Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 3 ДИСЛЕКСИЯ

  • 81 979
  • 759
  •   1
Отговори
# 405
  • София
  • Мнения: 1 948
Черпя за имен ден:


Да са живи и здрави всички архангелчета!

# 406
  • София
  • Мнения: 754
Здравейте момичета,

Саши - със закъснение да ти е живо и здраво архангелчето! Много щастие на цялото семейство.
И аз съм на мнение че дислексията е наследствена - поне някои нейни характеристики.
Момичета имам новини:
Първо - ходих при д-р Ментешев...но не мога нищо да кажа. Това е точното ми мнение. Бях там около 15 минути, аз говорех, той пишеше. Мълчеше през 99% от времето. После остана сам с Елена и направиха кратък тест. Единственото което ми каза, е че Елена има симптоми за дислексия, но той не може да даде становище и ме прати в логопедичния център на Олга (повечето я познавате, макар че отдавна не се е разписвала). Той твърди че това е дислектичен център. Така че нямам никакво мнение за доктора, т.к. почти нищо не ми каза. Странен беше този преглед....
Второ - преместих Елена в ново училище. Всичко стана за 3 дни и още е много рано, но мисля че намерих "ключът от бараката". Момичета - там преподават с методи за дислектици (да не помислите че е специално училище - не), прожектират на мулти медия, децата са между 8 и 10 в клас. Учителите са спокойни и мили. Няма бягства от час, няма говорене, GSM да звънят, фолк-дрехи, токчета и екстеншъни...Европейско училище, с нормални деца и усмихнати учители.
Звучи като приказка... Затова нека мине малко време и ще разкажа допълнително. Сърцето ми се е свило и не смея нито да се зарадвам, нито да се отпусна. Но там откъдето я махнах Елена - просто по-лошо не може да е!

# 407
  • Мнения: 1 252
Саш, и тук - да са ни живи и здравите Ангелчетата!

Марги, драго ми е да те 'видя'. Много се радвам , че си махнала Ели от езиковото училище. Отдвана се канех да ти пиша да не насилваш детето, но не ми беше удобно, все пак всеки сам си преценява. Разбирам те защото Ели една , едничка , когато веднъж си минал по тоя път преценяваш по- реалистично. Говоря за суетата след седми клас. На мен Ангел ми е второ дете. И дето се казва тия емоции ги бях минала...
За Ментешев - аз учудвам , че чак сега си отишла  Shocked
 Дорето , щом ми даде име и веднага отидохме.
Мнение имам - професионалист. Учудвам се , че не е говорил с теб. В нашия случай първо говори с мен , като ме предразположи да си разкажа всичко - даже как е заченато детето. Вси-чко! И аз го направих с охота- без притеснения....
А после си остана насаме с Ачо. Той и до днес не ми казва какво са си говорили. Помня как ми се плачеше след като ми даде един лист , с който трябваше да ходим.... на още места, а той взимайки си довиждане, приятелски ме хвана за рамото и почуствах подкрепа.
Много се радавам , че Ели вече може би е намерила своето училище , вярвам , че е така и стискам палци на всички дечица. Прегръщам ви, мили.

# 408
  • Мнения: 474
Провокирана от мнението на Марги искам и аз да се изкажа днес имахме час с Йоанна при Ментешев и при нас протече така прегледа даже не беше преглед просто аз влезнах с Йоанна тя си играеше той ми задаваше въпроси аз отговарях посъветваме да отидем в център Логос при Олга според него там ще и помогнат и това беше от него той даже не направи и визуален контакт с Йоанна камо ли да я прегледа или тест да направи незнам много съм разочарована на моя въпрос дали при него може да си помогне на детето ми той се извини че с психоложката отговарят за цяла софия и физически неможе ,нито ми даде документ-становище нищо станах и си тръгнах............

# 409
  • Мнения: 3 721
Здравейте момичета,

Второ - преместих Елена в ново училище. Всичко стана за 3 дни и още е много рано, но мисля че намерих "ключът от бараката". Момичета - там преподават с методи за дислектици (да не помислите че е специално училище - не), прожектират на мулти медия, децата са между 8 и 10 в клас. Учителите са спокойни и мили. Няма бягства от час, няма говорене, GSM да звънят, фолк-дрехи, токчета и екстеншъни...Европейско училище, с нормални деца и усмихнати учители.
Звучи като приказка... Затова нека мине малко време и ще разкажа допълнително. Сърцето ми се е свило и не смея нито да се зарадвам, нито да се отпусна. Но там откъдето я махнах Елена - просто по-лошо не може да е!

После кажи кое е училището  Praynig

Аз съм много притеснена от тръгването в предучилищна и първи клас, да не кажа ужасена. При нас дислексията нали е бонус към хиперактивността и дефицита на внимание и даже не искам да си представям какво ме чака.

