Монтесори - обучение у дома

  • 105 439
  • 695
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 4 554
jam, чела ли си го и какво мислиш? Аз съм го чела и ми е много интересно ти примерно как намираш книгата на Галина Уайнър. И всеки друг, разбира се, но понеже ти даваш линка, ще се радвам да чуя мнението ти.

# 256
  • Мнения: 17 231
quote]не "акредитацията" от институт Монтесори в южна минесота е тази, която прави една детска градина "Монтесори къща". правят я педагозите, обучени и сертифицирани от валидни институти, наличието на програма, наличието на монтесори материали.

цитираната от Титина американска организация може да е важна за нея, живеещата в САЩ, нека си избира акредитирана градина, но е безумно да твърдиш, че понеже в България нямало "акредитирани" от някой си в Щатите детски градини Монтесори, то това е равносилно на "в България няма детски градини Монтесори".

[/quote]

Така, къде съм казала, че трябва да е с Американска акредитация, казах, че няма акредитирани и посочих, че са 2 организациите акредитиращи този тип заведения.
Още повече, няма и лицензирана като детска градина в България от българско просветно министерство ( или както и да се нарича това в момента). Просто не покриват изискванията за да работят като такива

Аз за разлика от теб съм проверила сайтовете на всички т.нар "монтесори детски градини" в България.  Никъде няма каква е сертификацията на учителите. Между другото има и тема в бг-мамма, има доста любопитна информация в нея

# 257
# 258
  • Мнения: 17 231

Това не е детска градина, разлика между център и градина е огромна. Това означава, че нямат програма

# 259
  • Мнения: 676
Оф, хайде престанете. Темата е "Монтесори - обучение у дома". Разбирам, че на всеки му е важно да се покаже като компетентен по дискутирания въпрос, но това с нищо не допринася за същността на темата.

Ние в момента с дъщеря ми се намираме в "Карин дом". Тук работят по метода на Монтесори, имат такива групи, имат ако не се лъжа 6 специалиста, които са специално обучени да преподават по  тази методика в Университета за приложни науки в Ротердам. Разбира се това не е детска градина, а център за деца със специални нужди, но смятам, че работят доста квалифицирано. Иначе разбира се всеки един родител би желал ако дава детето си в Монтесори детска градина, то тя да бъде наистина такава.

Сега да попитам Елора, защото тъкмо отворих линка на jam (на която страшно благодаря  bouquet) - какво имаш предвид с този въпрос? Нещо не е наред с информацията по книгата ли? Тъкмо смятах да започна да я чета, за това питам. И специално да благодаря на Елора за страхотните практически съвети, които беше дала някъде по-напред в темата.   bouquet

# 260
  • София
  • Мнения: 6 656
Елора, днес ми попадна линкът и още не съм прочела книгата, едва я започнах...

Титина, разгледала съм всички сайтове на бг "монтесори" градини, освен това знам прекрасно (и не само аз) и съм го писала в тези форуми тук, кои точно и колко на брой са сертифицираните Монтесори педагози в България.

лицензирането от МОН е съвсем друго нещо и не касае легитимността в Монтесори-отношение, коментирали сме това. не знам защо го намесваш.

# 261
  • Мнения: 2 652
jam, остави! Очевидно е, че някои хора имат нужда да леят компетентност пред публика от височайшето си нахождение някъде там на изток от Рая или където там се намират.

# 262
  • Мнения: 17 231
 I see you може ли да не слагаш думи в устата ми, който не съм написала и да не ми преписваш собствените си мисли. Ще бъда признателна ако за в бъдеще не го правиш

За лицензирането отворих дума, защото лиценза означава, че е одобрена програма за обучение. Програмата за обучение означава, че материалът, който се представя ( под формата на игра или не) развива определени качества и умения, характерни за различните възрастови групи.
Нека не мислим, че всички монтесори "игри" са пригодени за всички възрасти.

Е в българските монтесори блогове няма посочено, кое какво развива. Това ме навежда на мисълта за квалификацията на хората пишещи в тези блогове, че и даващи съвети. Защото всяка възраст си има задължителните "умения" които трябва да се овладеят. Поднесени по неправилен начин , в неправилната възраст могат да доведат до отрицателен резултат

# 263
  • Мнения: 723
Titina, извини ме ама звучиш супер надуто и това от мига, в който прописа в тази тема. Разбрахме всички, че си много компетентна по темата за Монтесори метода, но на мен лично нищо от написаното от теб не ми е от полза. Смятам, че би могла да бъдеш малко по-градивна и да се включваш с конкретна информация за игри и дейности, които бихме могли да прилагаме в домашна обстановка. Това го пиша с най-добри чувства  Peace   
Защото всяка възраст си има задължителните "умения" които трябва да се овладеят. Поднесени по неправилен начин , в неправилната възраст могат да доведат до отрицателен резултат
А би ли могла да изброиш конкретните умения за конкретните възрасти? Благодаря!

# 264
  • Мнения: 17 231
Следя какви са за възрастовата група на сина ми ( възраст под 2 години):
- Използване на изречения ( прости) при говорене
- бягане, скачане, катерене;усвояване на имена и категории - наоример части на тялото
- самостоятелно обличане
- започват да показват интерес към самостоятелно ходене до тоалетна
и още куп други




П.С. Е и на мен някой ми звучат супер просташки, но не им казвам нали.

# 265
  • Мнения: 676
Титина, това което си описала важи за всички деца в тази възрастова група, независимо дали се обучават по метода на Монтесори или не.... Не виждам, кое му е специфичното?

# 266
  • Мнения: 4 554
Специфичното е в начина на преподаване. Не да кажеш на детето "Сега ще те науча да правиш това и това, ела тук", а да го оставиш то да прояви инициативата. А децата я проявяват, защото им е заложено да се учат и да искат да са самостоятелни. Номерът е да не им се пречи. Повечето родители обслужват децата, мислейки си, че им правят услуга или защото смятат, че те ще направят нещото по-добре. Но така отправят посланието "Ти не можеш" или "Не е твоя работа", а после, когато започнат да очакват детето да прояви инициатива, то е приело горното послание и вече е много по-трудно да се пренастрои.
Затова не се въздържайте да разрешавате на децата да вършат истинска работа в дома и по самообслужването си, колкото и да са малки, ако сами проявяват интерес. Дори да не извършат действието с кой знае каква прецизност и да трябва да го дооправите след тях, важното е да им се даде правото да се научат и чувството, че са полезни, способни.
Задължително първо показвате.

Сега да попитам Елора, защото тъкмо отворих линка на jam (на която страшно благодаря  bouquet) - какво имаш предвид с този въпрос? Нещо не е наред с информацията по книгата ли?
Не, книгата е супер, прочети я. Информацията вътре е напълно коректна, няма свободни съчинения. Авторката е лицензирана  Laughing Предвид, че няма друга книга за Монтесори на български, нищо не губиш.

# 267
  • Варна
  • Мнения: 709
Да оставим децата да бъдат самостоятелни е в основата на повечето теории за отглеждане на деца, които съм чела.
Предполагам, че когато Мария Монтесори е правила своите изследвания и е създавала своята методика, съвсем не е мислила на кого ще даде лиценз и на кого не. Монтесори е философия. Ние като родители я следваме отчасти, изцяло или както си искаме. Няма лиценз за родители. Това не означава, че не можем да организираме Монтесори среда. И в крайна сметка, кой ще отрече, твърдението че отглеждаме децата си по Монтесори.
В тази връзка имам въпрос. Как се справяте със средата в къщи? Как се лишавате от много цветове? Не се ли изкушавате да подарявате играчките, които децата ви са видели и поискали?
Аз лично не мога да се преборя с това. Още повече когато любезно е написано на Дядо Коледа, че иска пистолети!!?!! При моя пацифизъм!  ooooh!

# 268
  • Мнения: 116
Аз мисля, че в спора се ражда истината. Очевидно всички тук се интересуваме от този метод, за съжаление нямаме късмета в нашата страна той да е признат от МОН (все още), което дава възможност да се спекулира с него, да се отварят "мними" Монтесори центрове и да се издават съмнителни Монтесори сертификати. Дори няма преведена литература, описваща този метод. Затова теми като тази са малкото места където човек, избрал да прилага вкъщи този метод доколкото му е възможно, може да си свери часовника кое какво е в действителност и да се опита да се доближи максимално до това, което Мария Монтесори е създала.
 
По тези причини е добре когато се споделя информация в категоричен тон, тя да е проверена преди това. Не може да се казва, че детска градина не може да бъде Монтесори ако не е акредетирана от две определени организации, в посоченият линк ясно пише, че акредитацията е ДОБРОВОЛНА и се дава на заведения, имащи вече статута на Монтесори. Същото се отнася и до изказването по-напред в темата че един единствен производител държи правата за разпространение на Монтесори материали. И това не е вярно. Така че, нека бъдем по-внимателни с информацията, която споделяме.  

# 269
  • Мнения: 4 554
В тази връзка имам въпрос. Как се справяте със средата в къщи? Как се лишавате от много цветове? Не се ли изкушавате да подарявате играчките, които децата ви са видели и поискали?
В това отношение ми е много лесно. Моята дъщеря никога не е искала играчки. Още от бебе безпогрешно разпознаваше предмета, който й подавам играчка ли е или "истински" и ако беше играчка, не му обръщаше никакво внимание. А ако е истински, дори да е щипка, капачка от минерална вода или салфетка, получаваше хиляди пъти по-концентрирано внимание и повече време, от например walker-a на Fisher Price, който си остана почти недокоснат и непогледнат.

Ако много иска някакви играчки, които аз не одобрявам, бих ги купила. Така като че ли се задоволява желанието и минава по-бързо, а ако се отказва, детето се фиксира върху мисълта колко много иска нещо и то започва да значи много повече за него.
Така предполагам, но не го казвам от личен опит.

Общи условия

Активация на акаунт