Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 3 ДИСЛЕКСИЯ

  • 78 441
  • 759
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 1 942
Flora1 виждам, че имаш три броя на снимките в аватара. Нали не са всичките дислектици  Wink?
Аз също имам НЕдислектик, по-голям, и си спомням, че и него доста нерви ми отне, докато му втълпя да си отбелязва какво има за домашно.
Ама при малкия като че ли свиквам всичко да отдавам на дислексията и май с нея оправдавам всичките му недостатъци и глезотии. После бързо се сещам, че и другият ги е проявявал и просто си дойде време, когато си влезна в релси детето.
Това ме успокоява малко, че и тук може да се израстат тези разсеяности... Thinking

# 61
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
При мен и голямия ми не пишеше в час, ама като пишеше всичко беше на 6. Почти не учи в къщи, но нещата са добре.

Последна редакция: пт, 01 окт 2010, 11:46 от Dorothy

# 62
  • Мнения: 216
Не, не са всичките, засега само средния. А малкия е малък, но не проявява признаци, въпреки, че имахме големи проблеми покрай раждането, а това лято направи фебрилен гърч и ни изкара за пореден път акъла.
Дислексикът проявяваше признаци от една, две годишен, повечето приемахме като странности. Тогава нямаше информация за тези неща, не можехме да преценим. Но в детската градина започнаха да ни пращат на логопед, психиатър, при социалната работничка. Основната причина беше, че не могат никак да му заангажират вниманието с учебния процес. (То май и до днес е така)

# 63
  • Мнения: 1 252
Вижте какво  ми дадоха за успокоение за моето дете:
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2010-09-30&article=342080
Жалко , че сега разбирам за книгата, но ще я търся

# 64
  • Мнения: 212
Вижте какво  ми дадоха за успокоение за моето дете:
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2010-09-30&article=342080
Жалко , че сега разбирам за книгата, но ще я търся

Фактът, че в централен всекидневник на България намираме статия като тази http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2010-09-30&article=342080
показва изцяло проблема в четенето, защото то преди всичко е разбиране. Явно е че не сме се преместили много от времето, когато Захари Стоянов е бил обикновен овчар в Котел. Публикации в този стил особено от уважаваща се медия като Стандарт няма как да се опишат по-добре от думите на З. Стоянов още на първата страница в първата глава на книгата му.
А да не коментираме това, че се публикуват и имена на деца.
"Няма нужда да ви разправям, че всички тия суеверия се поддържат и разпространяват най-много от хаджиите-котленци, които са всезнающи и на които думите имат решающе влияние над останалите смъртни. Забележително е и това, че най-горещите защитници на тая слепота бяха ония, които знаеха да четат. Причината на това, според мене, може да бъде тая, че книгите, които четяха тия последните, написани от безсъвестни заслепители, иаместо да ги просветят в пътя на истината, напротив, затъпяваха ги още повече."
Записки по българските въстания
Том първи 1870-1876

# 65
  • Мнения: 216
Аз ще се съглася с Оля. Нашите деца са прекрасни и ние трябва да ги обичаме такива , каквито са, със всичките им положителни и отрицателни страни (каквито сме всички). Но никой не може да отрече, че "феноменалните деца" имат нужда от помощ  за да се справят - нашата и на специалисти.

# 66
  • Мнения: 36
здр. Искам да споделя как научихме лесно формулите за скоростта пътя и времето в 6 клас по човек и природа.Купихме си бионикс \ нещо като пластелин\.Продава се в кауфланд карфур.Струва 5лв. -3 лв.Изработвахме буквите s t v. и правихме формулите.Беше като игра.Видях този метод ведно предаване НА КАФЕ.Приложих за по големи деца.ГОЛЕМИ сме но пак си играем.В играта научихме.

# 67
  • София
  • Мнения: 1 942
koki4e2, ако при вас това с пластелина действа, то трябва да прочетете повече за Метода Дейвис.

# 68
  • София
  • Мнения: 754
Аз съм ваш'та леля - благодаря ти за подкрепата. Но най-много ме зарадва твоят пост за училището. Наистина не четем в тази тема такива чудесни новини често. Въпреки че всяка малка победа на наше дете - е огромна радост за тук пишещите във форума.
Аз малко се стресирам в началото на всяка учебна година. Но ще се окопитя. Колкото и да работим с децата, трябва и още нещо - спокойствие. Не можем да натягаме пружината до край. Така че нали помните онази мъдрост ... това което не мога да променя трябва да пиема...та и аз така  Simple Smile

# 69
  • В една Дупка.
  • Мнения: 629
Момичета, никъде не мога да намеря книгата " Как да помогнем на детето с обучителни трудности в училището  и   вкъщи?" Днес за пореден път ми бе отказана поръчка, поради изчерпана наличност Sad.
Някой от вас да я е виждал някъде?  Praynig

