Елитните училища - какво ги прави такива?

  • 22 088
  • 217
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 633
За мен най-важното е учителят да е елитен. Нямам предвид само в началното училище. Всичко останало /условия, близост до дома, дори и среда в класа/ е добре да го има, но в краен случай би могло да се направи компромис, ако се налага такъв избор. Лошото е, че от 5-ти клас нагоре записваме децата си "на тъмно" - учителите се разпределят чак през септември и не е ясно кой ще ги учи. Когато дъщеря ми кандидатстваше след 7 клас /това беше преди няколко години/, направих безуспешни усилия да проуча в няколко училища кой ще води математика и БЕЛ, например, в дадена паралелка, дали един и същ преподавател ще им преподава чужд език поне 2 години и т.н. Защото навсякъде има слаби преподаватели и всички много добре го знаят, а най-вече директорите. А за какво ми е супер училище, ако математичката, например, влиза в час, когато си пожелае. Или по английски не успеят да довършат учебника с цял раздел /какъвто случай имахме в 6-ти клас/, а в 7-ми идва друг преподавател с нов учебник и се чуди кога да наваксват.

# 46
  • Мнения: 8
Мисля, че и самите деца дават облика на училището. При високо ниво на децата- учителят трябва също да е на ниво, иначе става смешен.

# 47
  • Мнения: 13 312
От личен опит-никакъв проблем не е ученето от първи до седми клас и не може да е признак на елитарност.
Учила съм в прекрасно училище 1,2 клас, след това по ред причини-от 3 клас в кварталното -не само не елитно ами и абсолютно пренебрегнато.Само да кажа, че един от тримата български космонавти е завършил точно това не толкова значимо училище, а и далече не беше отличник.Е,  и аз не съм останала неизучена.
Строго субективна оценка-майка ми-вече пенсионерка беше призната учителка с качества.Преподавала е и в най-елитни и в не чак  толкова елитни  училища в града.

За сина ми съм набелязала "елитно" за първи клас и да се надяваме, че ще успеем, но го избрах по следните признаци:
-Най-близко до дома и от близките най-удобно за прибиране на детето.
-сантиментални причини-мъжът ми е учил там.
Чак ме е яд, че е елитно, иначе записването щеше да ни е сигурно, с оглед местоживеене.

# 48
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 157
Много интересна тема!  Peace Изчетох с интерес всичко написано до момента. Много интересни мнения и много точни!   bouquet
Та за елитното училище... Ами аз съм учила в такова - до 7 клас. Сега вече не се брои за елитно, но по мое време беше едно от най-най-елитните в София. Да влезеш там си бе не шестица от тотото, ами нещо повече. Та във въпросното елитно училище след 4 клас ни се смениха може би 3 класни. Първата не помня вече защо напусна. Втората винаги имаше под ръка поне 5-6 триъгълника, които използваше, за да замеря с всичка сила онзи, който по някакъв начин я раздразни. И тя ни напусна, тъй като си я прибраха да я лекуват - оказа се с някакво психическо заболяване. Ама докато я приберат що деца нарани с тия триъгълници. Ние пък станахме много ловки в залягането и пазенето, стремейки се да съхраним целостта на кожите и телата си. С третата учителка извадихме късмет - жената се оказа читава, макар и не особено добра като преподавател. Ама поне беше с добра душа. Та така за елитното училище.  Thinking Като видях заглавието на темата и веднага ми върна спомените от моите "елитни" ученически години. Thinking  

# 49
  • Мнения: 633
И това е интересен въпрос - защо в различни периоди дадено училище се смята за супер елитно, а след това запада и вече не е така предпочитано? Очевидно самото местоположение не е чак такъв фактор... Мода сред родителите, идващите с времето неизбежни промени в екипа или нещо друго?

# 50
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 157
Според мен елитността е по-скоро определение, прикачано неясно по какви критерии и твърде често бъркано с друго едно - "на мода". Елитните училища са по-често модни, отколкото елитни. Но модността им в даден период от време в никакъв случай не ги прави елитни. Naughty
Както бе казано вече в темата, за да бъде едно училище елитно са важни критерии на входа и изхода му. А у нас обикновено критериите за прием на талантливи деца (независимо дали става дума за математика или нещо друго) се бъркат с критериите за битовост (местоживеене, финансов статус на родителите, връзки и т.н.) Тоест още на входа реално погледнато няма критерии, за да бъде направен елитен подбор. Оттук нататък каквито и да са учителите, каквато и да е базата, е все едно. Тоест децата, които имат дадености ще успеят, другите ще бъдат изтикани напред отново благодарение на връзките, парите и т.н. на родителите си и ще завършат равни с онези, които могат. И на изхода пак няма да има елитност. Така че реално елитно училище при подобно положение няма как да има.  Thinking Има модно. Което вече е съвсем друго нещо. За него е достатъчно двама души да кажат добри думи на точното място и в точното време, за да се понесе мълвата. А пък после иди доказвай, че нямаш сестра. Wink

# 51
  • Мнения: 3 450
В нашия град също 2 начални училища са наречени от родителите елитни. На центъра са и в тях учат децата на родители с добри финансови възможности. Друго си е да кажеш, че детето ти учи в един клас с детето на еди кой си. И двете са малки като сграден фонд, изискват от родителите пари за какво ли не... Моето дете учеше също в начално училище, от което съм много доволна. Учителите бяха страхотни. Препоръчвала съм го на много родители, но отговорите им бяха - "Аааа не, моето ще учи в училище Х. Там било много престижно. "

# 52
  • Мнения: 6 031
Интересна тема.
Дали малките матури в 4 клас могат да бъдат някакъв обективен резултат?  newsm78

# 53
  • Мнения: 51 738
Интересна тема.
Дали малките матури в 4 клас могат да бъдат някакъв обективен резултат?  newsm78

Не. Колкото по-долнопробно е някое училище, толкова по-нагло се подсказва (от учителите) за да се представи училището в добра светлина.

# 54
  • Мнения: 6 031
...
Не. Колкото по-долнопробно е някое училище, толкова по-нагло се подсказва (от учителите) за да се представи училището в добра светлина.

Това сериозно ли е?  Shocked

# 55
  • Мнения: 1 310
Според мен във всички училища се подсказва на изпитите след 4 клас. Квестори са преподаватели от самите училища - много ясно, че ще подсказват, за да вдигат рейтинга, така да се каже, на училището. Ако МОМН искат да видят реално как стоят нещата, нека да сменят квесторите с такива от други училища. Peace

# 56
  • София
  • Мнения: 1 861
Едва ли! Смея да твърдя, че в училището на сина ми такава практика няма. Да, споделял ми е за случаи на "по-заспали" квестори, при които децата са успявали да си поподскажат едно-друго, но самите учители да подсказват - абсурд! Между другото, това се е случвало и на олимпиади, провеждани в друго училище, пък доколкото си спомням и за изпита след седми клас миналата година се коментираха случаи на преписване, въпреки външните квестори, но това е друга тема...

# 57
  • През девет земи в десета
  • Мнения: 2 001
Аз само ще споделя собствения си опит от 32-ро "елитно" училище.
Дъщеря ми учи там до 7-ми клас.Синът ми до 2-ри включително.Освен събирането на пари за щяло и нещяло и ежегодни ремонти на класните стаи, закупуване на пердета, закачалки, циклене на паркети и боядисване на дограма, закупуване на бюро за госпожата и етажерка Laughing друго елитно не видях. А децата бяха в "нова" класната стая всяка година Laughing Ооооо и забравих, закупуване на касетофон с компакт диск.За дъщеря ми купувахме два пъти, един до 4-ти клас и един до 7-ми и на безброй сборници и сборничета, помагала, глинени фигурки, календари и т.н.
Слава богу смениха дограмата най-накрая и разбрах,че е оборудвана мечтаната компютърна зала за която събирахме пари седем години.

Когато дъщеря ми стана 6-ти клас започнаха на всяка родителска среща да ни обясняват,че е време децата да тръгнат на уроци по български език и математика, ако имат желание да кандидатстват за елитните гимназии след 7-ми клас. Хубаво, но тогава след като това елитно училище не  подготвя децата достатъчно добре за матурите след 7-ми клас какъв е смисъла да учат там Thinking

За средата в училището, деца на хора с пари и не само, с огромно самочувствие,което не се покрива от кой знае какъв интелект,а само  финансово, не ми се коментира, но не бих казала, че това е елита.

Да вметна, ние не носим "тухли четворки",въпреки,че в това няма нищо лошо и смятам сме осигурили на децата много добра среда за живеене.

Както и да е подмятанията за допълнителни уроци ми дойдоха в повече , не че децата бяха оставени без уроци по какво ли не Whistling и реших да ги преместя оттам, като междувременно купихме къща на 10 км. от София.
Така синът ми се оказа в селското училище , където ме изненадаха, че е почти неграмотен в началото на трети клас ,  ooooh! а беше отличник и много старателен, а дъщеря ми отиде в едно просто спортно училище, защото се отказахме от "елитните" Wink

Равносметка! Попаднаха на свестни учители! Дъщеря ми учи в СУ, 1 -ва година,приета на 1-во класиране , на матурите има 6-ци, без курсове и уроци, но беше добре мотивирана от нас ! Гого кандидатства в НПМГ, сега е девети клас.Не е ходил на уроци, яви се за спорта на всички изпити в НПМГ.Балът му стигаше за всяка една паралелка.Приеха го на първо класиране по първо желание.

Затова се чудя,как изобщо можем да говорим за "елитни"училища в България,може би ще е по-правилно да коментираме елитни учители или може би добре мотивирани.

Третото ми дете живот и здраве ще си учи в селското училище до 7-ми клас,на 100 метра от нас е и съм убедена,че ще знае повече отколкото ако учи в центъра на София.

Материалната база на детската градина тук и на началното училище е като в ,частните софийски.За часовете по информатика, за всяко дете имаше осигурен компютър или лаптоп, всяка стая си има щори, пердета и климатик Peace За 5 години пари не са ни искали за нищо Peace

Последна редакция: нд, 06 мар 2011, 20:56 от ☼ Зла гад - Пиги ® ☼

# 58
  • Мнения: 1 740
Всеки влага нещо различно в "елитно".Когато го записвах в 1-ви клас исках у-щето да е близо до нас.За мен беше важно да се научи на някаква самостоятелнот-например да се прибира сам.Другото водещо беше подхода на директорката-от един разговор с нея нещо ми подсказа,че знае какво прави с у-щето(вътрешно усещане).Не знам това дали прави у-щето елитно,все още детето е там и е малък за да кажа какво ще постигне и какво ще стане от него(детето) след време.А именно след години се разбира дали у-щето е доро .След като се направи равносметка на постигнатото.

# 59
  • навсякъде
  • Мнения: 350
Интересна тема.
Дали малките матури в 4 клас могат да бъдат някакъв обективен резултат?  newsm78

Не. Колкото по-долнопробно е някое училище, толкова по-нагло се подсказва (от учителите) за да се представи училището в добра светлина.
подкрепям с две ръце  Peace

Общи условия

Активация на акаунт