пуснах дъщеря си 1-ви клас,на 6 г. и 3 месеца,но не справя

  • 10 795
  • 142
  •   2
Отговори
# 105
  • Мнения: 41 835
Цитат
Ами тогава условието трябва да е не "на колко парчета", а "на колко парчета най-много".Всъщност дали не съм пропуснала нещо в условието?А ако се реже по нормален начин- кръглата става на 6, правоъгълната- на 4

Ми аз нали това написах - какъв е най-големият брой парчета.

А как така имаш различен брой при кръгла и квадратна? newsm78 И правоъгълната се реже на 6 елементарно, а с малко трик на 7. Но осем става само с напречен срез.

# 106
  • София
  • Мнения: 62 595
това с точките го знам, защото съм го учила. Разбира се, първо ни оставиха да се почудим сами. Пък после го видях в учебника.

# 107
  • Мнения: 12 017
Аз правоъгълната я нарязах успоредно- с три разреза- станаха четири парчета- да са по-големи парчетата за ядене Simple Smile

# 108
  • Мнения: 654
Добро утро  bouquet
Добре сте се забавлявали с тортата Grinning
Сега синът е девети клас,но тортата си я помним.
Аз с пергел нарисувах два кръга и направихме две схеми,но госпожата нали има ръководство,та им казала,че тортата била правоъгълна.
Това за най много парчета и други условия може да го е имало по състезания.
Просто дадох пример как от нищо става нещо.
Има неща на които стояхме и се чудихме какво се иска....
Дъщеря ми нямаше никакви проблеми, щото вече бяхме отработили материала с баткото Mr. Green

# 109
  • Мнения: 984
Хаха, аз ви казах: детето трябва да е "подготвено" по определен начин, за да реши по подобен начин задачата. А таксичките от урочетата вървя ли вървяяят.... Simple Smile

И изобщо тази торта /изхождайки от реалната ситуация/ трябва и да се консумира, не е въпросът само да се нареже. Хихи. Така че си преставете и разочарованието на "късметлиите", на които ще им се падне най-добния блат с малко кремче за извинение....смешна работа, нереална.

Изобщо, според мен, най-доброто за децата е да бъдат организирани в групи по потенциал, възможности за развитие и интереси. Всичко останало така или иначе вреди както на най-напредналите деца, така и на най-изоставащите.
Другият проблем, според мен, е определената рамка, в която щат-не щат се вкарват преподавателите заради тъпо и недалновидно съставените програми, обхващащи дисциплините за обща култура.

# 110
  • Под гъбата
  • Мнения: 1 457
Desilosha,  ако това ще те успокои моята дъщеря тръгна на училище на 6г. и 6м., сега е втори клас. В класа ни има още две деца на 6 години. Миналата година нямахме проблем, с  мотивацията на детето за ходене на училище, дори се научи само да чете. Да не говорим че, ходи на състезанията на началните училища по математика и български и се представи доста добре. Тази година започна добре, но сега е ужас. Пишем домашни, четем книжки, но вече я няма същата мотивация и желание да ходи на училище Cry На мен ми трябва съвет и хапче за нерви Cry.
В твоя случай си мисля че, е твърде много за първи клас 30 деца. Пада се по 1 минута на дете за един учебен час, което е невъзможно. Интересно ми е как педагог би си позволил да обиди детето ми по този начин??? Ти информира ли, някого? Ами ако проблема е в учителката? Говори с детето си и го питай, кое му е трудно, какво точно не разбира, окуражавай го, запиши го в на. състезания на началните учители. И другото, много спокойствие и търпение ти пожелавам!

# 111
  • Мнения: 690

Изобщо, според мен, най-доброто за децата е да бъдат организирани в групи по потенциал, възможности за развитие и интереси. Всичко останало така или иначе вреди както на най-напредналите деца, така и на най-изоставащите.
Ех, мечтая да дойде този ден, но дали ще го доживеем....

# 112
  • Мнения: 3 506
Не съм убедена, че и тази категоризация е най-доброто решение. Кое тогава ще дърпа по-изоставащите (а и 'средното' ниво) деца напред? 'Отличниците' как ще се научат, че светът е шарен и не всички са от едно тесто? Дали е добре за детето от първи клас още да бъде етикирано като отличник по български и двойкар по математика? Говорим за първи клас все пак, но дори и по-нагоре (поне до гимназията) доста минуси има тази система, включително, че се получава едно разделение на децата, при което тези от едната групичка гледат отвисоко на тези от другата. На мен най-много ми харесва системата, при което изоставащите ученици получават различна допълнителна помощ - учител, работещ само с тях в рамките на часовете, допълнителни часове след училище и т.н.

# 113
  • загубено
  • Мнения: 6 598
В класът на синът ми,има
момиченце с дислексия.
След като учителят е установил това,
някъде от преди Коледа е извикан учител
които работи само с децата с такъв проблем.
В часовете по език,децата отиват при другият учител
и за следващият час се връщат пак в класът си.
Видя ми се много удачен вариант,майката беше
притеснена сега казва че дето се справя.

