Източена дебитна карта!!!

  • 71 897
  • 280
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 4 892
Гита Ог, не се притеснявай, не си единствената. Simple Smile Човек понякога забравя, а понякога както при теб са объркани нещата.
Затова аз не съветвам никога да се тръгва с рогата напред. Запознаваш се с нормативните уредби и кротко си действаш.
Аз пък съм ти благодарна, щото сега се ровя в казуса дето с НССЧ задълбахме.

  bouquet

# 166
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 382
Аз и за това отидох в банката с идеята първо да искам инфо, пък после евентуално да оспорвам. Тихо и кротко, без скандали без ясна причина.

Все пак не ми хареса, че не могат да кажат конкретен банкомат, щото утре може съвсем основателно да се съмнявам и да искам да знам. Във вашите банки дават ли подробно инфо за тегленията?

# 167
  • в сърцата на децата <3
  • Мнения: 4 033
На мен в СиБанк ми дават всичко, що поискам  Mr. Green Само смс известяване нямат, но това да им е дерта. Иначе в Райфайзен майка имаше кредитна карта - също всичко веднага при поискване, а на смс-а за теглене - адрес на АТМ устройството, сумата и номер на банката ако е неправомерно да звъннеш веднага - смс-а идваше докато взимахме парите от отвора на банкомата. В Уникредит - въртят, сучат, накрая пак нищо работа. Като цяло или си купуваш продуктите им тип онлайн банкиране и пр. или си с пръст в г*з. С Пощенска банка си нямаме взимане-даване от както преди години (в зората на кредитните карти в БГ) татко беше НАДвнесъл 3 стотинки и му взеха 20 лева такса за нещо си. Единственото, което му казаха тогава в банката беше "Не мога да Ви дам обяснение, господине, ПОЛИТИКА НА БАНКАТА".

# 168
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 382
Пощенска до момента добре се представяха в очите ми, но сега покрай тези ми трезания излезнаха въпроси като това с банкоматите, обърканите справки, неадекватните служители на телефона. Ето, че при други банки можело  Thinking Само да си покрия някак пустия овърдафт и дим да ме няма. Райфайзен и Сосиете Женерал май са банките, за които не съм чувала особени негативи. М?

# 169
  • в сърцата на децата <3
  • Мнения: 4 033
Пощенска до момента добре се представяха в очите ми, но сега покрай тези ми трезания излезнаха въпроси като това с банкоматите, обърканите справки, неадекватните служители на телефона. Ето, че при други банки можело  Thinking Само да си покрия някак пустия овърдафт и дим да ме няма. Райфайзен и Сосиете Женерал май са банките, за които не съм чувала особени негативи. М?
Напоследък се занимавам допълнително с работа, която е свързана с обикаляне на различни банки и събиране на оферти. Да ти кажа честно до сега най-добре ми се струва в Райфайзен, а пък Експресбанк са основните им конкуренти. И продуктите им и условията им и лихвените проценти - почти 1:1. Аз съм много доволна от СиБанк, но там имам позната, която работи, а и основният ми работодател им е корпоративен клиент и ние като служители имаме по-добри условия за кредити и разни там допълнителни банкови продукти.

# 170
  • Мнения: 4 892
Във вашите банки дават ли подробно инфо за тегленията?[/b]


Ние даваме. Има си номер/код всеки банкомат и може да се поиска справка от Борика, колеги от други банки и т.н.

Но понеже аз не се обслужвам като картодържател в нашата банка, то до сега не ми се е налагало да искам справка от други банки, където имам карти и не знам какво биха ми казали. Но не може да не може Wink

По-късно ще се включа за НССЧ.

# 171
  • Мнения: 4 892
По казуса на НССЧ.

Подробно прегледах случая, за който конкретно споменах в темата. Значи трансакциите не са оспорени, независимо, че на бележките, които са шест, има подпис. Различното в случая е, че на бележката няма име на картодържателя, а само част от номера на картата. Това е трансакция направена в магазин в чужбина. Действително няма име.
VISA имат изисквания към търговците и в конкретния случай този търговец е съвсем изряден и е покрил тези изисквания и към него няма претенции. VISA отказват chargeback. Искам да вметна, че самите търговци се стараят да са лоялни в противен случай биха ги санкционирали или изобщо изключили като такива, които могат да предлагат и плащания с карти.
В нашия случай клиентът бе запознат с цялата информация, но по усмотрение на нашия мениджмънт, бе възстановена част от сумата. Т.е. това е решение на банката, не на VISA, нито на търговеца.
Дискутирах с колегите и за други случаи и са категорични, че такива оспорвания много трудно минават, дори и да има име на бележката под номера на картата, ако изобщо минат и в твоя случай, НССЧ, най-вероятно банката ви е възстановила парите, за тяхна сметка. А после дали са дискутирали отново случая с търговеца и VISA не знам.

Вчера обърнах внимание и за банкоматите. На повечето ни трансакции си пише и на коя банка е банкомата, освен номер и вече става доста по-лесно да се провери кой точно е клонът. Та няма как да не се знае тази информация и при всички положения по-лесно би било да се направи това от банка, от колкото от клиент.

Последна редакция: вт, 23 окт 2012, 09:31 от NinoTino

# 172
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 382
Ми, явно с-мата на Пощенска не я бива. надничах и аз вчера в монитора. Или такава справка е пуснала, за да се оттърве по-лесно  Tired.

# 173
  • Мнения: 13 548
На мен пък друг номер ми се случи.
Пазарувах с карта във фантастико- от апарата на пощенска банка ми излезе бележка транзакцията отменене, чукна ми картата на апарат уникредит мина.
Вечерта като си направих проверка и двете банки са удържали сумата.
Сега трябва да се разправям.

# 174
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 382
Не знам дали не трябва в магазина да идеш. Те да кредитират на терминал, защото при банките всичко е ок и едва ли ще имаш успех в този случай.

# 175
  • Мнения: 4 892
Нейната сметка по картата ще е задължена два пъти, така че и в банката ще се види, но не е лошо наистина и с магазина да се свържеш.

# 176
  • Под гъбата
  • Мнения: 1 457
Накратко казано, да. Плюс това банката е длъжна в рамките на 21 дни да възстанови липсите, след като е надлежно уведомена за неправомерна транзакция, а след това да доказва, че сте вие или да си търси парите от този, който е хакнал платежния инструмент.
За изпълнението на този закон отговаря БНБ, тоест Банков надзор на БНБ следи прилагането на закона от страна на банките, а ти можеш да си търсиш правата и чрез Комисия по  платежни спорове към КЗП.
Допълвам: също можеш да поискаш информация за местонахождението на ПОС-устройствата, чрез които са извършвани транзакциите. В нашия случай беше направено чрез 4 транзакции на АТМ, който се намираше на друг континент (това се определи по индекса на АТМ-а).
Да ти кажа ,че направо си имала късмет с връщането на парите! В моя случай получих СМС- от банката ,че ми блокирват картата от съображения за сигурност. Направих справка по телефона и разбрах, че имам изтеглени пари от Банкомат на 100 км. от мястото където живея. Как ли не си кореспондирах с ОББ, техният довод беше ,че не съм си опазила данните и това е!  Аз нямам достъп до тяхната информация и за банката тегленето на пари два пъти в рамките на няма и 1 минута от банкомат е нещо съвсем редовно.Прежалих ги тогава , но имам обица на ухото. Техните карти са несигурни поне за мен.

# 177
  • Мнения: 13 548
Момичета, благодаря, за магазина не се бях сетила- това със сигурност ще го направя, че ми е на път.  bouquet
Чудех се, сумата не е голяма, но днес не е голяма, утре знае ли се.

# 178
  • Мнения: 4 892
Накратко казано, да. Плюс това банката е длъжна в рамките на 21 дни да възстанови липсите, след като е надлежно уведомена за неправомерна транзакция, а след това да доказва, че сте вие или да си търси парите от този, който е хакнал платежния инструмент.
За изпълнението на този закон отговаря БНБ, тоест Банков надзор на БНБ следи прилагането на закона от страна на банките, а ти можеш да си търсиш правата и чрез Комисия по  платежни спорове към КЗП.
Допълвам: също можеш да поискаш информация за местонахождението на ПОС-устройствата, чрез които са извършвани транзакциите. В нашия случай беше направено чрез 4 транзакции на АТМ, който се намираше на друг континент (това се определи по индекса на АТМ-а).
Да ти кажа ,че направо си имала късмет с връщането на парите! В моя случай получих СМС- от банката ,че ми блокирват картата от съображения за сигурност. Направих справка по телефона и разбрах, че имам изтеглени пари от Банкомат на 100 км. от мястото където живея. Как ли не си кореспондирах с ОББ, техният довод беше ,че не съм си опазила данните и това е!  Аз нямам достъп до тяхната информация и за банката тегленето на пари два пъти в рамките на няма и 1 минута от банкомат е нещо съвсем редовно.Прежалих ги тогава , но имам обица на ухото. Техните карти са несигурни поне за мен.

Това не е специално от техните карти  Peace  Просто никъде няма да ти върнат пари, които са изтеглени на банкомат с ПИН. В друга тема или тази писах - имахме такъв случай и парите бяха теглени в Москва на банкомат. Клиентът ни никога не е бил в Москва. Естествено сумите не бяха възстановени на клиента.

Призовавам законите да се четат точно и да не се тълкуват свободно  Mr. Green щото забелязвам силно нахъсване, а от това няма смисъл.

# 179
  • в сърцата на децата <3
  • Мнения: 4 033
Ами логично е, когато са ти хакнали ПИН кода да не ти върнат парите от банката... Копие може да се направи на всяка карта, колкото и да се пази човек. За това моето решение е - максимално дълъг ПИН. Когато за да се разбие ПИН-а са необходими повече средства, отколкото ще могат да източат от евентуалната карта, дори не се занимават, това е скъпоплатено "удоволствие".
В случая с клиента, чиято карта е източена в Москва, банката има пълното (и логично) право да не възстановява сумата. И без да съм чела ни един закон по темата - ползвах 4 години карта на името на майка ми, докато бях студентка. Все едно да е "нелогично" от една и съща сметка с две карти да се тегли в период на 2-3 мин. през 200 км разстояние. Възможно, логично и дори естествено. Пък и една да е картата - все тая. Тя ми я е дала, дала ми е и кода - значи мога да тегля. Как да се докаже, че е неправомерно? На честна дума?

Общи условия

Активация на акаунт