Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 15

  • 94 145
  • 732
  •   1
Отговори
# 585
  • София
  • Мнения: 2 352
Имаше някъде такава игра, виждала съм и си я заплях за в бъдеще, но не помня къде.Ще ти я търся де.
С каката използвах бобчета.Слагах на три места по две бобчета и точно така обяснявах на три места по две.Деленето също така обяснявах шест бобчета делим на три купчинки по две бобчета.И с другите цифри де, не само с две.От чутото от логопеди и психолози мога да анализирам малко този метод (мой си де)Използват се еднакви предмети с еднакъв цвят за да не се обърква детето от различни цветове и форми.Бобчетата са ми много удобни защото заемат малко място в купичка и лесни за работа без да се търкалят по масата като топчета например.Освен това винаги се намират в къщи.За Мишо съм предвидила таблицата за умножение и таблицата за деление да стои на видно място в къщата като табла - ще разчитам на зрителната му памет да ги наизусти.Таблицата за умножение ще бъде огледална двойна нещо такова
1х5=5           5х1=5
2х5=5           5Х2=5
Важното е да унагледявам и визуализирам всяка задача.Така правя в момента с каката всички словесни задачи ги рисуваме или използваме боб, кутия или сламки за тръби или рисунка за да разбере условието и се сети за отговора или поне разбере как аз стигнах до отговора като и реша задачата.Така мисля да подходя и с Мишо.Това нещо си го пригодих от това, което разбрах от  метода Дейвис - унагледяването и визуализирането триизмерно имам предвид.
Разбра ли ме изобщо - не съм добра с обясненията
За буквите си бях направила на каката и две табла на един лист ръкописните букви малка с голяма, на друг лист печатните малка с голяма.Стояха залепени със скоч на вратата - постоянно пред очите зрително да ги запомни.Сама се сетих тогава още преди да разбера, че Мишо има диагноза и да започват да ме светват с идеи терапевтите.После вече те ми наливаха в главата каквото успее да не изтече през другото ухо  Whistling

Много съм изобретателна понякога ейййййййййй  Mr. Green

Сетих се  Whistling Ето
Авторката е Дочка Кючукова - намерете блога и има невероятни неща за обучение от първи до четвърти клас.С каката минахме матурите с нейните изобретения  Flutter

Последна редакция: пт, 21 яну 2011, 20:40 от Катина

# 586
  • Мнения: 121

Снежа, Рейнман не е точно аутист.Филма е художествен и сценарият е написан спрямо това доколко сценаристите са опознали прототипа на героя.Ким Пик.Художествените филми не могат да ни служат за диагностика и анализи.Могат само да ни бъдат сигнал за проблеми.Преди няколко страници една майка тук много обясняваше как се водела от филма - ами несериозно е и инфантилно да си мислиш, че Дъстин Хофман ще покаже за аутизма нещо, което ще ни послужи за успокоение или притеснение...................

....Прототип на героя на Дъстин Хофман от филма „Рейнман“ от 1988 г. е реално съществуващият аутист Реймънд – гениален математик. Друг известен аутист – Дерек Паравичини, е велик джазов пианист. Такива феномени – хора, надарени с невероятни таланти на фона на дълбока умствена изостаналост, в целия свят са около 25 души.........................................
 За написването на статията е използвана „Енциклопедия по психология“ на Дж.Корсини,1998

 

# 587
  • София
  • Мнения: 4 412
Катина,  много добър блог за обучение си пуснала. Ей, не занех за него.  Hug
Това ли е  http://nachalnoobrazovanie.wordpress.com/ на Дочка Кючукова или да търся друго нещо.