# 410
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Честито на Елена за новото училище. И аз съм се замислила за гимназията къде  newsm78 .

# 411
  • София
  • Мнения: 1 948
margaritavass, svetla bogeva, не очаквайте друго от доктора, радвайте се, че не се е заел с децата ви, ами той е лекар, бе хора. Чудесно е да консултираме децата си с психиатър, ама нали само това си повтаряме тук - ми те не са болни. Насочил ви е към специалист, който се занимава с проблема и това е. А вие само си мислите, че не ви е обърнал внимание. Той само от едно здрасти преценява състоянието на детето - професионалист.

Моят син също не ми казва какво си говорят с него, но винаги иска да ходи, сигурно има какво да си кажат и има нужда от консултациите си с него.

margaritavass, радвам се, че сте случили с новото училище. Дано първото впечатление да е постоянно. Пожелавам успех на Ели. И аз се нареждам на опашка след ku[d]ku[d]yaka и Dorothy за след 7 клас  Laughing

# 412
  • София
  • Мнения: 754
Саш,
имах по-големи очаквания, защото детето освен дислектик вече има и психологични проблеми, като социална изолация. Така че очаквах все пак нещо да поговорим за психологичните й проблеми. За дислексията - ОК ще отидем при Олга.
Някак този човек се държеше като отегчен и много дистанциран.
Аз пак казвам - нищо не мога да кажа за него, защото той ми каза 5-6 думи. Може би моите очаквания са били различни.
Но въобще не ме е разпитвал нищо, аз обясних с няколко думи и тове е. На всички предишни места са ме разпитвали за бременост и раждане, растеж и много други неща. Затова ми се видя странен този преглед.

# 413
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Ето ви едно от нашите деца тук - пускам филмчето с разрешението на мама http://bnt.bg/bg/productions/92/edition/17688/apartamentyt_10_noemvri_2011

Много ме развълнува.

# 414
  • София
  • Мнения: 1 224
Здравейте отново,

Имам въпрос/и към тези от вас, които са с лични впечатления от Стела Богомилова.

Утре ще правят тестове в училището на сина ми, от фондацията И.  Записах го, но не знам, допустимо ли е на този етап, да прикрепя към декларацията лист допълнителна информация /подготвила съм го/, или всичко се решава според теста? И надежден ли е самият тест - първи, масов, в училище?  Или е халтура някаква, базирана на впечатленията на учителите?

Чудя се понеже:
Възможно ли е дислектик, в момент на "върхова" концетрация /постигната чрез определен стимул/, да се справи с "уж" непосилна задача? - Синът ми, макар и рядко, показва такива възможности.
Пример: Постоянно слушам, колко е бавен, разсеян и как за 3 часа е написал 5 реда с 20-тина грешки... Но се случва 2-3 пъти месечно, да кажат, че се е справил отлично и за нула време  newsm78
Миналата седмица, по математика взеха изваждане на двуцифрени числа от двуцифрени /в колонка/. Верните отговори, си призна че ги е преписал, а за грешните установих, че вади по-голяма цифра, както му падне. Точките за взимане от десетицата, хич не ги вдяваше - пишеше каквото му хареса /в училище и вкъщи/. Казваше /и доказваше/, че "това не го разбира", след като и аз му обяснявах десетки пъти, какво да направи.
И така, докато днес не му свалих продължението на любима анимация /току-що излязла  на БГ/. Поставих ултиматум, че трябва да реши вярно поне 90% от задачите /12 и всички до една от най-трудните - дето тряба да извади от по-малки единици/ и за 10-15 минутки ги реши диването, само с една грешка, която сръчно коригира, след като му казах да я реши отново  Twisted Evil

А аз не знам, какво да мисля вече:
- Дали е някакъв ОМС /отегчен мързел световен/, или има проблясъци?
- Защо за седмица време се научи да си връзва вратовръзката /като ме гледаше, че и след ваканцията помни!/, а връзките на обувките вече втора година ги мъчим без успех  Shocked

Опасявам се, че утре, ако е в кондиция, ще мине теста... А ако не е, виждам, ще ни привикат за втори във фондацията.
Там ли е истината - във "втората цедка"?

ПП. Вече  предпочитам, да "Сме" за вашия отбор, отколкото да се уча как да се боря с вроден мързел и летаргия  Mr. Green







Последна редакция: нд, 13 ное 2011, 18:07 от daniabc

# 415
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Аз не съм ползувала услугите на фондация Стела Богомилова. Чувала съм на висок глас да обсъжда и ми се струва малко агресивен подхода към децата, няма някак си такт. Назад други мами са се изказвали, доволни и недоволни. Важното е, че знаем децата ни че  имат проблем и съответно да се работи с тях и да се поддържаме и мързела си е проблем и пубертета при някои е огрооооомен проблем.

 daniabc за математиката съм писала и назад, че мога да ви прехвърля система с която по-лесно да се учите на разбирате математиката.


