Ще чета...утре...утре...утре!

  • 2 627
  • 38
  •   1
Отговори
  • Мнения: 16
 Как ще коментирате това?

Малката Лили:
„ Ало, мамо! Ти ми каза ,че книгата е прозорец към света ,но май на всяка книга има парола,защото когато я отворя не  се показва windows . Може пък да са им паднали батериите,но не намерих зарядни, пък и безжичната мишка не става нещо......
Опитах да използвам книгата като теб- легнах отгоре и и исках да поспя, но честно да ти кажа, не е особено забавно. Трябва да има начин да надникна през този прозорец,но как?
Ники каза, че книгите са тъпи и вече всичко го има на филм. Мамо, защо все още има книги?”

# 1
  • Мнения: 613
Ще кажа, че родителите не са си свършили работата както трябва.

# 2
  • Мнения: 2 011
Лошо ...  Tired

# 3
  • Мнения: 54 638
Ще кажа , че имам невероятен късмет с дете , за което книгата е по-важна от храната  Peace .
Но у нас всички четем много и книгите са на особена почит  Hug .
Вероятно това дете няма добър пример в семейството . Sad
Такъв коментар за мен е плачевен ...

# 4
  • Мнения: 11 960
Как ще коментирате това?

Малката Лили:
„ Ало, мамо! Ти ми каза ,че книгата е прозорец към света ,но май на всяка книга има парола,защото когато я отворя не  се показва windows . Може пък да са им паднали батериите,но не намерих зарядни, пък и безжичната мишка не става нещо......
Опитах да използвам книгата като теб- легнах отгоре и и исках да поспя, но честно да ти кажа, не е особено забавно. Трябва да има начин да надникна през този прозорец,но как?
Ники каза, че книгите са тъпи и вече всичко го има на филм. Мамо, защо все още има книги?”




Това виц ли е? И да не е, звучи като виц.Всички деца, които познавам обичат  книжките, любопитни са към книжките.Сега дори се мъча да се сетя за някое, което не обича книги и май не се сещам.

# 5
  • Пловдив
  • Мнения: 1 215
Как ще коментирате това?

Малката Лили:
„ Ало, мамо! Ти ми каза ,че книгата е прозорец към света ,но май на всяка книга има парола,защото когато я отворя не  се показва windows . Може пък да са им паднали батериите,но не намерих зарядни, пък и безжичната мишка не става нещо......
Опитах да използвам книгата като теб- легнах отгоре и и исках да поспя, но честно да ти кажа, не е особено забавно. Трябва да има начин да надникна през този прозорец,но как?
Ники каза, че книгите са тъпи и вече всичко го има на филм. Мамо, защо все още има книги?”




 #Crazy

Това говори много за ценностната система на детето, майката и цялото семейство!

дано да е виц!!!   Peace

# 6
  • София
  • Мнения: 1 783
Леко нескопосен опит за провокация.
Какво, колко, как, къде, защо, децата виждат, копират, учат, отрицават, подражават, взимат от, чрез, въпреки, благодарение родителите си.

# 7
  • Мнения: 16
Даааааааааа, звучи като виц, но не е. И ако само се посмеете и отминете с пренебрежение, то тогава ще постъпите лицемерно, защото:
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2009/11/22/819363_polovinata_gimn … _pishat_pravilno/
Прочетете, моля, и коментарите.
Попаднах също и на следното: PISA 2002 НАЦИОНАЛЕН ДОКЛАД (Проектът PISA е в помощ на държавната образователна политика. Организиран е от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР/OECD)), където по отношение на постиженията по четене, 60% от 15-годишните  български ученици показват ниво 2, т. е. способни са да разрешават основни задачи по четене като откриването на ясна информация и правят прости заключения от различен вид въз основа на прочетеното.
Резултатите на България не са много успокоителни, като се има пред вид , че постиженията на учениците в 23 страни включени в изследването са на Ниво 3, 13 държави имат Ниво 2 (включително и България) , 4 държави- Ниво 1 и постиженията по четене на една държава са под Ниво 1.
Само 2% от българските ученици имат високи постижения по четене.
http://teacher.bg/cs/files/folders/anali/default.aspx
 Тези резултати не са се взели от въздуха, нали?javascript:void(0);

Винаги можем да кажем, че родителите не са си свършили работата (или пък учителите), но признайте, че повечето родителски грешки се допускат не от злонамереност, а от невежество.

# 8
  • София
  • Мнения: 1 783
eva_biro, бъркаш ситуацията с боя. Едно е дали децата четат, колко и какво, а съвсем друго способността им да извличат информация от текста и да я интерпретират.

