На колко години тръгнаха вашите деца на училище ?

  • 17 853
  • 485
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 120
ЦФО е факт-от тази учебна година.
Детето ми се обучава целодневно. Няма спане, креватчета и драма как да бъда организирано за спяще/неспящи.

Ами, не е факт...Много общини са в адаптационен период, за да могат училищата да пригодят съоръженията си за целодневно обучение, вкл. за следобеден сън.

# 211
  • Мнения: 48
Мен ме пратиха с година закъснение. Попринцип трябваше да съм 11-ти клас, но съм 10-ти. Майка ми решила така, защото съм родено в края на годината. Whistling Аз й удобрявам решението.

# 212
  • София
  • Мнения: 19 940
Изместихме темата, обаче, която е дали дете на 5+ да постъпи в 1-ви клас. Не за следобедното спане (макар че стана ясно - ако детето ви не спи следобед на ДГ, право на училище Mr. Green).
Подобно иронично заключение не е съвсем на място.  PeaceДъщеря ми не спеше следобяд от тригодишна. Това беше и причината да ходи не на детска градина , а на полудневна забавачка с английски.  Тогава по вашата логика да я бях пуснала на училище още на 4. Wink
Да, темата се измести, но не мисля, че  на споменаването и дискутиранието на отделни доводи за по-ранно пускане на училище,  трябва да се гледа като на основни такива.Решението за тръгване на училище на 6 е комплексно и не се основава само на вземането предвид на  един единствен довод.
И нещо друго..Единици сред пишещите тук са родители, които имат преки наблюдения върху тръгването на училище и на двете възрасти, тоест и на 6, и на 7. На теория се говори най-лесно.Практиката е друго нещо.Склонна съм да  прочета с интерес  мненията на тези единици, тъй като те имат база за сравнение, при това със собствените си деца, а не с тези на съседа или приятелката. Аз съм именно от тази група. Близначките си пуснах на училище на 7, но не защото се бях опарила с каката,нищо подобно,  просто  прецених, че  те не бяха  готови . И към днешна дата не съжалявам за нито едно от взетите в това отношение решения - нито за тръгването на каката на 6, нито за отиването на училище на близначките заедно с набора им. Peace Това го казвам в подкрепа на тезата, че при всеки е строго  индивидуално и най-добра формула няма.Нито съм 100% за тръгването на 6, нито пък считам, че тръгването на 7 е гаранция за нещо.

# 213
  • Мнения: 120
Изместихме темата, обаче, която е дали дете на 5+ да постъпи в 1-ви клас. Не за следобедното спане (макар че стана ясно - ако детето ви не спи следобед на ДГ, право на училище Mr. Green).
Подобно иронично заключение не е съвсем на място.  PeaceДъщеря ми не спеше следобяд от тригодишна. Това беше и причината да ходи не на детска градина , а на полудневна забавачка с английски.  Тогава по вашата логика да я бях пуснала на училище още на 4. Wink

Изобщо не съм иронична - просто обобщавам как авторите на някои от публикациите в темата аргументираха решението си да пуснат дете на 6 години в първи клас и това за мен е несериозно.

Моето дете не спи следобед (жалко), редуваме се вкъщи да я гледаме, ходи на частна занималня. Играе си с кукли и не само - може да се заиграе с всичко. Гледа по малко телевизия, играе игри на компютъра, но обожава когато отидем на разходка в гората и си опънем палатка край лагерен огън. Вече чете и пише (дори на компютъра). Иска да ми помага - когато готвя, когато чистя, когато простирам прането си (е, колкото може разбира се  Simple Smile) Тя е на почти 6! Но няма да я пратя в 1-ви клас, а ще я оставя да се наслаждава на детството, докато не навърши 7. Сега й е времето да опознава света край мама и татко, в игрите...Не вярвам, че ако тръгне на 6 това ще я категоризира автоматично като вундеркинд (глупости!), нито пък че ако тръгне на 7 ще е с нещо изостанала (превтасала както се изразиха тук  Laughing). В тази тема исках да си дам мнението, защото мисля, че със своите родителски решения аз съм направила своето дете щастливо! 

# 214
  • Мнения: 24 467
Хващам бас, че сред децата няма да има желаещи да спят. Mr. Green

Може да пробват пилотно, в няколко училища, за да не хабят и без това мизерните ни пари.

Ето за нуждите:
"Само 26 % от децата на възраст 4 години все още спят на обед; на около 5-годишна възраст те напълно отказват следобедния сън."
http://moetobebe.net/index.php?Itemid=4&id=18&option=com … ent&task=view

"Не забравяй, че всяко дете е различно и изобщо не е задължително твоето да спазва посочените часове. Всичко е ориентировъчно, така че просто да ти помогне да се ориентираш в златната среда. "
http://www.moetodete.bg/maichinstvo/p3_1207_0.html

Ето и тема от форума:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=372756.30

7-годишните нямат чак такава нужда от следобедна почивка /с лягане/. Дано не решат да ги хоризонтират и тях.  Mr. Green Но 6-годишният първолак има. Поне според мен.
Отново зависи от първолака. Писах вече- има деца, които нямат такива нужди още от 4 годишни.
Мога да дам още много линкове и статии. Дори във форума имаше теми по въпроса достатъчно.

Хващам бас, че сред децата няма да има желаещи да спят. Mr. Green

Може да пробват пилотно, в няколко училища, за да не хабят и без това мизерните ни пари.

Това "упражнение" у нас вече бе правено- за онези, които си спомнят, ще се сетят за креватите в І клас.  Laughing Сендовчетата тръгнаха едновременно с други деца, които не спяха, но пак бяха целодневно в първи клас. Аз бях от вторите. Отивах в понеделник с чантата и всичко си оставях в училище до петък. У нас носех малко неща през седмицата. На обяд обядвахме, а тези които бяха до училище си се хранеха вкъщи, следобед имахме по няколко часа занимания и доста игри. Определено нищо не ме е притеснявало, имам най- добри спомени от І клас.

Заучена и погрешна е фразата, че детството свършвало със започване на училището. То просто преминава от една фаза в друга и да се твърди, че фазата настъпва на точно определена възраст при всички деца е най- малкото несериозно.

KGK, тук пишат много хора, с различно светоусещане и различен опит /като количество и вид/. Погрешен е подходът на унификацията- и по темата и като начин на общуване.
Никой не те кара да си пратиш твоето дете на каквато и да било възраст от пишещите тук. Това си е твое решение. Ти попита какво е мотивирало останалите да реализират друго тяхно решение. Бе ти отговорено. Дали приемаш за себе си или не чуждия довод това е напълно без значение както за този, който е решил да ти отговори, така и за всеки друг. Приемането или отхвърлянето на чуждото решение от теб има значение само и единствено за теб.

Апропо, кой тук говори за вундеркинд при вземане на обсъжданите решения? Ако тази мисъл се върти в твоята глава, то не е задължително изобщо тя да е била на дневен ред при останалите родители.

Дали и кое дете е/било щастливо, кое решение е или е било правилно- това ще покаже времето. Никой от пишещите тук, тръгнал на по- ранна възраст или с дете, тръгнало по- рано от 7 години, на училище не се тупа в гърдите и не развява флага на единствено вярното решение.

Между впрочем се разтърсих и открих позната, навършила 6 години няколко дни след като е тръгнала в І клас. Т.е. следващ набор, родена през септември. Проблеми никакви. Сега тя самата има дете, работи си, реализира се успешно според своите виждания. Не правете генерални обобщения. За вас не е полезно. На останалия свят му е все едно как го оценявате.

Последна редакция: пн, 21 фев 2011, 14:09 от Judy

# 215
  • София
  • Мнения: 19 940
Да, тази леко изтъркана фраза с недоизживяното детство на 6-годишните, по-скоро с отнетото им от родителите детство покрай ранното пускане на училище..Говоря за нашия случай, не обичам и не искам да обобщавам. Peace Дъщеря ми тръгна  даже не на 6 и нещо, а на 6 и въпреки това не мисля, че й е било отнето каквото и да е. Успоредно с училището вървяха игрите, забавленията, страничните занимания, които й носеха и все още й носят удовлетворение.Едното не пречеше на другото, взаимно се допълваха. Да не говорим даже, че дори в учението си намираше  сама своя форма на допълнително забавление и игра. При писане на думичките по английски по 2-3 реда, по колкото ги имаха за домашно, си играеше след написването им да си нарисува и картинката, съответстваща на даденото съществително и да си я оцвети.Инициатива, поета от самото дете, включваща едновременно образователна, но леко скучна и същевременно  забавна по детски част, с какво би могла да му  навреди, какво би могла да му отнеме.. newsm78.Интересно ми е някоя от върлите застъпнички на тезата за отнетото детство да формулира и  онагледи с примерче понятието.. Peace Не се заяждам, само споделям, че за мен  тази фраза звучи доста пресилено и заучено, като  типично клише.

# 216
  • Мнения: 120
При писане на думичките по английски по 2-3 реда, по колкото ги имаха за домашно, си играеше след написването им да си нарисува и картинката, съответстваща на даденото съществително и да си я оцвети.Инициатива, поета от самото дете, включваща едновременно образователна, но леко скучна и същевременно  забавна по детски част, с какво би могла да му  навреди, какво би могла да му отнеме.. newsm78.Интересно ми е някоя от върлите застъпнички на тезата за отнетото детство да формулира и  онагледи с примерче понятието.. Peace Не се заяждам, само споделям, че за мен  тази фраза звучи доста пресилено и заучено, като  типично клише.

Разбира се, че ще онагледя.  Simple Smile Когато бях в първи клас бях постоянно заета и то не с игри и домашни забавления, а с постоянно писане (по цели страници) на ченгелчета, лулички, впоследствие на текстове и прочие. Смятане, четене и още много училищни задължения. Да не говорим, че написването на 2 реда думички на английски изобщо не е достатъчно. Първи клас за мен беше предимно домашни и уроци, много малко игра. Обичах училището, обичах приятелите си там, но вече се възприемах по различен начин. Влизайки в училище, човек приключва с фазата на ранното детство и игрите на воля и това не съм си го измислила аз. Simple Smile

# 217
  • Мнения: 120

KGK, тук пишат много хора, с различно светоусещане и различен опит /като количество и вид/. Погрешен е подходът на унификацията- и по темата и като начин на общуване.
...
Дали и кое дете е/било щастливо, кое решение е или е било правилно- това ще покаже времето. Никой от пишещите тук, тръгнал на по- ранна възраст или с дете, тръгнало по- рано от 7 години, на училище не се тупа в гърдите и не развява флага на единствено вярното решение.

Между впрочем се разтърсих и открих позната, навършила 6 години няколко дни след като е тръгнала в І клас. Т.е. следващ набор, родена през септември. Проблеми никакви. Сега тя самата има дете, работи си, реализира се успешно според своите виждания. Не правете генерални обобщения. За вас не е полезно. На останалия свят му е все едно как го оценявате.


Както сама казваш тук пишат хора с различно светоусещане и опит, същевременно обаче си позволяваш да критикуваш начина ми на изразяване и моето разбиране по темата. Съжалявам, но изцяло отхвърлям критиката ти (дори и други подобни) - това си е моето мнение и няма да се чувствам зле, че ти или други като теб не го приемат. Никого не съм обидила и смятам, че тонът ми е достатъчно толерантен като се има предвид, все пак, че темата отваря дискусия, в която всеки трябва да защити собствената си позиция.

Какво е полезно или не за мен - мисля, че аз най-добре решавам.

Казах си мнението и го повтарям - според мен няма никаква достатъчно смислена причина да изпратите детето си по-рано на училище, защото трупането на знания и ходенето на училище нямат никаква връзка. Освен това трябва да се вземе предвид състоянието на образователната система към  момента, както откъм подготовка на добри специалисти, смислени учебни програми и подходящи учебници, така и откъм материална база. Моето 6-годишно дете заслужава повече, отколкото българското училище може да му даде и затова ще започне 1-ви клас, едва когато няма да имам друг избор, освен този да спазя изискванията на закона.

# 218
  • Мнения: 24 467
Нещо конкретната учителка се е престаравала /по повод първия ти пост това/.
Моят син имаше към час занимания в І клас. Аз у нас не съм учила почти нищо до ІV клас, освен да си понапиша по някое домашно и в останалото време играехме много. Игрите ми "на воля" са бивали основно следобеда, когато не съм ходила на училище, нито на друго място. В градината съм била по цял ден по контрол на учители и съм спазвала задължителна програма.
Английският не е задължителен в І клас, не и по програма. Учи се ако родителите имат мерак.
Давам просто другата гледна точка.

Дали една причина за някой е смислена- това си е негов проблем. Твоето решение тук не виждам никой да е оспорил, нито да се е опитал да те убеждава в противното. Не разбирам защо така настървено тогава браниш твоя позиция и то за чуждите деца, които не познаваш, при положение, че тя не се оспорва досежно твоето дете.
А нашето училище няма да предложи на детето ти, за жалост, много и когато е на 7 и когато е 17. Можеш да поразгледаш темите, в които пишем майки на деца- ученици. Въпрос на късмет са учителката и съучениците. Изцяло. При свестни такива детето се чувства отлично, при лош късмет в тази насока и на 10 да тръгне пак ще му е проблем.

# 219
  • София
  • Мнения: 19 940
KGK,четете страшно избирателно, или по-лошо - повърхностно. PeaceНикъде не съм написала общо две редчета, а по две редчета за всяка думичка, което е нещо съвсем различно. На деня като се вземат примерно 7-8 думички, обемът от 16 редчета за първокласник по един от предметите е съвсем сериозен.Рисуването на картинки след приключването с домашното задание е показател, че за детето написването  на домашното не е представлявало тежест и с позитивна нагласа то е  продължило да  си го допълва по своему. А това, че за вас не е имало време за игра и забавления, не мога да коментирам.Вие си знаете защо и как се е получило така.В първи клас дъщеря ми не само, че смогваше с домашните  без проблем, но и успяваше порядъчно да си поиграе вкъщи или навън с децата при хубаво време, както и по два пъти седмично да ходи на плуване, хор и рисуване. Като нито е дно от последните занимания не следва да се приема като допълнително умствено натоварване, а като форма на забавление. Peace

# 220
  • Мнения: 120

А нашето училище няма да предложи на детето ти, за жалост, много и когато е на 7 и когато е 17. Можеш да поразгледаш темите, в които пишем майки на деца- ученици. Въпрос на късмет са учителката и съучениците. Изцяло. При свестни такива детето се чувства отлично, при лош късмет в тази насока и на 10 да тръгне пак ще му е проблем.
[/quote]

Judy,
Точно защото у-щата в БГ ще си останат на това ниво и след 5, и след 10 години предпочитам да пусна детето си по-късно, когато то ще е малко по-зряло, малко по-голямо и с малко повече опит за света. Една година при децата е много време.


KGK,четете страшно избирателно, или по-лошо - повърхностно. PeaceНикъде не съм написала общо две редчета, а по две редчета за всяка думичка, което е нещо съвсем различно.

Извинявай, ако съм оставила грешно впечатление - и аз за 2 редчета на думичка говорех, хич не са достатъчни.... Sad

# 221
  • Мнения: 24 467
Имаш право да смяташ така.
А аз имам и основание да преценя и анализарм и последиците от преценката си, обаче, т.к. детето ми е вече в V клас и съм установила, че не му е било пречка. Отрази му се добре. При кофти даскал и на 8 г. да ти тръгне детето на училище- ще има същите проблеми и ще бъде същия по продължителност период от време в съответната среда. Няма да се "справи по- добре", нито по- зле, ако се остави да се справя само с уникалната ни система.
По- скоро относно повдигнатия въпрос /качество на образованието/ отношение има търсенето и намирането на друго решение- нормална конкретна учебна среда, а не възраст с + - някой месец разлика.

# 222
  • Мнения: 120
Нещо конкретната учителка се е престаравала /по повод първия ти пост това/.
Моят син имаше към час занимания в І клас. 
..................

 Не разбирам защо така настървено тогава браниш твоя позиция и то за чуждите деца, които не познаваш, при положение, че тя не се оспорва досежно твоето дете.
 


Моите учители бяха прекрасни. Мотивацията ми идваше от мен самата. Бях много амбициозна.

Браня си позицията, нали си е моята... Simple Smile Иначе ми е пределно ясно, че всеки ще си пусне детето, когато си е решил. Най-малкото ми намерение е да браня позиция за децата на другите... 

# 223
  • София
  • Мнения: 19 940
Хайде , нима наистина считате, че написването от първокласник на два-три реда  за думички като dog ,cat, apple, ball  и прочие, не е достатъчно.. Rolling Eyes Затова явно не ви е стигало някога времето.За дете на такава възраст, 6 или 7, прекомерното писане е напълно безмислено. Целта е да се овладее правописа на думата , а след време  тя влиза в активния речник на детето посредством прилагането й в устната и писмената му реч, а не след нескончаемо изреждане по  х на брой редове.. Thinking Ако представата ви за подготовка е такава - да, тогава разбирам защо считате 1 клас за изключително натоварен и отнемащ забавленията на детето. Но той за моите деца не е бил такъв, а пък не са останали недоучени или изоставащи.

# 224
  • Мнения: 24 467
Не те упреква тук никой за личното ти решение, KGK. Писах ти- твоето дете ти си го познаваш и знаеш възможностите му.
Странно е как можеш да имаш поглед и да твърдиш, че то е универсално за останалия свят. Не е такова.

Ако дете има "прекрасни учители", те не биха допуснали то да се чувства свръхнатоварено и да става Паисий в І клас. А спомените му от училище биха били основно положителни. Като моите и тези, на детето ми, например.

Общи условия

Активация на акаунт