# 416
  • София
  • Мнения: 1 224
Dorothy,

Много ще съм  благодарна, досега математиката вървеше.
То моят син е  "дървен филолоф" - казва, че най-обича задачи със "скобички", но написани по новия начин се дънеше... докато не го стимулирах "подобаващо" днес. На въпросите и критиките на учителките пред мен,  като го питат "Защо?", той отговаря ...- "Много ми е скучно.. Пълна Скууукааа..."  Но поне разбрах, че за него "Скууукаааа" е равностойно на нещо, което не разбира/няма интерес и вероятно по тази причина, никак не го вълнува. Щото проумее ли го, в повечето случаИ, вече не му е "Скуукаааа"  Crazy

За Стела Богомилова изчетох всичко от темата, както и странични отзиви. Не искам да я свързвам/асоциирам с ролята И, по времето на ББ /когато беше все още интересно и го гледах чат-пат/, като "Голяма Уста", понеже асоциациите ми неминуемо клонят с някакъв тамошен тест за интелигентност, при който резултата и беше толкова плачевен, че и кучето ми сигурно би се обидило... Но от друга страна, ако и тя в действителност е дислектик, то нормално е да не намерила логическа връзка между  геометрични фигури, асоциации и пр...

Виждам, че е помагала и помага на доста хора с проблема. Има и недоволни, които са значително по-малко - поне писалите тук. Бях решила да не пиша повече в темата, докато теста не излезе, а стратегията ми беше, при данни за "дисфункция", да се обърна на втори етап, към д-р Ментешев. Но последните няколко поста доста ме разколебаха и реших да се допитам предварително /и все още без да диагностициран сина ми, за което се извинявам... отново/.

# 417
  • Мнения: 955
dianabc,
1. нямам лични впечатления от споменатата дама, но по принцип с такъв еднократен масов тест могат да се дадат само индикации, не и диагноза. Окончателната диагноза се основава на различни източници на иформация и на наблюдения от по-дълъг период.
2. не виждам какво отношение към дислексията могат да имат психиатрите. дислексията не е психиатричен проблем;
3. това със скуката ми е познато:  скучно=трудно=скучно
4. пиковите моменти и при нас са така - в кратки периоди на неимоверни усилия всичко е много точно. На тестовете всъщност това беше един от сигналите - първите 4 реда без грешка и след това 10 грешки на два реда... Затова се стремим да намаляме напрежението, колкото се може повече.
И аз съм си мислела за мързел, но виждам, че не е така: в момента, в който трудът дава резултат, детето се мотивира и работи сериозно. Но ако се труди и нищо не постига, как да не се откаже и да не го удари на мързел?
Успех на всички, радвайте се на децата си, няма да са вечно ученици!

# 418
  • София
  • Мнения: 754
Здравейте,

daniabc - малко късно ти видях поста, но понеже съм една от майките, която познава Стела Богомилова ще ти пиша.
Стела е безпорно харизматичен човек. Тя самата ми е казвала, че е дислектик. Моята дъщеря я обича много. Тя умее да повдига самочуствието на децата. Също така методите й са добри - но крайно недостатъчно е детето да ходи два - три пъти в седмицата при нея. Необходимо е много повече време. Ежедневно трябва да се прилагат тези методи.
Затова и предприех тази голяма крачка с новото частно училище. Защото трябва всеки ден да се работи с децата по подходящ за тях начин.
Тя и преди ми е споделяла за тези обследвания по училищата. Разбира се, че са крайно недостатъчни и съвсем начални, но фактите показват че 20-30% от децата са дислектици по един или друг начин. Това е много голям процент, а повечето от тези деца (и техните родители) не знаят, че въобще съществува дислексия. И ги мислят за тъпи и мързеливи. Така, че не е лошо да се правят такива тестове, поне за началните признаци. Но това въобще не е някакво окончателно и крайно решение.
Така, че нека детето мине този тест, нищо лошо няма. Но ако ще продължаваш по-нататък трябва сериозни тестове и специалисти.
Няма толкова голям мързел - децата просто когато не успяват да възприемат и обработят някаква информация - просто я изхвърлят. Много е трудно, аз също на моменти си мисля, че имам най-мързеливото дете.

# 419
  • Мнения: 955
фактите показват че 20-30% от децата са дислектици по един или друг начин.

Дано не прозвучи като заяждане, но 30% е невероятно висок процент - всяко трето дете! Много бих искала да знам откъде са тези данни. Не е зле все пак да се прави разлика между дислектици "по един или друг начин" и тези със сериозни проблеми. По аналогия, нали никой няма да нарече всички късогледи деца 'слепи по един или друг начин'?

Напълно съм съгласна, че методите, подходящи за деца с дислексия, обикновено са от полза за много повече деца, но това е друга тема и разводнява нещата.

Общи условия

Активация на акаунт