Или е това - http://bglog.net/blog/DochkaKyuchukova/site/posts/

Последна редакция: сб, 22 яну 2011, 13:38 от TanyaMG

# 588
  • Мнения: 1 738
Катина,
намерих линка на Д.Кючукова. Сигурно ще се възползваме. Интересна е твоята игра с бобчетата. Ние сме още далеч от умножението, но когато му дойде времето ще опитаме. За събиране и изваждане в интернет има игра "Цифренка", която е интересна.
Възползвах се и от линка на руски език за савантите. Интересно, въпреки че е тъжно.

# 589
  • София
  • Мнения: 2 352
Има една игра тип цифренка - "весела математика"Намирам я тук и тук Мишо я поигра, хареса я, но му е трудно при "барон умножение", и "маркиз деление", защото му е рано за таблицата още да я учи.Играе я изпитвайки мен  Mr. Green и със събути чорапи, ако се наложи да събира или изважда с повече от 10 (пръстите на ръцете не стигат).
Има онлайн игри с умножение някакви струва си да се прегледат.
Дочка Кючукова я открих миналата пролет при търсене на примерни тестове за самоподготовка за матура - най добрите са нейните  Wink.Месец по късно каката свърши 4 клас - тоест открих я късно за нея, но съвсем навреме за Мишо.Тя е начална учителка и всичко и е за деца от първи до 4 клас.Мисля с нейна помощ да избутваме някак началното образование.Разглеждала съм всичко, което е направила за да имам готовност за помощ при даден проблем.В сайта начално образование се зачетох какво си приказват и обменят госпожите - има много добри нещица, които измислят, и тестове и игри, и апликиране.Яд ме е , че не ги открих по рано.Сега търся нещо за 5 класници и по нагоре  Crossing Arms

ikea, писането с големи букви се счита за крещене според правилата на форума, не ги нарушавай повече , особено пишейки глупости.Реймънд се казва героя във филма - гледай го поне  ooooh!

# 590
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз исках да викажа и за един филм "Речта на краля", чух  за него анонси през седмицата. Разказва се за работата на крал Джордж VI с логопед.
По ТВ-то дадоха кратки откъси и имаше интересни логопедични техники. Трябва да следя кога ще го пуснат по екраните и да го гледаме. Доколкото разбирам и по ТВ7 ще го дават, може би след кинопремиерата. Може да направим групово ходене на филм, че на мъжа ми сигурно няма да му е интересно. Simple Smile

Последна редакция: сб, 22 яну 2011, 15:03 от TanyaMG

# 591
  • Пловдив
  • Мнения: 1 404
     Катина, страхотна си както винаги.Твоята идея с бобчетата я модифицирах с мозайка,от онези най-обикновените с бяла дъска и отгоре нареждаш топчета или квадрати.
     Едно огромно табло с таблицата за умножение съм го провесила още от август месец, но важно е освен да я запомни и да разбере смисъла на действието.
     С това дете имам чувството, че преоткривам цялата ни образователна система.Сестра му преди 4 години е учила същите неща ,със същата учителка и по същите учебници, но понеже тя си се справяше идеално сама, аз вообще не съм била в час с уроците й.
Още по-абсурдно е че моята работа е свързана изцяло с математика, а не мога да обясня на детето си таблицата за умножение.За мой срам винаги съм гледала с известно пренебрежение на началните учители, но сега си давам сметка колко трудно се обясняват очевидните неща и колко лесно приемаме нещата за даденост, а те не са.
     Без да те обезсърчавам, но за след 4 клас трудно ще намериш подобни разработки.Наистина математиката е наука, в която всичко е свързано и това,което учиш в 1 клас ще ти трябва и в 12 ,но скокът след началното училище в трудността е огромен.Изсипва им се огромно количество теория за кратко време,децата губят реална представа защо учат всичко това,масово затъват и тогава вместо интерактивни уроци се появяват частните учители (за съжаление).

