проблеми с ипотечен кредит в Булбанк

  • 2 544
  • 10
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2
Здравейте момичета!
Отварям тази тема, защото от няколко месеца се случват странни неща с ипотечния ми кредит към Булбанк и се интересувам дали това наистина е странно съвпадение на грешки или има и други подобни случаи. Подозирам, че банката злоупотребява със своите клиенти и затова си позволявам да потърся вашето мнение.

За какво става дума накратко:

Изтеглих кредит за закупуване на жилище през 2005г. До май месец тази година никога не е имало проблем с погасителните ми вноски. Евровата ми сметка, която обслужва кредита, е свързана с друга моя левова сметка, която аз захранвам и всеки месец банката автоматично си взима необходимата сума, превръща я от левове в евра и ми покрива месечната вноска. За да съм спокойна, че няма да забравя или закъснения с плащанията съм захранила левовата си сметка с повече пари (равни на няколко вноски напред).
От месец май насам всеки месец Булбанк продължава да извършва тази операция но ВСЕКИ ПЪТ С НЯКОЛКО ДНИ ЗАКЪСНЕНИЕ. При това положение ВСЕКИ МЕСЕЦ МИ НАЧИСЛЯВАТ НАКАЗАТЕЛНИ ЛИХВИ за тези няколко дни, а се притеснявам също така, че тези закъснения влизат в кредитно ми досие и изведнъж ще се окажа нередовен клиент без да имам никаква вина.
Отделно от това всеки месец получавам sms-и, че съм си просрочила кредита, при което губя по половин ден във въртене на телефони, разговори и какво ли не - само за да разбера на финала, че всичко е наред, само дето ... заради грешки на банката ми текат лихви.
Всеки път ми се извиняват, че грешката е тяхна, служителката била в отпуск, после се сменила, после случайно сбъркала, след това пак била в дълъг отпуск, а останалите колеги не знаели за какво става дума и т.н и т.н.

Въпреки че на пръв поглед случаят не изглежда толкова сериозен - представете си какво се случва ако тази практика е масова - по няколко евра от всеки клиент ..., абсолютно без всякакво основание.

Моля ви ако сте имали същия проблем или сте чули нещо подобно от ваши познати - опишете накратко за какво става въпрос. Решила съм, че ако това се случи още веднъж ще подам жалба. Дори и да се случва само с мен - не е редно, но ако е масово - би било престъпление!
Предварително благодаря за всяко мнение

# 1
  • София
  • Мнения: 7 980
Погледни в договора от коя сметка е записано, че се погасява кредита - от евровата или от левовата. Може да е вписана евровата, на падеж да изчервяваш и чак тогава да правят превалутиране.
Ако има подписано съгласие за директен дебит от левовата сметка, то тогава имаш основания да се разправяш с банката. Ако попадаш във втората хипотеза, не бих чакала следващ такъв случай, а директно бих отправила писмена жалба. Респективно наказателните лихви са оборими. В комуникацията с тези институции най-важното е бюрократичния ред и оставянето на писмена следа. В противен случай все едно нищо не сте си казали и не можеш да си търсиш правата.

# 2
  • Мнения: 6 417
Аз затова всеки месец седмица преди падежа си внасям вноската. Вкарвам само няколко евро повече. Застраховката и ипотечната ми вноска бяха на една и съща дата, но след разсрочване, ги промениха, без кредитната ми експертка да благоволи да ми съобщи. Два пъти ми се случваше да получавам есемеси, че съм просрочила вноските си, докато разбера, че трябва да внасям пари на различни дати. Какво да се прави, избрали сме си най-шибаната за кредити банка.  Tired

# 3
  • Мнения: 2
Погледни в договора от коя сметка е записано, че се погасява кредита - от евровата или от левовата. Може да е вписана евровата, на падеж да изчервяваш и чак тогава да правят превалутиране.
Ако има подписано съгласие за директен дебит от левовата сметка, то тогава имаш основания да се разправяш с банката. Ако попадаш във втората хипотеза, не бих чакала следващ такъв случай, а директно бих отправила писмена жалба. Респективно наказателните лихви са оборими. В комуникацията с тези институции най-важното е бюрократичния ред и оставянето на писмена следа. В противен случай все едно нищо не сте си казали и не можеш да си търсиш правата.

