Шофьорски курс за управление на кола с автоматични скорости? Мнения за У-Мария?

  • 47 349
  • 181
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 22 524
Т.е. има забрана да карат кола с ръчни? Съмнявам се.

То едва ли има точно забрана, но може и да има.
Но и силно ме съмнява, човек, който никога не се е качвал на кола с ръчни скорости да успее да я подкара както трябва. Ако изобщо успее да тръгне де...)

# 106
  • Мнения: 12
Аз  пък  съм напълно  съгласна  с Delusion. Защо  за бога  някой  ще  ме  кара  да   изкарвам  шофърския  курс  на  ръчни скорости  при условие  че нямам ни   най-малко  намерение  да  карам  такава  кола през  живота си. 
Изкарала съм  курса с ръчни , от тогава  съм на кола  автоматик и   за нито един  момент  през всичките  тези  години  не ми се наложи  да карам с ръчни.
Хората  са  го измислили - няма  по голяма  благодат от  автоматика -  вместо да са ми заети  и двете  ръце и да превключвам   като  луда  на всеки 2 м  в  града  мога  да си  ровя в чантата  със свободната ръка,  да си  паля  цигара , държа  чашата  с кафе  или  каквото и да  било.

И не го разбирам  това-  научи се  на ръчни  скорости  , пък  после с  автоматични  ще  ти е  по-лесно. Звучи  ми  като " Научи се  да цепиш  дърва   за да запалиш  огън  на двора и сготвиш  на семейството пък  после ще  видиш колко  по-лесно ще ти е  с вградената  фурна с  много  функции".
То  по тази  логика  - да попера  няколко  години  на  ръка  , за да открия  колко по лесно ще е с автоматичната  пералня. Shocked

Смятам  , че  автоматичната скоростна  кутия е едно от  най-полезните  изобретения -.

# 107
  • Мнения: 916
По темата, която и да е тя  Mr. Green

Обадих се преди малко на едно авто-училище тук (Франция и ЛЮксембург). Можеш да минеш курсове на автоматик и даже го препоръчват за млади шофьори точно с цел намаляване на първоначалния шаш и паника  Mr. Green Получаваш книжка, в която е отбелязано, че караш само автоматик. След 4 месеца, имаш право да се явиш допълнително на изпит за кормуване с ръчни, изпитът е по-лесен и те проверяват как сменяш скоростите... Ако искаш, разбира се, не си длъжен да се явяваш.

АбсолЮтно съм съгласна с Габи

# 108
  • Мнения: 862
Аз  пък  съм напълно  съгласна  с Delusion. Защо  за бога  някой  ще  ме  кара  да   изкарвам  шофърския  курс  на  ръчни скорости  при условие  че нямам ни   най-малко  намерение  да  карам  такава  кола през  живота си.  
Тук спор няма  Peace Но това само ако си сигурен/сигурна, че ще караш само и единствено автоматик.

Смятам  , че  автоматичната скоростна  кутия е едно от  най-полезните  изобретения -.
Да, така е! Както и котлоните, фурните и автоматичните перални. Но както чеверме на фурна или котлон не става  и килими се перат в автомивки и бари, така има разлика и между автоматик и ръчна скоростна кутия.
Разликата обаче може да разбере само шофьор, който шофира както от нужда, така и за удоволствие  Peace

# 109
  • София
  • Мнения: 139
Не изчетох цялата тема, но директно към въпроса. Ходих на курсове в У-Мария. За 24 учебни часа ми се смениха 4-ма инструктори и никой не беше наясно другият какво ми е говорил/учил. Взех си листовките без нито една грешка. На първия изпит по кормуване ме скъсаха. Отидох да се запиша пак и деликатно ми беше казано от сина на г-жа Мария "ако искам, да си помогна със 100 лв."

След няколко месеца гледах как изнудват други курсисти по "Господари на ефира". След още малко време нещата поутихнаха и явно сега пак водят курсове.

Като цяло, по време на целия курс не бях включвала задна скорост и нямах идея как се включва.

