Предучилищна- набор 2004, Тема№2

  • 33 139
  • 736
  •   1
Отговори
# 270
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 311
....
За писането-всички букви ги пишат ръкописно и печатно.Елементи не пишат,това го правим у дома.Странна ми е тази система,но учителката ни разясни,че по това време другата година,тоест ноември-декември в първи клас,децата вече правят диктовки.Тоест ще им е доста трудно,ако в първи клас тепърва учат ръкописните букви.....

Ей това ми е странно  Thinking уж системата еднаква за подготвителните групи, а едни госпожи дават ръкописни елементи, други не. Според моя позната, която сега е учителка на 2 група, категорично в програмата на подгответата няма ченгели и други подобни ръкописни елементи. Само се запознавали с тях в учебните тетрадки, но не трябвало да ги пишат по емнайсет реда... И тези допълнителни занимания се провеждали изцяло по усмотрение на учителите. Нашите моля другарки пък твърдят, че били задължителни, както и домашните  Crazy

# 271
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 168
При нас май изобщо не учат ръкописни букви (Теди е обаче ПГ в градината, не в училище). Поне тя не е казала нищо такова. И домашни нямат никакви. Но че учат там, учат. Това със събирането е определено научено в градината, не у дома.  Thinking

# 272
  • София
  • Мнения: 3 247
bim bam, да, съвсем сама я прочете. Но Теди чете отдавна и то като възрастен, така че не й е проблем. ...
...Иначе със смятането едва напоследък напредна. .....
хмм, бях се замислила, че май има някаква подобна зависимост  Thinking
Моят син също чете (въпреки, че предпочита аз да му чета книжка вечер, най-вече "за да се погушкаме") но смятането е тера инкогнита...не обича и някак - не му се отдава лесно. Може евентуално да прибави 1 или 2 към число, но сметки от сорта на 4+5 са адски сложни за него, дори и под формата на ябълки, круши, чертички върху лист, сметало, пръсти....не става, изнервя се и се отказва. И това е събиране, изваждането изобщо не го схвана, за какво може да се използва  Whistling
Аз не настоявам, де, баща му го тормози от време на време, но аз се намесвам и не разрешавам - ще му дойде времето, ще го разбере, а и догодина нали нещо трябва да се прави в часовете  Peace

В тоя ред на мисли - присъствах на разговор наскоро, една майка разказва как,като записвала сина си в училище, понеже била с него, и директорката, уж на шега го питала "колко е 5 по 5", и той изтрелял бързо 25  Whistling

# 273
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 311
..... една майка разказва как,като записвала сина си в училище, понеже била с него, и директорката, уж на шега го питала "колко е 5 по 5", и той изтрелял бързо 25  Whistling

Ха - ха, това и мойта щерка го знае, ама наизуст, не може да смята всъщност изобщо. Но ако я попита някой и уцели комбинация, която е запомнила, ефектът е голям. Иначе само със събирането се справя и то с числа до 10. Изваждането ни е тъмна Индия към момента.
С четене и писане обаче сама изязява желание да се занимава и се справя добре. Е, още не чете гладко.

# 274
  • София
  • Мнения: 288
При нас дават домашна работа още от началото на годината. Само в петък, обаче - за почивните дни. От начало само ченгелчета, а сега вече и цели букви.
Вече пишат ръкописно / как пишат е друг въпрос/. Миналия петък имаха буквата "С", а днес са им дали буквата "О".
Освен това дълго упражняваха "по - голямо", "по -малко" и "равно", а сега вече пишат 1, 2 и така нататък.


Да се похваля, моят също чете субтитри. Освен това си пише с баба си по скайпа напълно успешно и разбираемо.  Simple Smile

# 275
  • Мнения: 9 806
За момента няма видими предпочитания към писането, четенето и математиката.
С еднакъв ентусиазъм се занимава и с двете. Чете сравнително свободно, правя й кратки диктовки от три-четири прости изречения, смята до 30, от скоро без сметало.

Домашни нямат, но аз давам, като чистосърдечно я лъжа, че ги е дала учителката. Чета от време на време темата за първокласниците, а племенникът ми е в І-ви клас, и предпочитам да направи плавен преход с леки домашни, защото  догодина я чакат поне по страница две на ден по всеки предмет.

Буквите пишат ръкописно. Не виждам проблем, даже напротив. Ходи в ДГ. Явно да, зависи от самите учители.

Според една от учителките ни в тази възраст едно от най-трудните, но същевременно и важни неща е, да могат да преразказват.

Иначе са стигнали до цифрата 9 и буквата Й.

# 276
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 168
И при нас са стигнали до смятане (събиране на числата) до 10. Онзи ден, за да ми се изфука, че вече може да събира набързо ми написа различни числа на един лист, събра ги и съответно аз останах много впечатлена, имайки предвид, че доскоро хич не им обръщаше внимание. Но в бързината на финала беше написала 8+8 и после го зачеркнала. Като я попитах защо, обясни, че не знае това колко може да бъде. Явно само до 10 учат засега. Thinking

..... една майка разказва как,като записвала сина си в училище, понеже била с него, и директорката, уж на шега го питала "колко е 5 по 5", и той изтрелял бързо 25  Whistling

Ха - ха, това и мойта щерка го знае, ама наизуст, не може да смята всъщност изобщо. Но ако я попита някой и уцели комбинация, която е запомнила, ефектът е голям.


