На колко години тръгнаха вашите деца на училище ?

  • 17 907
  • 485
  •   1
Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 7 673
Ако детето не посещава занималня и се взима на обяд, със същия успех може да се взима и от ДГ, за да не спи. В този смисъл, противопостаявнето на съня със стоенето на чин не е резонно. Сънят при всички случаи може да се избегне /въпреки, че аз лично намирам за нужно ако не сън, то поне активна почивка 2 часа за малките деца следобяд/.
За съпоставка съответно остават седенето на чин и по-лекия режим в ДГ. За моите деца предпочитам второто до 7-годишна възраст.

# 166
  • Мнения: 24 467
За жалост повечето хора не могат да си позволят децата им да посещават градина до обяд у нас. Такава е реалността. Те няма как да спасят децата си от омразното им принудително лежане по креватите без мърдане и говорене. Когато си беше у нас, големият ми син, същият, който не се нуждаеше от обеден сън, си играеше на нещо. Аз бях по същия начин. Хубаво ми бе в градината, но мисълта за поредната доза наказание, наречено "обеден сън" ме поболяваше направо. Малкто ми дете си има нужда от сън и си спи на обяд.
У нас е нормално да не се отчитат индивидуалните потребности и различията между хората, вкл. и между децата. Строевата стъпка и песен няма да си отиде скоро от съзнанието на хората тук. Вкл. и по отношение разсъжденията кой кога трябва и може да тръгне на училище.
Понеже не познавам 5- годишно тръгнало в І клас, се въздържам да коментирам ей- така по принцип, може ли или не може. За доста 6 годишни съм установила, че това е бил по- добрият за тях вариант.

# 167
  • София
  • Мнения: 7 673
За жалост повечето хора не могат да си позволят децата им да посещават градина до обяд у нас. Такава е реалността. Те няма как да спасят децата си от омразното им принудително лежане без мърдане и говорене.
Нали говорихме за Bili, какво на какво противопоставя тя.
Не ги виждам в "опозиция" по никой начин.
Нейното дете се прибира на обяд по нейните думи.

В общия смисъл е още по-зле. Когато детето е по цял ден в училище, то тогава седи на чин по поне 8 часа, че и по повече. Това вече е нечовешко за 5-6 годишно!

# 168
  • Мнения: 120
Понеже не познавам 5- годишно тръгнало в І клас, се въздържам да коментирам ей- така по принцип, може ли или не може. За доста 6 годишни съм установила, че това е бил по- добрият за тях вариант.

По-добър вариант за кое?

# 169
  • Мнения: 24 467
Аз не говоря за Били, не я споменавам, обсъждам въпроса спане на обяд и стоене на чин като сравнения по принцип. Както и за "правила"- които могат да се възприемат коренно различно от различните деца.
За І клас у нас имах жена. Доста майки ангажират баби. Позната си нае учителка в пенсия да взима детето, да го води и да се занимава с него до вечерта. Други са на занималня с обедна почивка и игри на двора. Зависи и от занималнята- и там има различни режими. Не всички деца и не във всяка занималня са на чина и следобеда.
Детето ми, например, се чувстваше отлично в началната степен. Ходене до обяд на училище и следобед си бе у нас.
......
По- добър вариант за детето. Например за мен и за голямото ми дете се оказа отличен. Аз не желаех повече градина, той- също. Чувстваше се по- свободен.

# 170
  • Мнения: 9 990
Всъщност не седят на чиновете по 8 и повече часа.Наблюденията ми са и върху деца на 5 в училище.Миналата година преместих дъщеря си ПГУ в училище именно заради съня, от койтои тя нямаше нужда отдавна и лежеше като наказана с вперен поглед в тавана.В нейната  група имаше няколко 5 годишни деца.Говоря за ПГУ, но в училище, където са си в класна стая, с чинчета, със стол и със занималня следобяд-без пижами и легла.И с материал-същия, като и в градините по програма, при нас беше Моливко.Та относно стоенето на чиновете-еми часовете са умишлено по-кратки за ПГУ, такива са и за 1 клас.Играе се много, извеждат се навън.Та-5 годишните се справяха изключително добре, само тоалетната им бе стрес.

# 171
  • Мнения: 120
......
По- добър вариант за детето. Например за мен и за голямото ми дете се оказа отличен. Аз не желаех повече градина, той- също. Чувстваше се по- свободен.

Не те разбирам...сигурно и други потребители не могат. В какъв аспект по-ранното тръгване на училище беше по-добър вариант за теб/за детето ти?

# 172
  • Мнения: 24 467
Всъщност не седят на чиновете по 8 и повече часа.Наблюденията ми са и върху деца на 5 в училище.Миналата година преместих дъщеря си ПГУ в училище именно заради съня, от койтои тя нямаше нужда отдавна и лежеше като наказана с вперен поглед в тавана.В нейната  група имаше няколко 5 годишни деца.Говоря за ПГУ, но в училище, където са си в класна стая, с чинчета, със стол и със занималня следобяд-без пижами и легла.И с материал-същия, като и в градините по програма, при нас беше Моливко.Та относно стоенето на чиновете-еми часовете са умишлено по-кратки за ПГУ, такива са и за 1 клас.Играе се много, извеждат се навън.Та-5 годишните се справяха изключително добре, само тоалетната им бе стрес.
Само този, който го е изпитал това на гърба си, със задължителния сън, може да знае как се чувства едно такова дете.
Видно от тукашните теми нашенските тоалетни са "стрес" и за големите ученици, за жалост.

Детето ми тръгна с приятелчетата си на училище. Освободи се от гадния обеден сън и следобеда му бе изцяло свободен, подреждаше го по свое желание, излизаше да играе с приятелите си навън, тези, които си избираше само. А и в училище му беше по- интересно.
Специфика. Аз също се чувствах по- добре в училище, а не в градината.
Зависи от много фактори, разбира се. И двамата попаднахме на добри учители и добри съученици.

# 173
  • Мнения: 120
Аз не говоря за Били, не я споменавам, обсъждам въпроса спане на обяд и стоене на чин като сравнения по принцип.

Може и да не говориш за Били, но цитираш моя отговор на нейната публикация.

# 174
  • София
  • Мнения: 7 673
Всъщност не седят на чиновете по 8 и повече часа.Наблюденията ми са и върху деца на 5 в училище.Миналата година преместих дъщеря си ПГУ в училище именно заради съня, от койтои тя нямаше нужда отдавна и лежеше като наказана с вперен поглед в тавана.В нейната  група имаше няколко 5 годишни деца.Говоря за ПГУ, но в училище, където са си в класна стая, с чинчета, със стол и със занималня следобяд-без пижами и легла.И с материал-същия, като и в градините по програма, при нас беше Моливко.Та относно стоенето на чиновете-еми часовете са умишлено по-кратки за ПГУ, такива са и за 1 клас.Играе се много, извеждат се навън.Та-5 годишните се справяха изключително добре, само тоалетната им бе стрес.
Права си! Аз говоря за първи клас, не за ПГУ в у-ще.
Аз не говоря за Били, не я споменавам, обсъждам въпроса спане на обяд и стоене на чин като сравнения по принцип.
Може и да не говориш за Били, но цитираш моя отговор на нейната публикация.
Всъщност от поста й тръгна дискусията за противопоставянето на стоенето на чин и съня в ДГ.

# 175
  • Мнения: 9 990
Разликата за 5-6 годишните е малка.Факт е, че и в 1 клас не седят залепени за чиновете, и часовете не са дълги като на големите.Моето дете няма проблем със седенето, даже мрънка, че момчетата дават зор да излизат да ритат, а те-момичетата си менкат лепенки и на чиновете им си е супер. Crazy

# 176
  • Мнения: 24 467
Аз не говоря за Били, не я споменавам, обсъждам въпроса спане на обяд и стоене на чин като сравнения по принцип.

Може и да не говориш за Били, но цитираш моя отговор на нейната публикация.
Какво значение има това?
Важно е да се направи разлика между спазването на правилото за обеден сън и седенето на чина и че ако едното не е по мярка на детето, то другото може да се окаже че не му е никаква пречка.

# 177
  • Мнения: 9 990
ма разбира се-лежейки в леглото освен да фантазира и д агледа в тавана детето ми друго не можеше да прави.Просто лежи и чака това време да свърши.Седейки на чина може да чете, да рисува, да играе на игри, да си говорят с приятелка/на занималнята следобяд/

# 178
  • София
  • Мнения: 7 673
Нещата не са съпоставими. Сънят може да се избегне и при двата случая. /ДГ или у-ще/. Въпросът е кое е по-здравословно за едно 5-6 годишно дете сутрин - свободният режим в ДГ или стоенето на чин в у-ще? /говоря за тръгване в първи клас, не на предучилищна в у-ще/. И какво печелят децата от по-ранното тръгване на училище? Изключвам частния случай на детето на Били, което очевидно е имало проблеми с адаптацията в ДГ и то не само с лежането следобяд, държа да отбележа.

# 179
  • Мнения: 8 989
И аз смятам, че на определена възраст не всички деца имат физиологична нужда от сън.
Напълно е по силите на възпитателките в детската  градина да осигурят на тези няколко деца тихи занимания в другото помещение или навън при хубаво време.

Но не, следобедният син на децата е време за гледане на сериали от лелките.

В друга тема бях писала, как синът ми се прибра от детска, научилл "шшшшштттттттттт".
Това, което се чува между 14 и 16 часа в спалното помещение.

Излиза, че ако следобедният сън в градините стане с пожелателен характер след определена възраст, много от децата и родителите им няма да бързат за 1-ви клас.
И че причините не са в това дали едно дете е готово за първи клас, а в това дали е в състояние да понесе още една година в детска градина.

Общи условия

Активация на акаунт