Източена дебитна карта!!!

  • 71 266
  • 280
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 13 306
Аз така и не получих официален отговор от ПИБ и пари не ми върнаха. Моята карта беше открадната и бяха пазарували с нея за 130 лв и на следващото пазаруване им беше поискало пин и след това я блокирах.

# 271
  • София
  • Мнения: 2 061
Пускате жалба срещу мудните действия на банката в БНБ и бързичко ще ви се случат нещата 😉

Редактирам се с текст от Закона за платежните услуги и платежните средства:

Жалби
Чл. 174. (1) Всеки доставчик на платежни услуги в рамките на вътрешни-
те си правила предвижда процедура за подаване на жалби, решаване на споро-
ве и определяне на обезщетения във връзка с предоставянето на платежни
услуги.
(2) Процедурата по ал. 1 се осъществява на български език или на друг
език, ако това е уговорено между доставчика на платежни услуги и ползва-
теля на платежни услуги.
(3) Доставчикът на платежни услуги е длъжен да се произнесе по всяка
постъпила жалба в писмена форма на хартиен носител или, ако е уговорено
между доставчика на платежни услуги и ползвателя на платежни услуги –
на друг дълготраен носител, и да уведоми ползвателя на платежни услуги за
решението си в срок до 15 работни дни от получаването на жалбата
.
(4) По изключение, когато доставчикът на платежни услуги не може да
се произнесе в срока по ал. 3 по независещи от него причини, той е длъжен да
изпрати на ползвателя на платежни услуги отговор, в който ясно да посочи
причините за забавата, както и срока, в който ползвателят на платежни
услуги ще получи решението му по жалбата. Във всички случаи срокът за
получаване на решение не може да надвишава 35 работни дни от получава-
нето на жалбата.
(5) Когато доставчикът на платежни услуги не се произнесе в предви-
дените в ал. 3 и 4 срокове, както и когато решението не удовлетворява
ползвателя на платежни услуги, спорът може да се отнесе за разглеждане
от Помирителната комисия за платежни спорове. Доставчикът на платеж-
ни услуги информира ползвателя на платежни услуги за наличието на тази
възможност.

Последна редакция: пн, 15 яну 2024, 22:27 от Ариана

# 272
  • София
  • Мнения: 1 758
Здравейте!
Края на октомври месец от онлайн банкирането си установих,че дебитната ми карта е източена със сума от 4 хил.лв....
Направени са 8 трансакции в един ден и е пазарувано онлайн от магазини в Берлин.
Веднага звъннах в банката да блокират картата,а на следващия ден в техен офис оспорих трансакциите.Служителката ме успокои с думите,че се случва често,но е почти сигурна,че банката ще ми възтанови откраднатото.
След 15 дни получих имейл от банката,че разглеждането ще се забави и да очаквам отговор до 45 дни.
След 90 дни посетих банката,понеже отговор липсваше.Казаха ми,че е нужно да изчакам още 2 мес.,защото е теглено от чужбина и че когато имат отговор ще ме уведомят по имейл или ще ми звъннат.Няма нужда да ходя до банката и да питам.
Минаха общо почти 6 мес. и аз реших все пак да отида да попитам какво се случва.
Служителите отново бяха нови и за пореден път се наложи да обеснявам подробно случая.Оказа се че отговор от банката има от 40 дни,Но никой явно не е сметнал за нужно да ме уведоми.......
Поисках да разговарям с мениджър.Пратиха ме в една отделна стая,но се оказа че дамата говореща ми с не особено любезен тон също не е мениджър и също не може да даде отговор защо не са ме уведомили за решението,което е Отказ!
Разпечатаха ми документа,подписах го и това беше....
В него се обеснява,че според тях всичко е извършено правомерно!
18 години съм клиент на тази банка-Първа Инвестиционна банка!
Поверявала съм им парите си с години и съответно си плащам всеки месец такса- " спокойствие"....
В един слънчев ден парите ми ги няма и те не могат да направят нищо,не поемат отговорност и дори не смятат за нужно да ме уведомят?!А защо им поверяваме парите си тогава след като не могат да ги опазят?Нали точно защото им гласуваме доверие....
Моля да ми пишат хора,които след отказ са предприели други стъпки.Може и на лични.
Благодаря!