В тази връзка да разкажа случка от миналата седмица.  Grinning Върви майка ми по улицата и води за ръка малкия - той е на 3 години. Естествено, устата му не спира да мели. Минават покрай някакво квартално кафене, той вдига поглед към него и казва: Виж, бабо, тук пише "Кафе, кока кола". И в този момент някаква жена зад тях казва само: "Ха! Ама толкова малък и може да чете".  Shocked Той разбира се, не може да чете, но пък помни като слон. hahaha

# 277
  • Sofia
  • Мнения: 4 888
А буквите в какъв ред ги учите? Гледам, че всички са на различна буква.  Laughing

При нас първо са взели гласните, след това се сещам за М, Л, сега били на Н, други не знам дали са учили...

# 278
  • Мнения: 9 806
Гласни и после видовете съгласни.

# 279
  • На небето
  • Мнения: 5 530
Нашите са учили гласни, съгласни, кои къде се използват. Колко думи има в едно изречение. Да съставят изречения. Учат стихчета, песнички, сезоните, кухнята и т.н. Но като начало са се запознавали с буквите и цифрите. Сега смятат до 10, 15 цифрени задачи. Събиране изваждане, по-малко, по-голямо. Доста бързо напредват.

# 280
  • София
  • Мнения: 299
...Ориентирам се засега само теоритично към 41-во или 6-то училище, иначе съм на две крачки от 19-то, но нещо там newsm78.
Кога трябва според вас да почнат огледи и записвания....

И аз се включвам със същия въпрос за 41-во училище. Определено натам съм се насочила, близко ми е до работата, а и познавам майките на 2-ма четвъртокласници. Едната е доволна, с другата не съм се виждала много отдавна, но май също е доволна (мъжът й е колега на моя и не се е оплаквал).

А моето отроче поназнайва буквите, може да брои до... различно, ту запецва на 30, ту на 40, как дойде общо взето. Може да пише мама, тати, баба, Руми и още две-три думи. И може да събира до 10 като си брои пръстчетата. Имам чувството, че нищо не ги учат в детската градина (там ходи подготвителна). Но не й давам зор, така или иначе ще учи в първи клас и както тя ми каза веднъж: когато се тръгне на училище не се играе, а само се учи  Shocked Не е така естествено, но при всяко положение игрите мноооого ще намалеят, така че нека си играе сега.

Някой знае ли нещо за 41-во? Кога трябва да отида да го видя и хммм... какво се прави там  Praynig  Embarassed Съжалявам, но не съм чела темата, само търсих 41-во, така че ако се повтарям се извинявам. Благодаря ви много Simple Smile

# 281
  • Sofia
  • Мнения: 4 888
И аз много се чудя, но тъй като другата седмица съм болнични, обмислям дали да не се възползвам и да ходя до училището.... Но кого да търся и какво да питам (освен кога е записването) идея си нямам.

# 282
  • Мнения: 723
Тетрадките на Васко са в училище,не знам докъде са стигнали,
казва,че пишат ръкописни букви,пишат и цифрите до десет,
той чете-срича,но не му е интересно,прави го само,когато иска да прочете указания по някаква игра,
смята до двадесет събиране и изваждане,това е ,защото имаме тетрадка за първи клас и го амбицирах да се опита ....направи го от раз,
оня ден ,обаче на шега ми каза,че знае колко е две по седем ,после поиска да му обясня как се смята три по седем,казах му,да си представи на три места по седем неща...,
след това безпроблемно сметна три по седем,четири по седем,пет по седем ...и т.н. до девет....попитах го как го прави ,отговори,че просто прибавя още една седмИца към предходното получено,
много му се зарадвах,явно е логичен,похвалих го и му казах,че е невероятен....той обича да е хвален.... иначе не обича да пее, рисуването също не му е голяма слабост ,а  рецитира без всякакъв патос,на едно тяхно празненство видях толкова артистични и въодушевени деца....,
та така, всяко дете има своите си заложби,важното е да им помагаме да ги развиват и да ги поощряваме .....
Лека и усмихната вечер,момичета

Последна редакция: пт, 17 дек 2010, 21:39 от Еластина

# 283
  • край голямата локва
  • Мнения: 907
И аз много се чудя, но тъй като другата седмица съм болнични, обмислям дали да не се възползвам и да ходя до училището.... Но кого да търся и какво да питам (освен кога е записването) идея си нямам.
Днес май всички училища имат сайтове. Отваряш го, има примем за първи клас и тел. за връзка. Може да бъде на учителя, на секретариата или директно на директора. В зависимост от реда в съответното училище. Уговаряш се кога ще е удобно да отидеш.

# 284
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 311
....

Според една от учителките ни в тази възраст едно от най-трудните, но същевременно и важни неща е, да могат да преразказват.
...

Забелязах, че наблягат на преразказа. Госпожите им четат нови приказки и ги карат след това да ги разказват. Също и филмчета, които са гледали, което малко ме учуди.

Общи условия

Активация на акаунт