как да се справя с "трудната възраст"

  • 1 748
  • 20
  •   1
Отговори
  • Мнения: 18
Здравейте, мами!! В паника съм тази учебна година. Моят син е на 12/6-ти/ клас и така я закъсахме в училище, че вече се мисля че нещо не му е наред Sad зная че е крайно, но се чувствам безпомощна....не му се учи, аз само му вися на главата...но уви резултатите не са кой знае колко добри...ниво 4, много трудно нещо повече. Най-лошото, е че ...е добро дете, но толкова го мързи и така няма нициатива за нещо, че ми се плаче...Имамо моменти, в които си казвам край, ще го оставя сам, ...после пак не издържам и започвам да настоявам да седне да чете...и така ....изпитвам го още, помагам в домашни/не зная дали греша/
Минахме през почти всички фази...заплахи, наказания, глоби и стимули....споделете своя опит, аз вече не зная какво да правя, а ме е страх да го зарежа сам да се справя....

# 1
  • Мнения: 8 567
Ще взема да се прекръстя на "на всяка манджа мерудия" Wink

Аз лично вдигнах ръце от петокласника още в началото на годината, викам си, ще влезе в ритъм. Да, ама не. По някои предмети учителите се оказаха доста серт, взеха им акъла първия месец и грижи нямам, но по други, дето са душички им се качват на главата, нито в час ще чуе нещо, нито у дома ще се сети да учи.
Та така, след много опити, и аз така, викам, не викам, наказвам, поощрявам, го записах на извънкласни мероприятия, каквито си избра, с уговорката, пречи ли му на успеха - спираме.
Сега на дневен ред ще е китара, роботика, и език (той си е от мен, там мърдане няма). Иска и на рисуване, ама аз сили нямам вече.
В дните, когато е зает с извънкласните се спретва за норматив, а в свободните дни се мота ли мота.
Моят опит е такъв, при нас работи, но човекът е още петокласник. Оная, трудната възраст не ни  е още подкарала с пълна сила.
Успех, и ще следя с интерес.

# 2
  • Мнения: 5 768
Моят съвет е да не го оставяш да мързелува,а го провокирай да чете и пише.По всячески начин го стимулирай да учи.Ако сега го "зарежеш" да знаеш,че ще имаш по-големи проблеми след време.

# 3
  • Мнения: 1 879
Сигурно си наясно, че мързелът е признак за липса на интерес - не му е интересно на детето и това е. Сложното е как да му стане интересно. За съжаление нямам отговор. И аз съм минала през същата безпомощност. Сигурна съм, че сама ще откриеш как наистина да го стимулираш, само не се вкарвай във филми. Стискам ти палци.

# 4
  • Мнения: 1 296
Нито е да го ограничаваш и наказваш постоянно, нито пък да се остави съвсем на самотек и да се чака, че той сам ще се вземе в ръце.
А на извънкласните занимания ходи ли с кеф и как се чувства след това? Доволен ли е от себе си или ги приема като отметнато задължение за деня?

# 5
  • Мнения: 94
Здравей родител,
и ние сме в трудната възраст и на нас не ни се учи.
Следя темите тук и опита на другите ми е от полза.
Аз много помагам на моето дете с уроците,въпреки че е вече голяма.
Имам моя система за учене-прочита урока и селектираме от него най-важното.
Не я карам да зубри всичко наред.И ще продължа да помагам,докато е нужно.
Ходи на уроци по математика,защото не ми е силна страна.
Но не съм получавала до сега отказ за учене-щом казвам,че сядаме ,значи веднага.
А,и не си пестя похвалите към нея ако има за какво да я похваля-дори да е нещо малко.
Един от методите ни беше да вземем куче,за да я направим по-отговорна и успяхме на 50%.

