Математически турнири - 6

  • 54 140
  • 765
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 2 222
Черна станция, да, но не всички деца ще бъдат първи сред първите. А аз поне не виждам нищо лошо да се поощряват децата да се занимават повече с математика, дори и да не са все победители. Синът ми само веднъж е печелил първо място досега, но пък се кефи, като се е справил добре, дори и когато не е награден, а е точно след наградените примерно.  Wink Ако бъда максималист и всеки път очаквам награда, само ще си потисна детето според мен, без никаква полза.

Относно големите и малки градове. Аз съм от София, но от няколко години живеем в Плевен. Най-общо казано за моите приятелки това е "на село" Mr. Green както и за много от пишещите тук. Обаче - тук има добре организирани курсове от СМБ за всеки, който се вълнува от математика, тоест положението не е трагично, както често се описва. Е, не знам дали на моето дете математиката ще му е най-силната страна, но много я обича и има къде да ходи да решава задачи. А което дете си е супер надарено, и от най-малкото населено място да е, няма начин да не изпъкне в един момент, си мисля аз. Особено ако родителите го поощряват и подпомагат.  Peace

# 676
  • София
  • Мнения: 1 336
Мами-математички  Laughing , каквито и да са резултатите - БРАВО НА ПЪРВОЛАЦИТЕ ЗА ПЪРВОТО ИМ СЪСТЕЗАНИЕ. Може и да сте коментирали, ама не намерих отговор на следния въпрос, който ме човърка.  След като няма + и -  на зад. 9, защо отговорът да е 6+3-6=3, а не 6-3+6=9  newsm78

Мама Меца, и синът ми е дал точно това решение на задачата - 6-3+6=9 , което пак е вярно, но защо ли се счита за погрешно?! ( <= различно мислене от този, който е съставил задачата...)

Синът ми, 1 клас, е за първи път на математическо състезание - има 55.5 точки - представил се е много добре, имайки пред вид това, че не е подготвян предварително (разбрахме късно за олимпиадата/състезанието).


Аз също съм "за" сертификатите и/или грамотите - мотивация и спомен за всяко детенце (или поне за по-малките), но за съжаление не ние решаваме това...


Поздравления на всички дечица имали желание да се явят на КМС!   bouquet

Маминка, направих си труда да проверя работата на първокласника в 125-то.
Зад. 9 в неговия лист НЯМА знаци. Той е избрал втория вариант и са му го признали  за верен:D
Значи не са проверявали с шаблон. Детето си е избрало знаците и си е решило вярно уравнението.
Доволна съм, иначе щях да надигна вой до небесата.

# 677
  • Мнения: 494
Цитат
Зад. 9 в неговия лист НЯМА знаци.
А пък моята дъщеря каза, че е имало знаци. Голяма смехория... Знаци има в брошурата със задачите и отговорите. Излиза, че не навсякъде е имало знаци newsm78.

# 678
  • Мнения: 2 807
Мама Меца, аз не съм ходила да проверявам задачите на детето -  и Дани беше в 125 училище - той ми каза/показа как я е решил.
Радвам се, че не са ползвали шаблон, т.к. имаше още една задача с различен краен отговор.
Благодаря ти!  Hug
А казаха ли дали ще има грамоти/сертификати за участие някакви? Или химикалката и календарчето се броят за такива?  newsm78

Аз, като "нова" мама на първокласник не съм много наясно с тези допълнителни нещица.
Те си го наградиха от училището (неговото си), т.к. е с най-висок резултат от всички явили се ученици, вкл. и горните класове (не само от явилите се първокласници); той е доволен от това, че е решил задачите, но определно ще се зарадва и на някоя грамота за участие и/или добро представяне...
Питам, защото по-напред в коментарите прочетох за мами, които са пропуснали да отидат (защото не са знаели) или дечица, на които се е полагало такава, но не е получена...

Аз лично се радвам, че детенцето ми имаше огромно желание да отиде и с нетърпение чака следващото състезание.
 