Сега шофирам...но със сигурност не благодарение на У-Мария.

# 110
  • Мнения: 957
Получаваш книжка, в която е отбелязано, че караш само автоматик.


Така е и в Швейцария - учиш на автоматик - дават ти книжка само за автоматик.
И съм убедена, че така трябва да бъде. Има голяма разлика между едните и другите шофьори.
Не знам как е в България...
Но човек, който не е учил на скорости, на т.нар. "обратен наклон" буквално ще помете колите зад себе си!

# 111
  • Мнения: 46 630
В Америка не е така  Peace

...
Но човек, който не е учил на скорости, на т.нар. "обратен наклон" буквално ще помете колите зад себе си!

Аз писах вече, на ръчни съм взимала изпита преди 9 г. и не съм шофирала след това, ако сега се кача, ще помета не само тези зад мен, но и всичко около мен. И? Какво от това, че съм карала курсовете на ръчна? Ето - правоспособен водач съм.

# 112
  • Мнения: 1 726
Абсолютно съм против ръчните скорости, при положение, че мога да си позволя автоматични, но наистина ми се струва глупаво в България да се взема книжка на автоматик, при положение, че 90% от колите са с ръчни. Сега гаджето ти подарява автоматик, ама утре като се разкарате и си го вземе?
Понеже съм била в Щатите искам да внеса някои пояснения по други теми , които бяха засегнати:
Американска книжка не важи в Европа, но не заради скоростните кутии, а заради елементарните правила за движение, които нямат нищо общо с европейските. Явяват се на нещо като нашите листовки и като ги вземат, започват да се учат да карат само при условие, че са заедно с правоспособен шофьор. Когато смятат , че са готови се явяват на изпит, който се състои в това да разходиш инструктора около 20 мин. със собствената си кола. Той те кара да направиш 2 леви, 2 десни завоя, да минеш на 2 кръстовища и накрая да паркираш успоредно. Цялата работа струва 25$  Mr. Green
Въпреки това ПТП-тата им, на глава от населението, са 10 пъти по-малко от тези В България. По мои наблюдения се дължат предимно на високите скорости, отклоняването на вниманието, заспиването...

# 113
  • Мнения: 388
Спорът отива на къмто безмислен, сефте.
Ей тук го каза Мари-7

Цитат
Няма значение колата,а важното е самият човек да има рефлекси и дали възприема.
за мен предимството да се научиш да караш на скорости е, че те учат на рефлекс, който после се ползва в ситуациите пътни, дори и да си на автоматик. Карала съм  достатъчно време огромен пикап автоматик /на съпруга ми/, но той моето диване не може да кара. На всичкото отгоре постоянно катастрофира, не е толкова смотан, просто както разказа преди малко съфорумка прави в колата всичко друго, но не и да кара. Не можеш да смяташ, че колата ще върши всичко, това ми е мислата. Ок, по-удобно е, но през цялото време се опитвам да кажа, че проблема не е в скоростите, а в това дали въобще човек може да си заостри достатъчно вниманието в пътната обстановка. И че ако превключването, което се автоматизира много бързо е проблем, то ще е проблим и въобще съобразяването на постоянните случки. Ся ако ще ходим само в провинцията и това ви върши работа, ок. Мир!

# 114
  • Мнения: 46 630
... наистина ми се струва глупаво в България да се взема книжка на автоматик, при положение, че 90% от колите са с ръчни. Сега гаджето ти подарява автоматик, ама утре като се разкарате и си го вземе? ...

Каква кола карат другите нея не я интересува. Колата е въпрос на избор, не вярвам тя някога да си вземе ръчни Simple Smile

за мен предимството да се научиш да караш на скорости е, че те учат на рефлекс, който после се ползва в ситуациите пътни ...

