***
ние хубаво си думаме, а нещо не можем ли да направим?
министърът е нов, да напомним, че очакваме промени?
лично аз бих искала да премахнат всякакви учебни тетрадки и помагала и да си минат на старото писане в тетрадка.
така ще се упражняват повече в писане и четене, защото зрителната и слуховата памет са важни, но е нужно и ръцете да свикнат да пишат
прекалено драстично е май
***
С две ръце подписвам! Наличието на учебни тетрадки ,работни листи и т.н. не ограмотява децата, а напротив, сковава мисълта им. Например някогашното "развитие на речта" или както сега там се казва:
В моето детство- преразказ, съчинение- учителката чете, дава насоки и ни оставя в празна тетрадка да пишем, като горе-долу се предполага някакъв обем.
Сега- основната мисъл на детето ми още от първи клас беше дали ще си смести "произведението" в бланката. В полето- помощни думи, добре, но те могат да се напишат на дъската.И някакви безумни подсказващи картинки, които не дават воля на въображението, на полета на мисълта.
Сборници -нека да има, но за работа у дома. Учителката ,нали и тя има сборника, ще прецени правилно ли е решена задачата в тетрадката.
И нещо за разведряване, пак по темата , ако може да е успокоение, че скудоумието не вирее само на наша почва: / само в началото трудно се разбира украинския, но от руските реплики се разбира всичко, който малко от малко го знае/
https://www.youtube.com/watch?v=u9eHu9izedc