Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 15

  • 94 118
  • 732
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 2 510
Има ли значение кой е от спекъра и кой не е?
Може би и ние не сме от спектъра?
Да не би да съм объркала? Алек според последната диагноза/преди 3,5 години е атипичен аутизъм. Явно не е от спектъра.
Ще трябва да търся други источници.
Благодаря, за всичко.

# 601
  • София
  • Мнения: 2 352
Снежа63 Там, където си ме цитирала е отговора на въпроса ти, но явно не си го разбрала.Ще ти го кажа със свои думи.
Аутистичен спектър наричаме Генерализирано Разстройство на развитието или съкратено ГРР.Това е сбор от няколко диагнози с някои общи симптоми.
Ето от цитата
 
Цитат
ГРР са група разстройства
.
В тази група разстройства или в ГРР или в аутистичен спектър(различни наименования на едно и също нещо) влизат няколко диагнози, една от тях е аутизъм, Синдром на Рет, друга е Аспергер ......- общо 8 са, но във всяка една от тях има аутистични симптоми..Ето ги пак всичките пак цитат от поста
Цитат
в десетото си издание /МКБ-10/ предлага 8 под категории на ГРР:
-детски аутизъм
-атипичен аутизом
-синдром на Рет
-синдром на Аспергер
-дезинтегративни разстройства на детството
-разстройства с хиперкинезия,свързана с умствена недостатъчност и със стереотипни движения
-други ГРР
-неспецифични ГРР.
Следователно, детето ти е в аутистичния спектър, има ГРР и има един от видовете аутизъм

Ако искаш да прочетеш повече за неговата поддиагноза и останалите поддиагнози препоръчвам да изчетеш товаИма го естествено като линк в пърият пост на темата, където е нашата импровизирана библиотека.

# 602
  • Мнения: 1 738
Поли 79
Ще погледна по-подробно информацията за поливитамините, които прилагаш и ще я сравня с други подобни препарати, въпреки че вече имаш отговори от други майчета. Аз лично, ако имам голямо основание да предполагам, че детето реагира със свръхвъзбуда, не бих прилагала нито този, нито друг медикамент. Що се отнася до витамини при вземане на антибиотици, целта е да се предпази "добрата" чревна флора от унищожение. Класиката са витамините от група В.

За всички

Цифренка
 http://DMCA-removal-from-Google/details.php?id=24210

Буквенка
http://DMCA-removal-from-Google/details.php?id=7250
Писменка (7-10 години)
 http://DMCA-removal-from-Google/details.php?id=24209

# 603
  • Мнения: 1 738
Изпращам на всички ви едно от седмичните писма на Бонита Дарула, които получавам от около година. Всички са интересни и за мен, въпреки че съм понавлязла повече в проблемите. Всяка от вас, която ползва английски, може да влезе в сайта и прочете интересуващата я тема или да се абонира безплатно.
http://www.autismintoawareness.com 

Learn Why Autistic Children
Think in Pictures Instead of Words
(Научете защо аутистичните деца мислят в картини, а не в думи)
 
Communication skills for autistic children differ from norm....
Communication skills for autistic children differ from the norm, including their thinking process. Children with autism find words too busy, so it’s easier to retain information through pictures. Through remembrance of pictures, autistic children are able to understand others and express themselves.
 
Autistic children learn verbal language by converting text to pictures. While typical thinkers do tasks sequentially, those with autism have a visual style of thinking. Therefore, shapes of pictures and color of pictures play an important role in the way they think. They help autistic children learn a vocabulary that is easier to express.
 
According to research, individuals with autism think visually because the part of the brain associated with visual tasks is more active. In addition, the language and spatial centers in the cortical regions of the brain are not as synchronized as those without the disorder.
 
Visual thinking allows children with autism...
Visual thinking allows children with autism to compensate for spoken and written words. Because their brains function differently, they can better comprehend things by building visuals and memorizing them. They take concepts, which are sensory rather than word based, and compartmentalize them into little details to form a whole picture.
 
Abstract words and ideas can be taught through visual concepts, like pictures and objects. For example, if a particular stuffed animal makes a child happy, it would become their visual symbol for the word happy. Bright colors for pictures can stimulate brain activity in the thinking process of autistic children.
 
Through spatial memory to pictures or objects, people with autism are able to associate the appropriate words and develop communication skills that allow them to function in society. It is easier to express themselves within a structured environment, because, they think visually, it's important that they are taught using visuals, such as pictures, objects, line drawings, or symbols.
 
