Обазование тук, образование там.(USA)

  • 18 110
  • 213
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 50 946

Идеята на този закон, по който се работи и е все пак някаква надежда е да започнат промени в началния и среден курс на обучение.С тази скорост не знам кога ще дойде ред на висшето образование.
Съгласна съм,че трябва да е трудно изкарването и да има някаква стойност дипломата,която взимаш.Затова има топ университети където не се влиза просто така и не се изкарват по между другото.

Да, има топуниверситети, ама не в България. То затова децата бягат навън - да получат знания и конвертируема диплома. У нас винаги има "втори начин", което разваля всичко.

Доброто образование е неразделно от онова, повдигнато в червено в цитата. Да, ама средното образование в България е задължително. На всичко отгоре всеки ученик носи пари на училището. От там следва, че се приема всеки и не се гони никой. И критериите се свалят така, че да могат да бъдат покрити от всички.  Само малко училища си позволяват да отхвърлят кандидати и те, нормално, са най-добри. Но и там гледат да не изпадат в крайности с взискателността все пак.

# 46
  • Мнения: 50 946
Цитат
Затова казвах, че далеч не всички искат добро образование. По-скоро мнозина искат заблуда, че имат образование.

Тези родители/деца с искането за по-добро образование се спасяват поедичнично в чужбина. Въпроса е...докога?

Докато другите са болшинство. Това е то демокрация - болшинството диктува.

# 47
  • Мнения: 1 879

Докато другите са болшинство. Това е то демокрация - болшинството диктува.

Болшинството диктува при болшевишката диктатура! И ти как реши какво иска "болшинството". Аз пък твърдя, че повечето хора искат добро образование за децата си. Разминаването се получава в схващането какво е добро образование и това личи дори само от постингите в тази тема.

# 48
  • Мнения: 50 946

Докато другите са болшинство. Това е то демокрация - болшинството диктува.

Болшинството диктува при болшевишката диктатура! И ти как реши какво иска "болшинството". Аз пък твърдя, че повечето хора искат добро образование за децата си. Разминаването се получава в схващането какво е добро образование и това личи дори само от постингите в тази тема.

А при нас на избори да не би малцинството да определя нещата? Е, ако става дума за циганското малцинство нещата са други, но не за това е въпросът.

Добро образование за мен е такова, че като дойдат от ПИСА българчетата да са в първата десятка. Но като дойдат изпитите след 7 клас масово се мрънка, че били много трудни.

# 49
  • Мнения: 1 879

Докато другите са болшинство. Това е то демокрация - болшинството диктува.

Болшинството диктува при болшевишката диктатура! И ти как реши какво иска "болшинството". Аз пък твърдя, че повечето хора искат добро образование за децата си. Разминаването се получава в схващането какво е добро образование и това личи дори само от постингите в тази тема.

А при нас на избори да не би малцинството да определя нещата? Е, ако става дума за циганското малцинство нещата са други, но не за това е въпросът.

Добро образование за мен е такова, че като дойдат от ПИСА българчетата да са в първата десятка. Но като дойдат изпитите след 7 клас масово се мрънка, че били много трудни.

Няма да можеш да откриеш разликите между демокрация и болшевишка диктатура от обяснения във форум, трябва повече да прочетеш, ако наистина те интересува. Преди това обаче не е препоръчително да спориш. Обобщенията, които правиш, като им вменяваш някакви характеристики, за да ги отхвърляш, също не допринасят за темата. Тези, в които участват думи като "всички", "масово", "болшинство", са фикция, с която отместваш вниманието от истински проблеми към фиктивни субекти. Ако искаш да изразиш своята позиция, заяви я ясно, а не чрез отрицание на нечии чужди мисли, защото те говорител тук нямат. Общите приказки звучат някак си кръчмарско и не подхождат точно на тема за образованието.

По последното ти изречение - завършила съм толкова отдавна, че не знам дали ПИСА е правила изследвания, но дори поколенията след мен бяха на предни места. Задачите на изпита по математика след 7 клас бяха значително по-лесни. Изкарах пълно 6.

Последна редакция: пт, 03 дек 2010, 20:42 от Белмекенска

# 50
  • Мнения: 50 946
Няма да можеш да откриеш разликите между демокрация и болшевишка диктатура от обяснения във форум, трябва повече да прочетеш, ако наистина те интересува. Преди това обаче не е препоръчително да спориш. Обобщенията, които правиш, като им вменяваш някакви характеристики, за да ги отхвърляш, също не допринасят за темата. Тези, в които участват думи като "всички", "масово", "болшинство", са фикция, с която отместваш вниманието от истински проблеми към фиктивни субекти. Ако искаш да изразиш своята позиция, заяви я ясно, а не чрез отрицание на нечии чужди мисли, защото те говорител тук нямат. Общите приказки звучат някак си кръчмарско и не подхождат точно на тема за образованието.

По последното ти изречение - завършила съм толкова отдавна, че не знам дали ПИСА е правила изследвания, но дори поколенията след мен бяха на предни места. Задачите на изпита по математика след 7 клас бяха значително по-лесни. Изкарах пълно 6.

Сега съм си сипала един хубав коняк и не ми е до четене, но обещавам утре сутринта да стана рано и на ясна глава да се науча да чета Naughty И тогава ще ги изчета всички болшевики, меншевики до един. Ще си повиша интелектуалното и образователно ниво до твоето и ще се явя на изпит за тапия за разрешение да споря. Ама наистина ще се явя, да не си помислиш, че само си говоря. И тогава ще му дръпнем един спор.

П.П.
По мое време за ПИСА не бяхме чували, ама нали за СЕГА става дума. То и светът не е стоял на едно място тези 30 години.

# 51
  • Мнения: 50 946
http://dnes.dir.bg/news/obrazovanie-uchenitzi-7570465?nt=10

" При четенето средният резултат е 493 пункта - българският е 429 пункта. По математика от средно 496 пункта, нашите ученици получават 428 пункта. По физика съотношението е 501 и 439 пункта.
И по трите категории, резултатите на българските ученици са статистически много по-слаби от средните за т.нар. „клуб на богатите страни“"

# 52
  • Мнения: 7 837
Гледам че темата е започната с някакво неясно  сравнение между тук и там, та да ви кажа, че в тези, широкодискутирани днес, статистики на ПИСА, Щатите, въпреки критикуваното им образование, са много на по-челни позиции от нас. И не че има значение, къде са те, а доколко вече е мит "умното българче". Остава ни само за успокоение да им се смеем по форумите на "тъпите" американци и западняци.

# 53
  • Мнения: 50 946
Гледам че темата е започната с някакво неясно  сравнение между тук и там, та да ви кажа, че в тези, широкодискутирани днес, статистики на ПИСА, Щатите, въпреки критикуваното им образование, са много на по-челни позиции от нас. И не че има значение, къде са те, а доколко вече е мит "умното българче". Остава ни само за успокоение да им се смеем по форумите на "тъпите" американци и западняци.

Българчето не е глупаво, даже напротив. Но българчето (а това неизбежно значи и семейството му) е незаинтересовано и немотивирано, а и му липсва личен пример у дома. Нали прочете, че децата от "по-така" семейства са с по-високи резултати. Това е, защото в по-образованите семейства се чете, говори се, дават се пари за наука и култура. Но в дълбоката провинция и в работническите среди е пълна скръб.
Между другото, не съм толкова сигурна, че сме се влошили чак толкова в сравнение с миналото. По-скоро си мисля, че по соц. време изследванията са правени в езиковите гимназии, математическите гимназии и пр. А сега някой се престарава да тества в селските училища и училищата с много деца от мацинствата. Тогава гледахме да се правим на нещо повече, а сега е модерно обратното.

# 54
  • Мнения: 7 837
А сега някой се престарава да тества в селските училища и училищата с много деца от мацинствата. Тогава гледахме да се правим на нещо повече, а сега е модерно обратното.

Е, ние навсякъде сме способни да открием следите на големия заговор срещу българите.  Simple Smile А, българчето може и да не е глупаво, но не е и нещо уникално, съпоставено с връстниците си от други страни. Това обаче, много хора все още не го вярват.

Пише ли някъде, кои училища са тествани?

# 55
  • Мнения: 2 885
Същият линк пуснах и в темата за предучилищната. Да ни е като голяма червена удивителна!!! Не може да си заравяме главите в пясъка и да отричаме, че нещата отиват на зле. Всяка следваща година кандидатстващите за интервю в нашата скромна агенцийка са пълна скръб. Като им четеш резултатите от писмените тестове повече ти идва да ревеш от мъка, колкото да се смееш на елементарни грешки. Говорим за над 20 годишни с висше образование.  Cry

# 56
  • София
  • Мнения: 19 932
Склонна съм да се съглася с Черна станция. Peace Нямам идея кои училища  и на какъв принцип са били включени в изследването на ПИСА, но нищо чудно наистина  част от тях  да са били  училища с преобладаващ  брой деца от малцинствата. Не го казвам като оправдание,  а защото   покрай мен има много хора с деца в различна възраст, в различни столични училища и нито едно от тях през последните години не е било включено във въпросните изследвания...Имам наблюдения върху случващото се  в основното училище на децата ми години назад,   в него със сигурност    изследване на ПИСА никога  не е правено. А се брои за базово столично основно училище. Същото важи и за   водеща  класациите по прием след 7 клас столична гимназия.
Истината е, че неграмотност и необразованост  винаги е имало и нещата едва ли коренно са се променили през годините. Загледайте се в писанията във форума като представителна извадка.Има представителки на старата система за образование, на  тази от прехода, има и списващи деца... От всяка от упоменатите групи могат да се изведат  множество примери за набиваща се на очи неграмотност. Правило няма.
А митът за умното българче ... слава богу не е само  мит.  Grinning  Как да бъдат наречени деца от малка като население страна като нашата,  които въпреки  предоставените им  ограничени образователни и финансови ресурси, на международни математически олимпиади заемат призовите места?Как да бъде наречено дете, неизучавало до 7 клас немски и в 11 -ти класирало се на първо място в международно състезание с над 50 държави-участнички? Как  другояче да бъде определено то, ако не като умно,  след като именно  толкова таченият от Вас западен свят му е присъдил безапелационно званието "най-добре владеещият немски език ученик в света" newsm78 Как да бъде наречено дете от НПМГ, неучило до 7 клас в математическа паралелка, но успяло впоследствие да докаже задача, която преди него  са успели да докажат  само четирима видни математици..  Wink Просто не трябва да се обобщава.Има изключително умни деца, безспорно има и по-посредствени, но и в прехвалената Америка е точно така. Ако сред многомилионното й население, има такива завидни  капацитети, каквито се опитвате да ни внушите, защо тогава тя   лакомо посяга към нашите олимпийци и ги приема  без изпит в най-престижните си университети, като и стипендии даже им отпуска.. Mr. Green Ще да е  единствено заради това, че са умни.