Евровата ми сметка е за погасяване на кредита и досега 4 години и нещо нямаше проблем ...
Досега опитвах с добро и с разбиране и се надявах, че ще си оправят грешките, но .... май ще се стигне до жалба
Благодаря за отговора

# 4
  • Мнения: 2 229
Погледни в договора от коя сметка е записано, че се погасява кредита - от евровата или от левовата. Може да е вписана евровата, на падеж да изчервяваш и чак тогава да правят превалутиране.
Ако има подписано съгласие за директен дебит от левовата сметка, то тогава имаш основания да се разправяш с банката. Ако попадаш във втората хипотеза, не бих чакала следващ такъв случай, а директно бих отправила писмена жалба. Респективно наказателните лихви са оборими. В комуникацията с тези институции най-важното е бюрократичния ред и оставянето на писмена следа. В противен случай все едно нищо не сте си казали и не можеш да си търсиш правата.

Ето това е основното - автоматично ли става наистина (имаш подписано споразумение) или е само уговорка всеки месец да ти прехвърлят парите от една сметка по друга?
Както си го описала, при положение, че винаги имаш наличност по левовата сметка, сигурно нямаш такова писмено споразумение.  Rolling Eyes

# 5
  • София
  • Мнения: 7 980
След като евровата сметка е за погасяване на кредита, то трябва да имаш наличност по нея. Превалутирането не е задължително да бъде автоматично - проучи това. Може да е имало кредитна инспекторка, която е вземала операциите ръчно, но това не означава, че не може да се омаже ситуацията, ако нея я няма.
Вкарвай направо по евровата, за да ти е мирна главата.

# 6
  • София
  • Мнения: 1 825
Напълно съм съгласна с последното изречение на Шушон. Аз съм си наумила през уикенда да пиша оплакване - при фиксирана в договора ми 2% наказателна лихва за предсрочно погасяване, банката е изтеглила 3%. Всеки от служителите, с които говорих, вдига рамене - апатията е основната болест в тази банка. Така и не им свършиха отпуските по болест, за учене, годишните. Така и не поставиха знаещи хора на телефоните или поне такива, можещи да разберат въпроса ти и да те насочат към компетентен служител /не, че телефонният разговор с някого от банката е гаранция за достоверност на информацията .../. Така и не намериха начин да усъвършенстват компютърната програма, за да не се налага да чуваме отговори от типа: "Не мога да видя тази операция на екран, елате по-късно", "Моля, потърсете еди-кой си на горния етаж /който или е в отпуск, или в обедна почивка в 3 часа, всеки момент ще дойде и никой не го замества/ или "Ще получите писмено уведомление" на куково лято.
Така съм има набрала, че място не мога да си намеря. Темата се появи точно навреме във форума, за да ми олекне поне малко ...

# 7
  • Мнения: 3 315
 обикновено в договора за кредит е упоменато, че за погасяване на лихва, главница и такси по кредита се задължават всички сметки на клиента/без срочни депозити/. В някой банки процедурата по превалутиране е автоматична, в други -ръчна. Когато има ръчна намеса се допускат грешки, но повече от веднъж не е редно. Не е редно и поради грешка на банката, да плащаш наказателни лихви. Обърни се в писмен вид към банката, опиши случая и помоли парите за просрочени лихви да ти бъдат възстановени. Коректно е да го направят.

# 8
  • Мнения: 2 261
Булбанк,това е бившата Хеброс  нали?
Е няма такива смешници #Cussing out
Преди 3 години като реших да се разкарам от тях то бе 4удо .Викат ми:

"Пак ще дойдете при нас".

Къде бе?За няма 4-5 месеца 07 г.  от  и 240  лв  ,вноската ми стана по4ти 300лв. за кредит 30 000 лв за двайсет години .
Излезе и 4е за  две години съм върнала няма и две хиляди лева.

Взех си  дърмите и в ДСК.
Там изтеглих 80 000 лв  за  25години с вноска  495 лв  /днес е 566лв ,а от тез  дни 4акам нова версия ,4е  договора  е 3+22 г/ и колко ще стане вноската.
Доволма съм от ДСК   засега  Peace

# 9
  • Мнения: 13
Булбанк,това е бившата Хеброс  нали?
Не.

# 10
  • Пловдив
  • Мнения: 3 352

Уникредит Булбанк са три бивши банки - Хеброс е едната, другите две са Булбанк и Биохим

Общи условия

Активация на акаунт