# 9
  • Мнения: X
eva_biro, бъркаш ситуацията с боя. Едно е дали децата четат, колко и какво, а съвсем друго способността им да извличат информация от текста и да я интерпретират.
Тъкмо щях да напиша същото.  Peace
Минат месец-два и току някой ни припомни за този прословут доклад.
   На 7 декември тази година се очаква да бъдат оповестени резултатите от PISA 2009,където основната оценявана област отново е грамотността по четене.
Хората, чиито резултати отразява PISA 2002 би трябвало днес да са 23 години, т. е. те вече не са деца. Твърде възможно е дори да са вече родители. Интересно ми е дали, ако днес бъдат подложени на подобно изследване, ще се наблюдават резултати, различни от тогавашните.
   А какво означава " ... ако отминете с пренебрежение, то тогава ще постъпите лицемерно"?
   

# 10
  • Мнения: 16
eva_biro, бъркаш ситуацията с боя. Едно е дали децата четат, колко и какво, а съвсем друго способността им да извличат информация от текста и да я интерпретират.

Имелда, уменията на децата ни да извличат информация, да се изразяват грамотно, да развиват въображението си и обогатяват емоционалния си свят пряко зависи от това колко и какво четат.
Нека да не влизаме в спор а ла кокошка- яйце.

Всеки ден срещам деца, чиито родители нямат отношение към четенето като към средство за разширяване на кръгозора. Трябва ли просто да повдигна рамене и да си кажа: " Е, аз мойто си го научих да чете. Какво ми пука, че родителите на съседското дете работят по 12 часа и не успяват да му обърнат внимание.  Да се оправят!"

Да, децата по природа са любознателни, но ако не подхванеш, подържаш и развиваш интереса им към книгата, то скоро (особено между 7- 10 год)  любопитството им е превлечено от други начини на забавление, които не винаги са подходящи- телевизия, комп игри, интернет....лоша комрания.....

Странно, аз си си мислих, че е очевидно колко малко четат повечето ученици.


# 11
  • София
  • Мнения: 1 783
Явно и аз имам проблем с извличането на информация при четенето, но би ли разяснила какво се опитваш да кажеш, попиташ, предложиш...?

eva_biro, бъркаш ситуацията с боя. Едно е дали децата четат, колко и какво, а съвсем друго способността им да извличат информация от текста и да я интерпретират.

Имелда, уменията на децата ни да извличат информация, да се изразяват грамотно, да развиват въображението си и обогатяват емоционалния си свят пряко зависи от това колко и какво четат.



И това, което си написала не  е точно така, но щом искаш няма да спорим.

# 12
  • София
  • Мнения: 7 242
Да не се заблуждаваме - не четат толкова, колкото ние четяхме, още по-малко колкото нашите баби и дядовци. И това е обяснимо. Имат много по-малко време, т.к. обикновено по-голямата част от деня им е заета с различни занимания и вечер са гроги, освен това и намират аналогичната информация и емоция поднесена по-много по-достъпен начин - телевизия, комп.. А за примера не съм съгласна - не е имало вечер да заспя без да чета, не е имало вечер без приказка от 10 години (първо на голямата, сега на малката). Е, не иска да чете и това е. Проблемът е, че ги заливат твърде много информация и впечетления и не знаят какво е да останеш "насаме със себе си", да поскучаеш дори...

# 13
  • Мнения: 16
Раздразнение ли усещам? Simple Smile
 От известно време наблюдавам ежедневието на съучениците и приятелите на моите деца, както и животът на техните родители и открих, че почти не е останало място и време за хубава книга. Виждам как си разменят каталози и ел. адреси, как почти не си подаряват книги. И открих колко ми е трудно да мотивирам децата си да четат нещо по- различно от дневниците на Хана Монтана. Просто исках да споделя.
 И си размечтах за уютна училищна библиотека, която децата да посещават с удоволствие.

# 14
  • Мнения: X
   
От известно време наблюдавам ежедневието на съучениците и приятелите на моите деца, както и животът на техните родители и открих, че почти не е останало място и време за хубава книга. Виждам как си разменят каталози и ел. адреси, как почти не си подаряват книги. И открих колко ми е трудно да мотивирам децата си да четат нещо по- различно от дневниците на Хана Монтана. Просто исках да споделя.
 И си размечтах за уютна училищна библиотека, която децата да посещават с удоволствие.
На мен пък не ми се налага да мотивирам десетгодишния си син. Чете непрекъснато. Сам ходи до градската библиотека и си избира книги.  Веднъж месечно му купувам книга, която той си избере.  Води си читателски дневник по собствено желание. Иначе ходи два пъти седмично на футбол и по веднъж на математика и плуване. Но всеки ден намира поне час за книгите. Нашата училищна библиотека работи, макар и само по няколко часа на ден, защото се налага секретарката на директора да съвместява двете длъжности.

Общи условия

Активация на акаунт