# 57
  • Мнения: 1 879
Предполагам ще ви е интересно да прочетете резюме на изводите от изследването на сайта на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие, чието всъщност е изследването - http://www.oecd.org/document/12/0,3343,en_21571361_44315115_4662 … 8_1_1_1_1,00.html

От написаното там е ясно, че целта на изследването не е да се сравнят децата от една националност с друга, а държавите да преценят нивото на своята образователна система (като качество, справедливост и ефикасност) в сравнение със системите на другите страни ("The OECD’s PISA aims to help countries see how their school systems match up globally with regard to their quality, equity and efficiency. The best performing education systems show what others can aspire to, as well as inspire national efforts to help students to learn better, teachers to teach better, and school systems to become more effective.)

Във връзка с темата, която тук обсъждаме, сред изводите се откроява:

"The best school systems were the most equitable -  students do well regardless of their socio-economic background. But schools that select students based on ability early show the greatest differences in performance by socio-economic background."

Превод:

"Най-добрите системи на средно образование са най-справедливи - учениците се справят независимо от своя социално-икономически произход. А училищата, които подбират учениците въз основа на способности рано, показват най-големите разлики в представянето по показателя социално-икономически произход."

# 58
  • Мнения: 7 821
С други думи, Белмекенска, умишлено са избирани по- ... да кажем посредствени училища, намиращи се в по-затънтени места, така ли?
Тогава защо нашите журналисти правят отново грешните изводи? Явно проблема не е, че децата ни са тъпи и неуки, а че на много места не получават добро образование, че има огромна разлика между "елитните" и посредствените училища.
Не че ние не сме наясно с тоЗ проблем.

# 59
  • Мнения: 1 879
С други думи, Белмекенска, умишлено са избирани по- ... да кажем посредствени училища, намиращи се в по-затънтени места, така ли?

Не се сещам откъде правиш този извод, но не съм склонна да привиждам конспирация за норочен подбор на посредствени училища с цел да се получат кофти резултати. Ето какво пише в самия доклад за това кой извършва на терен изследването - в България това е структура на МОМН, така че най-малко има интерес да подмени извадката:

"PISA 2009 се провежда от Консорциум, който обединява водещи международни организации
в областта на оценяването на образованието. Консорциумът се ръководи от Австралийския съвет за
образователни изследвания – ACER. В него участват също Холандският национален институт за об-
разователни измервания (CITO); Националният институт за образователни изследвания (NIER), Япо-
ния; Агенцията за езиковедски контрол (cApStAn), Белгия; Институтът за образователни изследвания
и информация (DIPF), Германия; Службата за образователни тестирания (ETS), САЩ; Лабораторията
по приложна психология към Университета в Лиеж (aSPe), Белгия, и американската изследователска
корпорация WESTAT.

В България проектът се осъществява от Центъра за контрол и оценка на качеството на образо-
ванието (ЦКОКО) на Министерството на образованието, младежта и науката, където е създаден екс-
пертен екип с дългогодишен опит при провеждането на няколко подобни международни сравнителни
оценявания."

и още:

"В България изследването се проведе от 13 април до 24 май 2009 г. с участието на 4508 ученици,
родени през 1993 г., от 179 училища13.

Извадката на училищата се изготвя от Westat, САЩ, в съответствие с приетите научни стандарти
за извадки. Националният център изпраща във Westat подробен списък на всички училища в страната,
в които учат ученици от целевата група. Извадката се изготвя така, че да отразява точно структурата на
училищната система в България. Около 63% от училищата в националната извадка на PISA 2009 са раз-
положени в градове с население над 15 000 души. Само 9% от училищата са в малки населени места
(с население до 3000 души), като това са основни училища и в по-редки случаи средни общообразова-
телни училища. Около една трета от училищата в извадката са разположени в сравнително големите
градове с население над 100 000 души ........

Около половината от учениците в извадката са от профилирани гимназии и профилирани паралелки в средните общообразователни училища."

Последна редакция: ср, 08 дек 2010, 09:23 от Белмекенска

Общи условия

Активация на акаунт