# 114
  • Мнения: 984
Има вариант на тортата, при който с три кръгли разреза при квадратна торта парчетата стават над 18. Mr. Green Има и вариант, при който с три разреза, два от които са полукръгове, които се пресичат в точки M и N, а третият е напречен, парчетете стават 10. Mr. Green Въобще...решения много - но нали - има "традиционно" решение, което бележи ходилото на "уроци" детенце. Simple Smile

Maria.St, децата могат да се групират по всеки един начин в зависимост от потребностите им - така Мишо, който има трудности по математика ще получи адекватна помощ, за да навакса, а в часовете по БЕЛ, където е с отлични възможности, получава обучение, което развива таланта му. Давам този пример, защото е често срещан.

Иначе в сегашната организация на застопорени класове дете с трудности по математика никога не може да навакса без допълнителни уроци у дома или в занималня, а талантът му да пише и разказва отива по дяволите, защото не остава време за това. Т.е. Системата се фиксира върху неуспехите на ученика.

# 115
  • Мнения: 3 506
Мишона, аз добре разбрах примера ти, но смятам, че такава система има (поне) толкова минуси, колкото плюсове, приложена към първокласници. Няма никаква гаранция, че след някоя и друга година Мишо няма да реши да се занимава с компютърна графика, а писателския си талант да ползва, поддържайки блог (примерно). За целта ще трябва да е все пак добър по математика, което ще му е (в най-добрия случай) доста трудно да постигне, ако още от първи клас е бил поставен в групата на децата с трудности по математика. Да, има хипотетична ситуация, при която тези групи са мноооого гъвкави и децата сравнително лесно преливат от една в друга, но ще трябва доста вода да изтече преди да се получат добре нещата (доколкото въобще е възможно). Затова аз лично не харесвам идеята за такова ранно групиране и класифициране по възможности и интереси.

# 116
  • Мнения: 41 835
Има вариант на тортата, при който с три кръгли разреза при квадратна торта парчетата стават над 18. Mr. Green Има и вариант, при който с три разреза, два от които са полукръгове, които се пресичат в точки M и N, а третият е напречен, парчетете стават 10. Mr. Green Въобще...решения много - но нали - има "традиционно" решение, което бележи ходилото на "уроци" детенце. Simple Smile

O да, има, как щяло да няма. А ако тортата е много дълга и я разрежем като синусоида по цялата и ширина, то тогава само с един разрез ще получим произволен брой парчета Twisted Evil Но никой не забранява да се търси под вола теле. Който иска да види само конспирации, уроци и учители винаги ще го направи.  Впрочем в нета намерих задачата и в друга формулировка - "Да се разреже (кръгла) торта на 8 еднакви парчета само с три разреза". Това е може би по-удачно.

Но толкова за тортите - тове беше леко отклонение, а се превърна в тумор към темата. Искам да кажа нещо за това:

Цитат
На мен най-много ми харесва системата, при което изоставащите ученици получават различна допълнителна помощ - учител, работещ само с тях в рамките на часовете, допълнителни часове след училище и т.н.

А дали и това е справедливо? Все пак родителите на изоставащите и родителите на напредналите деца плащат еднакви данъци и е справедливо държавата да отделя еднакви ресурси и за двете групи. Тогава, докато изоставащите получават допълнителна помощ, напредналите пък трябва да бъдат обучавани от друг учител на материал с повишена сложност. Така вече е справедливо, само дето "ножицата" между едната и другата група деца пак ще се разтваря все повече, а това сигурно ще се стори несправедливо на родителите на изоставащите. Особено, когато се стигне до кандидатстване например Whistling  Хората, в това число и децата, не са равни и абсолютна справедливост не може да има. Все някой ще се чувства прецакан.

# 117
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно! Иначе какво излиза, на изоставащите ще се дава всичко, само и само малко да дръпнат, а напредналите, те нали са си умни и без това, да се оправят сами!

Няма конспирация, Черна станция, както написах преди, просто бизнес и неписани правила в бранша!

# 118
  • Мнения: 12 017
Отдавна у дома не е имало ученик, но когато аз учех, на напредналите деца се даваха задачи със звездички, помните ли?Учителката по математика даваше от един сборник за по-напреднали или за деца, на които им предстои кандидатстване .По езиците също се даваха усложнени преводи на тези, които в гимназията ще кандидатстват с език и традиционен на останалите.

Не зная сега как е, но при добро желание от страна на учителите има варианти и да се подпомагат изоставащите и да се стимулират напредналите,  не  е толкова сложно.

# 119
  • София
  • Мнения: 62 595
то, хубаво да се дават задачи, ама дали има обяснения по тези задачи или просто се дават, пък който иска да ги проверява или родителите да си трошат главите! Нещата не са като навремето. Фактите говорят сами по себе си - ако едно дете не успее да влезе в езикова, математтичаска и др. гимназия, то родителите плащат за курсове и уроци, за да се развива това напреднало дете! Никой допълнитеелен учител за сметка на училищния бюджет не стои да се занимава с напредналите, освен ако случайно няма някой кръжок.

Общи условия

Активация на акаунт