Консултация с Логопед

  • 184 321
  • 1 011
  •   1
Отговори
# 495
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
логоневрозата е едно от много старите имена на заекването, използвани от лекари. на 2г и без да е видяно детето е трудно да се каже кое на какво е начало. Но можете да да се консултирате с логопед, за да ви каже какво да направите в къщи и да не се стигна до примермо - формиране на заекване по подражание, или ако има някакъв друг проблем, който би могъл да отключи заекване да бъде отклонен доколокото е възможно. Пишете на Оля на лични - тя има опит с деца в малка възраст и с подобни проблеми

# 496
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Дали някой разбра днес от сутришния репортаж по btv къде се намира центъра за деца с проблем в говора  на д-р В. Матанова. Благодаря Ви.

# 497
  • Мнения: 212
 Здравей Дороти!
Може да се свържем на лични по повод на предаването сутринта,  и това каквото те интересува. В центъра работим аз и колега психолог. Проф. Матанова ни е супервизор, в момента приема на друго място.

# 498
  • sofia
  • Мнения: 428
Дали някой разбра днес от сутришния репортаж по btv къде се намира центъра за деца с проблем в говора  на д-р В. Матанова. Благодаря Ви.
Мога ли и аз да получа повече информация. Предварително ви благодаря! Peace

# 499
  • София
  • Мнения: 10 219
Здравейте.Много бих се радвала ако намеря отговор и на някои мои въпроси.Дъщеря ми е на 4,6г и е с клапа за хидроцефалия.Правени са и три скенера-Един преди и два след операцията.На тях се вижда,че клапата работи много добре.Буби няма абсолютно никакво забавяне на двигателното развитие,но доста се забавя с говоренето.От 4годишна  посещаваме логопед и мога да кажа,че напредваме.Вече казва десетина думи и започна да звукоподражава.Разбира всичко,изпълнява команди-Иди в банята,събуй чорапките.отвори вратата и много други.Изпълнява и последователни команди.Тя много се радва на посещенията при логпеда,но незнам дали не е добро решение логопедична градина.Според логопедката ни на този етап е нужно индивидуално обучение и аз съм склонна да се съглася,но искам да чуя и вашето мнение.В тези градини по колко деца са в група и къде в София има.При нас вЛюлин има такава група в една градина,но щом казах,че е с клапа тактично ми отказаха.А ние имаме бележка от неврохирурга,че нямаме причини да не посещаваме градина.Но това е друга тема.Въпросът ми е дали тези градини са добро решение в нашия случай и нужно ли е да посещаваме логопед по-често според вас.Сега ходим веднъж седмично по един час.Другият ми въпрос е дали късното проговаряне може да е наследствено,защото съпругът ми е проговорил на 3г,а баща му на 5г.Благодаря.

# 500
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
офф, няма наследствено късно проговаряне, унаследява се тип нервна система....
Така, един път седмично на логопед е много малко, като се има предвид написаното от теб, че сега започва да говори - т.е закъснени с около 4 години. Аз бих препоръчала поне 3 пъти + логопедична градина. Има на Хемус, на ул, Урвич, в Младост - група, в Люлин - група.
Не се притеснвай, че с детето ще работят двама различни логопеда - дори да се стиковат, пак няма да могат да правят едно и също, освен ако дълги години не са работили в екип. Важно е да има контакт с други деца, за да се стимулира подражанието - без развито подражание, няма как да се развие добра "устна" реч

# 501
  • Мнения: 542
офф, няма наследствено късно проговаряне, унаследява се тип нервна система....
...
Не се притеснвай, че с детето ще работят двама различни логопеда - дори да се стиковат, пак няма да могат да правят едно и също, освен ако дълги години не са работили в екип. Важно е да има контакт с други деца, за да се стимулира подражанието - без развито подражание, няма как да се развие добра "устна" реч

Ммммммммда - така си е...
Освен в детската градина е добре да се събира с деца и на театър, детски празници, в студио за приложни изкуства - много добре може да й подейства като допълнение на логопедичните занимания. Колкото повече контакти и ситуации за общуване й се предлагат, толкова по-добре. Различните хора биха я стимулирали да реагира по различен начин и да използва наученото в комуникативни естествени ситуации, не само в кабинет.

# 502
  • София
  • Мнения: 10 219
Благодаря за бързите отговори.Що се отнася до общуването с деца,ние излизаме в кварталната градинка,където се събираме всеки ден с още 5 дечица.Освен това Буби има сестричка на 1,6г и те са постоянно заедно.Общуването между двете се отрази много добре на Буби,защото тя слуша срички от малката и ги повтаря в играта им.Знам,че е недостатъчно и смятам да обсъдя с логопедката различни варианти.Лошото е че през седмицата ще ми е почти невъзможно да я водя на логопед-Няма на кого да оставя малката.Но ще намерим най-доброто решение.Благодаря отново.

