Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 3 ДИСЛЕКСИЯ

  • 81 859
  • 759
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 1 652
Момичета, Hug! нападките не помагат на никого, а ние сме тук да си помагаме.

Все повече разбирам, колко са различни децата ни. Верно - няма двама души с еднаква дислексия, и все пак. Искам да ви кажа, че аз ходих на един хематологичен тест без да очаквам нещо да излезе от там за дислексията, но какво се оказа- според докторката без да знае нищо за историята на детето ми каза, че мозъкът му е останал без кислород при раждането и попита веднага за проблеми при раждането. И е истина това. Според това, което разбрах от нея проблемите ни идват от това /т.е в кувьоза е останал без кислород/ . Сега се опитваме да нахраним невроните с подходяща храна, добавки , игри на въздух сред природата,  положителни емоции. Освен всичко има голямо значение храненето и пиенето на вода и то правилната вода. Иска се много време за това, но има голямо значение и храната , водата, средата.

Просто давам  още една идея, която бавно но сигурно помага.

# 571
  • София
  • Мнения: 754
daniabc - нали не мислиш че ти се присмивам (пази боже, трябва да съм изрод!). Аз искрено се усмихвах като четях за детенцето ти, защото моята дъщеря като малка също ме разсмиваше. Тя говореше много лошо в началото и правеше невъобразими думи (силикон-лексикон, водорасли-радослави). Просто ме върна назад във времето. освен това е много находчиво хрумването на детето да умалява. Деца...
darena - това за кислородната недостатъчност много пъти съм си го мислила, защото при раждането на моето дете, то се върна за кратко преди да се роди. Не знам дали е така или просто аз си внушавам, ама то за тези години какво ли не ми е минало през главата.
Обаче - този "тор за мозъка" и на нас преди години ни предлагаха, обаче мъжът ми категорично се противопостави. Беше ни страх. Дали сме били прави или не ....
Ще ни държиш в течение, въпреки че ще трябва време.
Хайде - стискаме си ръцете всички. Тук наистина всяко постижение е ценно. Забелязала съм че повечето мами не смеят да се похвалят или го правят със свито сърце. Но аз се радвам на всяко мъничко постижение. То ми дава кураж и надежда.
Бъдете щастливи!

# 572
  • Мнения: 1 652
margaritavass, Hug! това поне можеш да го установиш с теста , който ние правихме .

# 573
  • Мнения: 40
Свързах се с д-р Ментешев да попитам ще ни приеме ли на частно / след като не  преглежда от провинцията/.Той беше много откровен и ми каза ,че няма смисъл да плащам 30 лв. и какво очаквам от него.Аз му казах,че искам да ни даде насоки за работа с детето ,съвети.Той ни насочи към Логос.Една седмица ще бъдем в София. Искам някой който е ходил в Логос да сподели как работят , кой да търсим и цени./Може и на  лични/.

# 574
  • София
  • Мнения: 1 948
Всички, които се съмнявате, че дете може само̀ да "дръпне" - ами може.

Валя*, ако синът на daniabc е започнал да се справя, не значи че няма дислексия. Ами в началото тя спомена, че учителките му били посещавали семинар, твърде вероятно е да са му помогнали, докато родителите са заети с болестите на другите деца.

daniabc, аз също съм диагностицирала сина си при нея, ако контактуваш директно с нея ще промениш мнението си, градено основно от медийните ѝ изяви. Ние след диагностицирането не продължихме, защото не можа тогава да се сформира група от неговата възраст, а индивидуално признавам, че наистина финансово щеше да ни дойде повече, тъй като ходехме и на логопед.

Обмислях да запиша час при д-р Ментешев /понеже е И психиатър/, когато казаха, че в училище ще ги тестват от фондацията – възползвах се.
Ами той не е И психиатър, а направо си е психиатър.
margaritavass, Ментешев също помага, независимо от това, че не ни обяснява как точно консултира децата. Моят син е доволен.

darena, ние също правихме газов анализ на кръвта и се оказа, че има недостиг на кислород. Той обаче не е бил в кувьоз. Недостигът при него не се знае от какво е. И при нас препоръката е да излиза по-често в гората, освен това вземаше хомеопатични препарати през учебната година. margaritavass, от какво сте се уплашили? Не важи ли за тези добавки правилото, че ако не помагат, то поне не вредят?

koki4e2, послушайте го, нас също там ни изпрати, защото те са, които се справят с проблема, той служи само, за да го разпознае и да ви насочи там. В Логос са много добри, работят със съвременни нестандартни методи индивидуално с всяко дете според проблема му.

