малко плашещ, ама нали съм "дърта кат библия" /като се казва  Wink/

# 611
  • Мнения: 683
Здравейте момичета.
Имам нужда от инфо,ако можете да помогнете.
Започвам процедура за емиграция със спонсорство.Мъжа ми е  и кан.гражд.,но не сме женени.Имаме бебе-неговите док.за гражданство мъжа ми ги пусна от Канада и сега чакаме.
Сега ще подаваме док.за мен и за сина ми от предишен брак.А сега въпросите;
1.Бившият ми мъж какви документи трябва да разпише за детето.
2.Когато док.на бебето са готови ,то трябва ли да пътува до Канада или баща му може да ги получи.
3Ето и най-объркващото за мен -изискванията за снимката-трябва да има една лента отдолу.Никъде в София не намерих фото да може да направи тази снимка.Знаете ли къде?
За бебета до 12мес няма такова изискване
Всякаква друга информация ще ми бъде полезна.
Благодаря.

# 612
  • Калгари, Канада
  • Мнения: 1 395
karkade , за съжаление не мога да отговоря на въпросите ти.
Но знам че в случай, че няма подписан брак, трябва някакво удостоверение, че сте живели заедно, доказателство демек. Не съм запозната много, дано някой друг успее да ти отговори.

# 613
  • Мнения: 5 714
Каркаде, не мога да помогна.
Мамамия, като говорим за технологии, в класа на Маги не пишат на дъска, а на екран/платно с touch screen. Свързан е с лаптопа на учителката. По другите стаи не знам как е.

# 614
  • Мнения: 49
Ау, heureuse, точно за Литературата аз съм на съвсем различно мнение. Въобще не я обичах с тези постоянни анализи, кой какво бил искал да каже. То поетът/писателят каквото си е искал да каже, казал го е Peace Отделно пък нашата даскалица ценеше съчиненията ни само, ако сме се допитали до поне 1 критик по съответната тематика Wink и определено имаше предпочитания към момчетата Mr. Green

Галче ,и аз така  newsm10 и пък недай си Боже, ако мислиш различно ти от този критик или учителка. Mr. Green

Да  питам и  Simple Smileаз нещо свързано с у-ще  .В списъка , по които купуваме нещата за у-ще има -papier a couvrir transperant et non autocollant pour couvrir les manuels.-някои знае ли какво е това чудо Rolling Eyes

Общи условия

Активация на акаунт