A string of words or verbal instruction are...
A string of words or verbal instructions are learned through visual demonstration. For instance, the word "up" is easier to express in a picture of balloons in soft colors being lifted upward. Concrete visual methods, like flashcards and blocks in soft colors, are easier to retain among autistic children and help in teaching numbers and other concepts. Long verbal phrases need to be avoided or written down because autistic children have difficulty remembering a lot of steps or word sequences.
 
Research that compared the brain regions of people with autism to those without found that most people with autism excel in art and drawing. As such, autistic children do well with a color coded system that allows them to think through a remembrance of pictures. For example, an autistic child learns about what to do at an intersection by thinking of its concept. These thoughts are tiny color coded pictures of various types of intersections. When the situation arises, the mind gathers this information and presents it visually so the autistic child remembers what to do at an intersection.
 
Autistic children think in pictures instead of words because it is easier for them to sort and retain information. By associating a noun to the color and shape of pictures or objects, the autistic child creates a spatial way of thinking that makes it easier for them to comprehend and communicate.

# 604
  • Мнения: 3
Здравейте мами,аз съм нова тук..,опитах да изчета повечето предишни теми,но нямам много време. Искам да попитам/сигурно е било дискутирано и преди това,за което се извинявам/, но искам да пробвам с хомеопатия,наред с другите занимания?Някой имал ли е ефект?Благодаря..

# 605
  • Мнения: 7 433
Yvette_N,в момента и аз проучвам същото.
Сега ще чета това:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=211286.0

# 606
  • Мнения: 121
Изпращам на всички ви едно от седмичните писма на Бонита Дарула, които получавам от около година. Всички са интересни и за мен, въпреки че съм понавлязла повече в проблемите. Всяка от вас, която ползва английски, може да влезе в сайта и прочете интересуващата я тема или да се абонира безплатно.
http://www.autismintoawareness.com 

Learn Why Autistic Children
Think in Pictures Instead of Words
(Научете защо аутистичните деца мислят в картини, а не в думи)
 
Communication skills for autistic children differ from norm....
Communication skills for autistic children differ from the norm, including their thinking process. Children with autism find words too busy, so it’s easier to retain information through pictures. Through remembrance of pictures, autistic children are able to understand others and express themselves.
 
Autistic children learn verbal language by converting text to pictures. While typical thinkers do tasks sequentially, those with autism have a visual style of thinking. Therefore, shapes of pictures and color of pictures play an important role in the way they think. They help autistic children learn a vocabulary that is easier to express.
 
According to research, individuals with autism think visually because the part of the brain associated with visual tasks is more active. In addition, the language and spatial centers in the cortical regions of the brain are not as synchronized as those without the disorder.
 
Visual thinking allows children with autism...
Visual thinking allows children with autism to compensate for spoken and written words. Because their brains function differently, they can better comprehend things by building visuals and memorizing them. They take concepts, which are sensory rather than word based, and compartmentalize them into little details to form a whole picture.
 
Abstract words and ideas can be taught through visual concepts, like pictures and objects. For example, if a particular stuffed animal makes a child happy, it would become their visual symbol for the word happy. Bright colors for pictures can stimulate brain activity in the thinking process of autistic children.
 
Through spatial memory to pictures or objects, people with autism are able to associate the appropriate words and develop communication skills that allow them to function in society. It is easier to express themselves within a structured environment, because, they think visually, it's important that they are taught using visuals, such as pictures, objects, line drawings, or symbols.
 
A string of words or verbal instruction are...
A string of words or verbal instructions are learned through visual demonstration. For instance, the word "up" is easier to express in a picture of balloons in soft colors being lifted upward. Concrete visual methods, like flashcards and blocks in soft colors, are easier to retain among autistic children and help in teaching numbers and other concepts. Long verbal phrases need to be avoided or written down because autistic children have difficulty remembering a lot of steps or word sequences.
 
Research that compared the brain regions of people with autism to those without found that most people with autism excel in art and drawing. As such, autistic children do well with a color coded system that allows them to think through a remembrance of pictures. For example, an autistic child learns about what to do at an intersection by thinking of its concept. These thoughts are tiny color coded pictures of various types of intersections. When the situation arises, the mind gathers this information and presents it visually so the autistic child remembers what to do at an intersection.
 
Autistic children think in pictures instead of words because it is easier for them to sort and retain information. By associating a noun to the color and shape of pictures or objects, the autistic child creates a spatial way of thinking that makes it easier for them to comprehend and communicate.