Накрая искам да обобщя, че с или без чужда помощ нашите деца се справят рано или късно. Това е, защото получават нашата обич и подкрепа. Това ни обединява нас, пишещите в тази тема Hug


 

Последна редакция: ср, 20 юни 2012, 16:21 от Sash

# 575
  • Мнения: 40
darena къде сте правили този тест.Синът ми е роден седалищно.

# 576
  • Мнения: 955
Тук (Белгия) прихиатър никога няма да се занимава с дислексия. Това не е психиатрично заболяване.
За това, кой подход е най-добър, моето скромно мнение е: на майката!
Само ние, майките (е, и бащите понякога) можем и сме длъжни да  търсим, да се образоваме, да изискваме, да се караме, да защитаваме и т.н. форумите са и за това, да се обеня опит.
Странно е, когато споделям за това, какво може моето дете, да получа отговор, че само така изглежда. Може и да е добронамерено, но звучи, как да кажа...  Има много, много деца с дислексия, които четат гладко и с разбиране, но бавно. Има деца, които пишат книги, но не могат да разберат как е организиран текст, написан от друг. Има много хора с дислексия, които говорят свободно 3-4 езика, но не могат да се справят с елементарен тест.
Дислексията е проблем на обучението и може да се реши само с правилно обучение.
За храната съм съгласна - помага. Особено магнезий. Походите сред природата също, но това е за общо укрепване на детето, за да може да се мобилизира и само да си помогне.

# 577
  • Мнения: 1 252
Да си призная изчетох ви не много задълбочено , защото навлизате почти в научната част на явлението... А аз не съм много запозната и като видях в една таблица за работа с проблеми деца от една учителка колко много разновидности на дислекцията има не се наемам и да ги обобщя даже. Моето дете четеше и чете, но му е трудно да възпроизведе. Трудно му е да се ориентира в пространства. И досега като пътува му е трудно с ориентацията. като малък бъркаше елементарни за другите деца неща. Както и да е това съм го писала, писала.... И изводът до тук, е че много важно да попадне детето на Учител/и.

Влизам да отговоря на margaritavass и да се похваля съответно , че откакто е ученик за първи път след толкова години мъка, успеха му ще е 5.25 Shocked То има , вярно още една седмица , но май по химия още само не сигурно дали ще е 5 или 6? И разбира с една 3- ка , познайте по какво. Карам го да иска го изпита госпожата, но той казва, че не иска да го чуе тоя предмет! и ми вика , че какво й на тройката - супер си е  Grinning

Обръщам се към всички майки с по - малки деца - загърбете личните си желания и амбиции и слушайте само детето - неговите желания, неговите интереси! Успех желая от сърце на всички и чакам и Марги да пише как сте свършили.

# 578
  • Мнения: 676
darena, може ли по-подробно да обясниш какво означава "правилната вода".   bouquet
Това за липсата на кислород като причина според мен е напълно възможна причина.

Валя, аз смятам, че в тази тема всички, които я четем искрено се радваме на постиженията на децата тук. И ако някое от децата тук се е справило само, аз само мога искрено да се радвам за него, а че майката се хвалила... Ами разбира се, че ще се похвали. Защото ако се похвали на друг, той едва ли ще я разбере. Но ние тук най-добре знаем какво означава всеки малък успех и най-искрено ще се зарадваме заедно с нея.

Радвам се за успехите на всички дечица, чета ви с интерес. Hug Не се включвам често, защото си говорите за по-практически неща и аз не съм много в час.
Сестра ми вече има диплома, завърши с много добър успех и е много щастлива.
Сега предстои дилемата за новото училище догодина, но най-вероятно ще учи информатика отново.
Иначе ние с щерка ми (2 години) сме на етап проговаряне и с нея имам известни притеснения, тъй като е родена недоносена и с доста проблеми (слава Богу в минало време), та съм намислила да я водя на логопед. Знам, че е рано още да се тревожа, но пък ако нацелим свестен логопед ми се струва, че всичко ще е като игра и нищо няма да загубим от посещенията...

# 579
  • Мнения: 1 652
маймуна, Hug! Не само магнезият е важен , а много други неща за правилното функциониране на мозъка- нужна е вода, лецитин, омега 3 мастни киселини, незаменимите м-ни киселини - броя , много минерали и пр. Лецитинът се намира в най-лесно усвояема форма в яйцата , омега 3 в рибата  и т.н.
Останалото набавям с добавки.
Пингуи- ще ти пиша на лични, защото иначе ще прозвучи , като реклама.

