Кои са "трудни" за произнасяне букви?

  • 8 979
  • 31
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 195
При моя син най-проблемно е Р-то, колкото и да се опитва, не може да го произнесе хубаво, а когато е в края или в началото на думата, почти не се чува. Заменя Ж със З и Ч със Ц. Също съм забелязала и невъзможност да казва меко Л, например съчетанията ЛИ, ЛЕ, ЛЯ ги произнася като ИИ, ИЕ, ИА. Той е на почти 4 години и съвсем ясно осъзнава кой е правилният начин на изговаряне, но просто му е физически невъзможно да каже думата правилно, когато в нея присъства някоя от проблемните букви . Все едно е с шина в устата или нещо подобно. А съм сигурна, че прави разлика между правилен и неправилен изговор, защото съм го изпробвала. Например казвам "зеиен" (както той го произнася) вместо "зелен"  и той веднага ми прави забележка, че не е правилно, като го питам "а как е правилното, зелен ли", той отговаря с да.  Вече съвсем сериозно се замислям за логопед. Може ли тези от вас, които посещават такъв и са от София да напишат координати тук или на лични? Предварително благодаря.

# 16
  • Мнения: 808
При нас затрудненията са единствено с "Л" като начална буква пред някои гласни (напр. "Луна" или "Лале").

# 17
  • Мнения: 7 128
При по-малки деца съм забелязала огромна трудност при буквата "в". Буда, да, но не вода.
Лили, Деничка  Heart Eyes е твърде малка, за да я тормозиш с Р и логопед. По-скоро при шъшкане трябва да се обърнеш към специалист.
Моят опит с логопедите е, че така и не усвоих пХОизношението на "р".  Wink

# 18
  • Мнения: 959
Silverlady - ние сме от София, но посещаваме логопеда, който е в детската градина. Той е ресурсен учител и 3 пъти в седмицата се занимава с нея за по 20-30 мин. Аз съм много доволна от нея  Peace

# 19
  • Мнения: 1 473
При нас навършилите 30 месеца деца получават по пощата писмо покана за преглед при логопед. Водихме сина ни и съм доволна, че направихме тази консултация.

Логопедът ни даде някои идеи и насоки как да учим детето да произнася правилно някои думи и звуци.
Как да работим с него за да се увеличи запасът от думи.
Изобщо все полезни неща, които си мисля, че дават резултат.

Сега на 20.4 сме отново на среща разговор и логопедът ще ни даде реална представа за развитието на речта на детето ни, което за нас, като родители е много важно.

Синът ми има трудности с произнасянето на някои букви, но зависи дали думата е на бг. език или на немски.
Например буквата „В“ - на бг. език вместо „вода“, казва „бода“ с „Б“
но пък на немски казва думата „Васер„ с „В“


# 20
  • София
  • Мнения: 1 535

И моя засега го пропуска.
Все още има трудност с Л, В - в нкои думи ги замества, в някои ги пропуска...
Г в доста думи замества с Б - гуми - буми, гъбки - буки...

Кой проблем се преодолява по-бързо - с пропуснатите или със заместените звуци?

# 21
  • Мнения: 3 743
При дъщеря ми като цяло е проблемно проговарянето, въпреки че почти всички букви успява самостоятелно да ги каже. Има затруднения с "л" и "р", "щ", "ю", "я". Ч и К, Б, П са й любимите звуци за заместване.

И тук е задължителна срещата с логопед към 4-годишна възраст. Първо се провежда среща само с родителите, после разговор и тестване само на детето. Ако се установи проблем, детето започва предучилищна група още от 4 вместо от 5 години както е стандартно с интензивни езикови занимания. Разбира се родителите също получават насоки и инструкции как да помогнат за речевото развитие.
Аз естествено попитах дали сега не може да се организира подобна среща, но ми казаха, че е твърде рано, още повече, че тя е в чуждоезикова среда от няма и 6 месеца Peace

А въпросът на Ина е много интересен, дано някой да се включи Hug

# 22
  • София
  • Мнения: 15 269
Моят син не можеше да произнася Л и Р.
Водих го на логопед около 4 месеца-след като навърши 7г., и проблемът е решен. Първо "отключи" Л, за Р му трябваха повече време и усилия.

# 23
  • Варна, България
  • Мнения: 739
Здравейте!
Слушах някакъв специалист, че за децата най-трудната буква за произнасяне е Л.
Синът ми на 5 г. и половина прави опити да чете и пише и именно с тази буква изпитва затруднения.
Като бяха на 4 години (във 2 група) имаха посещение от логопед в градината и на няколко деца, които имаха проблем, им беше препоръчано да се занимават с професионалист.

# 24
  • Мнения: 181
Сина ми е на 1,8г.,но за произнасяне са му трудни Р,Ш,Ч.
Р-то го казва като Л,Ш-то като Т,а Ч-то въобще го изпуска и не го произнася.
Обаче си мисля,че е малък още и има време,гледам да не се притеснявам,доста често му обяснявам как се произнасят думичките,основно с тези букви,но му е трудно.Надявам се,че с възрастта,нещата ще се оправят.

# 25
  • София
  • Мнения: 23 124
Моята дъщеричка "р" не владее изобщо. Другата буква, която не може да изговаря, но само ако е в началото на думата, е "х". Засега изобщо не се притеснявам. За буквата "р" се дава аванс до пет години и половина, след което се търси помощта на логопед.

# 26
  • Мнения: 337
Ние сме с френско "Р" и аз много го харесвам, но осъзнавам че ще трябва да го коригираме и затова наесен като започне предучилищна ако все още не сме го казали както трябва ще работи с училищния логопед; при нас проблема е много малък, в повечето думи почти не се разбира че е френско "Р"-то, но има думи в които се чува и в бъдеще може да му създаде проблем; Ако съм сигурна че децата няма да му се подиграват ще го оставя така, това е чара ни но децата понякога са много жестоки и затова ще изчистим проблема Peace

# 27
  • Мнения: 3 743
ако това ще те успокои, аз все още съм с "френско Р" и никой никога не ми се е подигравал, заради него. Като дойде логопеда в училище в първи клас, ни дадоха бележки да дадем на родителите си, който не можеше да каже правилно думата море, но на мен едни деца ми казаха, че там режели нещо в устата, аз се уплаших, скъсах бележката, не казах на нашите и така си останах Laughing

# 28
  • София
  • Мнения: 1 020
И на мойта дъщеря са й трудни Л и Р, но също си мисля, че е рано да й се притеснявам.

# 29
  • Italia
  • Мнения: 1 059
Aз имах проблеми като малка - Р се научих да произнасям около 8 годишна, Ч, Ш, С, Ж още не мога да ги произнасям и си фъфля. В Университета имах една преподавателка по Психология, беше ми казала, че това ми е чар (ще кажеш, че други нямам  Crossing Arms ). 25 години си мислех, че имам говорен дефект, но се оказа, че когато отидох в Испания дефекта ми е предимство, те там така се произнасят половината букви (езика отива напред, между зъбите при произнасяне на горните букви).
Била съм 6-7 годишна, когато в училище минаваше логопед. Естествено, аз бях първата поканена да го посещавам  Blush . На първото или второто посещение в кабинета ѝ, казала на майка ми, че ми е къса юздичката и трябва да се среже. Нито ме срязаха, нито отидох следващ път при логопеда.
Сега наблюдавам малчуганите и виждам, че само единия има подобен леко доловим проблем като моя с поставянето на езика. Другият, за сметка на това, имаше сериозни трудности с разпознаването на Ч, Ш, Щ, Ц, Ж в диктовка в първи клас - все ме питаше буквата с опашката ли е, с две или три рогчета... Сега е втори клас и проблемът отшумява.

Общи условия

Активация на акаунт