Подготвителните модули на СМГ "Паисий Хилендарски"

  • 145 933
  • 1 128
  •   1
Отговори
# 1 080
  • у дома
  • Мнения: 7 151
А мен пък ме втрещи,че Anny Lenox се е регистрирала днес само и само да ни каже колко е добра дадена преподавателка  Thinking

# 1 081
  • София
  • Мнения: 7 673
А мен пък ме втрещи,че Anny Lenox се е регистрирала днес само и само да ни каже колко е добра дадена преподавателка  Thinking
Да, права си. А аз си мислех, че тази практика е патент само на една преподавателка, готвеща за ИЛ.  Outta Joint

# 1 082
  • София
  • Мнения: 3 291
Аз съм малко по-отдавна тук и имам същите наблюдения за Гигова.
Да не мислите, че само прехвалените преподаватели подготвят добре?

Курсовете при Гигова си се запълват и без реклама.

# 1 083
  • Мнения: 1 175
Браво на детето. Но това ме втрещи...
... Синът ми влезе без частни уроци - посещавайки само курса в трети и четвърти клас.
Нима има деца, които освен да ходят на курсове в СМГ от трети клас, ходят и на уроци??  Rolling Eyes Честно, ако е така, това вече е извращение.
Съжалявам че се намесвам и аз, но има много майки които подготвят децата си за СМГ освен курсовете, дори повечето според мен го правехме. Значи и това е извращение така ли? Каква е разликата?
Аз лично не мисля, че курсовете са достатъчни при този наплив.

Последна редакция: пт, 08 юли 2011, 11:41 от peppia

# 1 084
  • Мнения: 7 161
Аз също работех допълнително по математика с дъщеря си през изминалата година. В трети клас не толкова редовно, но в четвърти ДА!

Иначе мисля, че няма лош преподавател, който води курсовете в СМГ. По-скоро всеки родител трябва да намери подходящият за своето дете.

# 1 085
  • Мнения: 7 263
Аз също работех допълнително по математика с дъщеря си през изминалата година. В трети клас не толкова редовно, но в четвърти ДА!

Иначе мисля, че няма лош преподавател, който води курсовете в СМГ. По-скоро всеки родител трябва да намери подходящият за своето дете.


Според мен, ако едно дете не е тръгнало още от 3-ти клас на курс и ако с него не се работи допълнително ( не говоря за уроци, а просто за допълнителни занимания извън курса, било от родител, било от по-голям брат/сестра/...) шанса му за влизане не е особено висок при днешната нарастнала популярност на СМГ. Говоря за нормални деца, не за деца с потенциал над средния и с определена математическа дарба.
Преподавателите са добри, но при някои много се препуска, при други се претупва материала и като цяло курса всъщност е най-полезен за деца, които и без него биха попаднали в СМГ, а именно за тези, които имат нужда от ошлайфане и допълване на знанията понякога се оказва да речем не съвсем достатъчен.

# 1 086
  • Мнения: 939
Според мен, ако едно дете не е тръгнало още от 3-ти клас на курс и ако с него не се работи допълнително ( не говоря за уроци, а просто за допълнителни занимания извън курса, било от родител, било от по-голям брат/сестра/...) шанса му за влизане не е особено висок при днешната нарастнала популярност на СМГ. Говоря за нормални деца, не за деца с потенциал над средния и с определена математическа дарба.
Преподавателите са добри, но при някои много се препуска, при други се претупва материала и като цяло курса всъщност е най-полезен за деца, които и без него биха попаднали в СМГ, а именно за тези, които имат нужда от ошлайфане и допълване на знанията понякога се оказва да речем не съвсем достатъчен.

Според мен оцветеното в червено не е така. Курсовете са полезни за всички и бих ги определила като необходимо условие за влизане в СМГ, защото:
- курсовете пораждат любов към математиката (за разлика от часовете по математика в училище);
- минава се през типове задачи, които се използват в математическите състезания и в изпитите за МГ и които задачи не са част от учебната програма в 1-4 клас.

