Идеи за бизнес - 9

  • 79 845
  • 751
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 2
Идеята ми е за денонощна книжарница - няма такава тук, но не в центъра, а в голям квартал. Съчетана с ксерокс услуги и разни дребни сувенири. Но основно книги - много от всичко.
Мястото е между училище и детска градина, но малко в тъча и е ъглово с големи витрини - 70кв. м.
Чудя се обаче денонощна или с удължено работно време - примерно 6.30 - 22.30?
Знам, че няма много пари в книгите, не е като дрехите втора употреба, но все се надявам, че хората още четат или поне купуват книжки на децата си.

И основния ми въпрос е - има ли място подобна денонощна книжарница в Бургас? В София знам, че има денонощни копирни центрове. Но това дали ще се потърси? Ама честно?

От моя 6 годишен опит (вярно, в Пловдив) - това е безумие. Ако имаш много пари и се чудиш къде да ги пропилееш - може да опиташ. Още повече, че както сама пишеш си "малко в тъча". Особено зимата, изключвам седмица-две около Коледа и Нова година, просто няма смисъл да работиш след 20 часа. По-добре може да работиш събота и неделя, но не чакай чудеса в неделния ден. Имай впредвид, че с книгите не е лесно, въпреки голямата отстъпка, която ти дават издателите. Трудно се продават, от многото пипане ще имаш брак, предвиди си и кражби. Детските книжки си вървят, особено евтините. Но трябва да имаш доста други неща, ако мислиш и да печелиш. Копирните услуги са си въртене на пари и начин да привличаш клиенти. Не знам на какви цени смяташ да снимаш и дали да работиш с нова или машина под наем, но си направи добре сметката. Вторият вариант е по-изгоден. Това, че има училище наблизо е добре, но само когато са на училище. От училището пазаруват предимно като имат час, в който им искат нещо по-различно и те са го забравили (напр. класно по математика - продаваш пергели на килограм). За ученическа кампания забрави - има достатъчно големи вериги, където хората предпочитат да си оставят парите (за съжаление в повечето случаи за некачествени, но евтини неща). На детските градини също не разчитай особено - там се прави централно зареждане в началото на годината. Всичко друго е инцидентно. Фирмите си пазаруват канцелария от Офис 1 по телефона, така че и там ряско идва някой клиент с по-голяма покупка. Не искам да те отчайвам, но не е лесно и си прави добре сметката.  Ако има кафене би ти помогнало, особено ако имаш и шкаф с книги, от които клиентите да могат да четат докато си пият кафето. И 70 квадрата изобщо не са много, за това, което мислиш. Трябва ти и склад (поне 15 квадрата), копирите също не знаемат малко място, а и въздух трябва да има. Желая ти успех и не се отказвай, но пак ти казвам, да си направиш добре сметката преди да почнеш.

# 406
  • Мнения: 1 294
Идеята ми е за денонощна книжарница ........


Никога не съм изпитвала нужда да си купя книга след полунощ, а съм от хората, които без книга вечер не могат да заспят. Копирни услуги дори и като студентка не ми се е налагало да ползвам след полунощ.
Работно време от 6.30 до 22.00 според мен е напълно достатъчно за нашия Бургас Simple Smile

Чудесна идея ти е подхвърлила 10 c's  Simple Smile

# 407
  • София
  • Мнения: 4 412
Много е симпатична идеята за книжарница, не мога за преценя за Бургас, хората преди мен са дали мнения... Някой беше казал, че тук се обсъждат идеи с по-малък бюджет, а Мондадори и в София Ориндж център е нещо подобно ми се струват голяма инвестиция.

Но преди 2 броя видях как са променили "Отвъд алеята зад шкафа" - http://www.capital.bg/light/revju/restorant/2010/09/30/968995_adis_cook_and_book/ . Интересно, а е подходящо и за среща на различни клубове.

# 408
  • Мнения: 3 451
Преди десетина години моя приятелка правеше закуски вкъщи и ги оставяше за продажба в кафетата в квартала. Сутрин рано ги печеше и към 7-8 часа ги носеше в заведенията. Дори се беше договорила с 1 фирма и носеше за служителите във ведомственото барче. Не знам каква  й беше печалбата. Всичките продукти бяха от село и не й се налагаше да купува почти нищо.

# 409
  • Мнения: 1 088
Преди десетина години моя приятелка правеше закуски вкъщи и ги оставяше за продажба в кафетата в квартала. Сутрин рано ги печеше и към 7-8 часа ги носеше в заведенията. Дори се беше договорила с 1 фирма и носеше за служителите във ведомственото барче. Не знам каква  й беше печалбата. Всичките продукти бяха от село и не й се налагаше да купува почти нищо.
2000 г ?!? По раничко може и да е възможно  през 90 - те години. Сега не!

# 410
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
По повод заведенията и магазинчетата за сандвичи - едно наблюдение от няколко кръчми на Боровец - около 10-ти кръчми са плътно една до друга (от това по-голяма конкуренция на къде) - та наредени са си и пред всяка стоят по един-двама от собствениците и аха е минал човек оттам, веднага те дръпват и те канят да влезеш, даже гледат накриво, ако отидеш в съседната. Ние там си имаме една любима кръчма и само в нея си ходим. В другите не сме и влизали да ги пробваме. И сега да обясня с какво тази кръчма се открои от всички останали, изглеждащи досущ по същия начин - беше пълна (ясно е, че човек предпочита да седне там, където има много хора, а не където е много празно), но по-важното е - първо забелязахме пушека от скарата, после чухме апетитното цвърчене на кюфтенцата и прочие месца, имаше и зеленчуци на скарата....Та, виждала съм в тази кръчма, даже да няма клиенти, скарата винаги работи отвън и нещо се пече на нея - така се разнася апетитна миризма околовръст и се създава илюзията за дейност в кръчмата. Дори е да няма нито един клиент в заведението, скарата не спира. Сигурна съм, че даже и да изхвърли после тези кюфтета на боклука, рекламата, която тяхната миризма прави на заведението е пъти по-голяма.