Това ме уби, честно  Simple Smile явно в доста страни за лишени от рефлекси, горките  Simple Smile

# 115
  • северно море
  • Мнения: 321
Получаваш книжка, в която е отбелязано, че караш само автоматик.


Така е и в Швейцария - учиш на автоматик - дават ти книжка само за автоматик.
И съм убедена, че така трябва да бъде. Има голяма разлика между едните и другите шофьори.
Не знам как е в България...
Но човек, който не е учил на скорости, на т.нар. "обратен наклон" буквално ще помете колите зад себе си!



Както и в Холандия,ако изкараш курса за автоматик нямаш право да караш друга кола освен с авоматични скорости.

# 116
  • Мнения: 957

Аз писах вече, на ръчни съм взимала изпита преди 9 г. и не съм шофирала след това, ако сега се кача, ще помета не само тези зад мен, но и всичко около мен. И? Какво от това, че съм карала курсовете на ръчна? Ето - правоспособен водач съм.




 Peace  Това се случи и с мен. 70-ти набор съм и по мое време някой измисли глупостта в УПК (ХІ клас) да се дава право на безплатни шофьорски курсове. Всъщност станах шофьор преди да съм завършила училище. Не карах кола до преди няколко години. И всичкото ми учене на раздрънкания руски москвич си беше за нищо. НО! Когато тук повторно изкарах практика, разбрах, че всъщност в България не съм научила НИЩО!
Не знам как е сега обучението, нито как подхождат сега инструкторите в България, но в това отношение съм съгласна с Rainy day - не скоростите или автоматика те правят шофьор. Дори не става толкова въпрос и за вниманието в пътната обстановка, а за придобитите по време на курса навици.

# 117
  • Мнения: 6
Дори не става толкова въпрос и за вниманието в пътната обстановка, а за придобитите по време на курса навици.

Какви навици точно очакваш да придобиеш за няколко часа кормуване  newsm78
Навиците и как да излезеш от дадена ситуация се научават при практиката. От един курс няма как да научиш дали колата ти е маневрена и можеш да си позволиш при скорост от 80 км/ч да "заобиколиш" внезапно появилата се дупка, както и нямааш ясна представа какво се случва на пътя лятото, при температура на асфалта над 20 градуса и изведнъж появил се лек дъждец.

# 118
  • Мнения: 957
liana** , наистина най-добрата практика е на пътя, след изпита. Но по време на практическия ми курс, който продължи почти три месеца (два пъти седмично) придобих навици, които останаха като "поведение на пътя". Ето най-важното:

- поглеждане на т.нар. "мъртъв ъгъл" преди завой (в България никой не ми е говорил, че не е достатъчно да погледнеш само в огледалата);

- при липса на видимост кракът ми да е над стоп-педала, готов за реакция;

- начинът, по който се гледа пътя (не на два метра пред колата, а в далечина);

- поведение на пътя по различно часово време.

Миналата година в София почти блъснахме служител на КАТ, защото шофьорът на колата, в която бях, нямаше втория посочен по-горе навик. Нямаше видимост заради автобус, шофьорът навлезе в дясно платно с около 80км/ч, където се оказа спряла кола на КАТ. Буквално видях на забавен каданс колко време отне на шофьора до мен да види ситуацията, да я прецени, да си премести крака от газта към педала за стоп... а в това време ошашавения катаджия се опитваше да се качи върху служебната си кола, защото ние налитахме върху него.  Whistling

С две думи, ако по време на практическия курс се придобият полезни навици, практиката след вземането на шофьорска книжка се улеснява, а младият шофьор не е толкова опасен за останалите.

# 119
  • Мнения: 6

- при липса на видимост кракът ми да е над стоп-педала, готов за реакция;

.........................
Буквално видях на забавен каданс колко време отне на шофьора до мен да види ситуацията, да я прецени, да си премести крака от газта към педала за стоп...

Съгласна съм, че изброените от теб неща са полезни и в Бг инструкторите често си ги спестяват.
Но  newsm78 това с крака над спирачката готов за реакция не го разбрах. Нали крака ти е на газта, как да бъде едновременно и на спирачката?
Другият крак не е добре да се използва за друго, освен за съединител, а ако колата е автоматик изобщо не се използва  newsm78

Общи условия

Активация на акаунт