Пак за началните училища в Пловдив

  • 381 336
  • 3 230
  •   1
Отговори
# 1 785
  • Мнения: 1 064
В десетки малки училища обучението не е на ниво, защото кадрите, които се наемат, не са на ниво. Това не са мои измислици. Съществува проект "Заедно в час", който се изпълнява в над 30 страни, една от тях България, и има основна цел да подпомогне предоставянето на РАВЕН достъп до качествено образование. Поръчано от тях изследване е доказало, че един ученик до 15-тата си година може да изостане с до 4 години в нивото си на обучение и образование спрямо своите възпитаници, които учат в големите градове и така наречените добри училища. И не си мислете, че това касае някакви забутани училища - не! Програмата се реализира в София - град, София - окръг, Пловдив и Пазарджик.
Това са обективни тенденции, а пък винаги ще се намерят и добри учители в малките училища, разбира се. И добри деца.
Факторите, които предизвикват изоставане са три:
- вида населено място
- вида училище
- финансовото състояние на семейството на ученика.

# 1 786
  • Мнения: 64
В десетки малки училища обучението не е на ниво, защото кадрите, които се наемат, не са на ниво. Това не са мои измислици. Съществува проект "Заедно в час", който се изпълнява в над 30 страни, една от тях България, и има основна цел да подпомогне предоставянето на РАВЕН достъп до качествено образование. Поръчано от тях изследване е доказало, че един ученик до 15-тата си година може да изостане с до 4 години в нивото си на обучение и образование спрямо своите възпитаници, които учат в големите градове и така наречените добри училища. И не си мислете, че това касае някакви забутани училища - не! Програмата се реализира в София - град, София - окръг, Пловдив и Пазарджик.
Това са обективни тенденции, а пък винаги ще се намерят и добри учители в малките училища, разбира се. И добри деца.
Факторите, които предизвикват изоставане са три:
- вида населено място
- вида училище
- финансовото състояние на семейството на ученика.

Бях провокирана от думите на майката, че не го записвала в кварталното училище, защото "като им гледала по-големите ученички"....Що за причина и мотив е това?! По тази логика не трябва да го записва в нито едно българско училище! Дори да отиде в начално, после в средния курс пак ще има допир до "лошите каки и батковци", които пушат в двора, псуват и.... - във всяко училище ги има, бъдете сигурни! Моят син завърши Английската - Боже мили, там какво ставаше с някои "ученици"- не ми се говори...

# 1 787
  • Мнения: 1 064
Какво се случва?

# 1 788
  • Пловдив
  • Мнения: 3 557
Каквото и да се е случвало, Английската гимназия е една от търсените гимназии в града. И моите братовчеди завършиха там, сега са студенти в Америка, та по техни думи гимназията продължава да става, макар че не може да се сравнява с едно време. То на всяко училище могат да се намерят кусури, ако човек се поразрови.

# 1 789
  • Мнения: 64
То на всяко училище могат да се намерят кусури, ако човек се поразрови.

 Peace Точно това имах предвид!

# 1 790
  • Пловдив
  • Мнения: 3 557
Специално за Английската гимназия още преди 20 години, когато аз бях 7-8 клас, се носеха какви ли не слухове за случващото се с учениците там. Пък доста познати я завършиха и бяха доволни. Аз съм завършила ГХП и все още съм доволна от полученото там, макар че напоследък чувам и за там какво ли не.

Факт е обаче, че централните училища са търсени. И явно в тях има нещо повече, отколкото в кварталните училища.

Последна редакция: сб, 18 яну 2014, 19:14 от tonitabrandtner

# 1 791
  • Мнения: 1 064
Да се обсъжда подобно сравнение е меко казано безумие.
Ще дам довод:

Дъщеря ми е в Английската и се спуква от учене, защото има амбиции. Почти всичките й съученици смятат да учат в чужбина и се разкъсват между всякакъв вид частни уроци и курсове, според това къде възнамеряват да продължат. Дъщеря ми работи без почивен ден, защото в събота ходи на английски (тя е с основен език немски), а в неделя е 6 часа на рисуване. В момента до мен продължава да учи, а вече върви към 21 часа. Системата сама изтиква хората, които не съумяват да поддържат нивото. Неин съученик не успя да се справи и се премести в СОУ "Яворов". И интересно: момчето, което поради слаб успех по немски напусна гимназията, в "Яворов" бил бог и пишел домашните на всички.
Абсолютно във всяка една среда си има изключения, но по-важното е да се гледа основната маса. Основната маса в училища като двете езикови гимназии без френската и математическата мотивират да се учи. Не мога да кажа същото за СОУ-тата. Ако не беше така, нямаше от "Патриарх Евтимий" след 7 клас основната маса от ученици да се изнася към други гимназии, а на тяхно място да идват напълно различни ученици.
За всеки има място под слънцето, за всеки има подходящото училище, ама дайте да не се самозаблуждаваме.

# 1 792
  • Пловдив
  • Мнения: 3 557
Бланка, специално за ФЕГ на мен ми се струва, че никога не е била сила, в сравнение с другите две езикови гимназии.

# 1 793
  • Пловдив
  • Мнения: 14 748
Малкият ми син е във френската, с английски език е, и съм много доволна. Учат си децата, имат си амбиции, справят се ...

# 1 794
  • Мнения: 1 064
Аз писах "без френската". Знам че приемният бал там е доста нисък, затова. Моля никой да не се обижда.

На моя приятелка момчето отиде там с четворка. В началото на 11 клас го премести в едно СОУ в Тракия, за да вземе успех. Преди това дъщеря й завърши френската и беше много успешна. За съжаление заряза езика.

Мда, за френската имам косвени впечатления.

# 1 795
  • Пловдив
  • Мнения: 3 557
Моя приятелка завърши ФЕГ една година преди мен - 1998 година. Влезе там, защото й харесваше езика, но тя самата казваше, че гимназията не е нещо особено. Вероятно има добри преподаватели, но лошо впечатление ми прави, че има постоянно обяви за свободни работни места.

Вещице, постът ми е по-скоро като сравнение между трите езикови гимназии.

По въпроса за местенето - има го почти навсякъде. От моя випуск в ГХП на 4 или 5 човека от паралелките с немски и френски им се наложи да се преместят в СОУ заради отсъствия. От класа на сестра ми - ГХП с френски - отидоха в Лиляната, защото им дойде в повече ученето в ГХП.

# 1 796
  • Пловдив
  • Мнения: 14 748
Две години поред съм в комисия по контрол на приема след 7 клас. Сверяваме данни - написани на ръка от кандидатите и след това компютърните разпечатки. Като се почне от външното оценяване, мине се през молбите за кандидатстване и се стигне до третото класиране. И двете години ми прави впечатление, че най-предпочитан език е немския, а най-малко кандидати има за френския. Става въпрос и за френския в Руската гимназия, и в ГХП, а не само във Френската. 

# 1 797
  • Мнения: 8 242
Учителите се сменят след 4 клас навсякъде, даже и фа не е в НУ. И какво значи няма да го приемат никъде? Или по-скоро не където майка му би искала ли Simple Smile
Стига се вкарвайте във филми - ако на детето му се учи, ще си учи... Ако не го влече особено и на луната дс го запишете все тая Simple Smile

# 1 798
  • Sunshine state
  • Мнения: 12 877
Стига се вкарвайте във филми - ако на детето му се учи, ще си учи... Ако не го влече особено и на луната дс го запишете все тая Simple Smile
Така е. Peace

# 1 799
  • Мнения: 297
Учителите се сменят след 4 клас навсякъде, даже и фа не е в НУ. И какво значи няма да го приемат никъде? Или по-скоро не където майка му би искала ли Simple Smile
Стига се вкарвайте във филми - ако на детето му се учи, ще си учи... Ако не го влече особено и на луната дс го запишете все тая Simple Smile

Не разбирам как за първокласник родителите ще обикалят града, само и само да не е в кварталното  училище  Rolling Eyes За мен винаги е било важно учителят, а не училището И....комфортът на детето. Бих му спестила по-ранното будене и по-късното взимане, бих разчитала на това,че след 2 клас ще го оставя да е по-самостоятелно, да се прибира само вкъщи, да свиква с това, че трябва да е отговорно.....Само не изтъквайте и глупавия мотив, че в кварталните училища няма елитни учители, а непременно са в централните  Joy

Общи условия

Активация на акаунт