Отговори
# 2 910
  • Мнения: 561
Депутатите позволяват на всички училища прием след IV клас
Цитат
Ако математическите гимназии искат да приемат деца след IV клас, те трябва да се преобразуват в обикновени средни училища, стана ясно от обясненията на просветните експерти вчера. Мнозинството отхвърли идеята на депутатите от левицата математическите гимназии да станат специализирани училища, на които е позволен прием след IV клас.

sunflower111, все още има опция "ако". Wink
Навремето точно това коментирах - проблемите на ПРИЕМНИЯТ изпит след 4 клас.

Съгласно разбиранията и насоките на ЕС  в основното образование  НЕ ТРЯБВА да има приемни изпити.  Освен това има и решение на международният съд по този въпрос. От това следва че тези у-ща трябва да бъдат СПЕЦИАЛИЗИРАНИ за да избегнат това общо правило.

От друга страна математиците не могат да получат този статут САМОСТОЯТЕЛНО, защото това създава дискриминация спрямо другите академично надарени деца.
Затова е необходимо да се разшири категорията на специализираните у-ща с академично надарените.

Предложението е математически и по технологиите. И преди те питах, дай ми пример за кои други науки може да има академично надарени деца, които да се откриват в тази възраст - химия, биология, физика започват да се учат след 6-ти клас, за езиците говорихме. Не казвам, че няма, просто дай пример.

# 2 911
  • Мнения: 50 742
Какво искате от египтолог и преводачка??? Дори да схващат проблема ( в което се съмнявам) едва ли са фенове на математиката, а и кой знае за какво лобират.

# 2 912
  • Мнения: 1 479
Предложението е математически и по технологиите. И преди те питах, дай ми пример за кои други науки може да има академично надарени деца, които да се откриват в тази възраст - химия, биология, физика започват да се учат след 6-ти клас, за езиците говорихме. Не казвам, че няма, просто дай пример.
1. Извинявай, не разбрах че не си чел това което много отдавна написах в тази тема
2. Приемът в 8г гимназии се осъществява вече след 5 клас с цел да се обхванат в специализацията и другите предмети.

Самите у-ща имат право на свой избор при създаването на паралелките си.

Обикновено  специализацията  е :
- математика
- математика и информационни технологии
- математика и физика
- програмиране
- биология и химия
- чужди язици

Извънъредно надарените деца (IQ над 130) си имат свои у-ща.

# 2 913
  • Мнения: 561
Значи от 6 дисциплини - 4 са визирани в предложението ни, представено от социалистите, другите предмети се изучават след 6 клас, преди това са "маскирани" като някакъв микс под названието "Човек и природа" (ако не се лъжа, признавам, че не надничам особено в учебниците на нашинкия) и остава слабостта на г-жа Дамянова.
Еми аз нямам проблем езиковите да ги направят специализирани и да започват да учат от 5-ти клас, ама има ли готов модел, програми, учебници и т.н. и каква ще е реализацията и ползата за обществото на хора специализирани в езиците. С какво ще се конкурират като отидат в Германия с немските деца - с езика ?
Ако отговорите на тези въпроси са положителни - ОК, защо не ги прибавиха и тях ?

# 2 914
  • Мнения: 63
Значи от 6 дисциплини - 4 са визирани в предложението ни, представено от социалистите, другите предмети се изучават след 6 клас, преди това са "маскирани" като някакъв микс под названието "Човек и природа" (ако не се лъжа, признавам, че не надничам особено в учебниците на нашинкия) и остава слабостта на г-жа Дамянова.
Еми аз нямам проблем езиковите да ги направят специализирани и да започват да учат от 5-ти клас, ама има ли готов модел, програми, учебници и т.н. и каква ще е реализацията и ползата за обществото на хора специализирани в езиците. С какво ще се конкурират като отидат в Германия с немските деца - с езика ?
Ако отговорите на тези въпроси са положителни - ОК, защо не ги прибавиха и тях ?

ЕГ приемат само след 7 клас и няма да ги прибавят, най-малкото защото Милена Дамянова е завършила Езикова гимназия „П.К. Яворов” – гр. Силистра. Mr. Green

http://www.mon.bg/left_menu/ministry/direction/cv_milena_damyanova.html

# 2 915
  • Мнения: 1 479
Еми аз нямам проблем езиковите да ги направят специализирани и да започват да учат от 5-ти клас, ама има ли готов модел, програми, учебници и т.н. и каква ще е реализацията и ползата за обществото на хора специализирани в езиците. С какво ще се конкурират като отидат в Германия с немските деца - с езика ?
Ако отговорите на тези въпроси са положителни - ОК, защо не ги прибавиха и тях ?
Основното образование е до 9 клас вкл. Езиковите са 5г  и приемът е след 8 или 9 клас - по избор. Не са така разширени както в България и затова може би една малка част от 8г гимназии правят тази специализация. Особенното е че броят на езиците е богат т.е. имате богат избор да КОМБИНИРАТЕ няколко езика вкл руски.

Значи от 6 дисциплини - 4 са визирани в предложението ни, представено от социалистите, другите предмети се изучават след 6 клас, преди това са "маскирани" като някакъв микс под названието "Човек и природа" (ако не се лъжа, признавам, че не надничам особено в учебниците на нашинкия) и остава слабостта на г-жа Дамянова.
Много добро е предложението и явно това не е причината за отказа.  Cry

Да не забравяме че могат да се използват и различни комбинации при които втората специализация да започне от 6 клас ако се приеме системата на 8г гимназии.

Последна редакция: чт, 12 юли 2012, 13:28 от plamenhk

# 2 916
  • Мнения: 561
Хамелеон,
Отлично знаем къде е завършила г-жа Дамянова. Wink Както и знанията и по унгарски и дори китайски, ако не се лъжа, което наистина е чудесно. 
Като прибавим и факта, че няма опит в образованието, което основно предимство изтъкна г-н Игнатов,  ми се вижда изключително подходяща за провеждане на реформи в образованието.
На срещата тя ни обясни как езиковия талант се развивал още от 6 г. възраст,  далеч съм от мисълта да споря с експерт в областта, но това не противоречи на нашата теза. Ако може и там от рано да се занимават с децата - отлично, това е идеята , да се работи с таланти, за се развиват способностите им.
Чакам с нетърпение да качат стенограмата, за да видя какво са спорили един час и какви са били мотивите - против!

Последна редакция: чт, 12 юли 2012, 13:53 от Na_Vesi_Pateto

# 2 917
  • Мнения: X
На срещата тя ни обясни как езиковия талант се развивал още от 6 г. възраст,  далеч съм от мисълта да споря с експерт в областта, но това не противоречи на нашата теза. Ако може и там от рано да се занимават с децата - отлично, това е идеята , да се работи с таланти, за се развиват способностите им.
Чакам с нетърпение да качат стенограмата, за да видя какво са спорили един час и какви са били мотивите - против!
Макар и да се броят на пръсти, и в момента има такива гимназии. За съжаление и те ще " изгорят" заедно с математическите.
На мен също ще ми е много интересно да прочета как е протекла дискусията и дали изобщо е имало мотиви или само тропане с крак " така сме решили, пък!". Надявам се приемането на закона да се проточи далеч след септември. Като наближат следващите избори може пък други грижи да налегнат управляващите и да забравят закона.  Mr. Green

# 2 918
  • Мнения: 434
Депутатите позволяват на всички училища прием след IV клас

http://www.segabg.com/article.php?id=608074

# 2 919
  • София
  • Мнения: 62 595
ако правилно съм разбрала написаното в статията, и ако приетото мине на второ четене, то вече децата ще ходят на курсове и уроци още от четвърти клас, за да имат шансове да влязат в добро училище, защото сега всяко квартално такова ще направи изпит за прием.  CrazyИ какво излиза, от първи до четвърти който където сколасал, а от пети където го приемат! Някой да ме поправи, ако греша!

# 2 920
  • Мнения: 2 165
...и накрая ще има места в ДГ в големите градове. Mr. Green

# 2 921
  • Мнения: 1 007
След четвърти не, но след пети клас никак няма да е лошо да се направи някакво преразпределяне на учениците. Децата с намерения да кандидатстват след седми клас да попадат в паралелки, в които изискванията и нивото на преподаване са по-високи. А не да бъдат сред масата, да си губят времето и междувременно да ходят на частни уроци. Да, разслояването в среден курс не е лоша идея  Thinking И ако до 4-ти клас все още има някакви колебания, то след 5-ти клас вече е ясно кой накъде.

# 2 922
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, бе да, направо от първи клас да заявяват родителите дали децата ще кандидатстват, какво да си играем чак в пети да ги отсяваме! Децата и да не знаят, нали родителите знаят! Направо за Нобелови лауреати ги подготвят!

Разслояването още в основен курс Е лоша идея! Това е дискриминация спрямо децата, които не са с големи възможности. До седми клас повечето деца са с много неравномерно развитие - днес са отличници, утре могат да изпаднат до четворки, после пак да стигнат до шестиците. Ако започне разпределяне още от тази възраст, това означава повечето деца никога да нямат шанс да завършат добро средно образование, а за висше да не говорим! За да предлагаш това, което предлагаш, по някакъв начин си убедена, че точно твоите деца няма начин да не са от надарените, ама природата си играе понякога доста жестоки игри с родителските амбиции.

# 2 923
  • Мнения: 719
ГЕРБ превръща математическите гимназии в обикновени
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2012/07/12/1 … ce=www.dnevnik.bg

Но,  http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/07/12/1864612_chastnite_uchi … _gradini_shte_se/

Последна редакция: чт, 12 юли 2012, 21:13 от One of you

# 2 924
  • Мнения: 478
  Ако нещата останат така, както си ги гласуват (, а не виждам начин това да се промени), най-вероятно повечето СОУ-та ще се юрнат да правят изпити за 5-ти клас и ще настане огромен ужас, защото всички ще се засилят да кандидатстват в "по-елитните" училища. В резултат ще има огромен отлив от кварталните такива и наистина тези деца, които останат в по-неелитните, ще са онеправдани, да не говорим, че те в 5-ти клас ВЕЧЕ няма да имат шанс за по-нагоре; кварталните училища ще загубят от субсидиите и нещата ще дръпнат още надолу; тотално ще побъркаме децата си с уроци, четене и пак уроци още от 1-ви клас... кога ще играят тези деца (това е лирично отклонение)!?... Не ми се рисува картинката след 3-4 години напр.
  А и тези, които ще имат шанса да ги приемат в училище "По-по-по" дали знаят какво се случва? А техните родители дали могат да кажат "мойто е гений във физиката" напр. и наистина това да се окаже истината?! Те и сега - в 7-ми клас нямат идея (голяма част) какво точно искат да учат и какво могат, а какво остава в 4-ти?! В 4-ти са още бебета и ако не са родителите да ги побутват в една или друга посока, нищо няма да стане. А кой родител смее да вземе решение какво ще е бъдещето на детето му още на тази възраст? А после като се разминат желание на родител с качества на детето?
  А възможно ли е напрежението и липсата на шанс или ориентир или каквато и да е невъзможност в 4-ти клас, в по-късна възраст да ескалира и да избие в... не ми се мисли за това!?
  Определено не е добра идея всички училища да са под един знаменател. И този закон  е недоносче, но за жалост децата ни ще плащат за глупостите на властимащите.

Общи условия

Активация на акаунт