Предучилищна- набор 2004, Тема№2

  • 33 113
  • 736
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 3 702
Все още не мога да преценя дали ще му е скучно или не, дали ще е прекалено натоварен и дали няма да му е в повече стреса.... затова пиша тук, за да си създам някакво впечатление за програмата в първи клас и да взема най-правилно решение.

Добре си спомням как аз съм се чуствала в училище когато другите учат и преповтарят нещо, което вече знам - отегчение и загуба на интерес.
По тази причина си мисля, че ако го ангажирам с предизвикателни неща, няма да загуби желанието си за учене.
Може и да греша, не знам, имам време до септември да го обмисля.  Peace

Вариант е вместо 2-ри език, да го запиша на повече спорт, така ще може да се разтоварва физически от училищния стрес, но така или иначе държа да учи два чужди езика, колкото се може по-отрано.

# 376
  • Мнения: 3 146
За скуката просто имам пример пред себе си. Най-добрата ми приятелка беше изключително добре подготвена - четеше свободно от 4-годишна, беше перфектна по всичко. В четвърти клас вече нищо не беше в състояние да я накара да прояви интерес към ученето - просто преминаваше "през" него. От майка си беше научила вкъщи английски, без жената да е филолог или носител на езика, та влезе в една езикова с английски моята приятелка. Сега е барманка, училището никога не й стана приоритет, защото на практика не й предлагаше нещо, което тя да не е получила от другаде. Естествено, че това не е формула и не би станало с всички. Не че е лошо, че е барманка, но говоря за адски умен човек, който просто не сметна, че знанието е нещо ценно само по себе си.
 Естествено, че учителят си е от значение (в тази връзка, изобщо не съм оптимист, като зная какви хора завършват начална и предучилищна педагогика в СУ). Просто зная, че синът ми е човек, който би внимавал, само ако не му е скучно - много лесно се увлича по други дейности. Това е.

Колкото до четенето - просто не го карам да чете, именно за да не се научи - само пробвам да видя доколко схваща. Наистина не зная как вашите деца са се научили да четат сами, без ваша помощ, защото в предучилищната гладкото четене просто не влиза в програмата. Сигурно има деца, които някак сами са схванали. Е, моето не е от тези.  Wink

# 377
  • София
  • Мнения: 4 412
И аз не мога да преценя за натоварването - моето дете на пръв поглед знае  - чете по 1-2 изречения, смята, знае англ. Обаче някак избирателно си прави нещата - от книжките си избира кое да попълва, от Крокотак какво да оцветява и аз вмъквам по 2-3 мин някоя трудна за нея задача.
Но вчера я накарах да направи в Комплекта Приятели страницата за цифрата 2 без почивка, те са 5 упражнения, вярно с повече заврънгулки и много се измори.
И се замислих как ще я караме с 5 упражнеия по БГ, 5 по математика и 10 по другите неща от програмата.
Даже се замислям дали да не я отложа от първи клас, защото е родена към края на годината. И се чудя къде обективно могат да оценят готовноста й.

# 378
  • Мнения: 1 417
Здравейте, и нашият ред е вече за тази тема Wink
Аз съм в чудене при избора на 3у-ща, които мисля да посетя тези дни и да се информирам на място. Ако все пак някой има инфо за 20 /до 5те кьошета/ - там се двоумя заради немския, който според мен въобще не е перспективен, а и малкия вече 2година учи английски. Чувам, че приема е труден - какъв е критерия, някой запознат ли е?
Другото е 41 /мисля, че се пада на ул.Самуил, успоредна на Ботев/ с много добри отзиви е от родители на деца, до 7ми клас, по-спокойно.
32 ро на Ботев до Син Сити - с противоречиви мнения, като цяло добри, но у-щето е голямо, на главна улица newsm78
Сина ми смята, пише печатните букви макар и не много красиво, но се упражнява почти всеки ден,  с четенето и писането на думи хич го няма, аз не му и давам зор засега, ама като ви чета...