Абсолютно сам съгласна с това..Аз самата започнах да го установявам скоро..
Това обяснява защо всички терапефти използват PECS картите за всяко нещо...
От къде ги вадиш тези статии???Когя година е писана?

# 607
  • Мнения: 36
Здравейте,
Преди време бях писала,че детето ми има аутизъм по-думи на специалистите при които сме ходили-логопед 2 пъти за по 1 час и психолог 1 път за 1 час.
Искам да Ви попитам може ли някой от вас да ми обясни,когато се прави обследване на 1 дете за подобно състояние колко време се наблюдава детето - 1 час,1 ден или месец.Колко специалиста наблюдават детето.След колко посещения и след колко време работа с детето се дава крайно мнение ?
Мога ли да се доверя на тези дами/психоложка и логопед-ката/,че за период около 1 астрономически час може да се сложи това заключение,че детето е аутист.
Питам,защото когато зададох въпрос на логопеда,по какви критерии тя съумя да прецени за 2 посещения,че сина ми е аутист, тя отби въпроса.
Искрено ще бъда благодарна на всяка една от вас за разясненията Ви !

# 608
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 480
Силви, логопеди и психолози не са оторизирани да слагат тази диагноза.
Детето се наблюдава в течение на няколко дни от екип психиатри и психолози и тогава се слага диагноза.
Понякога нещата са много очевидни, но то е като да идеш при приятелка и да й кажеш - абе, много ме боли гърлото и имам 39 градуса Т и тя да ти рече - ами, имаш ангина. Може да е права, но е по-добре да идеш на лекар.
Има опитни специалисти, които веднага виждат, ако има нещо. Но искам да уточня, че добрите не изтърсват ей така диагноза. Може да ти кажат "не е хубаво, че само върти кръгли неща", да ти кажат как да го учиш на това и това, но не слагат диагнози, етикети и тн.

# 609
  • Мнения: 36
firebird - Тези психиатри и психолози аз ли си ги избирам или трябва да са точно от клиниката Свети Никола в Медицинска Академия ?
Детето по цял ден ли се наблюдава или за  определени часове само ?

# 610
  • София
  • Мнения: 10 218
На мен в първата детска градина,в която заведох детето и която е логопедична,пет минути след като влязохме учителката ми каза,че:Госпожо,това дете несъмнено е с аутизъм.Една част от лекарите /вкл и на една кратка консултация в св Никола,ми казват,че проблемите на Бубка са от хидроцефалията.Друга част от лекарите,например наблюдаващият я и опериращ неврохирург,при който бяхме вчера,твърдят,че хидроцефалията няма нищо общо с проблемите на детето.Та,в крайна сметка ,за Бубка не знам,но ако ги слушам всички доктори и специалисти,аз тотално ще превъртя.Категорично вече отказвам да обсъждам с който и да е специалист защо Бубка има забавяне в развитието и защо има аутистично поведение.

# 611
  • Мнения: 7 433
firebird - Тези психиатри и психолози аз ли си ги избирам или трябва да са точно от клиниката Свети Никола в Медицинска Академия ?
Детето по цял ден ли се наблюдава или за  определени часове само ?
  Най-добре от св.Никола.
  По 1 -1.5 час в продължение на няколко дни.

# 612
  • Мнения: 36
Ок.Но там в Свети Никола- наблюдават ли деца под 3 годинки.Ние сме на 2г. и половина и в същност съществените проблеми при на са,че не говори и не се обръща на името си когато го извикаш.

# 613
  • Мнения: 1 738
Силви,
най-малко учителките имат право да поставят такава отговорна и трудна диагноза. Не би трябвало да го правят самостоятелно и психолозите и логопедите. Доколкото си спомням водихме нашето дете в "Св.Никола" в пет последователни дни за по няколко часа на ден, където екип от психиатър, психолог и логопед го обследваха (така се казва, гадничка дума, но какво да се прави?!) Виж на стр. 30 телефоните, които дадох на Рони77. Нейното детенце е май на възрастта на твоето. Няма смисъл да обикаляш по различни специалисти и да си даваш парите напразно. Никога няма да си убедена в диагнозата, докато не си кажат тежката дума от "Св.Никола". Ако не могат да са категорични, ще ти кажат кога да го заведеш отново.

# 614
  • Мнения: 7 433
Ок.Но там в Свети Никола- наблюдават ли деца под 3 годинки.Ние сме на 2г. и половина и в същност съществените проблеми при на са,че не говори и не се обръща на името си когато го извикаш.
   Мисля,че вашата възраст не може да бъде пречка за наблюдение в Св.Никола.
   Обади им се за сигурност.  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт