Седмокласник в лъвски скок вече е във втори срок

  • 33 465
  • 731
  •   1
Отговори
# 450
  • под течащия покрив
  • Мнения: 97
   Благодаря на всички, които ми отговориха  Hug

# 451
  • Мнения: 50 988
Имам едно бързо въпросче и много ще се радвам ако ми хвърлите малко "светлина в тунела"  Embarassed

Синът ми донесе днес поредния тест по БЕЛ, който всъщност се състои от 50 думи диктувани от тяхната госпожа в края на часа. Казала им е, че за всяка сгрешена дума ще им взема по 0,25 точки и така при 8 грешки от негова страна получава Добър /4/. Въпроса ми е дали това оценяване е адекватно според вас? По моята логика излиза, че трябва да изкараш 125%, за да получиш Отличен.
Всъщност може и да не съм права и в създалата се ситуация с госпожата (преди време бях споделила, че беше забранила на сина ми да влиза в часовете и докато не си подстриже) не желая да влизам в излишен конфликт с нея, но ми се струва, че не е много редно това точкуване.
Никога не съм имала претенции, че хубостника знае всичко по БЕЛ и нямам претенции за шестици, но ... просто ми се иска на мен да си изясня ситуацията.

A би ли уточнила какъв точно е тестът - просто госпожата диктува 50 самостоятелни думи ли? Ако е така, съвсем нормално е за 8 грешки да се пише 4. Даже е малко ларж. На нас едно време на диктовките по немски език ни отнемаха по 0,5 точки за грешка. По онази система за 8 грешки се пише 2.

# 452
  • варна
  • Мнения: 1 395
 Относно попълването  и подаването на документите, не зная сега какъв е редът, но с спомням как лично си ги носих и подавах едно време ,майка ми изобщо нямаше никакво участие в целия процес.
  Сега като казах това на сина ми той остана шашнат ,смята че няма да се справи сам. Определено сега децата са по-гледани ,возени и обслужвани, отколкото ние бяхме.

# 453
  • Пловдив
  • Мнения: 709
Имам едно бързо въпросче и много ще се радвам ако ми хвърлите малко "светлина в тунела"  Embarassed

.........

A би ли уточнила какъв точно е тестът - просто госпожата диктува 50 самостоятелни думи ли? Ако е така, съвсем нормално е за 8 грешки да се пише 4. Даже е малко ларж. На нас едно време на диктовките по немски език ни отнемаха по 0,5 точки за грешка. По онази система за 8 грешки се пише 2.
Да така е. Госпожата им диктува 50 самостоятелни думи. И така както го обясняваш ти, явно наистина е ларж.
Благодаря за обяснението   bouquet

# 454
  • Мнения: 7 263
За тези от вас, които се интересуваха от информация за изпита в АК - успях да издиря като коментари само това!


Есето е било размисли върху Робърт Фрост ("Пътят, който не избрах").
 

Задачите са били ИНТЕРЕСНИ и точно толкова трудни, колкото било редно за такова състезание.
Имало и "хамалски" задачи за сметки, имало и логически, имало и задачи с отворен отговор.

Общо кандидатите са били 350, като тази година са били с почти равен брой момичета 180 - момчета 175. Средно се борят по 2-ма за място, а като към това добавим и децата явяващи се просто заради самия тест и опита.... картинката поне за мен вече не е впечатляваща.
Както правилно беше отбелязал някой в темата за АК, колкото и да харесвам това учебно заведение и методите му на обучение и резултатите му ...... за жалост вече за мен се очертава и един сериозен минус! А именно, че вече подбора не зависи толкова от интелигентността на детето и неговите знания и усилия, а от платежоспособността на родителите - това (поне за мен) променя нещата. И както също така беше отбелязала една от пишещите в етмата девойки - при тази схема най-вероятно догодина ще стигнат и до прием по документи.
Този повърхностен поглед обаче за жалост води след себе си и други изводи - след като много деца няма да попаднат в АК - то това ще усили наплива към традиционно силните и желани езикови гимназии, СМГ, НПМГ, НТБ, НФСГ - тоест приема там ще бъде също една идея по-труден.
Късмет на децата ни  Peace
 
 
 

# 455
  • Мнения: 1 879

Този повърхностен поглед обаче за жалост води след себе си и други изводи - след като много деца няма да попаднат в АК - то това ще усили наплива към традиционно силните и желани езикови гимназии, СМГ, НПМГ, НТБ, НФСГ - тоест приема там ще бъде също една идея по-труден.
Късмет на децата ни  Peace
 

Lennyh, скъпа, поувлякла си се! Няма разлика в начина на прием в АК миналата и тази година, така че предположенията ти  кои деца влизат там и кои остават за изброените от теб гимназии, би трябвало да се отнасят и за кандидатите миналата година. Това, че кандидатите са по-малко - също не кой знае колко съществено, защото по-малко са момичетата, май с 70-80. На фона, че в изброените от теб гимназии приемат около 1700 ученици, надали тези 70-80 ще повлияят значително.

Друго обаче ми хрумна тези дни, но не съм убедена, че мислите ми текат съвсем последователно. Все пак ще ги споделя, а вие ще направите преценката. Значи, няма съмнение, че тестовете (първият модул) миналата година не бяха от трудните. Това обаче, което чета от вас, е, че на националните състезания, които са със същия формат като изпитите, тестовете са трудни. Затова предполагам, че на изпитите през май ще дадат нещо посредата като трудност. Мисля си, че с по-трудните национални състезания пробват докъде могат да стигнат, защото пък върви и другата статистика за средното ниво в страната, а  средните резултати от НВО миналата година не бяха кой знае колко високи. Имаше даже области, където бяха под 4.00 и за двата предмета.

Но все пак - не хабете много енергия в догадки. Миналата година се спасявах с мисълта - каквото за другите, това  и за моето дете  Simple Smile

# 456
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
Споделям мнението на Белмекенска, аз също очаквам много по-лесен вариант за НВО, първо, защото националното състезание има състезателен характер и е логично да е с по-голяма трудност, и второ, защото май наистина опитват колко "са дълбоки водите", т.е. нивото на съответния випуск.

# 457
  • Мнения: 7 263
Белмекенска, аз затова казах че погледа ми е повърхностен и не съм претендирала анализа ми да е едва ли не последна инстанция  Peace
Давам си сметка, че 100 деца + или - не са чак толкова много, за да променят картинката. Отчитам и факта, че наборите между 97-99 са едни от най-малките като общ брой деца, така че и това е също част от пъзела.
Просто ми стана тъпо, че се снижава ( поне за мен ) качеството на подбора в АК и въпреки че за нас той не е бил цел поради няколко причини, все пак ми харесваха доста неща в това учебно заведение, а ми се струва че с механизма му за прием .. нивото постепенно ще позападне, но пък в края на краищата това не е моя грижа, просто си поразсъждавах на глас  Simple Smile
Иначе съм напълно съгласна с казаното от теб, че каквото и да има да става то ще касае всички деца - дано само нещата са в тяхна полза  Peace

# 458
  • София
  • Мнения: 19 934
Малко е относителен въпросът с националните състезания като ориентир и сравняването им с трудността на НВО и втория модул там. Peace Нещата при нашите регионални инспекторати и МОНМ често са непредсказуеми и несинхронизирани .  Миналата година вторият кръг на националното по математика, обратно на всякаква логика, беше по-лесен като задачи от първия.
Така че никога не се знае какво може да се очаква от тях.  Mr. Green

Последна редакция: вт, 22 мар 2011, 15:09 от already detective

# 459
  • Мнения: 50 988
Ако добре си спомням миналата година изпитът по математика май беше по-лесен от нужното (сигурно за компенсация на трудността от по-миналата година), а лесен изпит поражда проблеми. Затова залагам за нещо по средата.
Всъщност трудният изпит е по-добър за добре подготвените. Няма значение, че оценката няма да е 5,50, а 4,50, стига да е по-висока от тази на конкурентите Twisted Evil Освен това на труден изпит с много нерешени задачи 1-2 грешки по невнимание няма да окажат ефект, а на лесен изпит всяка случайна грешка струва скъпо.

# 460
  • Мнения: 1 015
В училището на детето ми миналата седмица се проведе апробация по математика, той твърди че задачите са били по-трудни от тези на Националното състезание, имало е и логически задачи от типа на Кенгурото.
Нали тези апробации се правят за да може на база резултатите да се направят тестовете за годишното оценяване или нещо бъркам?

# 461
  • София
  • Мнения: 19 934
Ако добре си спомням миналата година изпитът по математика май беше по-лесен от нужното (сигурно за компенсация на трудността от по-миналата година), а лесен изпит поражда проблеми. Затова залагам за нещо по средата.
Всъщност трудният изпит е по-добър за добре подготвените. Няма значение, че оценката няма да е 5,50, а 4,50, стига да е по-висока от тази на конкурентите Twisted Evil Освен това на труден изпит с много нерешени задачи 1-2 грешки по невнимание няма да окажат ефект, а на лесен изпит всяка случайна грешка струва скъпо.
Принципно си права, но и тук има много нюанси.Миналгодишният изпит по математика беше не много труден наистина, но напълно сравним със сложността  на задачи, падали се през 2007,2008 примерно. Но на фона на онзи гаден тест от 2009 изглежадаше просто прекалено лесен.А може би все пак не беше  чак точно елементарен, тъй като всички по статистиките гледаме многото отлични оценки в София. Но средният успех по предмета не беше хич висок на други места. Спомням си един коментар на unadаtable, според който всички нейни миналогодишни ученици в Пловдив са  се справили отлично по БЕЛ, като същевременно представянето им по математика е било доста посредствено. Thinking Ами миналогодишният преразказ по БЕЛ... Той пък далеч надминава по трудност дадения през 2009 текст на Иван Вазов. И накрая обаче, отличните оценки по БЕЛ бяха, както при математиката, далеч повече от тези през 2009. Wink Нещата са доста относителни. С цел да се регистирира едно отлично представяне на випуска , се направи и едно макар и не толкова значително изменение в скалата.
Истината е, че какъвто и изпит да пуснат- лесен или не чак толкова, по който и от двата предмета, в добрите училища ще влезнат подготвените ученици. А дали ще го направят с бал 32,50 или 35 е все тая.Важното е в заветния списък да се вместят в  ограничената бройка от горе надолу.. Laughing
Има и още нещо. Разгледах тазгодишния втори кръг на състезанието по математика. И трите задачи от втория модул, които са със свободен отговор, са с по две подусловия, което предполага разбиване на точките и там, ако се приложи на същинския изпит. Което пък неминуемо ще доведе и до повечко различни в точково измерение крайни резултати.
Лично за мен истината за прецизната цедка е друга. Какъвто и да е вторият модул като сложност,  подбор ще се направи обективно , ако се игнорира порочната практика с преписването.А тя лесно би се свела до минимум при една елементарна промяна във формата - отпускане на още малко време за втория модул и изискване всичките 5 задачи в него да са с разписване, от което се оценява всяка една отделна  стъпка. Тогава ще има голямо разделение в оценките, тъй като написалите наготово чут или подсказан  краен отговор ще бъдат тотално отсвирени, докато пък онези, които заради техническа  грешка в сметките не са получили нито една от сегашните 5 точки, ще вземат заслуженото за правилен подход към задачата, за съставено уравнение, за намерени допустими  стойности  или  за  частични доказателства..

Последна редакция: вт, 22 мар 2011, 16:23 от already detective

# 462
  • Мнения: 50 988
Когато миналата година говорехме за мерки против преписване обсъждахме и една лесна идея - задачите да са разбъркани по 4-5 различни начина, така че всяко дете да решава едни и същи задачи, но в различен ред. Това автоматично изключва подхвърляне на отговори между децата вътре. Интересно е, че идеята е приложена в АК - на изпита тази година е имало различни групи, отбелязани с триъгълник, квадратче и пр.

# 463
  • София
  • Мнения: 19 934
Когато миналата година говорехме за мерки против преписване обсъждахме и една лесна идея - задачите да са разбъркани по 4-5 различни начина, така че всяко дете да решава едни и същи задачи, но в различен ред. Това автоматично изключва подхвърляне на отговори между децата вътре. Интересно е, че идеята е приложена в АК - на изпита тази година е имало различни групи, отбелязани с триъгълник, квадратче и пр.
Да, и тази идея не е лоша.Мисля, че вече се прилага на изпити за прием в някои от нашите университети.

# 464
  • Мнения: 9 961
Ако добре си спомням миналата година изпитът по математика май беше по-лесен от нужното (сигурно за компенсация на трудността от по-миналата година), а лесен изпит поражда проблеми. Затова залагам за нещо по средата.
Всъщност трудният изпит е по-добър за добре подготвените. Няма значение, че оценката няма да е 5,50, а 4,50, стига да е по-висока от тази на конкурентите Twisted Evil Освен това на труден изпит с много нерешени задачи 1-2 грешки по невнимание няма да окажат ефект, а на лесен изпит всяка случайна грешка струва скъпо.
Принципно си права, но и тук има много нюанси.Миналгодишният изпит по математика беше не много труден наистина, но напълно сравним със сложността  на задачи, падали се през 2007,2008 примерно. Но на фона на онзи гаден тест от 2009 изглежадаше просто прекалено лесен.А може би все пак не беше  чак точно елементарен, тъй като всички по статистиките гледаме многото отлични оценки в София. Но средният успех по предмета не беше хич висок на други места. Спомням си един коментар на unadаtable, според който всички нейни миналогодишни ученици в Пловдив са  се справили отлично по БЕЛ, като същевременно представянето им по математика е било доста посредствено. Thinking


А, тука сега искам да кажа някои неща.... миналата година споменах, че всичко живо от моите се набута в хуманитарните паралелки и нито едно не успя в ЕГ Sad Няма как да изкараш над 5 по БЕЛ, но 3.80-3.90 по мат и да си в езикова, не става... Не знам тая математика толкова ли им е трудна сега, че да изкарат с лекота по БЕЛ, а така да се излагат с математиката, като ходят по уроци най-редовно Confused Трябва по двата предмета да се изкара добре. И по двата! Аз лично съм оптимист повече за тия, дето им върви математиката, отколкото за добрите по БЕЛ. На тях им е много по-трудно в борбата за места в ЕГ. Натискайте по математика, че.... Confused

Общи условия

Активация на акаунт