Математически турнири - 6

  • 54 126
  • 765
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: X
Ако говорим принципно, то е прието ако има ученици ( използвам понятията от последната задача), които не упражняват никоя от посочените дейности, това да е изрично упоменато в условието. Въобще, с колкото повече задачи се сблъсквате ( говоря за 2-3-4 клас), толкова повече шаблони ще срещате.
 Не знам системата ли е закостеняла, но има все повече неща, които не разбирам. На последното занятие на математическата школа госпожата е обяснила на сина ми да не използва система уравнения, защото на състезание нямало да му признаят решението, понеже това бил неизучаван материал. Всъщност децата отдавна работят със системи, но не ги наричат така.

# 691
  • София
  • Мнения: 7 673
Това е разковничето, Дидева.  Hug
Явно се свиква с терминологията и формулировките, дори и с алгоритмите.
И все пак, едно условие на задача е хубаво да е недвусмислено и ясно. Ако едно дете за първи път среща такава задача и вникне в условието, няма как да я реши така зададена.

# 692
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
То е желателно всяко дете да не я реши "вярно", ами наистина вярно. (т.е. в случая на 7-а зад. за 2-ри клас, да знае, че децата могат да са от 16 до 2, ако не е казано друго нещо) Иначе ясно е, че всеки може да изважда като маймунка, без да помисли.

Дидева, и по наше време битуваше подобно мнение за неизползвания материал (аз съм го чувала) и аргументът бе, че могат да преценят, че някой е подсказал. Но пък точно за системи уравнения, доста пресилено звучи. Че то моето, дето е 2-ри клас, знае за с-ми и може да реши прости такива (като за 2-ри клас, де)

# 693
  • София
  • Мнения: 1 154
Да не би някъде да е излязло националното класиране от Иван Салабашев? newsm78

http://www.dnesbg.com/index.php?page=NewsDetailsPage&id=19149

# 694
  • София
  • Мнения: 1 154
Ха,някой да забеляза,че на сайта на Секция Изток-математика класацията на децата от трети клас не е вече по азбучен ред,а по някакъв друг,внесени са някои поправки вероятно!Дали е възможно сега да са класирали децата освен по точки и по време на предаване на работата?Интересен момент! newsm78
Не може да е по време, защото детето сложено на първо място излезе след сина ми. Така, че критериите за новата подредба са неясни. Сякаш са обърнати отзад напред.

# 695
  • Мнения: 50 935
Да не би някъде да е излязло националното класиране от Иван Салабашев? newsm78

http://www.dnesbg.com/index.php?page=NewsDetailsPage&id=19149

По-скоро е леко спекулативно. В самата статия пише "На състезанието за областта то води класирането със завидна преднина, тъй като вторият в таблицата е постигнал резултат от 39 точки".  От публикуваните досега резултати това дете наистина е най-добро в страната и може би наистина  е и национален първенец, но все пак не сме видели резултати за София. По-скоро е с награда от Търново, а не с национална награда. Хич не ги виждам да са толкова чевръсти и оправни отговорните фактори за националното класиране Twisted Evil

# 696
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Това за седмата за втори с 15те верни отговора, много напомня сцени от преди 20 и кусур години по кандидат гимназиални изпити - "всичко е написано, да. Като в учебника и учения план, да. Обаче, е ясно че не е ходило на уроци детето."

Аз точно затова много и набрах и си счупих пръстите да пиша. Математиката очаквам да развива и поощрява мисленето. Две поредни издания, едно състезание, има еднакви за мен закономерни вече, грешки. И го твърдя най-сериозно, защото няколко души - и деца и възрастни ми казаха, че в "тези задачи се търси винаги това /колко най-малко/". А то хубаво се търси, ама каквото е написано, че се търси Simple Smile А тук просто не е.

# 697
  • Мнения: X
Да, и аз забелязах същото като Черна станция. Никъде не пише, че е първи в националното класиране. Погледнах и класирането за КМС. Мисля, че при сортирането на резултатите просто са избрали друга опция и сега децата са подредени пак по азбучен ред, само че отзад-напред.