# 273
  • София
  • Мнения: 23 098
Даяна, наистина ти съчувствам за случилото се.
Клиент съм на същата банка и имам доста сходно преживяване, но преди 2 седмици приключи в моя полза.
Грешката ти е, че си била много търпелива. Аз им оказвах ежедневен тормоз, след като не спазиха срока. Звънях, писах мейли, заплаших ги с КЗП и Банков надзор към БНБ. Върнаха ми парите 3 месеца след срока, който ми бяха посочили, като ми изплатиха дори таксите и лихвите, защото сумата ми беше източена от кредитната карта.
Мисля, че не е трябвало да подписваш нищо. Може да се свържеш с адвокат, да направиш консултация.

И да допълня. След като ми откраднаха парите си направих Револют сметка. Също така вече си държа замразени картите. От банката имаха наглостта да ми твърдят, че защитите им били железни. Да, бе, очевидно е.

# 274
  • Мнения: 13 306
На тази страница имам пост, който касае Fibank, нямаше никакво развитие и не съм се занимавала защото не беше голяма сумата, но при тази източена сума бих се занимавала.

# 275
  • София
  • Мнения: 23 098
Абсолютно, сумата е сериозна и не бих махнала с ръка. Хайде, аз бях с 600 лв вътре и почти се бях примирила, че няма да ми ги възстановят, но се ядосах заради това, че не са коректни и не спазват сроковете, зададени от самите тях. Луди ги направих!

# 276
  • София
  • Мнения: 2 061
Наемете адвокат. Законът защитава максимално потребителя! Да ви дадат доказателства, че вие сте направила разхода. Да дадат доказателства за приложена трифакторна идентификация при направените трансакции. В повечето случаи отказват, защото не е в тяхна полза. Като направите едно оплакване в КЗП, ще ви ги върнат и песен ще запеят. Ако се размирише и стигне до БНБ, може и проверка да им назначат. Не за Вашия случай конкретно, а за липса на мерки за защита на клиентите.

# 277
  • Пловдив
  • Мнения: 1 564
КЗП не вършат абсолютно никаква работа! В моя случай, преди години, след поредица от кореспонденции с мен и банката, излязоха с ПРЕПОРЪКА към банката да ми бъдат възстановени източените около1000лв. Банката отказа да ги плати. Само съд можело да ги задължи. Отказах се, защото адвокати ми искаха повече пари, отколкото щяха евентуално да ми възстановят. Паралелно с КЗП бях пуснала жалба и в Икономическа полиция. Те намериха човека, Рангел някой си, с ЕГН и т.н. данни, но човека отрекъл да е извършил нещо. Докато се мотаха, минаха 6 месеца и информацията за IP-тата от които е извършена кражбата били унищожени. И получих отговор, че закриват случая. Демек, едно голямо нищо, отникъде!
Банката беше Пиреос Банк. Те хванаха двата съмнителни превода и ми звъннаха по телефона. Аз седях тогава на компютър, веднага проверих и казах, че не е моя дейност, да ги стопират. Всичко уж беше ок. Но не ги стопираха. Трябваше да подам жалба за възстановяване, като ме уверяваха, че ще ми ги възстановят. 40 дни след това ми отказаха с мотива, че не съм успяла да защитя данните си... Тогава нямаше динамични пароли, а само една статична, която явно са ми прихванали. И така... Живи и здрави!

Последна редакция: пт, 26 апр 2024, 11:25 от ilik123

# 278
  • Мнения: 11 921
С друга банка преди много време имах подобна история. Мениджър при индивидуслна среща се опита да предположи най - нелепи обяснения за ситуацията ми. На мен ми помогна КЗП. Веднага след тяхната намеса ми върнаха парите, с някакви стотинки лихва дори. После имаше и разследване, но връщането на парите се случи благодарение на КЗП. Много ми беше мъчно, защото това беше първата ми кредитна карта и с първата транзакция(резервация на хотел) ми взеха парите. Всичко завърши благополучно, но и аз ежедневно почти ги тормозех.

# 279
  • София
  • Мнения: 2 061
С кредитните е много кофти! Имат какво да източват...Аз поради тази причина имам една отделна дебитна, която ми е само за операции през интернет. Прехвърлям по нея пари само когато имам какво да плащам, иначе си стои празна и заключена. Мобилното банкиране в банката, която ползвам позволява сам да си отключваш/заключваш картата.

# 280
  • Мнения: 1 271
Аз си купих портмоне за карти със защита. Но и човек трябва и сам да се пази, масово колкото и да не ви се вярва се носи картата със залепен пин на нея.

Общи условия

Активация на акаунт