# 379
  • Мнения: 3 379
Аз лично не съм виждала дете, което да е мотивирано и да внимава ако му е скучно. Просто всички деца са такива, а не моето, твоето или нашето. Така че това не е някаква индивидуална особеност, която трябва да се съблюдава. Друг е въпросът, какво прави образователната ни система с тази мотивация, с естествения интерес и любопитство на децата...

Аз също съм била дете, на което му е "вървяло" в училище и бях давана за пример в класа по всички предмети... Обаче никога не ми е било скучно и винаги съм била мотивирана да науча още повече докато другите деца повтарят едно и също. Но съм имала изключителни учителки и в началното училище, и в прогимназията - и двете в квартални, неизвестни с нищо особено училища. Мога да направя разликата, тъй като в средния курс в елитната френска гимназия загубих интерес към най-любимите си предмети, а тези, за които бях много мотивирана и любопитна да науча, защото нищо не знаех (като испански език, в каквато паралелка бях) бързо ми станаха скучни и просто задължителни, поради неумелото поведение на учителите...

Така че напълно разбирам важността на учителя в началното, а и не само училище, а и смятам, че родителите също могат да допринесат за това на децата да им е интересно в училище. За съжаление осъзнавам, че системата ни все повече кара родителите да влизат в едни нежелани  релси, само и само детето да има някакъв подобаващ успех, който да му послужи в последствие за евентуално развитие по-нататък...

# 380
  • Мнения: 2 885
За съжаление въобще не можем да сравняваме какво бе при нас и как ни мотивираха нашите учители и тези сега. Мен ми се изправят косите само като си помисля за сегашната ситуация.
Моя приятелка има детенце, което сега е втори клас в 32-ро на Хр.Ботев до Син Сити. Много е доволна от класната им, но от госпожата по английски категорично не е. Разправяла ми е за пияни и с цигара в ръка първокласници, които учител по никакъв начин не може да вкара в час. Twisted Evil

Последна редакция: чт, 06 яну 2011, 00:14 от немирница

# 381
  • Sofia
  • Мнения: 4 888
И аз имам бивш колега с второкласник в 32-ро, той бил при мъж-учител и са много доволни, бил строг, но справедлив и вдъхвал респект. Аз 32-ро съм го отписала заради местоположението на 2 натоварени булеварда, а и защото записването било дооста трудно и с висене по нощите - емоция, която предпочитам да си спестя.  Stop

# 382
  • Мнения: 2 142
Приемате ли нови попълнения?! Grinning
Изчетох Ви най-чинно в тази тема, а в следващите дни, ще връщам назад.
Имам девойка в ПГ.
Изведнъж се оказах неподготвена с училищата... Имах идея за две конкретни,
сега обаче сменям района на живеене и концепцията ми за училищата трябва лееко да се измени.
Та така в чуденка съм.
Започвам отначало.

  bouquet

# 383
  • Мнения: 3 702
gergandi,
точно от това, което си описала се притеснявам.... никога не съм карала детето насила да учи нещо, но не мога нарочно да го спра, ако то самото проявява интерес към четене или смятане  Sad
Големият въпрос пред мен е - какво мога да направя, така че това да не е пречка за в бъдеще.
Да, ще се постарая да го запиша в добро училище, но мога само да се надявам да има добра учителка, т.к това вече няма как да предвидя.

mi6i,
аз съм се ориентирала към 20-то, защото ми е най-удобно като местоположение, а и има страхотни отзиви, но ако не стане ще се пробвам точно в другите 2 които си посочила 41 и 32.

немирница,
категорично не мога да повярвам, че има пияни и пушещи първокласници  Naughty
Специално за това училище съм чувала само добри неща.

# 384
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 309
...... Разправяла ми е за пияни и с цигара в ръка първокласници, които учител по никакъв начин не може да вкара в час. Twisted Evil

 Shocked
Стига, бе!
Не казвам, че не е възможно, но може би не ми се иска да повярвам такова нещо...

# 385
  • Мнения: 2 885
Може. Не споря. Който иска да вярва, който не иска -няма да вярва. Истината за всеки е различна.

# 386
  • Мнения: 3 379
МИШЕЛ, добре дошла в темата ни! В кой район търсиш училище? (само да спомена, че твоите коледни звезди са много на почит у дома Simple Smile).

Аз проучвах 20-то училище като вариант заради добри отзиви от родители на деца от групата на Гого, но в крайна сметка не съм доволна от нещата, които разбрах. Там учи и на наши приятели детето - вече е 4-ти клас. Мястото не ми харесва заради централната улица отпред, въпреки заглажденията. Освен това е много неудобно за паркиране, а все пак не можеш да стовариш детето отпред да влиза само, поне не в първи клас. Също така от специалисти по немски, преподаващи към Шилер, получих не ласкави отзиви за подготовката по немски език. Иначе плюсовете са (поне от моя гледна точка), че е основно, че е малко и като цяло отзивите за учителите са добри.

# 387
  • Мнения: 2 885
Да, ще се постарая да го запиша в добро училище, но мога само да се надявам да има добра учителка, т.к това вече няма как да предвидя.

Защо само да се надяваш? Тази и подобни теми не са ли да се ориентираме за учители, които тази година изпращат четвъртокласниците?! Избора на учител е по-важен от избора на училище, лично за мен.
Бях преди време писала, че така съм търсила ясла и ДГ. Айде сега г-жа М. да ме обори Hug
Аз бих обиколила набелязаните училища, разпитвала, ровила, събрала, синтезирала информацията, преспала няколко месеца с инфото и тогава да избера. Винаги има плюсове и минуси и не можем да предвидим бъдещото, но поне ще съм спокойна...че съм направила нещо преди това относно избора си.

# 388
  • Мнения: 9 806
Хаха, за училище става разбира се, и е наложащо да се действа по този начин, но за ДГ моделът в София е труден.

Нивото преди започване на първи клас при децата е различно и никой не може да ме убеди, че видиш ли на всички им е скучно и незнам си още какво. Патила съм от тази скука и не искам и с детето ми да се получава същото.

# 389
  • Мнения: 2 142
МИШЕЛ, добре дошла в темата ни! В кой район търсиш училище? (само да спомена, че твоите коледни звезди са много на почит у дома Simple Smile).

SZA , благодаря! Радвам се, че ги харесвате. Със здраве да си ги хрупкате!  Hug извинявам се за спама Embarassed

Нещата сега стоят така: Борово и Гоце Делчев, но адресната ми регистрация не е там, което вероятно малко ме вкарва в чакащите, но пък, ще ми е стравлително близо до вкъщи и Лозенец, където сме по адресна регистрация и месторабота, може би все пак това, ще си остане неудачният вариант; и като последно 134, но пък то ми доста далече и честно казано не ми е любимия район. Сега, започвам да се "запознавам" с преподавателите, които взимат първи клас, за мен ще са от решаващо значение.

Моята девойка е доста будна и всичко и е интересно, затова ми се иска да намеря вариант, при който няма да загуби любопитството си, и да не и е много лесно, че тогава губи напълно интерес. Затова се ориентирам към езиците, защото определено проявява интерес към тях, учи бързо наизуст, математиката също много я харесва и се забавлява, мрази да изписва букви, да оцветява без да излиза Simple Smile доста е артистична и малко припряна, често иска нещата да стават от раз и се ядосва, но пък не се отказва лесно. Обича да пее (голям слухар е, но няма много гласови данни) и да танцува; да разказва измислени приказкии истории- въобще сцената я привлича; да рисува, но мрази да и задаваш тема.
Ходи на тенис, но не много активно, въпреки, че и харесва, много, вината е в мен... и е страшен скиор Laughing
Пее в хор и носи очила!  Joy

Последна редакция: чт, 06 яну 2011, 16:37 от МИШЕЛ

Общи условия

Активация на акаунт