# 1 087
  • София
  • Мнения: 320
Подкретям напълно, че без допълнителни занимания и решаване на задачи вкъщи е малко вероятно да се успее, само курсовете не са достатъчни - говоря за 4 клас, в 3-ти не съм карала детето да решава нищо друго освен домашните от курса.

# 1 088
  • Мнения: 7 263
Курсовете са абсолютно необходимо условие и това е безспорен факт!
Изобщо не обсъждам какво дават на децата - защото ползата е ясна.
Обсъждам какво не дават - а те не могат да дадат навлизане в детайли и обръщане на персонално внимание ( когато то е нужно).
Затова и казах, че курсовете са особено полезни за деца с изявена дарба по математика, тъй като те попиват в движение, както има една дума и за тях курса е напълно достатъчен. Но от друга страна такива деца дори и без курса (може би) биха попаднали в СМГ - познавам такива деца.
Но за други, които са на средно ниво и се нуждаят от повече задълбаване и обяснения курса не винаги дава достатъчна подготовка - стига детето да не разбере само един тип задачки и вече не е конкурентно на останалите в един бъдещ изпит.
Тоест смятам, че всеки родител е наясно още след първия месец два в курсовете или поне след първите 1-2 пробни изпита и състезания дали за детето му курса е достатъчен. И ако особено държи на приема в математическо училище би трябвало да занимава (сам или с помощ) детето и допълнително.

tufche аз също говоря за 4-ти клас. В 3-ти е достатъчно както се казва само да диша въздуха там  Wink - полза определено има пък и тъкмо се вижда има ли шанс да стане свирка от това дърво  Grinning, но в 4-ти клас, ако има сериозни намерения не смятам че курса е напълно и единствено достатъчен.

# 1 089
  • Мнения: 939
Курсовете са абсолютно необходимо условие и това е безспорен факт!
Изобщо не обсъждам какво дават на децата - защото ползата е ясна.
Обсъждам какво не дават - а те не могат да дадат навлизане в детайли и обръщане на персонално внимание ( когато то е нужно).
Затова и казах, че курсовете са особено полезни за деца с изявена дарба по математика, тъй като те попиват в движение, както има една дума и за тях курса е напълно достатъчен. Но от друга страна такива деца дори и без курса (може би) биха попаднали в СМГ - познавам такива деца.
Но за други, които са на средно ниво и се нуждаят от повече задълбаване и обяснения курса не винаги дава достатъчна подготовка - стига детето да не разбере само един тип задачки и вече не е конкурентно на останалите в един бъдещ изпит.
Тоест смятам, че всеки родител е наясно още след първия месец два в курсовете или поне след първите 1-2 пробни изпита и състезания дали за детето му курса е достатъчен. И ако особено държи на приема в математическо училище би трябвало да занимава (сам или с помощ) детето и допълнително.

Lennyh, не се съгласих с мнението ти, че курсовете са най-полезни за онези, които и без това ще влязат в СМГ. Силно се съмнявам, че има деца, които ще влязат в СМГ без курсове, аналогични на тези в СМГ, и без допълнителна подготовка и подкрепа от страна на родителите. Естествено, на едно мнение сме, че курсът не е достатъчно условие за влизане, т.е. ако посещаваш курса, това не ти гарантира влизане.

Последна редакция: пт, 08 юли 2011, 13:02 от Obsolete

# 1 090
  • Мнения: 7 263
Obsolete тази година примерно в СМГ не се записаха 2 деца, които категорично биха били приети там.
Децата са изявени математици и още от 2-ри клас вървяха в първите редици на мат.състезания. Познавам майките и поради тази причина неволно следя изявите им.
Едното дете учи от 1-ви клас в Частно училище и родителите не искат да променят този факт, детето се подготвя индивидуално - не е посещавало курсовете в СМГ.
Другото дете пък е ученик в друго столично училище, което е с паралелка с усилено изучаване на математика. В отбора на училището е и класирането му на състезанията е впечатляващо. По една или друга причина ( които аз разбирам и одобрявам напълно) родители предпочетоха да остане в същото училище ( в математическата му паралелка, водена от преподавател, който и досега се е занимавал с децата).
Тоест колкото и да са редки такива случаи - ги има.
Също така познавам няколко преподаватели, които биха могли да дадат на частни уроци такава подготовка на децата, че те без проблем ще попаднат във всяко математическо училище без курсове.
Не искам да омаловажавам курсовете - в никой случай. Въпреки че целта ми не е била ( за моите деца поне ) СМГ - големият ми син посещава там курсовете в 3-ти и 4-ти клас, както и малкия в 3-ти. Тоест определено съм намерила смисъл в тях  Peace
Но избора на преподавател понякога е фактор, който е труднопредвидим - в това отношение темата определено е полезна и ако човек чете внимателно и има критерии би могъл да отсее нужния му човек.
Доволна съм от миналогодишния ни избор, за разлика от този по времето на големия ми син да речем ( но пък тогава нямах никаква информация).

# 1 091
  • София
  • Мнения: 4 026
Съвсем случайно се запознах с две майки, на различни по големина деца, които учат вече в СМГ и се оказа ,че и двете са подготвили сами децата си - првоначално са  ходили на курс, после на частни уроци и накрая са се отказали и от двата варианта и са наблегнали на самоподготовка.Това леко ме разколеба за курса, но все пак се записахме за първия модул, нататък ще преценим.Лично аз навремето ходех на курс и вкъщи никой не ме е поглеждал дори и влязох без проблем, но явно времената се менят...

# 1 092
  • София
  • Мнения: 7 673
Не съм се и съмнявала, че родителите контролират ученото в курсовете и помагат, ако е необходимо и насочват към допълнителни занимания вкъщи, когато е нужно. И понеже това го приемам за даденост, на мен ми се видя прекалено всъщност курс + родител вкъщи + още частни уроци другаде примерно през учебната седмица...

# 1 093
  • Мнения: 7 263
EliG други бяха времената.... дори само преди 7-8 години СМГ все още не беше толкова напред в класациите на желаните училища.
Но задълбочаващата се криза в образованието донякъде регулира нещата - на практика в София останаха съвсем единици училища предлагащи високо качество на образованието - едно от тези места е СМГ и естествено наплива към него скочи за сметка на други бивши "елитни" школа, които позагубиха от блясъка и актуалността си.
Дано СМГ осъзнаят това си предимство в момента  се опитат да внесат малко ред в приема си, защото в момента има доста спорни и недомислени моменти.
*Ирина* - целта понякога оправдава средствата  Peace Wink

# 1 094
  • София
  • Мнения: 3 291
Равносметка за 2те години курсове в СМГ:

Моят син се научи да позаписва решенията и мисълта му вече не е така хаотична.
Научи се да записва и отговори на задачите, на което изключително много се държи на изпитите в СМГ.
Не му допадна препускането по задачите и преписването на задачите от дъската в тестрадките, без значение дали е разбрал.

Аз съм посещавала същите курсове преди 20 години и бяхме само 5 деца, обръщаха ни внимание персонално. Само това липсва. Не може да са над 30 деца в стаята и на всеки да се обясни точно което не му е ясно.

Та затова предпочитаните преподаватели не са достатъчно условие за успех.

Ще видим как ще продължи с курса в 5ти клас, там няма да има деца, които да искат да кандидатстват и може и да е по-спокойно.

Между другото, едно децата най-отпред в класирането решаваше задачи абсолютно всеки ден по няколко часа през юни, въпреки че се представяше отлично на състезанията и определено се представи още по-добре на самия изпит.

Общи условия

Активация на акаунт