# 698
  • Мнения: 1 203
На последното занятие на математическата школа госпожата е обяснила на сина ми да не използва система уравнения, защото на състезание нямало да му признаят решението, понеже това бил неизучаван материал. Всъщност децата отдавна работят със системи, но не ги наричат така.
Според мен е абсурдно да не се използват системи уравнения за задачите от състезания. В СМГ признават решение с уравнения (наблюденията са ми от пробния изпит) дори и без да е написано какво с какво е означено. За мен лично всички други методи на решаване на подобни задачи (напр. задачите на пазар или крака, ръце и табутерки Simple Smile)  решават само частни случаи и не виждам защо изобщо ги преподават (решаване с отсечки например).

# 699
  • Мнения: 50 935
Това за седмата за втори с 15те верни отговора, много напомня сцени от преди 20 и кусур години по кандидат гимназиални изпити - "всичко е написано, да. Като в учебника и учения план, да. Обаче, е ясно че не е ходило на уроци детето."

Аз точно затова много и набрах и си счупих пръстите да пиша. Математиката очаквам да развива и поощрява мисленето. Две поредни издания, едно състезание, има еднакви за мен закономерни вече, грешки. И го твърдя най-сериозно, защото няколко души - и деца и възрастни ми казаха, че в "тези задачи се търси винаги това /колко най-малко/". А то хубаво се търси, ама каквото е написано, че се търси Simple Smile А тук просто не е.

Ако не се лъжа, всички споделяме мнението, че задачата наистина не е коректна. Бяха обсъдени и ред причини. Но не си струва да се надъхваш толкова. При по-големите деца и при по-сериозните турнири грешките са много редки. Тук е малко конфекция и гледат през пръсти.

# 700
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
За системите и на мен ми е странно. Има ги още в първи клас. Както и неизвестното. И може би просто не трябва да пише чертата и да се прави че ги решава поотделно и самостоятелно със заместване... което пък е наистина странно.

ПС Да, и аз на това се надявам, Черна станция. Иначе не ми е драма, но в показателно за организация. И най-вече за отсяване на "школцки" и "нешколски". Затова за пореден /спокойно, и  последен Simple Smile/ път зачекнах темата. Ако къмто 4-7 спира, това да ние проблема Wink

# 701
  • Варна
  • Мнения: 346
Това за седмата за втори с 15те верни отговора, много напомня сцени от преди 20 и кусур години по кандидат гимназиални изпити - "всичко е написано, да. Като в учебника и учения план, да. Обаче, е ясно че не е ходило на уроци детето."

Аз точно затова много и набрах и си счупих пръстите да пиша. Математиката очаквам да развива и поощрява мисленето. Две поредни издания, едно състезание, има еднакви за мен закономерни вече, грешки. И го твърдя най-сериозно, защото няколко души - и деца и възрастни ми казаха, че в "тези задачи се търси винаги това /колко най-малко/". А то хубаво се търси, ама каквото е написано, че се търси Simple Smile А тук просто не е.

и аз мисля по същия начин - ами пък в крайна сметка прословутите умни глави да вземат да си свършат работата като хората - според мен във въпросната задача никъде конкретно не е написано за търсене на най-малък отговор от всичките в случая възможни
и освен всичко останало аз доколкото помня регламента - би следвало да се позовават на взетото към момента учебно съдържание - та с две думи просто - НЯМАМ ДУМИ

# 702
  • Варна
  • Мнения: 346
по този повод арт мама бих искала да те попитам ти на кого писа, да взема и аз да му драсна няколко благодарствени реда

# 703
  • Мнения: 163
В отговорите на Салабашев също има явна грешка, на 13 задача за 4клас Sad

http://math-bg.com/wp-content/uploads/2010/12/Sal-2010-4-klas-R.pdf

# 704
  • Мнения: X
В отговорите на Салабашев също има явна грешка, на 13 задача за 4клас Sad

http://math-bg.com/wp-content/uploads/2010/12/Sal-2010-4-klas-R.pdf
Би ли обяснил в какво точно се състои грешката?

Общи условия

Активация на акаунт