Знания и умения съобразени с възрастта на детето

  • 6 794
  • 46
  •   1
Отговори
  • Мнения: 503
Прави ми впечатление, че деца на една и съща възраст имат големи разлики в знанията и уменията. Постепенно други майки на момчета ми внушиха, че момичетата се развиват по-бързо в почти всички отношения Thinking, т.е. между това, което момиченце на 3 години ще осмисли и разбере, и това, което момче на същата възраст разбира, има голяма разлика в полза на момичето. Имах няколко нагледни примера с нашия юнак и момиченца на неговата възраст, които потвърждават теорията, но както и да е, това не е най-важното. Първо реших, че ако родителят се занимава много с детето, независимо от пола, то се развива по-бързо, научава много, разбира по-добре, но в последствие осъзнах, че не съм наясно какви са нормалните граници за всяка възраст. Например, както четох в една тема преди малко, някои деца на 3 години знаят азбуката, а други (както в нашия случай) не знаят въобще какво е буква, въпреки че родителите им много се занимават с тях (не специално с азбуката де Embarassed).
Въпросът ми е какво е нормално за възраст 3 години, или за 3 и половина, за 4 (и за други възрасти въобще)? При това сигурно ще има разлика при момичетата и момчетата... Има ли някакъв определен "норматив", според който родителят може да прецени на какво трябва да наблегне с детето (примерно списък, може и от гугъл, аз не открих нищо, освен отделни късчета или предложения за занимания)? Става въпрос най-вече за интелектуалните умения, за знанията, които трябва да има детето (например цветове, форми, редене на пъзел, азбука...).

# 1
  • Мнения: X
Моето дете е по-малко и не знам какво могат 3-годишните,но тези твърдения-момче-момиче са пълни глупости.
Моят син разбира и прави неща,които връстниците му-момичета не могат.
Според мен всичко е строго индивидуално,зависи какъв е потенциала на детето,колко внимание му се обръща и т.н.

# 2
  • загубено
  • Мнения: 6 619
Не знам дали сравненията момче-момиче са глупости,но
според учителят на синът ми не са.
Както и разликата от няколко месеца във възрастта.
Синът ми е 1 клас,няма още 6 години.
Скоро говорехме как напредват децата,
според учителят има разлика между момичетата и момчетата.
Както има  разлика и ако децата са от един пол ,
но с разлика във възрастта от няколко месеца.
Всяко дете е различно,затова според мен не трябва
да се сравняват децата.
Например синът ми никога не е харесвал да рисува.
Да оцветява картинки или дращи по листи.Скучно му е,казва безинтересно.
Никога не съм го карала насила,но това не го прави по изостанал от другите.
Според мен трябва да се поощряват нещата които харесват децата ,
без да се насилват.С времето всичко си идва на мястото.
Букви никога не съм го карала да учи,научи ги по собствено желание това лято
преди 1 клас.Цифрите също.

# 3
  • Мнения: 296
тук според мен ще получиш само мнения от типа-"а пък моето дете ..." Може би отговор може да ти даде само педагог в детска градина например и то по-млад, който се занимава с деца от една страна и е учил не във времето когато ти още не си била планувана(че има малко разлика във възгледите на поколенията...)
Иначе има мноого разлика между занимаване и занимаване с дете- за един занимаването е да обгрижва постоянно отрочето, гледайки го денонощно в очите, за друг носенето на пари за храна в къщи е достатъчно, трети просто провокират децата си да правят неща и да се учат сами от собствените си грешки, четвърти...
На нас в детската градина в началото на годината ни казват- "тази година децата трябва да научат..." Ако това те интересува отиваш в първата детска градина и предполагам ще ти услужат с програмата за 3 годишните Wink

# 4
  • София
  • Мнения: 12 806
Victory Момчетата и момичетата не развиват с различни темпове, а в различни посоки, дори и мозъка на момиче и момче е с приоритетно развити различни зони. Момчетата са с по- развита двигателна активност и във физически аспект имат много по- добри постижения с ритането на топка, строежа на висока кула от кубчета и тн.
Момичетата, пък, имат приоритет в развитието на фините двигателни умения и речта. Заради пола си могат да седят по- дълго на едно място и развиват умения свързани с това /естествено това не се отнася за всички момичета има и по- буйни от момчетата/.

Затова в ранна възраст момичетата изглеждат "по- умни", защото учат по- добре в традиционният смисъл на думата. Но интелигентността е способността да разбираш, но не само онова, на което иска да те научи мама. Момчетата си имат своите интереси, запаметяват, възпроизвеждат и творят не по- малко от момичетата.

По- късно ще опитам да приложа информация за нужните умения за възрастта. Но не се учудвай, че сред тях няма да има "умее да чете и пише". Grinning

# 5
  • София
  • Мнения: 3 099
Бояна, принудена съм да се съглася с теб този път! Направо не знам как да го преживея...  Mr. Green

# 6
  • София
  • Мнения: 12 806
Бояна, принудена съм да се съглася с теб този път! Направо не знам как да го преживея...  Mr. Green
Ти си силна жена- ще се справиш.  Laughing

# 7
  • Мнения: 5 940
Аз пък този път не съм съгласна с Бояна Laughing Не откривам кой знае какви разлики в знанията и уменията на момчета и момичета, до дете си е.
От програмата на детската градина за първа група се изисква до края на годината -познаване на цветове, форми, съпоставяне и подреждане по големина, както и да нарисува поне кръг, броене до пет, разказ по картинка да може да направи, да може да оцветява що годе прилично и др. Това в масовите държавни градини.
Харесвам списания като "Бърборино", идеални за подобни занимания.