# 580
  • Мнения: 784
Колко напреднала е медицината! А преди 15г.....познайте какво правехме! заради него се записах да уча, добре, че съм в тази сфера и изкара матурата и т.н.т. За Белгия.....там имам лично негативно отношение/извини ме/ и такива случаи не са рядкост. Да, това не е заболяване, но трябва да се работи не само с логопед, но и с психолог. Не е лесно, вярвайте ми, сега никой не иска да го вземе на работа.....в 10 кл. учителката по химия заява "това дете е ненормално, не е за тук".....Много важно да е да си знаете правата, да действате. Всеки урок по история съм го рисувала, по физика-изпочупих сума ти покъщнина. За щастие имахме феноменален логопед и постигна прогностично четене, но...теми не може да пише/е, сег на тези години не му и трябват/. Но дислексията не е СТРАШНА, просто има нужда от помощ и повечето деца имат други таланти. Те са ни ДАР ОТ БОГА!

# 581
  • София
  • Мнения: 754
Активирахте се момичета - това е прекрасно, защото съм ненаситна за информация за децата, а и за Вашето мнение и виждане по темата.
Понякога пишете противоположни мнения, друг път се допълвате, но това разширява мирогледът ми. Това е много важна информация.
Относно добавките - преди 10 години все още се считаше, че са лекарства. Но при мен си остана страха, че големите фармацевтични компании може и да крият точния състав. Малко съм предубедена. Аз единствена, сигурно, на времето не давах зима-флуор на детето си, тогава всички ме упрекваха. Сега се оказва, че дори го забраняват и младите майки търсят паста за зъби без флуор. А моето дете има една единствена пломба, преди 1 година (а е носила брекети).
Опитвам се да се ограмотя за хранителните добавки, но все още не ги приемам безрезервно. Не възприемам витамини под формата на хапчета и минерали и дурги важни елементи набавяни по този начин.
Както и да е. Повече ме вълнува това което Отровка писа - детето не може да си намери работа. Това защото е дислектик (разбирай различен) или от общата ситуация в момента с безработицата? И какво е "прогностично четене" (извини ме за невежеството).

# 582
  • Мнения: 1 652
Момичета, Hug!
Открих една тема, която може да заинтригува някои от вас. Това е един метод за контрол над ума, който мисля, че може да се ползва и за децата. Не съм го правила, но смятам да се поразровя.

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=499602.0

За добавките - мисля, че необходимите за организма вещества не могат да се получат от храната по ред причини, които са ясни-зеленчуците и плодовете не са с нужното качество. Още повече, знаете ли, че един портокал губи своя витамин С,  6 часа след като е откъснат? Аз също бях с предубеждения за добавките, но след доста обстойно проучване започнах да ги ползвам и аз, и детето. Още повече, че има резултат .

Разбира се добавките могат да са само едно помощно средство. Ние бяхме при Олга Георгиева преди два дни. Сега си чакаме програмата с упражнения, но започваме пак от другата седмица с listening program, упражнения за очите и куп още неща, които бяхме прекъснали от Нова година насам- но то едно ли е и какво по-напред да прави човек.

# 583
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
http://www.teacher.bg/Article/Details/36442 - попаднах на тази информация.

# 584
  • sofia
  • Мнения: 9 284
Здравейте момичета!
Докато бяхме на море, сте изписали доста  Simple Smile
Аз продължавам да чета (бавно) "Няма глупави деца" и както казва авторът "няма два еднакви случая на проявени дефицити при обучението".
Това, което осъзнах е, че "проблемът" може да изникне отвсякъде (от паметта, от обработката на информацията, от свързването на новата информация със старата). Мозъкът на даден човек, просто може да не е "пригоден" за дадена дейност. И колкото и да се мъчи, няма да му се получат нещата в точно тази област. Книгата е хубава, защото се дават много примери.
Важно е човек да открие какво прави най-добре и какво му доставя удоволствие или поне не го натоварва. Това важи не само за хората, които са имали проблеми в училище (това си е мое тълкувание).
При тоталната липса на тв и комп, Борис прочете доста (за нашите си критерии). След като свърши училище ходи още две седмици при училищния логопед (да е жива и здрава).

Това, което ме мъчи е разбирането му за математиката. Хващам го, че не прави добра връзка между изписаното число и количеството, което стои зад този графичен знак. Съответно, малко да се разсее и бърка. Таблицата за умножение му звучи като изтезание.

Скоро имахме среща на випуска от гимназията. Много отрезвяващо. Едни, дето бяха оставали на поправителен по математика (говорим за 9, 10 клас), много добре са се реализирали. А за "младежката безработица" се говори доста. Т.е. не смятам, че това е проблем само на сина на отровка

Общи условия

Активация на акаунт