За Макдоналдс съм чела, че имат специално разработена система с отдушници, чиято цел е да разнася миризмата от ресторанта в околовръст. В много магазини на запад вече са въвели мърчандайзинг чрез миризми, тоест магазинът ухае на тази миризма, на която потребителите първосигнално реагират положително и купуват импулсивно. Да не споменавам как на всеки му потичат слюнките, когато на улицата усети уханието на прясно изпечен хляб от някоя пекарница. Поне при мен винаги действа.

Та относно магазинчето за сандвичи на пазара, бих посъветвала да се "пуснат малко апетитни миризми", така клиентите ще го забелажат, въпреки конкуренцията.

# 411
  • Мнения: 1 294


За Макдоналдс съм чела, че имат специално разработена система с отдушници, чиято цел е да разнася миризмата от ресторанта в околовръст.

Точно това винаги ме  е отблъсквало в Макдоналдс и това  е една от основните причини да не съм техен клиент.
 С миризмите трябва много да се внимава Mr. Green

# 412
  • LOST
  • Мнения: 12
Та относно магазинчето за сандвичи на пазара, бих посъветвала да се "пуснат малко апетитни миризми", така клиентите ще го забележат, въпреки конкуренцията.
[/quote]
Точно това мислех днес обикаляйки около пазара и нашият павилион по - конкретно. Мислех неможе ли от някъде да се "пусне" някаква миризма на "нещо" вкусно за да привлече вниманието. И сега виждам, че и ти си пуснала това като идея . Само дето не мога да се сетя как да извадя скарата за принцеси от вън / а и не си го представям много-много/, а пък и идеята ми все още не е само за продажба на закуски , а и на др. изброени в предишните ми постове бързооборотни стоки.

# 413
  • Пловдив
  • Мнения: 27 538


За Макдоналдс съм чела, че имат специално разработена система с отдушници, чиято цел е да разнася миризмата от ресторанта в околовръст.

Точно това винаги ме  е отблъсквало в Макдоналдс и това  е една от основните причини да не съм техен клиент.
 С миризмите трябва много да се внимава Mr. Green
На мен около макдоналдс ми мирише на гранясала фритюрна мазнина, която не е олио, не знам точно каква е.

# 414
  • софия
  • Мнения: 56
На мен около макдоналдс ми мирише на гранясала фритюрна мазнина, която не е олио, не знам точно каква е.
Палмово олио и според мен вони ужасяващо ...

# 415
  • Мнения: 2 400
Това с миризмите е силно рисково.  Най-хубавото еспресо в София (според моя вкус) го правят в едно открито кафе, което така смърди на понички, та се не трае.  Понеже обичам кафето в седнало положение с вестник или книга, пия кафето другаде, хмм.

# 416
  • Мнения: 0
Дойде ред да споделя и моята идея за бизнес. Занимаваме се с приятелката ми, с правене на календари, картички, колажи. Целта ни са детските градини. Имаме DSLR, така че ние ще ги снимаме. Календарите мислим да бъдат няколко вида: 12-листни и 4-листни в А4 формат, еднолистни, стенни в А3 формат, джобни календарчета и настолни календари в няколко форми. 12 и 4-листните календари мислим да са с дупка за снимката, която ще направим на всяко дете предварително и ще изкараме в подходящ формат. Снимката ще се залепи на най-долния лист на календара (т.е. гърба). Въпросът ми е според вас ще имаме ли успех в начинанието? Намерили сме подходяща печатница за календарите и добро фото за снимките, в което имаме отстъпка. Формирали сме си цената на разходите (т. ч. Самото печатане, изкарване на снимката, разходите по обикалянето, амортизация на техниката, обработката на снимките), но не знаем каква цена да обявяваме за бройка, като се има предвид, че се оставя и % за ДГ. Миналата година имахме голям успех в квартала, но печатахме за двойно по-висока сума, не сме си слагали надценка за амортизация, обработка и цените бяха символични. Погледнато реално, печалбата ни беше минимална (от 8-мартенската кампания, а от Новогодишната-та бяхме на нулата).
Знам, че вашият поглед  е обективен и ще ми бъдете полезни!

# 417
  • Мнения: 2 065


За Макдоналдс съм чела, че имат специално разработена система с отдушници, чиято цел е да разнася миризмата от ресторанта в околовръст.

Точно това винаги ме  е отблъсквало в Макдоналдс и това  е една от основните причини да не съм техен клиент.
 С миризмите трябва много да се внимава Mr. Green
На мен около макдоналдс ми мирише на гранясала фритюрна мазнина, която не е олио, не знам точно каква е.

    Около КФС също. Затова не съм влизала никога, ей така за проба даже. Така вони само като минаваш...  Sick

# 418
  • Мнения: 6 207

има хора с фото студиа и печатници, които от години се занимават точно с това
техните цени не можеш и да си ги помислиш
в крайна сметка снимането взима който се разбере с директорката и който й се стори най-благонадежден в това да не й  изнесе размера процентите навън сред широка публика
така че заложи над омайването и спечелването на директорки на детски градини

# 419
  • Мнения: 5 539
Е, то по тази логика дай човек да не започва нищо ново, защото винаги има някой, който е по-отдавна в бизнеса.
Честно да си кажа, като ги гледам нашите снимки, албуми и календари от ДГ, и на мен ми иде да се захвана с това.  hahaha Уж фото ги прави, а едно нещо не е като хората.

Общи условия

Активация на акаунт