# 592
  • София
  • Мнения: 4 412
Между другото, когато говорехте  на какво учите малките деца се канех да ви пиша за математиката. На мен ми бяха казали да не я уча на букви и много цифри до 5 годишна възраст и аз го считам за правилно. Специалистите ме бяха насочили към математически неща, после открих, че в книгите за детската градина по математика са описани много добре. Тези действията не изсикват и много говорене, а само преместване, показване...
Една най-разпространена игра е да сложим еднакво количество в няколко чинии. Например ние правехме в една детска тенджерка кюфтета от пластелин, взимахме 4 чинии и я карах да сложи във всяка чиния по 2, после виждаше 4 чинии по 2 кюфтета. Има много такива игри, например в четири чашки да сипе еднакво вода /това е отмерване/. Да вземе 3 еднакви прозрачни чашки и 3 животни и на най-голямото животно да сипе най-много вода, на средното средно вода, а на най-малкото да сипе най-малко вода. Водата може да е оцветена, за да се вижда по добре. Много родители пренебрегват тези игри и после децата се затрудняват в първи клас.
Отивам да видя дали имаме пропуски по програмата по математика и да я будя от сън да започваме Simple Smile

Последна редакция: сб, 22 яну 2011, 17:43 от TanyaMG

# 593
  • Мнения: 121
ikea, писането с големи букви се счита за крещене според правилата на форума, не ги нарушавай повече , особено пишейки глупости.Реймънд се казва героя във филма - гледай го поне  ooooh!

....предния път когато те цитирах и ти зададох кратък  въпрос изобщо не го забеляза/или се направи че не го забелязваш #Crazy/..за това реших че с червеничко по може да не ми подминеш писанията.. както обикновенно...!
 Thinking

# 594
  • Мнения: 1 738
Момичета, благодаря ви за ценната информация за обучението по математика. Ще информирам сина си за вашия опит и ще го помоля да ми даде сайта на цифренката.
Нашето момче тази година го домързява повече. Миналата година сам четеше и се занимаваше (подготвителната), но тази година първо му беше скучно, защото вече четеше и знаеше фасулските задачки, а сега може би му е малко по-трудничко. Но ще използваме грипната ваканция, за да въведем отново порядък - колко време се учи и колко се играе.

# 595
  • София
  • Мнения: 2 352

... детето ми може да играе "на уж", може  да се смее, ако се пошегуваме с него.Гледа ни право в очите, когато му говориме, .Плаче  със сълзи ...Обижда  се, ако го "обидиме" .....Сочи  с пръстче всичко, което му прави впечатление....................
Е И???Пак сме от спектъра/чакаме си официалната диагноза всеки момент/


 Тук ли си ми задала въпрос на който не съм отговорила?Нали знаеш, че не съм длъжна да го правя?  Wink
Получи си официалната диагноза, която чакаш, а за да разбереш какво ти говорят специалистите и какво пише вътре поразсъждавай върху следното.

Цитат
ГРР са група разстройства, характеризиращи се с качествени нарушения в социалните взаимоотношения и в начина на комуникация, както и с ограничен, стереотипен, повтарящ се репертоар от интереси и дейности. В повечето случаи поведението е абнормно още от ранното детство. Тези разстройства понякога се съпътстват от общокогнитивен дефицит, но, за да бъде диагностицирано ГРР, е необходимо наличието на поведенческа девиация, съотнесена към очакваното за възрастта поведение. Разстройството винаги се диагностицира на основата на поведенчески признаци, независимо от наличието на липсата на съпътстващи заболявания.
И още един цитат:
Цитат
в десетото си издание /МКБ-10/ предлага 8 подкатегории на ГРР:
-детски аутизъм
-атипичен аутизом
-синдром на Рет
-синдром на Аспергер
-дезинтегративни разстройства на детството
-разстройства с хиперкинезия,свързана с умствена недостатъчност и със стереотипни движения
-други ГРР
-неспецифични ГРР.

Ето все пак и отговора ми - да "сте" от спектъра не означава непременно да има детето ти аутизъм.Именно затова ти постнах с втория цитат какви диагнози влизат в спектъра.И специално  за теб превод:спектър наричаме ГРР.

