Обазование тук, образование там.(USA)

  • 18 117
  • 213
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 50 950
Трагедия. Нямаш право за самоинициатива/фантазия/извън рамките, иначе ще играе червената химикалка?!  newsm78
Ох, добре че си го спестих.  Whistling
Цитат
Изобщо не съм убедена, че родителите наистина искат най-доброто образование. За децата да не говорим.
Аз съм от тези родители дето им пука за образованието на децата. И искам по-добро образование.

Е, разбира се, че някакво малцинство иска. И аз искам. Всъщност всички искат по принцип, но не искат натоварванията. Ако на класното по математика дадат задачи от олимпиада какво ще кажеш?

# 31
  • Мнения: 1 732
За по-добро образование са нужни: много пари
  желание на детето да изучава въпросните предмети и стремеж да върви напред
  много настоятелни родители,готови да помогнат винаги
  учители профисионалисти.
Според мен,ако едно от тези пера липсва-всичко отива по дяволите.Това е лично мое мнение!

# 32
  • Мнения: 75
Черна Станция,забавих се с отговора.Снощи ми се изтри всичко което написах за публикуване Blush

Отговарям ти - искам децата да са подготвени за предизвикателставата на живота.Не съм против академичната насоченост просто смятам,че творчеството е също толкова важно колкото и грамотността.
Надявам се този закон или проектозакон,по който се работи в момента и с психолози и с НПО да бъде съобразен с това ,че децата днес се раждат с по развито дясно полукълбо на мозъка.Училището трябва да обучава и възпитава(интелектуално,нравствено,естетически,физическо здравно,трудово или творческо).Това е по важно, отколкото децата да се научат да четат на 4,5 или дори 7г.

"Най-напред трябва да се възпитат правилни критерии,защото те са основата на умението да се вземат решения(дори ако щеш дали готвачът да сложи моркови в супата), и да се ориентираме адекватно в морето от информация,което днешния свят предлага.Във възпитанието следва да се включат още развитието на потенциалите,преподаване на добродетели,концентриране на вниманието,осъзната връзка с природата. Добродетели се преподават в много от развитите страни.Важно е да се формира ясна представа у децата за ценности като любов и истина"

Много важно за мен е смяната в подхода на оценяването.Най-стресиращ фактор в училище са слабите оценки и червения химикал в тетрадките.Чрез изместване на акцента към верните резултати се формира положителна нагласа и самооценка у децата,постига се вътрешна мотивация,Въобще фокусът трябва да се измести изцяло към детето.Целта е то да разбере,да анализира и да се научи да прилага знанието. Peace

# 33
  • Мнения: 75
Да, домашното образование е мода. Колко родители имат възможностите да обучават децата си у дома? Не вярвам това да е възможно след 4, пряко сили 7 клас. Аз лично не съм в състояние да преподавам на детето си нито по математика, нито по химия, нито по биология, нито по граматика, нито по....нищо. Да не говорим за материалните проблеми пред семейството, когато единият родител не работи.
Дайте някаква статистика как се реализират в живота тези деца.

Българското образование има хиляди кусури. Никой не го отрича. Важното е да се опитваме да го подобряваме, т.е. да го адаптираме към постоянно променящите се потребности на живота, но с ясното съзнание, че няма идеално образование от гледна точка на всеки член на обществото. И с абсолютна категоричност заявявам, че да се възпитава всяко едно дете да бъде креативно, независимо, свободно (да не признава авторитети и правила) и пр. е точният път към едно нещастно бъдеще. Обществената структура има форма на пирамида. Около върха, където са нужни хора с визия, има място за до 5% от хората. По-долните 20-30% трябва да бъдат специалисти, способни да претворяват тази визия. И най-отдолу са останалите, които трябва да вършат монотонна и рутинна работа. Няма общество без нужда от чистачи, готвачи, продавачи, сервитьори, бармани и работници в цеховете. И как, моля ви се, ще се чувстват тези деца, ако са обучени и възпитани като елит?
Съвсем отделна работа е фактът, че болшинството деца нямат мотивацията и качествата да се изучат за елит. Ми прочетете съседни теми. На теория всички искат топ образование и нестандартни задачи, а колчем на децата се даде някаква по-трудна или нестандартна задача всички (т.е. не всички, а онези около 70%) почват да се възмущават. Какво ще е тогава това топ образование?

Всички тези революционни прозрения са само капан за наивници. На Земята живеят 7 милиарда души и техният брой се увеличава. При това положение не е възможно да съществува една анархистична структура и обществото да не се сгромоляса. Респективно образователната система подготвя децата за да се впишат в тази структура. Който не я харесва нека предложи друга обществена организация.
[/quo

Забравих да ти напиша още - никой не твърди ,че няма нужда от чистачи,миячи и т.н.Много ме впечатли един разказ на Кен Робинсън за едно дете което искало да стане пожарникар.Всички в училище му казвали,че трябва да учи и да иде в колеж а не да става пожарникар.Неговата мечта обаче била да е пожарникар и не разбирало неодобрението на своя преподавател.След години при инцидент то спасило живота на учителя си.........Не можах да го преразкажа цветно. Изгледай речите на К.Робинсън много са интересни Laughing

# 34
  • Мнения: 50 950
Разбира се, че творчеството е важно. Обаче какво е творчество? Много хора смятат, че творчество има само в изкуствата, а всъщност творчеството може да бъде открито навсякъде, включително в математическите дисциплини. Виж твърдението, че мозъкът на децата се е променил ме кара да се усмихвам. Еволюцията не прави скокове, че за едно поколение да се получат изменения в мозъка.

Ориентирането в морето от информация също не е лошо нещо. Никой няма да оспори, че това е много важно. Но виж това с добродетелите е малко обтекаемо. Пък истината съвсем не е обективна категория. Малко ме е страх какви добродетели биха могли да налеят в главата на детето ми в училище Twisted Evil
 
Не мога да си представя как може да се мине без червен химикал в тетрадките. Където има грешка, тя трябва да се посочи. Естествено, не е нужно да се акцентира върху слабите резултати, но и не би трябвало учителят да си мълчи, когато ги има, нали?

Детето да се научи да разбира, да анализира и да прилага знанието е много добра цел, но е "висока летва". И никога не съм казвала нещо напротив, само имам малко съмнения, че постижимо за всички.

Като цяло нямам какво толкова да възразя към този конкретно постинг, освен някакви нюанси, ама те не са за спор във форум Peace

# 35
  • Мнения: 50 950
Цитат
Забравих да ти напиша още - никой не твърди ,че няма нужда от чистачи,миячи и т.н.Много ме впечатли един разказ на Кен Робинсън за едно дете което искало да стане пожарникар.Всички в училище му казвали,че трябва да учи и да иде в колеж а не да става пожарникар.Неговата мечта обаче била да е пожарникар и не разбирало неодобрението на своя преподавател.След години при инцидент то спасило живота на учителя си.........Не можах да го преразкажа цветно. Изгледай речите на К.Робинсън много са интересни

Ама чакай, това тук по никакъв начин не противоречи на казаното от мен. Даже обратно - аз казвам, че не всички могат да получават колежанско образование, а мнозина ще са щастливи като пожарникари. И затова бъдещите пожарникари не трябва да бъдат обучавани на висша математика, история на изкуствата и философия, защото това само ще ги направи нещастни.
Твоят пример, струва ми се, поддържа тази моя теза. Аз съм последната, която би натискала някого да учи, ако той не иска. Целта ни е да направим децата щастливи, а не учени.

# 36
  • Мнения: 2 885
Училището трябва да обучава възпитава (интелектуално, нравствено, естетически, физическо здравно, трудово или творческо).
...
Във възпитанието следва да се включат още развитието на потенциалите, преподаване на добродетели, концентриране на вниманието, осъзната връзка с природата. Добродетели се преподават в много от развитите страни. Важно е да се формира ясна представа у децата за ценности като любов и истина.

Това трябва да го направи родителят първите 7 г., а не училището. Последното само трябва да доразвие тези ценности. И като прочета, че по-доброто образование значи много пари и..... Не са нужни пари, а мотивация на преподавателят да вдъхновява децата да попиват все нови и нови знания. И не са нужни пари на родителя да възпитава детето си в изброените ценности.
Мотивацията на учителят преди 20 г не беше "пари, пари, пари" и го гледахме със зяпнала уста в клас, с уважение, със страхопочитание и го поздравявахме на улицата. И днес се отнасяме със същото уважение към човека, открил ни необятните дебри на знанието /поне аз много уважавам моята учителка от първи клас, да е жива и здрава още дълги години/. Днес родителят очаква от училището освен да образова детето и да го възпита, стига да си плати ...само и само него да не го занимават, щото има да бачка. Годишната такса в частно бг училище е по-голяма от годишната такса в чужд университет. Което е абсурдно, но това е друг въпрос.

Последна редакция: чт, 02 дек 2010, 23:19 от немирница

# 37
  • Мнения: 75
Като цяло нямам какво толкова да възразя към този конкретно постинг, освен някакви нюанси, ама те не са за спор във форум Peace


Сега аз се усмихвам Simple Smile,нетипично ми е за теб нали си Черна станция.

# 38
  • София
  • Мнения: 2 299
Впрочем системата дава много добра възможност за естествен подбор -  по-нахъсените и по-кадърните пробиват. За какво и е на системата да опитва да избута всички до висините на образованието, като така хем ще създаде нещастни хора, хем ще отмени основния закон на природата?
За съжаление в България системата на образованието вече не дава възможност за естествен подбор, поне що се отнася до висшето образование. Тук абсолютно всеки може да завърши университет, един го прави чрез учене, друг чрез плащане, трети комбинира Tired Бройката на висши учебни заведения обезсмисля и обезценява дипломите, които получаваме накрая. При нас естественият подбор започва да действа едва когато започнем да работим май. Rolling Eyes