Maggypan, и синът ми каза, че не е имало знаци; на листа със задачи дето аз принтирах същия следобяд също нямаше - тоест позволен е различен отговор, стига да е правилен и... радвам се, че са го отчели (поне при детенцето на Мама Меца).

# 679
  • София
  • Мнения: 1 336
Математичето ми е от самото 125-то. Проверката беше в нещо като склад и няма кого да попиташ   Mr. Green
Нищо няма като съобщение на таблото.
В сайта на 119-то пише:
Наградите се получават в 125 СОУ до 31.01.2009 г..
Копнах го оттам - забележи годината  Joy

# 680
  • София
  • Мнения: 7 673
Здравейте,
Загледах се и аз в прословутата 7-ма задача за втори клас.
Потърсих нещо подобно, за да видя какво точно във формулировката е пропуснато.
Открих в сборника за бързоуспяващи ученици за втори клас такава, макар и опростена.
В трети клас на едно училище има 20 ученици. От тях 9 тренират тенис на корт, а 16 - лека атлетика. Колко ученици от този клас тренират лека атлетика и тенис на корт едновременно.
Даденият отговор и там е аналогичен на този на КМС:
9+16=25
25-20=5

Не разбирам как не се усещат на 2 места, че в условието липсва да се спомене, че всички деца участват в нещо в тази от сборника и в 2 неща - в тази на КМС, за да се получат тези отговори като единствени.
Интересно откъде е тръгнал този тип задачи и къде е "загубена по пътя" част от условието й.
Ще търся и на друго място. Стана ми интересно.

# 681
  • Мнения: 50 971
Здравейте,
Загледах се и аз в прословутата 7-ма задача за втори клас.
Потърсих нещо подобно, за да видя какво точно във формулировката е пропуснато.
Открих в сборника за бързоуспяващи ученици за втори клас такава, макар и опростена.
В трети клас на едно училище има 20 ученици. От тях 9 тренират тенис на корт, а 16 - лека атлетика. Колко ученици от този клас тренират лека атлетика и тенис на корт едновременно.
Даденият отговор и там е аналогичен на този на КМС:
9+16=25
25-20=5

Не разбирам как не се усещат на 2 места, че в условието липсва да се спомене, че всички деца участват в нещо в тази от сборника и в 2 неща - в тази на КМС, за да се получат тези отговори като единствени.
Интересно откъде е тръгнал този тип задачи и къде е "загубена по пътя" част от условието й.
Ще търся и на друго място. Стана ми интересно.

Не мисля, че тази задача е идентична. Е, би могло да се каже, че всяко дете се занимава с нещо. Но то се подразбира все пак. От там нататък няма вариантност и всичко се решава по принципа на Дирихле. Виж ако 4 деца свиреха и на пиано вече нещата щяха да станат многовариантни.

# 682
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Точно това е проблемът. Това е типова задача. Ако си решавал такива и знаеш, че се търси най-малкото по подразбиране, а и бързаш, си решаваш частния случай от шаблона. Ако четеш внимателно - не. И си наказан. Ей това е най-неприятното. Понеже няма как деца във втори клас да дадат 15 отговора, макар че  е можело като в последната да им зачетата по примерно с две точки по-малко за какъв да е верен отоговор и с пълния за всчики решения. В случая се е искало да мислиш как задачата ще има едно решение и какво ще да е изпуснато за да е едно Simple Smile.

Последна редакция: чт, 16 дек 2010, 19:53 от арт мама

# 683
  • София
  • Мнения: 1 154
T. Todorova   , ако има деца с еднакъв брой точки в списъците ги подреждат по азбучен ред.

