Отворено писмо до Министър Игнатов относно тежките чанти на учениците

  • 30 143
  • 269
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 11 911
пренасям поста си и тук  Blush

***
ние хубаво си думаме, а нещо не можем ли да направим?

министърът е нов, да напомним, че очакваме промени?

лично аз бих искала да премахнат всякакви учебни тетрадки и помагала и да си минат на старото писане в тетрадка.
така ще се упражняват повече в писане и четене, защото зрителната и слуховата памет са важни, но е нужно и ръцете да свикнат да пишат   Blush

прекалено драстично е май  Blush

***

      С две ръце подписвам! Наличието на учебни тетрадки ,работни листи и т.н. не ограмотява децата, а напротив, сковава мисълта им. Например някогашното "развитие на речта" или както сега там се казва:
      В моето детство- преразказ, съчинение- учителката чете, дава насоки и ни оставя в празна тетрадка да пишем, като горе-долу се предполага някакъв обем.

      Сега- основната мисъл на детето ми още от първи клас беше дали ще си смести "произведението" в бланката. В полето- помощни думи, добре, но те могат да се напишат на дъската.И някакви безумни подсказващи картинки, които не дават воля на въображението, на полета на мисълта.

      Сборници -нека да има, но за работа у дома. Учителката ,нали и тя има сборника, ще прецени правилно ли е решена задачата в тетрадката.
     
И нещо за разведряване, пак по темата , ако може да е успокоение, че скудоумието не вирее само на наша почва: / само в началото трудно се разбира украинския, но от руските реплики се разбира всичко, който малко от малко го знае/

https://www.youtube.com/watch?v=u9eHu9izedc

# 196
  • Мнения: 54 421
И аз се подписвам с две ръце! Peace

# 197
  • София
  • Мнения: 17 592
пренасям поста си и тук  Blush

***
ние хубаво си думаме, а нещо не можем ли да направим?

министърът е нов, да напомним, че очакваме промени?

лично аз бих искала да премахнат всякакви учебни тетрадки и помагала и да си минат на старото писане в тетрадка.
така ще се упражняват повече в писане и четене, защото зрителната и слуховата памет са важни, но е нужно и ръцете да свикнат да пишат   Blush

прекалено драстично е май  Blush

***

      С две ръце подписвам! Наличието на учебни тетрадки ,работни листи и т.н. не ограмотява децата, а напротив, сковава мисълта им. Например някогашното "развитие на речта" или както сега там се казва:
      В моето детство- преразказ, съчинение- учителката чете, дава насоки и ни оставя в празна тетрадка да пишем, като горе-долу се предполага някакъв обем.

      Сега- основната мисъл на детето ми още от първи клас беше дали ще си смести "произведението" в бланката. В полето- помощни думи, добре, но те могат да се напишат на дъската.И някакви безумни подсказващи картинки, които не дават воля на въображението, на полета на мисълта.

      Сборници -нека да има, но за работа у дома. Учителката ,нали и тя има сборника, ще прецени правилно ли е решена задачата в тетрадката.
     
И нещо за разведряване, пак по темата , ако може да е успокоение, че скудоумието не вирее само на наша почва: / само в началото трудно се разбира украинския, но от руските реплики се разбира всичко, който малко от малко го знае/

https://www.youtube.com/watch?v=u9eHu9izedc


Имай милост, аз имам астма - 'ем се хиля до напикаване, 'ем да дишам не мога и се превивам от кашлица... а ти знаеш ли колко е трудно хем да се смееш, хем да се давиш че и въздух да нямаш ни за едното?

# 198
  • Мнения: 11 911
Кати, наистина е голям хилеж...ама и малко тъжно, май.

# 199
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 049
не ми е весело. защото ми се струва, че сме ги подминали отдавна  Tired
както се казва, нищо ново под слънцето, нали една наша просветна министърка беше чела Златьо Бояджиев, а министър на културата беше написал "збогом" пред камерата и целия народ Tired

аз и от сегашната не очаквам кой знае какво.
струва ми се, че и за нея важи народната мъдрост за новия началник и младото прасе  Tired

# 200
  • Мнения: 24 467
не ми е весело. защото ми се струва, че сме ги подминали отдавна  Tired
както се казва, нищо ново под слънцето, нали една наша просветна министърка беше чела Златьо Бояджиев, а министър на културата беше написал "збогом" пред камерата и целия народ Tired

аз и от сегашната не очаквам кой знае какво.
струва ми се, че и за нея важи народната мъдрост за новия началник и младото прасе  Tired

И на мен не ми е. И с годините все по- тъжно ми става.

# 201
  • Мнения: 5 278
Вчера госпожата е направила сина ми забележка, че не си е взел някакъв сборник, та вечерта решавам да му оправяме раницата заедно - ами няма такъв ужас  Shocked Аз не можах да разбера по кой предмет какво трябва да носи - то са сборници, то се тренировъчни тестове, то са тетрадки по БЕЛ, по БЕЛ литература, по ЗИП литература, по СИП литература(който тази година е задължителен, както и този по математика  Rolling Eyes). Вариантът е да му тъпча всичко ва раницата, че да е сигурно, че няма липси  #Cussing out

# 202
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 049
ето това са двата проблема, които виждам:
- има прекалено много учебници, учебни материали, тетрадки, помагала, пособия и прочие тежести и
- трябва да се носи всичко, защото не се знае кога какво ще потрябва

 Tired днес нашите ще са на кино, но раницата се носи с всичко, защото не се знае колко и кои часове ще имат и кои ще пропуснат  Tired

# 203
  • Luxemburg
  • Мнения: 1 707
Съвсем случайно попаднах на тази тема. Не знам лично как е обучението в БГ училища, но още напърва страница е написано, че  "тежката раница е плод на лоша организация на учебния процес. По една или друга причина масово явление е, че в края на учебния час учителят рядко съобщава на учениците какво ще им е необходимо за следващия час и какво не". Няма ли възможност това да се изясни с учителя още в началото на годината. При нас в 1 и 2 клас учителя ни помоли да донесем 1 кутия от обувки (примерно) и внея са всички неща за рисуване, допълнителни материали като моливи,тетрадки и.т.н., както и резервни дрехи в случай на инцидент. Аз занесох кутия от Икеа, която събра всичко. Кутиите стоят на рафтове в библиотеката (тези които са най-отзад в стаята обикновено). Стаята се заключва от учителя и при почистването се грижи чистачката да заключи отново стаята, за да не изчезне нещо. Отделно когато има нещо да се преписва (диктовките), за да не се мъкне цялата учебна тетрадка, учителя преснима само текста от учебника/уч.тетрадка и го дава на децата да си го залепят в тетрадките. Така на следващият ден проверява тетрадките, а в учебната тетрадка остава празно. Аз не бях и виждала тези учебни тетрадки тъй като бяха само в училище. Получавахме повечето пъти снимани листи оттях и тетрадките където да се пише. Учебниците се пращаха само ако нещо трябваше да се прочете или научи наизуст. Сега смев 3 клас и учителката изпраща целия учебник  или учебна тетрадка, но са само 1-2 и не е проблем. В случай че видя че става тежко бих говорила с другите родители и заедно с учителя. Няма ли начин и в БГ да се подредят някак нещата? Как така учителя няма да знае какво ще иска за следващият ден? Относно сборниците, имам приятели в Белгия където в училище ползват речник и децата трябва да имат един в училище и един вкъщи, за да не се налага да го носи всеки ден. Тези речници се ползват много години, но са и доста тежички. Не може ли сборника да стои в къщи, а учителката да има 3-4 които да дава да ползват в клас. Според мен до голяма степен зависи от учителя и неговата организация, а не толкова до системата. Може и да греша, както казах нямам личен опит. 

# 204
  • Мнения: 46 516
При нас учителите се опитват да помогнат с каквото могат, но наистина "отгоре" зависи, защото за някои неща казват, че ако дойдат на проверка няма да го одобрят...
Но е пъти по-добре от положението по наше време. Тогава, поне моите учители, изискваха по всеки предмет тетрадка за работа в клас и отделно за домашна работа, + още една за контролни, + за класни Crazy
Сега половината е за работа в клас, другата половина за домашна работа, класни и контролни се правят на листове. Т.е. от 4 тетрадки е само една.
По Математика наистина носят сборник, но пък каза да не купуваме Учебната тетрадка. Обеща да организира часовете натам или с втори комплект учебници, или електронен, за да не го носят.

Според мен проблемът се крие в прекалено многото предмети в един ден. Ако се съберат по модули, т.е. на един или 2 пъти, в зависимост от броя часове, в един ден, и имат да кажем днес само 2 часа География, 2 Рисуване и 2 Математика, няма да се налага да носят материали за 5-6 предмета, а само за 2. А Рисуването и гуменките за физическо могат да стоят там...

# 205
  • Luxemburg
  • Мнения: 1 707
Съгласна съм с теб. Не знам как е в гимназията тук при нас, още сме малки, но за сега учителя сам си прави програмата като се съобразява само с религията/етика и морал и евентуално музика където са външни учители. Също и с  часовете по плуване и физическо където се съобразяват с достъпа до залата/басейна. Останалите - мат.,език и литература,природознание, рисуване и моделиране си ги разпределя така, че хем да не е едно и също и да натоварва децата, хем и да не са от всички предмети в един ден. Имат не повече от 3 неща. Предните 2 години учителя не се и съобразяваше с програмата. Казваше, че като види че децата са много разсеяни не се мъчи да ги укроти до края на часа, ами сменя предмета. Така е имало часове (при нас са по 55мин) когато взимат математика, немски и френски в рамките на един час. Отделно съм виждала децата да бушуват, викат и скачат в класната стая. Учителя ми обясни, че така правели когато са много уморени и разконцентрирани и почнат да правят глупости. По този начин само за 2-3мин викане и бушиване им изкарва всички бесове и после сядали и продължават работата много по-добре. По рисуване и моделиране се разхождат свободно из стаята и учителя им пуска музика, за да им върви по-добре работата. Просто такъв начин си е избрал. Вярно е, че трябва да спазват определени норми. При нас явно не са толкова строги за някои неща (или учителя много не му дремеше, не знам) но при проверка от министерството след като е запитан защо е заменил 1 от часовете по природознание с час по правопис, учителя е казал че са способни да си вземат материала, а допълнителния час по правопис ще им е от полза. Ще видим как ще е с новия учител (тук учителите се сменят на всеки 2г). За сега съм шокирана как пишат в тетрадки с малки квадратчета, наместо в такива с редове, но не мога да го променя.

# 206
  • Мнения: 46 516
Честно казано не вярвам да се получи, в България си е такава системата от десетилетия, ще минат още доста докато някой се осмели на подобна реформа  Tired

# 207
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 049
не навсякъде е както не се сърди човече го описва  Peace

има училища, в които се учи на смени и няма как да се оставят учебниците,обувките за физическо и помагалата на малките в стая, в която следобяд ще са други деца, най-често по-големи.

не е само една тетрадка по предмет, защото нашата учителка например си държи на отделни за работа в клас, за домашна работа и за контролни (тя ги е нарекла самостоятелна работа), а учебната тетрадка е задължителна и няма как да отпадне по желание на класната или на родителите.

отделно от всички учебници, учебни тетрадки и обикновени тетрадки си има и помагала/сборници и така за всеки предмет се събират по 5 книжни тела  Crazy
има тетрадка даже за часа на класа, а за ДБТ, освен учебника, има и помагало.
само музиката и изобразителното изкуство са без тетрадки и помагала, но не се знае дали няма и за там да се измисли нещо.

# 208
  • Мнения: 46 516
При нас също се учи на смени и не достигат стаи, но има вариант за шкаф с ключ при класния/дежурния или нещо подобно, винаги може да се намери решение, само желание да има.

За останалото - също зависи от самите учителите и доколко ги мързи да помислят и намерят алтернатива. Някои си тъпчат на едно място и чакат някой отгоре да вземе централно решение.

# 209
  • Luxemburg
  • Мнения: 1 707
Съгласна съм с Не се сърди, човече. До голяма степен зависи от настройката на учителя. По мои спомени шкафовете в стаите бяха големи и много и ако нямат вратички или не се заключват винаги могат да се сложат такива и родителите не биха възразили да покрият сумата по изработването им, още повече, че няколко класа ще се включат тъй като ползват една и съща стая. Имам приятел който ремонтира цялата стая за сметка на двамата преподаватели чиито клас водят. Не са искани пари от училището или родителите. Намерили са свой начин дамотивират учениците. http://www.borbabg.com/2015/09/08/%D1%83%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5 … %B0-%D1%81%D0%B2/

Общи условия

Активация на акаунт