# 6
  • Мнения: 18
Благодаря ви, момичета! май наистина се вкарвам във филми, но....просто се чувствам като на изпит, за който не съм прочела и страница...Той не ми отказва да учи, прави го ...но ако не кажа...просто ще си се разхожда, ще зяпа телевизора или разбиране се ще играе на Кантар  Simple Smile Напълно го разбирам да съм честна, въпреки че на него не съм го казала...учителите и те правят за бой!!! вчера ми носи класното по литература...има 3-ка, за оценката нямам претенции-така решила-така оценила, но понеже той нарисувал на листа /на две места/ едни фигурки ГОСПОЖАТА написала с червено "КЛАСНАТА РАБОТА ТРЯБВА ДА БЪДЕ ИЗРЯДНА И В ЕСТЕТИЧНО ОТНОШЕНИЕ! СРАМ!" ако и се обадя ще стане чудо, какви са тези методи, прозвуча ми като АНАТЕМА. За Коледа детето й направи картичка, но понеже тя постоянно му прави забележка че пише грозно, той пусна пожеланието на принтера, на ръка изписа само за кого е картичката и от кого е .....и вместо "Благодаря и Весели празници" получи пред целия клас назидание как не трябва да се адресира картичка и т.н.....
Снощи след часове безсъние реших, че няма да се занимавам с нея, ще го пратя на уроци, защото тя работи само с децата от "нейния" литературен клуб.Сега играя обидена пред детето, искам да разбере че ме е разочаровал, че трябва да полага повече усилия...за да е успешен, а не да се отказва /той така прави/.
Благодаря ви за мненията, разчитам и на вас, за да вървим, ако не по най-правилния, то поне по по-правилния път. ХУБАВ ДЕН!!!!

# 7
  • Мнения: 25 712
Оппааа... Тъкмо се бях засилила да ти посъчувствам и попаднах на това тук:

... но понеже той нарисувал на листа /на две места/ едни фигурки ГОСПОЖАТА написала с червено "КЛАСНАТА РАБОТА ТРЯБВА ДА БЪДЕ ИЗРЯДНА И В ЕСТЕТИЧНО ОТНОШЕНИЕ! СРАМ!" ако и се обадя ще стане чудо, какви са тези методи, прозвуча ми като АНАТЕМА.

Кое те възмути толкова, не разбрах? Че синът ти е проявил тотално неуважение не само към учителя, но и към собствения си труд или забележката на учителката? Защо трябва да става чудо, за да осъзнете, че класната работа има тежестта на официален документ и изисква по-сериозно отношение?
Ти рисуваш ли фигурки по докладите си към шефа?
Всъщност, каква е темата? Ако е мързелът на младежа - нормално е. Аз не мисля, че едно здраво, нормално дете ще предпочете да зубри и пише домашни, вместо да играе или да се занимава с по-интересни неща. Друг е въпросът, че се налага да се свърши работата преди удоволствията.  Simple Smile
Ако целта е да се оплюе въпросната учителка - тук съм пас.  Peace

# 8
  • Мнения: 18
нямам за цел да оплюя когото и да било, просто споделям родителски болки и мисли....ако исках да "плюя" щях да кажа име или град, или училище....аз това не си го позволявам, не си позволявам подобни коментари и пред детето....
а темата, не е мързела на младежа, това мисля вече няма нужда да обяснявам.....темата са всички ония въпроси, които се въртят в главата на един загрижен родител, как да помогне на детето си да се справя по-добре, да се чувства по-добре, да живее по-добре.

# 9
  • Мнения: 1 589
Въведи "режим" във вас-т.е. да има последователност за вършене на опредлени неща.Ако не е късно вече,че е на 12 год.Какво означава това-връща се от училище,има 30 мин.да разпусне(гледа ТВ,слуша музика,играе....)следва писане на едното домашно;отново малка почивка(за следобедна закуска);писане на другото домашно.Като има извинкласни форми съвсем ще му се запълни времето,няма да му е скучно.

# 10
  • Талант на 2012,2013 г.
  • Мнения: 3 001
До четвърти клас бях постоянно до главата му. Ако съучениците му имаха една диктовка, аз на него му давах две. Често направо му се ревеше. Виждах го, беше ми тежко, но не се отказах. В момента в който завърши четвърти клас го оставих да се оправя сам. Имало е всякакви моменти. Но той знаеше, че има домашни, за които трябва да се погрижи. И си разпределяше времето. Предпочиташе да приключи с ученето и писането, за да е свободен след това. Аз просто му показах, че му имам пълното доверие за това, че от тук нататък той може вече САМ. И детето непрекъснато имаше някакъв стимул да докаже, че се справя. И успяваше...

# 11
  • София
  • Мнения: 1 365
На моите деца още в 1 клас и след това в 4 клас обясних, че тяхно задължение е училището и всичко свързано с него, както на нас с баща им работата. Имаше момент с първото дете, когато реших да помагам, да го препитвам без той да иска това от мен и резултата беше следния-чака да дойде времето да ми разкаже напр. урока и той сяда тогава да го чете. Тогава казах- винаги когато имаш нужда от мен ще ти помогна, когато имаш въпроси ще се опитам да ти отговоря, но от тук нататък учеш сам и не чакаш да питам начили си, подреди ли си раницата. Когато отиде без домашно, получава забележка и после пред мен отговаря защо се е случило. Децата трябва да носят отговорност за постъпките си и няма как да се научат ако постоянно им висим над главите. При нас това работеше безотказно. Децата ми вече са големи и са отлични ученици. Е, понякога ги помързява, но след провал разбират, че трябва учене. Не съм се карала никога за ниски оценки. На всеки може да се случи, важното е поука да си вземат. И наистина колкото са по-ангажирани толкова по-добре особено ако има и приятни за детето занимания. Това му дава самочуствие  и сили. Успех!

# 12
  • Талант на 2012,2013 г.
  • Мнения: 3 001
Разбира се, че на всеки може да се случи да има ниски оценки. Няма безгрешни деца. При нас си имаше един предмет, който не вървеше от самото начало. Вече е голям и все си е така. Но не може пък във всичко да са перфектни.

# 13
  • Мнения: 18
не мисля, че е късно...просто трябва постоянство. Опитвам се да бъда обективна, да му дам свободата да греши, толкова, че да не му вреди ...много. Благодаря ви за мненията!! Определено това е най-трудния период, който приживява детето ми, съответно и аз.....но като се действа в една посока, предполагам ще се справим.
Четох много във форуми и статии....проблемите са сходни, въпрос на подход е решаването им. Моят син е много ангажиран и така е от втори клас. Два пъти в седмицата език и три пъти спорт/това е по негово желание/, в шести клас имат два пъти в седмицата и по 7 часа в училище, така че програмата е плътно заета. Тази сутри стана в 4.00 часа, за да може да си направи поправка на класното по литература/въпросното/, защото снощи до 22.00 часа учи по разказвателните /3 в един учебен ден/....
но вие сте прави, колкото повече задачки, толкова по-добре се организират и намират стимул да се борят. Може пък да се окажат полезни слабите оценки, така и той ще си направи реална преценка за знанията си и съответно да работи по-съвестно Wink  времето ще покаже  Simple Smile ХУБАВ ДЕН, момичета!!

# 14
  • Мнения: 8 567
Roditel_ON, една моя приятелка беше изумена как се е променила дъщеря и в 6 клас, страшен пубертет карала.
Когато обаче стана 8 клас, ми каза "Леле, а аз си мислех че онова преди две години беше пубертет?!?!?"  #Crazy


Май те успокоих... newsm78 Embarassed

Да са живи и здрави, ще отмятаме стъпка по стъпка и така...както се казва "след зимата пролет идва" Wink

Ние като зациклим някой път и хващаме гората за 2-3 дни  на релакс, смяна на обстановка, никакво учене и работа и добре ни се отразява на всички.
А и подготовката на уроците преди един ваканционен уикенд...кипи труд...пушек се вдига Wink

Общи условия

Активация на акаунт