# 596
  • Мнения: 141
Може би не сте обърнали внимание на запитването ми от предния ми постинг и молбата ми за помощ и съвет ,за това го копирам отново ,с надеждата този път някой да помогне с мнение Praynig
Някоя от вас давала ли е сиропа Киндер фит на Аво фарма с 10витамина,прдимно от група Б. Аз реших да пробвам с някой мултивитаминозен сироп и купих този , няма да ви кажа как се превъзбужда от него и направо подибява -вика,бяга мятка ръцете ,направо е някакво чудо .И не мога да си обесня как някакви витамини могат да му действат така .Тук може би констанца ще помогне с професионалното си мнение   bouquetПриемам и други съвети и мнения ,за което предварително много Ви благодаря  Hug

# 597
  • Мнения: 549
Здравей Поли 79 , моето скромно мнение е, че детето не реагира на витамините, защото в подобни сиропи те са в комбинация , малко са като процентно съдържание и не знам доколко добре се  усвояват . По-скоро реакцията на детето се дължи на някой подобрител  на вкуса , оцветител или консервант, който съдържа сиропчето. Говоря от личния ми опит със сина ми, който е много чувствителен към всякакви химични субстанции и лекарства, колкото и в малки количества да са. И го разбрах още на една годинка, много преди да му поставят диагнозата. Тогава прояви повечето странични ефекти , включени в листовката на един противоалергичен сироп. Личната лекарка каза, че и се случва за пръв път. За това фирми като Солгар предлагат продукти за деца, максимално изчистени от вредни съставки - глутен, казеин, соя, консерванти и оцветители и др. , но са и доста по-скъпи за съжаление.

# 598
  • София
  • Мнения: 2 352
Питането ти Поли е специфично и тук има само един двама човека, които могат да ти отговорят.По скоро в Биохимичната тема ще получиш по добра информация, защото...не мога да напиша с думи защо мисля така.Не мога да го изразя с две изречения де.
Прочетох упътването на сиропа за който питаш.Съотношението на витамините едно към друго е интересно с почти преобладаващо съдържание на витамин А и Ц.Има значение каква е комбинацията от витамини един към друг, има значение какво е храненето на детето ти като цяло, защото основният прием на витамини ги набавяме с храната, а с този допълнителен сироп ти вкарваш още витамини и би могло да се получи евентуално и хипотетично предозиране с някой от тях, което би могло пък да доведе до неутрализиране на друг.От друга гледна точка витамини не се пият по всяко време на годината и също така зависи от здравословното състояние на детето, когато се пият витамините.Например имало е случаи, когато личната ми препоръчва да не давам временно витамини, заради обострена лигавица на стомаха например и витамина би я раздразнил и предизвикал повръщане или разстройство(не цитирам точно, това запомних само от думите и)Много е специфично, дано имаш добра лична лекарка познаваща състоянието на детето ти като цяло - би ти отговорила по адекватно и от д- р Хаус но виртуално  Rolling Eyes
Затова някак си не ти отговори никой, не знаехме какво да ти кажем.

# 599
  • Мнения: 141
Момичета  Hug много ви благодаря за отговорите   :bouquet
Започнах този сироп ,защото Дани кашля и то заради задна хрема,дишането ми е чисто,гърлото леко зачервено.Личната от седмица му е изписала антибиотик ,който аз упорствах да не пие и за това реших ,че с този сироп ще му подсиля организъма ,но уви кашлицата се обостри много и днес вече купих Аугументина ,който му беше назначен от нея.
Кати за голямо  съжеление нашата лична лекарка е на "вие" със сътоянието на детето ,а явно и с витамините също,защото дори антибиотика е изписан без никакъв витамин....за това се принудих да взема някакъв по мое осмутрение.
Желая Ви спокойна нощ !

Общи условия

Активация на акаунт