# 503
  • гр. Карнобат
  • Мнения: 175
 Привет и от мен!
 Искам да задам въпрос към логопедите. Дъщеря ми е на 6г. и е със синдрома на Даун. Казва много думички, които според мен са трудни за произнасяне като например: със звук ц, който по начин на образуване е преградно-проходен; т по място на на образуване е предноезичен; п,б устнени, а не можем да я накараме да използва в речта си думата мама въпреки, че съм я чувала да я произная, но може би несъзнателно. Не зная дали това е игра, но когато й кажем: "Кажи Мама"! Тя казва: "Тата". Разглеждаме снимки от албума и аз й казвам: "Кой е на снимката?"   Тя казва пак: "Тата". Познава ни, защото пък на татко си казва: "Тати". Гледахме заедно с нея филм за сърненцето Бамби. То търсеше и викаше майка си. А тя при всяко мамо казваше: "Тата!"
 Според специалистите иначе се развива добре доколкото е възможно за дете със синдрома на Даун. Разпознава основните цветове; отброява; разпознава кръг, триъгълник, квадрат; показва много добре развита финна моторика; проявява чувство за хумор; обича да рисува слънца, но останалото не е добре за нас: експресивна реч не се наблюдава; рецептивна реч - разбира прости инструкции и на прости словесни конструкции; писмена реч - 1.Четене не се обследва; 2.Писане не се обследва. Служи си много добре с мимики и жестове.

# 504
  • Мнения: 485
Ванина, детето трябва да види положението на устните при учленяване на звук М и положението на езика при Т щом замества единия с другия. Вероятно и слухово не ги разграничава добре. Затова логопедът трябва да направи диференциацията, но е важно да се акцентира вниманието върху разликата в положението на говорните органи.

# 505
  • София
  • Мнения: 40 958
По съвет от мамите, пускам и тук линк
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=86552.0
Дияна е на 5г.
Онази вечер се опитваше да чете на срички и забелязах, че казва много хубаво например "ЛИ", но "ЛА" не може. Не е точно като хиподилското "УА", но натам бие.
Опитвам се да обясня, но тя казва "не мога". Мъж ми пък всички такива проблеми решава с репликата "тя е като мен".
Въпроса ми е за логопед ли е?

Явно сама няма да мога да се справя.
След развода на мама живеех при баба ми на Костенец. бях единствената, която се опитваше да надпява дружното класно "УА". На моменти това "УА" ме дразни.

Как да помогна на дребната?
Мдам, и "Р" не може да казва.
Просто забравих, че има такава тема  doh

# 506
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
мда, за логопед сте, всеки от тези звукове отмена 3-4 месеца за корекциа и поне 1 год за автоматизация в свободната реч

# 507
  • Мнения: 485
Цитат
Въпросът ми е дали тези градини са добро решение в нашия случай и нужно ли е да посещаваме логопед по-често според вас
В логопедичните градини групата е от 8 до 12 деца, а в масовите-двойно повече. Може и масова да посещава детето, особено ако има логопед в нея. В логопедичната всички деца са с комуникативни нарушения и не знам доколко пълноценно могат да общуват помежду си. Трябва да се направи добра преценка на здравословното състояние на детето. Може и да се практикува оставяне в детската градина половин ден, останалато част от деня-вкъщи.

# 508
  • София
  • Мнения: 10 219
Zara,благодаря за отговора.Моето огромно желание е малката да посещава масова градина дори за по няколко часа на ден.Тя вече е доста по-общителна,освен това резбира всичко което и се казва и моето мнение е ,че дечицата биха и повлияли много добре.Проблемът е ,че за съжаление не срещам разбиране от персонала на градините ,в които съм пробвала да я дам.Като разберат,че е с клапа всички много вежливо ми казват,че за детето е по -добре да си го гледам аз.Предполагам,че ще ви е невъзможно,но все пак от сърце ще ви помоля ако знаете нещо за градина,в която биха ни приели,да ми помогнете.Не мисля,че детето ми ще бъде в тежест на персонала,ако посещава масова градина за по няколко часа на ден.Благодаря предварително.

# 509
  • Мнения: 485
Пак ще се повторя, но в такива случаи се обръщайте към  Инспектората по образованието, в случая към Софийския, който се намира на ул."Антим І" №17. В Инспектората има един експерт по интегрирано обучение, който може да насочи детето към подходяща детска градина.
Не си спомням как се казваше тази детска градина до Дом"Надежда" в "Младост"/помагайте,мами от София/, но там имаше логопед доколкото си спомням/ защото имаха специална група/. Така че можеш да запишеш детето в масова група в градината, а детето да си ходи при логопеда.

Общи условия

Активация на акаунт