# 70
  • Мнения: 32
Здравейте!
Тази година сме в 6 клас , минахме и логопед, представихме документа в училището. Говорихме с класната, предстои да се срещнем и с другите учители. Онзи ден учихме формулата за скорост. Имаме по принцип проблем с този тип задачи, иначе имаме 5 и6 по математика, затова госпожата се учуди ,че има дислексия. Незнайно защо, хората са с нагласа, че трябва детето да е изключително тъпо. Ще пробваме с бионик.
Най-голям проблем ни е писането по английски .Иначе , думите ги запомня лесно, но нали се пишат по друг начин...
Има ли някой съвет за успешна практика?
Имаме проблем и с физическото заради липсата на координация, не знам да запознавам ли госпожата и как да обясня, при положение, че повечето учители нямат идея за какво става въпрос.

# 71
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Това с физическото - аз също съм имала проблем, но като гледам моя, макар че играе баскетбол си е зле в този час. Бърза да речем да направи упражненията, казах му след това, да видим как ще е.

# 72
  • София
  • Мнения: 1 942
Ето, толкова са различни дислектиците, колкото хората изобщо... мойто пък е спортен тип.
А пък с писането на английски няма никакви проблеми, също както с писането на български. Предишната му учителка казваше, че няма проблеми с неговия краснопис, защото той не пише въобще Laughing
pan-mar, какъв е сега тоз бионик? Да не съм изпуснала нещо? Колкото до учителката по физическо непременно й кажи, даже може да й занесеш писмени материали да попрочете, тая работа трябва да се популяризира... Или извади някоя статия от интернет, или от тези безплатни книжки, дето преди ги препоръчах - от http://cie-bg.eu/cgi-bin/index.pl?_state=OfferRequest&offer=360

# 73
  • Мнения: 212
Ето, толкова са различни дислектиците, колкото хората изобщо...
Да това е най-важно да се разбере от училището и да не се подценяват и стресират децата с дислексия заради техните невъзможности.  Голям процент от децата имат затруднения точно в баланса и координацията и/ или ученето на чужди езици. Те не са виновни за това. Затова затрудненията са обединени като дислексичен синдром.
Ето какво включва, но дали учителите ще искат да разберат е друга голяма тема.

The Dyslexic Syndrome
As noted, dyslexia is not just a severe reading disorder characterized by reversals. It is a syndrome of many and varied reading and non-reading symptoms such as:
Reading
•   Memory instability for letters, words, or numbers.
•   A tendency to skip over or scramble letters, words, and sentences.
•   A poor, slow, fatiguing reading ability prone to compensatory head tilting, near-far focusing, and finger pointing.
•   Reversals of letters such as b and d, words such as saw and was, and numbers such as 6 and 9 or 16 and 61.
•   Letter and word blurring, doubling, movement, scrambling, omission, insertion, size change, etc.
•   Poor concentration, distractibility, light sensitivity (photophobia), tunnel vision, delayed visual and phonetic processing, etc.
Writing
•   Messy, poorly angulated, or drifting handwriting prone to size, spacing, and letter-sequencing errors.
Spelling, Math, Memory, and Grammar
•   Memory instability for spelling, grammar, math, names, dates, and lists, or sequences such as the alphabet, the days of the week and months of the year, and directions.
Speech
•   Speech disorders such as slurring, stuttering, minor articulation errors, poor word recall, and auditory-input and motor-output speech lags.
Direction
•   Right/left and related directional uncertainty.
Time
•   Delay in learning to tell time.
Concentration and Activity
•   Impaired concentration, distractibility, hyperactivity, or overactivity
Behavior, Temper, or Impulse disturbances
Balance and Coordination
•   Difficulties with balance and coordination functions, i.e., walking, running, skipping, hopping, tying shoelaces, and buttoning buttons.
Psychosomatics
•   Difficulties with headaches, nausea, dizziness, vomiting, motion sickness, abdominal complaints, excessive sweating, and bed-wetting.
Self-esteem
•   Feeling stupid, ugly, incompetent, brainless.
Phobias and Related Mood and Obsessive/Compulsive Disorders
•   Fears of the dark, heights, getting lost, going to school.
•   Fear or the avoidance of various balance, coordination, sports, and motion-related activities.
•   Mood disturbances.
•   Obsessions and compulsions.


# 74
  • Мнения: 32
Честито и от мен!  bouquet
Бионикса го споменаха във форума.Не съм виждала още.
При нас проблемът е с координацията, иначе за мостове, шпагати ит.н. стигане няма.  По руски пък , логично не пишем окончания. Мен ми е ясно защо, ама на госпожата-не. Незнам вкупом ли да се ограмотяват  или.. Иначе в Училище виси плакат за дислексията, но се съмнявам да са го и прочели дори.

Общи условия

Активация на акаунт