# 39
  • Мнения: 50 950
Впрочем системата дава много добра възможност за естествен подбор -  по-нахъсените и по-кадърните пробиват. За какво и е на системата да опитва да избута всички до висините на образованието, като така хем ще създаде нещастни хора, хем ще отмени основния закон на природата?
За съжаление в България системата на образованието вече не дава възможност за естествен подбор, поне що се отнася до висшето образование. Тук абсолютно всеки може да завърши университет, един го прави чрез учене, друг чрез плащане, трети комбинира Tired Бройката на висши учебни заведения обезсмисля и обезценява дипломите, които получаваме накрая. При нас естественият подбор започва да действа едва когато започнем да работим май. Rolling Eyes

Така е, редно е да ги затворят половината и да направят трудно изкарването. Но това си е типично нашенско разваляне на добрите идеи, не значи, че принципът е грешен. Експлоатира се и повсеместния стремеж към диплома (не към знание). И щом има търсене, появява се предлагане. Затова казвах, че далеч не всички искат добро образование. По-скоро мнозина искат заблуда, че имат образование.

# 40
  • Мнения: 75
Впрочем системата дава много добра възможност за естествен подбор -  по-нахъсените и по-кадърните пробиват. За какво и е на системата да опитва да избута всички до висините на образованието, като така хем ще създаде нещастни хора, хем ще отмени основния закон на природата?
За съжаление в България системата на образованието вече не дава възможност за естествен подбор, поне що се отнася до висшето образование. Тук абсолютно всеки може да завърши университет, един го прави чрез учене, друг чрез плащане, трети комбинира Tired Бройката на висши учебни заведения обезсмисля и обезценява дипломите, които получаваме накрая. При нас естественият подбор започва да действа едва когато започнем да работим май. Rolling Eyes

Така е, редно е да ги затворят половината и да направят трудно изкарването. Но това си е типично нашенско разваляне на добрите идеи, не значи, че принципът е грешен. Експлоатира се и повсеместния стремеж към диплома (не към знание). И щом има търсене, появява се предлагане. Затова казвах, че далеч не всички искат добро образование. По-скоро мнозина искат заблуда, че имат образование.

Идеята на този закон, по който се работи и е все пак някаква надежда е да започнат промени в началния и среден курс на обучение.С тази скорост не знам кога ще дойде ред на висшето образование.
Съгласна съм,че трябва да е трудно изкарването и да има някаква стойност дипломата,която взимаш.Затова има топ университети където не се влиза просто така и не се изкарват по между другото.

# 41
  • Мнения: 2 885
Цитат
Затова казвах, че далеч не всички искат добро образование. По-скоро мнозина искат заблуда, че имат образование.

Тези родители/деца с искането за по-добро образование се спасяват поедичнично в чужбина. Въпроса е...докога?

# 42
  • Мнения: 75
Училището трябва да обучава възпитава (интелектуално, нравствено, естетически, физическо здравно, трудово или творческо).
...
Във възпитанието следва да се включат още развитието на потенциалите, преподаване на добродетели, концентриране на вниманието, осъзната връзка с природата. Добродетели се преподават в много от развитите страни. Важно е да се формира ясна представа у децата за ценности като любов и истина.

Това трябва да го направи родителят първите 7 г., а не училището. Последното само трябва да доразвие тези ценности. И като прочета, че по-доброто образование значи много пари и..... Не са нужни пари, а мотивация на преподавателят да вдъхновява децата да попиват все нови и нови знания. И не са нужни пари на родителя да възпитава детето си в изброените ценности.
Мотивацията на учителят преди 20 г не беше "пари, пари, пари" и го гледахме със зяпнала уста в клас, с уважение, със страхопочитание и го поздравявахме на улицата. И днес се отнасяме със същото уважение към човека, открил ни необятните дебри на знанието /поне аз много уважавам моята учителка от първи клас, да е жива и здрава още дълги години/. Днес родителят очаква от училището освен да образова детето и да го възпита, стига да си плати ...само и само него да не го занимават, щото има да бачка. Годишната такса в частно бг училище е по-голяма от годишната такса в чужд университет. Което е абсурдно, но това е друг въпрос.

Безспорно първите 7 години са важни,но повярвай ми и следващите дванайсет са доста важни и не са за пренебрегване.И да родителят има право да очаква училището освен да образова и да възпитава децата, независимо дали са в частни или държавни училища.Обучението би следвало да е максимално всеобхватно.

# 43
  • Мнения: X
Тук абсолютно всеки може да завърши университет, един го прави чрез учене, друг чрез плащане, трети комбинира Tired Бройката на висши учебни заведения обезсмисля и обезценява дипломите, които получаваме накрая. При нас естественият подбор започва да действа едва когато започнем да работим май. Rolling Eyes
Скоро си мислех върху това,  че е много по-трудно да те приемат в определени гимназии след четвърти и седми клас, отколкото да станеш студент. Simple Smile

# 44
  • Мнения: 24 467
Това е, защото студентите са пълнолетни хора, без обвързаност с дадено населено място, че и с държавата, което не важи за хлапетата в средното и още повече- в основното училище.      Simple Smile

А иначе творчество без стабилни основи и познания не си представям. Обаче и само на заучаване на факти не бих подкрепила. Балансът и смисълът ми се губят.

Общи условия

Активация на акаунт