# 8
  • Мнения: 1 547
Хм, аз пък намирам за истински важно децата на 3 да могат едни по-различни неща. Например да са физически самостоятелни - храна, обличане, тоалетна, прибиране на играчки и т.н. Очаквам от тях да знаят, че не се посяга, не се обижда, не се глези, и да умеят да се контролират във всякаква среда. Да знаят кога и как се играе, спи или яде, и да правят разлика между ситауциите допустимо/недопустимо. Да са добре тренирани физически, тоест да могат да вървят дълго пеш, да бягат и да се катерят, както и да са вежливи и дружелюбни, да уважават хора, животни и цветя. Оттук нататък все ми е тая, дали редят пъзели, пишат, рисуват или четат. Предлагаме им всякакви занимания, откак са проходили, но интелектът не се нуждае от толкова грижи, колкото моралът, та поради тази причина вкъщи май държим повече на това.

Колкото до разликата между половете, аз определено наблюдавам такава, като мнението ми е, че момичетата съзряват емоционално по-рано от момчетата, а момчетата - интелектуално. Не говоря за превъзходство на едните над другите, нали, а само за първите стъпки.

# 9
  • Мнения: 4 555
Не съм забелязала да има такава зависимост между момичета и момчета. Не само едните да се развиват по-бързо, но и да развиват по-добре някои типове умения.
Познавам момичета, при които доминират физическите умения, както и момчета, проговорили изключително рано и с много добра фина моторика.
Разбира се, ясно ми е, че наблюдение върху няколко деца, не може да бъде "представителна извадка" и човек да си прави изводи върху това. Но все пак най-бързо развиващите се деца (на възрастта на дъщеря ми), които познавам, са момчета.

Уменията, които трябва да има детето, отдавна съм спряла да ги гледам. Моята дъщеря не може да нарежда пъзели и няма сила на света, която да я накара да го прави. Не иска да играе на игри по правилата, иска сама да си измисли правила. Така че с пъзелите си играе на "диалози". И през ум не й минава да ги подрежда. Не знам дали защото не може или защото й е скучно или пък защото първото е следствие от второто, но пъзел с повече от три прчета не подрежда. На три години е и съм сигурна, че във всяко описание на уменията за възрастта пише, че това е умение за 12 месечни  Laughing Но докато не започне да я влече, няма да го заумее, а за сега няма такива изгледи. Може и в първи клас да тръгне и пак да е на ниво пъзел от три части, знам ли...

# 10
  • Мнения: 5 940
crazy chick , всички знаем на какво държите, не вярвам и да сте единствените с подобни стремежи. Темата обаче не е посветена на това, доколкото разбрах от поднасянето й.

# 11
  • Мнения: 9 814
Още при новородените на термин се забелязват разлики в развитието- момчетата изостават с две седмици.
На една година изоставането е с месец.
На седем години с около година. И все в полза на момичетата
До 12-тата година различията се стопяват и момчетата в доста области се развиват доста по-бързо и качествено от момичетата.
За различията в мисленето Бояна вече е обяснила.
Игрите са различни. Съответно и усвояването на ранни базови умения също.
При момчетата финната моторика на ръката се развива по-добре от тази при момичетата, също така и пространствената ориентация.
Разликите са природно заложени. От тук насетне са изключенията и най-вече това, което се предлага на децата, за да надграждат природата.

# 12
  • Мнения: 1 547
crazy chick , всички знаем на какво държите, не вярвам и да сте единствените с подобни стремежи. Темата обаче не е посветена на това, доколкото разбрах от поднасянето й.

Благодаря за забележката, ще я имам предвид, но вярвам, че описаното по-горе от мен визира също знания и умения, възможно да се притежават към зададената в уводния пост възраст.  Grinning

# 13
  • Мнения: 4 555
А, да. Тези неща също не ги може. Облича се, храни се, къпе се, ходи до тоалетна и си прибира играчките, но определено не може да се владее във всяка ситуация, не може да е любезна с непознати, не е вежлива и не поздравява всеки с усмивка, а непознати направо ги гледа навъсено. Може да върви дълго пеш само ако й е интересно. Ако е гладна, уморена или й се прави нещо друго, съвсем откровено ще ревне  Laughing Никакъв стоицизъм няма.
И в интелектуално и в морално отношение е ощетена явно.

# 14
  • Мнения: 5 940
От това, което съм чела от Victory до момента, смятам, че тя доста набляга на
Очаквам от тях да знаят, че не се посяга, не се обижда, не се глези, и да умеят да се контролират във всякаква среда.
Така, че няма проблем.
Ескарина  Laughing, моето също

Общи условия

Активация на акаунт