Днес трябва да излязат резултатите от останалите софийски училища  за Салабашев.
няма да правят национално класиране и награждаване. Евентуално от догодина.
Всяко училище провело състезанието прави собствено награждаване, ако пожелае.
Синът ми се яви в 107-мо. Там ще правят награждаване със сигурност. Трябва да се следи на сайта им за подробностти.
От къде е тази информация? Къде трябва да излязат резултатите от София?
По отношение получаването на информация от сайта на 107 ОУ не бих имала големи надежди. Там много рядко се публикува информация. Публикуването на класирането, тази година, от Салабашев беше някакво изключение. Сигурно родителите са прозвънили телефона на директорката и са решили да качат информацията на сайта. Обикновено се слага само на входа на вратата.
Миналата година нямаше официално награждаване на децата от Салабашев в 107 ОУ. Директорката беше викала в кабинета си по 1, 2 деца, като им подари по 1 шоколад и по един сборник.

Последна редакция: чт, 16 дек 2010, 20:36 от Master

# 684
  • София
  • Мнения: 3 705
В трети клас на едно училище има 20 ученици. От тях 9 тренират тенис на корт, а 16 - лека атлетика. Колко ученици от този клас тренират лека атлетика и тенис на корт едновременно.
Даденият отговор и там е аналогичен на този на КМС:
9+16=25
25-20=5

5 деца със сигурност тренират и двете.
А и виж как звучи "аз тренирам лека атлетика и тенис на корт едновременно - т.е. тичам около игрището за тенис"

# 685
  • Мнения: 4 210
Master  , резултатите от Салабашев излязоха на сайта на 107-мо веднага щом ги поставиха и на вратата. Преди седмица някъде. А в 125-то още нищо няма.
Информацията ми е от организатора на състезанието. Отговори на мой мейл.
 

# 686
  • София
  • Мнения: 7 673
В трети клас на едно училище има 20 ученици. От тях 9 тренират тенис на корт, а 16 - лека атлетика. Колко ученици от този клас тренират лека атлетика и тенис на корт едновременно.
Даденият отговор и там е аналогичен на този на КМС:
9+16=25
25-20=5

5 деца със сигурност тренират и двете.
А и виж как звучи "аз тренирам лека атлетика и тенис на корт едновременно - т.е. тичам около игрището за тенис"
Точно това е - поне 5. Но защо не 9 примерно? А това с едновременното също е идейно, да.
Черна станция, откъде се подразбира? Аз не съм математик. Мъжът ми -да. Снощи му показах задачата и веднага даде отговора 2. За мен условието не беше ясно дефинирано.

# 687
  • Мнения: 50 971
В трети клас на едно училище има 20 ученици. От тях 9 тренират тенис на корт, а 16 - лека атлетика. Колко ученици от този клас тренират лека атлетика и тенис на корт едновременно.
Даденият отговор и там е аналогичен на този на КМС:
9+16=25
25-20=5

5 деца със сигурност тренират и двете.
А и виж как звучи "аз тренирам лека атлетика и тенис на корт едновременно - т.е. тичам около игрището за тенис"
Точно това е - поне 5. Но защо не 9 примерно? А това с едновременното също е идейно, да.
Черна станция, откъде се подразбира? Аз не съм математик. Мъжът ми -да. Снощи му показах задачата и веднага даде отговора 2. За мен условието не беше ясно дефинирано.

Може би, защото иначе задачата би станала безсмислена и неопределена. А и по инерция от други подобни задачи. Както и да е - имаш право на претенции за недостатъчно добро описание в условието. Аз писах не за да защитя конкретната задача, а за да кажа, че в "оная" задача неопределеността е от друг тип.

# 688
  • Мнения: 820
Ха,някой да забеляза,че на сайта на Секция Изток-математика класацията на децата от трети клас не е вече по азбучен ред,а по някакъв друг,внесени са някои поправки вероятно!Дали е възможно сега да са класирали децата освен по точки и по време на предаване на работата?Интересен момент! newsm78

# 689
  • София
  • Мнения: 7 673
Черна Станция,
Онази задача е с 3 дейности, тази - с две. Иначе май е от същия тип.
Иначе аз не съм лично засегната от задачата и от грешката в нейното условие. Нямам дете във втори клас. Аз също говоря принципно.
  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт