Гръцки език (2-ра тема)

  • 78 593
  • 520
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 1 825
Και τώρα εγω να ρωτήσω κάτι που με ενδιαφέρει.
Πως θα γίνει η μετάφραση σε μια παροιμία?
"Зад всеки успял мъж стои една силна жена"
"Πίσω απο τον καθένα επιτυχημένο άντρα κάθεται μια δυνατή γυναίκα"

Ευχαριστώ... Simple Smile

# 331
  • Мнения: 393
Πίσω από κάθε επιτυχημένο άντρα βρίσκεται μία έκπληκτη γυναίκα.

Πίσω από κάθε επιτυχημένο άνδρα βρίσκεται μία έκπληκτη πεθερά.

Hawaiian Islands,

според мен и твоето не е грешно, но по-добре използвай βρίσκεται.
Πίσω απο κάθε επιτυχημένο άντρα βρίσκεται μια δυνατή γυναίκα.

# 332
  • Мнения: 393
 bouquetЗдравейте!Предварително се извинявам,ако въпросът ми не е за тук и подразни някого Embarassed.От няколко месеца живея в Атина и много бих искала да се запи6а на някакъв курс по Гръцки език,но вси4ки у4илища, които открих преподават от английски на гръцки .....

http://www.greekgrammar.eu/

Горният сайт е за частите на речта в гръцкия език с обяснения на английски език.

Verbs – Ρήματα - глаголи
Nouns – Ουσιαστικά – съществителни имена
Adjectives – Επίθετα – прилагателни имена
Numerals – Αριθμητικά – числителни имена
Pronouns – Αντωνυμίες - местоимения
Verb Moods – Εγκλίσεις - наклонение
Adverbs – Επιρρήματα – наречия
Prepositions – Προθέσεις – предлози
Conjunctions - Σύνδεσμοι - съюзи

Друг сайт:
http://www.goethe-verlag.com/book2/EL/ELBG/ELBG002.HTM

Последна редакция: нд, 13 ное 2011, 09:23 от Lana26

# 333
  • Мнения: 393
                 Съществителни имена от среден род – упражнения (начално ниво)

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΟΥΔΕΤΕΡΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ

1. Открийте и подчертайте в текста съществителните от среден род:

Το σπίτι μας δεν είναι πολύ μεγάλο, αλλά είναι όμορφο. Χθές ο πατέρας έβαψε την είσοδο και δύο απο τα δωμάτια.Το πρωί που έφυγα για το σχολείο μου τον άφησα να ανακατεύει τα χρώματα με το πινέλλο του.Και το μεσημέρι που γύρισα είχε κιόλας βάψει όλα τα παράθυρα, τις πόρτες και το δωμάτιο της Μαρίας.

2. Напишете в кое число са съществителните от среден род в горния текст.

3. Допълнете изреченията със следните думи:
пαράθυρο, σπίτι ,παπούτσια, μήλα, πουκάμισο, συρτάρι

1._________________________________________________________ είναι μαύρα.
2. _________________________________________________________ δεν είναι ακριβό.
3. _________________________________________________________ είναι φρούτα.
4. _________________________________________________________ σου είναι ανοιχτό.
5. _________________________________________________________ της είναι όμορφο.
6. _________________________________________________________ είναι κλειστό.

4. Допълнете изреченията със следните думи:
ένα κουτάλι, κόκαλα,αεροπλάνα, τα πιάτα ,το περιοδικό

1. Τα σκυλιά τρώνε ________________________________________________
2. Οι πιλότοι οδηγούν ______________________________________________
3. Η Μάρθα πλένει _________________________________________________
4. Θέλω ________________________________ για την σούπα μου, παρακαλώ.
5. Ο Γιάννης διαβάζει ____________________________________________ του.

5.Допълнете текста с определит.член το или τα.
____________σχολείο όπου μαθαίνω Ελληνικά λέγεται ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ.
Είναι ένα_________________ψηλό κτίριο με 5______________πατώματα____________ .
___________________γραφεία είναι στο ισόγειο και στον ημιόροφο.Συνήθως
παίρνω___________ ασανσέρ, αλλά καμιά φορά πηγαίνω με ______ πόδια.

5.Допълнете текста с определит.член το или τα или неопредел.член ένα.

Αγαπητή μου Μαρία,
Σου γράφω............................γράμμα για να σου πω.................νέα μας.
.........................καινούριο σπίτι είναι πολύ ωραίο. Εχει.................
πολλά παράθυρα και μπαλκόνια γύρω γύρω.Από........................παράθυρα
βλέπω.............................βουνό απέναντι γεμάτο...................δέντρα,.........
παιδιά πηγαίνουν σε ....................σχολείο 100 μέτρα από......................
            σπίτι. Ετσι δεν χρειάζεται να παίρνουν λεωφορείο. Έχω πολλά ...........................
πράγματα να κάνω τώρα. Θα σου γράψω πάλι σύντομα.
Φιλιά σε όλους
Ελένη
Υ.Γ. Εχω........................πρόβλημα με...............................αυτοκίνητό μου.
             Μπορεί ο Γιάννης να με βοηθήσει να βρω...................συνεργείο;

6.Допълнете текста с определит.член το или τα или неопредел.член ένα.


1. Α: Εχετε__________________________παιδιά;
Β: Ναι, ένα κορίτσι και ένα αγόρι.
Α: Είναι μεγάλα;
Β:___________κορίτσι είναι 8 και_____________αγόρι είναι 10.
2. Α: Πού είναι___________________βιβλίο μου;
Β: Δεν ξέρω, αλλά βλέπω___________________βιβλίο σε _______ τραπέζι.
Α: Α, ναι, είναι_________________δικό μου.
3. Κοίτα!________________________αεροπλάνο.
4. Ολα_________________σπίτια έχουν_____________________παράθυρα.

# 334
  • Мнения: 393
          Съществителни имена от женски род – упражнения (начално ниво)

ΘΗΛΥΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ (ΑΣΚΗΣΕΙΣ)

1.Напишете можествено число на съществителните от женски род:

η μαθήτρια             οι μαθήτριες
η πόλη ___________________________________
η λέξη ___________________________________
η έξοδος ___________________________________
η δασκάλα ____________________________________
η είδηση ____________________________________
η γιαγιά ____________________________________
η οδός ____________________________________
η μαϊμού ____________________________________
η τέχνη ____________________________________
η γνώση ____________________________________

2. Съставете изречения както е в примера, използвайте род.падеж:

π.χ. Ζωή / πόλη / είναι εύκολη. Η ζωή της πόλης είναι εύκολη.

1. Μαγαζιά / πλατεία / είναι / μεγάλα.
2. Ζωή / επαρχία / είναι δύσκολη.
3. Συγκοινωνία / πόλεις / είναι συχνή.
4. Διαμερίσματα / πολυκατοικία / είναι μικρά.
5.Μέρες / άνοιξη / είναι ωραίες.

3. Отговорете на въпросите, използвайте род.падеж:

π.χ. 1. Ποιανού κράτους είναι πρωτεύουσα η Αθήνα;
Η Αθήνα είναι πρωτεύουσα της Ελλάδας.

2. Ποιανού κράτους είναι πρωτεύουσα το Λονδίνο;
3. Ποιανού κράτους είναι πρωτεύουσα το Παρίσι;
4. Ποιανού κράτους είναι πρωτεύουσα η Ρώμη;
5. Ποιανού κράτους είναι πρωτεύουσα οι Βρυξέλλες;

4. Съставете изречения, използвайте вин.падеж:


Π.χ. Βλέπω / γυναίκα σου / παιδιά σου
Βλέπω τη γυναίκα σου και τα παιδιά σου

1. Μιλάω με / γυναίκα μου / τηλέφωνο
2. Πηγαίνω με / φίλη μου / στο Σύνταγμα
3. Βλέπω / γιαγιά / στη φωτογραφία
4. Μιλάω με / καθηγήτρια
5. Περιμένω / ξαδέρφη μου

5. Допълнете текста с думите:


Αθήνα, Αθηνά, γραμμάτων, Αθήνας, Αθηνάς, τεχνών,
Ελλάδα, Ακρόπολη, όνομα, μυθολογίας, ελιά, ονόματος,
ειρήνη, γη,θάλασσας, σοφίας

Η______________έχει πλούσια μυθολογία. Ενας θρύλος της________________εξηγεί την καταγωγή
της. Κατά το μύθο λοιπόν αυτόν,όταν χτίστηκε η ________________, οι κάτοικοί της μαζεύτηκαν
στην_________________για να αποφασίσουν ποιός θεός θα είναι ο προστάτης τους. Δύο θεοί
παρουσιάστηκαν. Η______________,θεά της________________,των________________και
των________________ κι ο Ποσειδώνας, θεός της________________. Ο Ποσειδώνας είπε ότι θα
προσφέρει στην Αθήνα μεγάλη κυριαρχία στη θάλασσα. Χτύπησε το Βράχο της Ακρόπολης κι αμέσως
έτρεξε νερό. Η Αθηνά είπε ότι θα προσφέρει στην πόλη την________________και τον πλούτο.
Εβαλε στη _________________ένα σπόρο ελιάς και ο σπόρος φύτρωσε και βγήκε μια_____________.
Οι Αθηναίοι έδωσαν το όνομα της__________________στην πόλη τους, αλλά παρακάλεσαν τον
Ποσειδώνα να τους προστατεύει κι αυτός.

6. Допълнетете текста с определ. член η ,οι или неопр.член μια

1. Αυτή είναι_______________πόλη μου. Είναι_____________μικρή πόλη.
Και αυτή είναι____________κεντρική πλατεία.
2. _______________εποχές του χρόνου είναι 4: ο χειμώνας,___________άνοιξη,
το καλοκαίρι και το φθινόπωρο.
3. ________________Πρωτοχρονιά είναι_______________πρώτη μέρα του χρόνου.
4. _________________Ελένη είναι_______________φίλη μου. Αυτές εδώ είναι__________
φωτογραφίες της.
5. ______________καθηγήτριά μου λέει ότι______________σύζητήσεις στα
Ελληνικά με βοηθούν να μαθαίνω.

7. Допълнетете текста с определ. член τα /η /οι или неопр.член ένα /μια

Όταν χρειάζομαι_______________γραμματόσημο για______________γράμματα που
στέλνω στους γονείς μου, πηγαίνω στο______________Ταχυδρομικό Γραφείο.
Εκεί υπάρχουν_______________θυρίδες. Συνήθως σε κάθε____________θυρίδα
Υπάρχει_______________υπάλληλος, που σε εξυπηρετεί. Βέβαια, συχνα υπάρχει
πολύς κόσμος που περιμένει σε κάθε θυρίδα. Οταν έρχεται_____________σειρά
σου αγοράζεις________________γραμματόσημα που θέλεις και τα κολλάς στους
φακέλλους.

# 335
  • Мнения: 393
                 Съществителни имена от мъжки род – упражнения (начално ниво)

ΑΡΣΕΝΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ (ΑΣΚΗΣΕΙΣ)

1. Напишете съществителните от м.р. в същия падеж, но в множествено число:

ο γυμναστής __________________________
τον φύλακα ___________________________
του μαθητή ___________________________
ο καναπές ____________________________
του ήρωα ____________________________
του ανανά ____________________________
τον σχεδιαστή _______________________
ο κεφτές ____________________________
του δημάρχου _______________________
του κινδύνου_______________

2. Допълнете изреченията:
καθηγητής, πιλότος, οδηγός, μηχανικός, καναπές, μήνας, ψαράς, νησιώτης.

1. Αυτός που οδηγεί αυτοκίνητο λέγεται____________________________
2. Αυτός που επισκευάζει μηχανές λέγεται__________________________
3. Ο ______________________________________οδηγεί αεροπλάνα.
4. Ο______________________________________διδάσκει σε σχολείο.
5. Τριάντα μέρες είναι ένας ______________________________________
6. Αυτός που ζει σε νησί είναι_____________________________________
7. Είναι κάθισμα και ο___________________________________________
8. Αυτός που ψαρεύει ψάρια είναι__________________________________

3. Напишете множ.число на съществителните: καθηγητής, πιλότος,
οδηγός, μηχανικός, καναπές, μήνας, ψαράς, νησιώτης.

4.Според описанието на животните, отгатнете кое е животно е описано:

Α. Είναι τεράστιος και πολύ δυνατός. Ζει κυρίως στην Αφρική και είναι φυτοφάγο ζώο
Είναι...................................

Β. Είναι μαύρος και άσπρος.Ζει κοντά στην θάλασσα. Τρώει ψάρια. Δεν πετάει.
Είναι.................................

Γ. Είναι φυτοφάγος.Ανεβαίνει στα δέντρα πολύ εύκολα. Αγαπάει τις μπανάνες.
Είναι.................................

Δ. Είναι πολύ μακρύ. Δεν έχει πόδια.Καμιά φορά είναι επικίνδυνο.
Είναι..............................................

Ε. Είναι πολύ μικρός με μακριά ουρά. Του αρέσει πολύ το τυρί και ζει παντού.
Είναι...............................

Ζ. Εχει ψηλό λαιμό και τρέχει γρήγορα. Της αρέσουν τα φύλλα των δέντρων. Εχει μακριά πόδια.
Είναι...........................

Η. Είναι άσπρος ή γκρί. Ζει κοντά στην θάλασσα. Τρώει ψάρια. Δεν κολυμπάει.
Είναι...............................

5.Допълнете текста с опр.член ο или οι или неопр.член ένας.

1. _______________Δεκέμβριος είναι________________ μήνας του χρόνου.
2. Ολοι___________μαθητές προσέχουν πολύ όταν _____________καθηγητής τους μιλάει.
3. ____________________ κύριος περιμένει τον διευθυντή.
4. Η τάξη μου έχει____________________ οκτώ μαθητές.
5. __________________ κάτοικοι της Αθήνας λέγονται Αθηναίοι.

6.Допълнете текста с опр.член ο, του, τον, οι, των, τους.

1. _______________καιρός είναι καλός την άνοιξη.
Αλλά____________χειμώνα είναι κρύος.
2. _______________Γιάννης κοιτάει______________ουρανό και μιλάει για τα αστέρια.
3. Καθε πρωί συναντώ_____________φίλο σου τον Γιάννη.
4. Τα λουλούδια________________κήπου σου είναι πολύ όμορφα.
5. Τα ρούχα______________ανθρώπων το καλοκαίρι είναι ελαφριά.
6. Σε όλους_____________δρόμους της Αθήνας υπάρχουν αυτοκίνητα.
7. ______________θόρυβος των αυτοκινήτων ενοχλεί_____________κατοίκους.
8. ______________μαθητές κοιτούν______________πίνακα.
9. Αυτά είναι τα παιδιά_______________κυρίου Γιάννη.

Последна редакция: нд, 13 ное 2011, 11:00 от Lana26

# 336
  • Мнения: 393
                               Тест за средно ниво и напреднало ниво

1. Поставете думите в скобите в правилната форма за допълване на изреченията.

1. Χτες συνάντησα έναν .............. τύπο, με ............... ................ σακάκι και ................. .................... παπούτσια. (περίεργος, μαύρος, δερμάτινος, ελαφρύς, αθλητικός )
2. Η .................. Υπηρεσία προβλέπει ................... ανέμους στο ............... Αιγαίο. (Μετεωρολογικός, θυελλώδης, βόρειος )
3. Έγραψα της ................. μου, να μου στείλει τα .................. μου, ................, τον ............. .................. μου και ............ ................... (μητέρα, βιβλία, φάρμακο, μεγάλος, αρκούδος, λίγος, χρήμα)
4. Με τέτοιον ................... ................... αποφασίσαμε να πάμε ................. στην .................. (θαυμάσιος, καιρός, εκδρομή, θάλασσα)
5. Γυρίζει συνεχώς ............... με ................... τα προϊστορικά ................. . (ταινία, θέμα, τέρας )
6. «Όποιος ανακατεύεται με τα ........................, τον τρων οι ................." (παροιμία) (πίτουρο, κότα)
7. Στο .............. μας χτίστηκαν το ................, το ...................... και αναπαλαιώθηκε η ............. .................. από .............. ...................., που είχαν πάει ....................... στη ......................... . (χωριό, σχολείο, υδραγωγείο, παλιός, εκκλησιά, δωρεά, ομογενής, μετανάστης, Γερμανία)
9. ................. τους φιλοξένησα στο ................. σπίτι μου, αλλά όταν ήρθαν κάποιοι ............. τους .............., χρειάστηκε να μείνουν σε .......................... . ( όλος, σπίτι, καλός, φίλος, ξενοδοχείο)

2. Допълнете изреченията с дадените думи:

τις    της    το    με    εσύ    αυτός       με    μου    μια    την    σας    
όσο    όποιος      καμιά    του    ένας    το    κάποιους    του    εμείς

1. ........... διηγήθηκε χθες μια ιστορία, που .......... έκανε να κλάψω.
2. ............... ......... κατηγόρησε, λέει ψέματα.
3. ............. ο άντρας βοήθησε χθες ........... ηλικιωμένη γυναίκα να περάσει ............ δρόμο.
4. Πέρασε ........... φανάρι με κόκκινο και ......... δόθηκε κλήση.
5. .............. και να προσπάθησα, δεν κατάφερα να ............. παρηγορήσω.
6. ............ δεν έχουμε ............. σχέση με .......... φασαρίες, που έγιναν στο κέντρο ........... πόλης .
7. ............ φίλος μου ταξίδεψε χτες για την Αμερική, όπου και θα επισκεφτεί .............. στενούς συγγενείς ......... .
8. .......... παρακαλώ, μιλάτε πιο σιγά!
9. Δεν ήσουν ............ αυτός, που περιμέναμε σήμερα το πρωί πάνω από μια ώρα;

3. Допълнете изреченията с подходящи предлози, местоимения или наречия:

.............. δυο μέρες επήγαμε ........... χωριό του πατέρα μου, που βρίσκεται ....... ένα βουνό της Θεσσαλίας . Ξυπνήσαμε πρωί, ..... ...... αποφύγουμε την κίνηση .......... εθνική οδό και ........ από έξι ώρες ταξίδι, μπορούσαμε να διακρίνουμε τα πρώτα σπίτια. Ο παππούς ....... η γιαγιά μου χαρήκαν, ........ είδαν τα εγγόνια τους .........., ........... από πολύ καιρό. ........ τα ξαδέρφια μου επήγαμε ........ ποτάμι και παίξαμε ......... ώρες, .......... να καταλάβουμε, ......... ήταν ......... μεσημέρι. ............ φτάσαμε ......... πλατεία του Χωριού, είδαμε τον πατέρα, τον θειο και τον παππού μου να παίζουν τάβλι ........ καφενείο. ........... ......... η ώρα ήταν περασμένη, δε γυρίσαμε ......... .......... σπίτι αλλά ήπιαμε νερό ......... την πηγή και καθίσαμε .......... παγκάκια ............. από τον πλάτανο. ........... τέλος οι μεγάλοι σηκωθήκαν και επήγαμε όλοι μαζί ......... σπίτι. Η γιαγιά, η μητέρα και η θεία μου μας ρωτούσαν περίεργα, ............είχαμε αργήσει. Στο τραπέζι κάθησα ................ στον παππού και το θειο μου. Η γιαγιά μου είχε μαγειρέψει υπέροχα: Κοτόπουλο ........ πατάτες ........ φούρνο και λαχανικά ..........το περιβόλι του παππού. ............. το φαγητό φύγαμε για ορειβασία και φτάσαμε ........... την κορυφή του βουνού. .............. να γυρίσουμε πίσω, είχε νυχτώσει. "........... θα είσαστε πολύ κουρασμένοι, .......... έχετε συνηθίσει ........... αέρα της πόλης " μας είπε ο παππούς. "......... και να πεις παππού. Εμείς θα παίξουμε ποδόσφαιρο ...........αλάνα ....... τα παιδιά του Χωριού" του απαντήσαμε.
Την άλλη μέρα φύγαμε ............ το βράδυ ......... Αθήνα. .......... ξαναπάμε ........ Χωριό το επόμενο Σαββατοκύριακο. Σίγουρα όμως θα είμαστε στον παππού και τη γιαγιά ....... δυο βδομάδες το Πάσχα.

4.  Напишете противоположните по значение думи:

σαφὴς    .....................   πουθενὰ   .....................   στεριὰ   .....................
παρὼν   .....................   ἀπὼν   .....................           δύση   .....................
νόθος    .....................   ἄδειος    .....................   ὥριμος    .....................
βαρὺς    .....................   ἀγενὴς    .....................   ἄξιος    .....................
ἔλα!       .....................   πεθαίνω   .....................   ἐδῶ          ....................

5.   Напишете сравнителна и превъзходна степен:

τον καλό
τις βαθιές
οι μεγάλοι
τα άσχημα
τους αξιοπρεπείς
των απλών

6.   Преобразувайте прилагателните в наречия:
ἀφελὴς, κακὸς, μακρὺς, κοντὸς, ψηλὸς, λίγος

7.Образувайте съществителни от дадените глаголи:

Κινδυνεύω
Χαίρομαι
Ειδοποιῶ
Στηρίζω
Υποθέτω
Συγκρίνω
Μετανιώνω
Αγαπῶ
Διορθώνω
Λυπᾶμαι / λυποῦμαι
Μαγειρεύω
Ποτίζω
Ράβω

8. Поставете думите в скобите в правилната форма за допълване на изреченията:

1. Το θέμα αυτό πρέπει ..................................... οπωσδήποτε αύριο. (συζητιέμαι)
2. Δεν θέλει ............................. ................................... στην εταιρεία μας, γιατί νομίζει πως .................................. . (συνεχίζω, δουλεύω, αδικούμαι)
3. Πάντα μας άρεσε ........................................ τον παππού, γιατί ................................. όμορφες ιστορίες. (ακούω, διηγούμαι)
4. Μόλις ......................... τα νέα, οι φίλοι της ............................... στο σπίτι της. (μαθαίνω, τρέχω)
5. Όταν έχετε νεώτερα από την Ελένη .................................. με. (ειδοποιώ)
6. Χτες ........................... τα καθήκοντά του ο νέος Υπουργός Υγείας. (αναλαμβάνω)
7. ......................... πάνω μου, και ..................... σου ........................... τη λύση. (στηρίζομαι, βρίσκω)
8. Εγώ δεν ξέρω τίποτα. ..................................... με τη μητέρα σου. (συνεννοούμαι)
9. Θα μπορέσω ............... σας ........................... την Τετάρτη, όταν ................................. όλα τα θέματα, και όλες οι περιπτώσεις ................................. με προσοχή. (απαντώ, μελετιέμαι, εξετάζομαι)
10. Εγώ στη θέση σου δεν .................................................................. ποτέ μαζί τους . (ξανασυνεργάζομαι)

9.Преобразувайте изреченията в страдателен залог:

1. Με ενοχλεί η φασαρία.
...
2. Θα σας εξηγήσει η καθηγήτρια τη λύση της άσκησης.
...
3. Μας είπαν οι υπεύθυνοι ότι η κατάσταση ελέγχεται.
...
4. Πρέπει να φτιάξει η Δ.Ε.Η. τη βλάβη, για να έχουμε πάλι ηλεκτρικό.
...
5. Θα έχει τακτοποιήσει τις εκκρεμότητες της δουλειάς του μέχρι αύριο το πρωί.
...
6. Οργανώσαμε μια μικρή γιορτή για τα γενέθλιά της.
...

10.Преобразувайте изреченията в деятелен залог:

1. Ε, αυτό δεν μπορεί να εξηγηθεί από κανέναν.
...
2. Η διαμαρτυρία στο κέντρο της πόλεως έγινε από αδιόριστους εκπαιδευτικούς .
...
3. Η ταινία θεωρείται ακατάλληλη για ανηλίκους .

11. Прочетете текста и напишете отговорите на въпросите:

                               Οι Ολυμπιακοί αγώνες στην Ελλάδα.

Ένα από τα πιο σημαντικά και πολυσυζητημένα θέματα που απασχολούν τον ελληνικό τύπο και τους Έλληνες αυτόν τον καιρό, είναι η επιστροφή των Ολυμπιακών αγώνων στην Ελλάδα, απ’ όπου και ξεκίνησαν το 776 π. Χ. και όπου οργανώθηκαν, ξανά για πρώτη φορά, το 1896.
Τώρα οι Έλληνες αισθάνονται ότι το 1996 η Χρυσή Ολυμπιάδα πρέπει να εορταστεί στην πατρίδα της. Η ιδέα κερδίζει όλο και πιο πολλούς οπαδούς σε όλα τα κράτη, κι η Ολυμπιακή Επιτροπή έχει κιόλας διαλέξει τον χώρο όπου θα χτιστεί το Ολυμπιακό Χωριό.
Υπολογίζεται ότι εκατοντάδες χιλιάδες φίλαθλοι θα έρθουν να παρακολουθήσουν τους αγώνες, και μέχρι το 1994 θα πρέπει να έχουν ετοιμαστεί οι κατάλληλοι χώροι και να έχουν λυθεί τα προβλήματα στέγης και κυκλοφορίας.
Ο Ελληνικός λαός, πάντα φιλόξενος και αισιόδοξος, πιστεύει πως θα τα καταφέρει. Πως οι εγκαταστάσεις θα έχουν τελειώσει και θα περιμένουν τους αθλητές, που θα αγωνιστούν πάλι για ένα στεφάνι ελιάς, σε μια περίοδο ειρήνης και φιλίας των λαών.

1. Ποιὸ θέμα ἀπασχολεῖ τοὺς Ἕλληνες, σύμφωνα μὲ τὸ ἄρθρο;
α. η οἰκονομία
β. τὰ νέα μέτρα γιὰ τὴν παιδεία
γ. οἱ Ὀλυμπιακοὶ ἀγῶνες

2. Οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες διοργανώθηκαν:
α. την εποχή του Διαφωτισμού
β. πριν από 50 χρόνια
γ. προς τα τέλη του 8ου αιώνα πριν από τη γέννηση του Χριστού

 3. Τι ἑορτάζεται το 1996;
α. Η καινούργια χρονιά που έρχεται
β. Η Χρυσή Ολυμπιάδα
γ. Τα 100 χρόνια Ολυμπιακών Αγώνων

4. Πώς αντέδρασαν τα ξένα κράτη με την ιδέα της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα;
α. Αρνούνται κατηγορηματικά
β. Δεν έχει κανείς αντίρρηση
γ. Οι περισσότεροι συμφωνούν

5. Ποιο είναι το πρώτο μέλημα του ελληνικού κράτους μετά την ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων;
α. Η δημιουργία πάρκων
β. Το πρόβλημα της ρύπανσης
γ. Το πρόβλημα της κυκλοφορίας

6. Με τι θα βραβευθούν οι αθλητές-νικητές ;
α. με μετάλλιο
β. με χρηματικό ποσόν
γ. με στεφάνι ελιάς

12. Напишете малко есе (поне 170 думи) на една от следните теми:
α. «Η νύχτα ήταν σκοτεινή και ο αέρας φυσούσε με μανία...» Περιγράψατε μια περιπέτεια.
β. Ποια πιστεύετε ότι είναι τα αρνητικά και θετικά στοιχεία του τουρισμού;
γ. Πώς περνάτε συνήθως τον ελεύθερο χρόνο σας;

Последна редакция: нд, 13 ное 2011, 11:01 от Lana26

# 337
  • Мнения: 238
                Съществителни имена от среден род – упражнения (начално ниво)

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΟΥΔΕΤΕΡΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ

1. Открийте и подчертайте в текста съществителните от среден род:

Το σπίτι μας δεν είναι πολύ μεγάλο, αλλά είναι όμορφο. Χθές ο πατέρας έβαψε την είσοδο και δύο απο τα δωμάτια.Το πρωί που έφυγα για το σχολείο μου τον άφησα να ανακατεύει τα χρώματα με το πινέλλο του.Και το μεσημέρι που γύρισα είχε κιόλας βάψει όλα τα παράθυρα, τις πόρτες και το δωμάτιο της Μαρίας.

2. Напишете в кое число са съществителните от среден род в горния текст.

3. Допълнете изреченията със следните думи:
пαράθυρο, σπίτι ,παπούτσια, μήλα, πουκάμισο, συρτάρι

1._Το πουκαμισο________________________________________________________ είναι μαύρα.
2. _______________Το σπιτι__________________________________________ δεν είναι ακριβό.
3. ____Τα μηλα_____________________________________________________ είναι φρούτα.
4. __Το παραθυρο_______________________________________________________ σου είναι ανοιχτό.
5. _________________Τα παπουτσια________________________________________ της είναι όμορφο.
6. ____Το συρταρι_____________________________________________________ είναι κλειστό.

4. Допълнете изреченията със следните думи:
ένα κουτάλι, κόκαλα,αεροπλάνα, τα πιάτα ,το περιοδικό

1. Τα σκυλιά τρώνε _____κοκαλα___________________________________________
2. Οι πιλότοι οδηγούν ___________αεροπλανα___________________________________
3. Η Μάρθα πλένει _________τα πιατα________________________________________
4. Θέλω ______ενα κουταλι__________________________ για την σούπα μου, παρακαλώ.
5. Ο Γιάννης διαβάζει ____________το περιοδικο________________________________ του.

5.Допълнете текста с определит.член το или τα.
___Το_________σχολείο όπου μαθαίνω Ελληνικά λέγεται ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ.
Είναι ένα______το___________ψηλό κτίριο με 5___τα___________πατώματα____τα________ .
___________________γραφεία είναι στο ισόγειο και στον ημιόροφο.Συνήθως
παίρνω___το________ ασανσέρ, αλλά καμιά φορά πηγαίνω με __τατο____ πόδια.

5.Допълнете текста с определит.член το или τα или неопредел.член ένα.

Αγαπητή μου Μαρία,
Σου γράφω...............το.............γράμμα για να σου πω......τα...........νέα μας.
..........Το...............καινούριο σπίτι είναι πολύ ωραίο. Εχει........τα.........
πολλά παράθυρα και μπαλκόνια γύρω γύρω.Από......τα..................παράθυρα
βλέπω..........το...................βουνό απέναντι γεμάτο......τα.............δέντρα,....τα.....
παιδιά πηγαίνουν σε ........το............σχολείο 100 μέτρα από......το................
            σπίτι. Ετσι δεν χρειάζεται να παίρνουν λεωφορείο. Έχω πολλά ............τα...............
πράγματα να κάνω τώρα. Θα σου γράψω πάλι σύντομα.
Φιλιά σε όλους
Ελένη
Υ.Γ. Εχω.....ενα...................πρόβλημα με...............τπ................αυτοκίνητό μου.
             Μπορεί ο Γιάννης να με βοηθήσει να βρω......το.............συνεργείο;

6.Допълнете текста с определит.член το или τα или неопредел.член ένα.


1. Α: Εχετε___________τα_______________παιδιά;
Β: Ναι, ένα κορίτσι και ένα αγόρι.
Α: Είναι μεγάλα;
Β:___Το________κορίτσι είναι 8 και_____το________αγόρι είναι 10.
2. Α: Πού είναι_________το__________βιβλίο μου;
Β: Δεν ξέρω, αλλά βλέπω___________ενα________βιβλίο σε ____το___ τραπέζι.
Α: Α, ναι, είναι_______το__________δικό μου.
3. Κοίτα!______________το__________αεροπλάνο.
4. Ολα______τα___________σπίτια έχουν___________τα__________παράθυρα.

# 338
  • Мнения: 393
Отговори на тест за средно ниво и напреднало ниво

1.
1.περίεργο, μαύρο, δερμάτινο, ελαφρά, αθλητικά
2. Μετεωρολογική, θυελλώδης, βόρειο
3. μητέρας, βιβλία, φάρμακα, μεγάλο, αρκούδο, λίγα, χρήματα
4. θαυμάσιο, καιρό, εκδρομή, θάλασσα
5. ταινίες, θέμα, τέρατα
6. πίτουρα, κότες
7. Χωριό, σχολείο, υδραγωγείο, παλιά, εκκλησία, δωρεά, ομογενών, μετανάστες, Γερμανία
8. Όλους, σπίτι, καλοί, φίλοι, ξενοδοχείο

2.
1. μου, με
2. όποιος, με
3. αυτός, μια, το
4. το, του
5. όσο, την
6. Εμείς, καμία, τις, της
7. Ένας, κάποιους, του
8. Σας
9. εσύ

3. πριν, στο, σε, για να, στην, μετα, και, οταν, παλι, μετα, με, στο, για, χωρις, οτι, κιολας, οταν, στη, στο, αν και, πισω, στο, απο, στα, κατω, στο, στο, γιατι, αναμεσα, με, στο, απο, μετα, ως, μεχρι, αυριο, γιατι, στον, ο,τι, στην, με, αργα, για, ισως, στο, για.

4. ασαφής, απών, γνήσιος, ελαφρύς, φύγε, παντού, παρών, γεμάτος, ευγενικός, γεννιέμαι, θάλασσα, ανατολή, ανώριμος, ανάξιος, εκεί

5. τον καλύτερο – άριστο, τις βαθύτερες – βαθύτατες, οι μεγαλύτεροι – μέγιστοι, τα ασχημότερα – τα ασχημότατα, τους αξιοπρεπέστερους – αξιοπρεπέστατους, των απλούστερων – απλούστατων

6. αφελώς, κακώς, μακριά, κοντά, ψηλά, λίγο

7. κίνδυνος, χαρά, ειδοποίηση, στήριξη, υπόθεση, σύγκριση, μετάνοια, αγάπη, διόρθωση, λύπη, μαγείρεμα, πότισμα, ράψιμο

8.
1. να συζητηθει
2. να συνεχισει, να δουλευει, αδικειται
3. να ακουμε, διηγειται
4. ακουσαν, ετρεχαν
5. ειδοποιήστε
6. ανέλαβε
7. στηρίξου, θα, βρω
8. συνεννοήσου
9. να, απαντήσω, μελετήσω, εξεταστούν
10. θα, ξανασυνεργαζόμουν.

9.
1. Ενοχλούμαι από τη φασαρία.
2. Η λύση της άσκησης θα εξηγηθεί από την καθηγήτρια.
3. Ειπώθηκε από τους υπευθύνους ότι η κατάσταση ελέγχεται.
4. Η βλάβη πρέπει να φτιαχτεί από τη Δ.Ε.Η., για να έχουμε πάλι ηλεκτρικό.
5. Οι εκκρεμότητες της δουλειάς του θα έχουν τακτοποιηθεί μέχρι αύριο το πρωί.
6. Μια μικρή γιορτή για τα γενέθλιά της οργανώθηκε από μας .

10.
1. Ε, αυτό δεν μπορεί να το εξηγήσει κανείς .
2. Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί διαμαρτυρήθηκαν στο κέντρο της πόλεως.
3. Θεωρήσανε / Θεώρησαν την ταινία ακατάλληλη για ανηλίκους .

11. 1/γ, 2/γ, 3/γ, 4/γ, 5/γ, 6/γ

# 339
  • Мнения: 393
                                      Образуване  на думи. Πроизводни и съставни думи

1.Словообразуване чрез представки и наставки:

Образуването на производни думи (παράγωγες λέξεις) е процес при който към една основна дума (θέμα) се добавят представки (частичка пред основната дума ) или наставки (частичка след основната дума ). Нарича се пαραγωγή.
Например: φεύγω→διαφεύγω (представка δια-), κακός→άκακος (представка α-) и πατέρας→πατερούλης (наставка –ούλης).
Най-често срещани представки  (προθήματα ) са κατά, μετά, παρά, αντί, από и α-, ξε-, ημι-, αρχι-, δυσ-, ομο-, ευ-, παν-, αει-, διχο, τηλε-.
*Много представки произлизат от старогръцки език - αμφί, ανά, διά, εις, εκ, και εξ,, εν (εμ-, εγ-, ελ-, ερ-), επί (επ-, εφ-), περί, υπό (υπ-, υφ-) προ, υπέρ, συν (συγ-, συλ-, συμ-, συρ-, συσ-, συ-, συνε-).

Образуване на съществителни от други съществителни и глаголи
чрез добавяне на различни представки и окончания и наставки към основната дума.

Образуването на думи чрез представки е описано по-горе.

Образуване на съществителни от глаголи с различни окончания и наставки:
τελειώνω- τέλος, αρχίζω- αρχή, оνειρεύομαι- όνειρο, παίζω - παίκτης, τραγουδώ – τραγουδιστής

-μός : έρχομαι - ερχομός    
-ση, -ψη, -ξη : απαντώ - απάντηση, λάμπω - λάμψη, ψύχω - ψύξη    
-σιμο, (-ξιμο, -ψιμο) : στρώνω - στρώσιμο, ψάχνω - ψάξιμο, σκάβω - σκάψιμο    
-μα : φορτώνω - φόρτωμα    
-ίδι : σκουπίζω - σκουπίδι    
-ητό : παραμιλώ - παραμιλητό    
-ούρα : κλείνω - κλεισούρα    
-α : ανασαίνω - ανάσα    
-ι, -ιο, -ος : κολυμπώ - κολύμπι, γελώ - γέλιο, κοστίζω - κόστος    
-ιά : μιλώ - μιλιά, βαθμολογώ - βαθμολογία    
-ειά, -εία : δουλεύω - δουλειά, γιατρεύω - γιατρειά    
-εια : καλλιεργώ - καλλιέργεια

Използват се следните окончания и наставки за образуване на:
      умалителни съществителни– с тях назоваваме малки предмети или изразяваме положителни чувства:  -ούλα (μανούλα), -οπούλα (βοσκοπούλα), -ούλης (ομορφούλης), -όπουλο (κατόπουλο), -ούδι (αγγελούδι), -κας (μπαμπάκας), -άκι (παιδάκι), -άκης (Γιωργάκης), -ίτσα (γατίτσα). -άκος (δρομάκος).
      уголемителните съществителни- с тях назоваваме големи предмети или изразяваме негативни чувства: -άρος (παίδαρος), -αράς (κοιλαράς), -άλας (κεφάλας), -ακλάς (φωνακλάς), -αρόνα (σπιταρόνα), -ούκλα (ψαρούκλα), -ούρα (χαιρετούρα), -άτορας (συμβουλάτορας).

Образуване на глаголи от съществителни: γείτονας - γειτονεύω, κατσούφης - κατσουφιάζω, γίνομαι κατσούφης

-άζω, -ιάζω : φωνή - φωνάζω , κόπος - κοπιάζω  
-ίζω : αρχή - αρχίζω  
-εύω : κλαδί - κλαδεύω, όνειρο - ονειρεύομαι  
-ώνω : θυμός - θυμώνω, κλειδί -κλειδώνω  
-αίνω : ακριβός - ακριβαίνω, ζεστός - ζεσταίνω

2. Словообразуне чрез свързване (сглобяване) на думи:

Процесът при който от две (или три) различни думи (съществителни, прилагателни и глаголи) се образува нова съставна дума се нарича σύνθεση, а новообразуваната дума - σύνθετη λέξη. Например:

μαχαίρια + πιρούνια: μαχαιροπίρουνα
μπαίνω + βγαίνω: μπαινοβγαίνω
πηγαίνω + έρχομαι:πηγαινοέρχομαι
καλά + περνάω:καλοπερνάω
πίτα + τυρί:τυρόπιτα
αυγό + λεμόνι:αυγολέμονο
κόκκινος + λαιμός:κοκκινολαίμης
τρύπα + κλειδαριά:κλειδαρότρυπα
βιβλίο + πουλάω:βιβλιοπώλης
κοντός + χοντρός:κοντόχοντρος
ξανθός + μαλλιά:ξανθομάλλης

В първия пример: μαχαίρια + πιρούνια: μαχαιροπίρουνα показва, че
новообразуваната дума има по-различно значение от значението на съставните думи=>
μαχαίρια – ножове, πιρούνια – вилици, μαχαιροπίρουνα – прибори за хранене

* ξανά пред глаголи показва, че едно действие се извъшва многократно:
λέω ->ξαναλέω
διαβάζω ->ξαναδιαβάζω

Последна редакция: нд, 20 ное 2011, 10:07 от Lana26

# 340
  • Мнения: 1 825
Γειά σας σε ολούς.... Simple Smile
Τι σημαίνει "Πιανού" και πότε το χρησιμοποιούμε?

# 341
  • София и Морето от време на време
  • Мнения: 562
Запис засега и от утре почвам от предната тема ...

# 342
  • Мнения: 393
Γειά σας σε ολούς.... Simple Smile
Τι σημαίνει "Πιανού" και πότε το χρησιμοποιούμε?


Родителен падеж

ποιανού- чий? или чие?(на кой?на кого?)

ποιανού  или ποιού – мъжки  род, единствено число на ποιός в Родителен падеж
ποιανού  или ποιού -среден  род, единствено число на ποιό в Родителен падеж
ποιανής или ποιάς – женски род, единствено число на ποιά в Родителен падеж
ποιών или ποιανών – мъжки, женски, среден  род, множествено число в Родителен падеж

Винителен падеж

ποιόν - кого?

ποιόν - мъжки  род, единствено число на ποιός във Винителен падеж
ποιό  - среден  род, единствено число на ποιό във Винителен падеж
ποιάν - женски род, единствено число на ποιά във Винителен падеж
ποιούς или ποιανούς - мъжки  род, множествено число на ποιός във Винителен падеж
ποιές - женски род, множествено число на  ποιά във Винителен падеж
ποιά - среден  род, множествено число на ποιό във Винителен падеж

Последна редакция: сб, 03 дек 2011, 08:42 от Lana26

# 343
  • Мнения: 393
                                                   Местоимения - упражнения

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ (Лични местоимения)


Α.Допълнете изреченията с личните местоимения: το, τα, τον, τους, την, τις.
1. Ξέρεις το φίλο μου το Γιάννη;
Όχι, δεν ............ ξέρω.

2. Μαρία, γνωρίζεις την Άννα και την Καίτη;
Ναι, ........... γνώρισα στο πάρτυ.
3. Κώστα, εσύ έχεις τα περιοδικά μου;
Όχι, ......... έχει ο Γιάννης.
4. Κοίτα, έρχονται ο Κώστας και ο Αντώνης.
Ναι, ............. βλέπω.
5. Ποιος έχει το μολύβι μου;
Εγώ .......... έχω.
6. Μου δίνεις την εφημερίδα, Άννα;
........ διαβάζω τώρα, περιμένεις λίγο;

Β.Допълнете изреченията с местоименията: αυτός, αυτοί, εσύ, εσείς, εγώ, εμείς.

1. Όταν .................... διαβάζω την εφημερίδα μου, η Άννα βλέπει τηλεόραση.
2. Ο Κώστας θέλει καφέ και .................. θέλουμε αυγά ομελέτα. ............... τι θέλεις;
3. ............... ο κύριος είναι φίλος του Κώστα.
4. ............... έχουν μόνο ένα παιδί. ................. έχετε παιδιά;

Γ.Подчертайте личните местоимения в текста:

Μια μέρα του είπε: «Εγώ θα φύγω την άλλη εβδομάδα.
Έχεις καμιά παραγγελία;» «Όχι, όχι» του αποκρίθηκε «αν όμως μείνεις
εσύ λίγες μέρες ακόμα εδώ.... μπορεί να’ ρθω κι εγώ».
Το έλεγε χωρίς να το πιστεύει. Ήταν τόσο μεγάλη η επιθυμία του κι ήθελε
να του δείξει πως μπορούσε κι αυτός να ταξιδέψει.

Δ. Използвайте местоимения вместо думите в скобите:
π.χ. Δεν (του Νίκου) αρέσει
Δεν του αρέσει

1. Που (το βιβλίο) έβαλες;
2. Η δουλειά (των εργατών) είναι σκληρή.
3. Πήρα το γράμμα σου και (εσένα) ευχαριστώ.
4. (της Μαρίας) (το βιβλίο) έδωσες;
5. Τι είναι αυτό που (από μένα) ζήτησες;

ΟΡΙΣΤΙΚΕΣ- ΑΟΡΙΣΤΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ (Определително- неопределително местоимение)

Α. Изберете от скобите правилното определително местоимение за допълване на текста:

1. (καμία, κάποια) μέρα ο Γιάννης ήρθε στο σπίτι και μου έδωσε (μερικά, άλλα) βιβλία που του είχα ζητήσει.
2. Όταν (καθένας, κάποιος) δε συμφωνεί με τη γνώμη του Νίκου, αυτός θυμώνει.
3. Αυτή είναι εύκολη δουλειά. (καθένας, κάποιος) μπορεί να την κάνει.
4. Όταν ο γιατρός εξετάζει (καθένα, κάποιον) ασθενή, όλοι οι (άλλοι, μερικοί) περιμένουν στην αίθουσα.
5. (κάποια, κάθε) εβδομάδα πηγαίνω στα μαγαζιά και αγοράζω τρόφιμα και ποτά.
6. Η Ελένη έρχεται στο μάθημα (κάποια, κάθε) Τρίτη και Παρασκευή.
 Όλες τις (μερικές, άλλες) μέρες δεν μπορεί γιατί δουλεύει.

Β. Прочетете внимателно изреченията. Напишете отново всяко изречение като
използвате думите в скобите.
π.χ. Έχω κάτι στο χέρι μου, (τίποτα)
Δεν έχω τίποτα στο χέρι μου.

1. Βλέπω κάποιον στο παράθυρο. (κανέναν)
2. Όταν ήρθε μου έδωσε κάτι. (τίποτε)
3. Τηλεφώνησε κάποια κυρία Ελένη, όταν έλειπες. (καμιά)
4. Μου εμπιστεύτηκε κάποια μυστικά του. (κανένα)
5. Έφαγα κάτι στο γραφείο. (τίποτα)
6. Ήρθαν κάποιοι καινούριοι μαθητές σήμερα. (κανένας)

Γ. Подчертайте неопр.местоимения κανένας, καμία, κανένα където се използват
със значение за κάποιος, -α, -ο.
π.χ. Α: Με ζήτησε κανένας; (= κάποιος)
       Β: Όχι, κανένας.

1. Καμιά μέρα θα περάσω να σε δω στο γραφείο.
2. Έχεις κανένα περιοδικό να διαβάσω;
3. Δεν έχω καμιά ελεύθερη ώρα. Έχω πολλές δουλειές.
4. Θέλεις να σου φέρω καμία σοκολάτα;
5. Με κοίταξε χωρίς να μου πει καμιά κουβέντα.
6. Του ζήτησα ένα από τα περιοδικά του και δεν μου έδωσε κανένα.
7. Αν έχεις κανένα πρόβλημα να μου το πεις.
8. Καμία μαθήτρια δεν ήρθε χτες.
9. Τα έκανε όλα μόνος του χωρίς καμία βοήθεια.
10.Κανένας χειμώνας δεν ήταν τόσο βαρύς όσο αυτός.

Отговори: κανένας, καμία, κανένα се използват със значение за κάποιος, -α, -ο
в изречения с положителен смисъл

1. Καμιά μέρα θα περάσω να σε δω στο γραφείο.
2. Έχεις κανένα περιοδικό να διαβάσω;
3. Δεν έχω καμιά ελεύθερη ώρα. Έχω πολλές δουλειές.
4. Θέλεις να σου φέρω καμία σοκολάτα;
5. Με κοίταξε χωρίς να μου πει καμιά κουβέντα.
6. Του ζήτησα ένα από τα περιοδικά του και δεν μου έδωσε κανένα.
7. Αν έχεις κανένα πρόβλημα να μου το πεις.
8. Καμία μαθήτρια δεν ήρθε χτες.
9. Τα έκανε όλα μόνος του χωρίς καμία βοήθεια.
10.Κανένας χειμώνας δεν ήταν τόσο βαρύς όσο αυτός.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ- ΚΤΗΤΙΚΕΣ- ΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ
(Въпросителни, притежателни, показателни местоимения)


Α. Заменете пълните притежателни местоимения
δικός, -ή, -ό с кратки притежателни местоимения, както е в примера:
π.χ. ο δικός μας σκύλος                        ο σκύλος μας

1. το δικό μας βιβλίο
2. τα δικά σας μολύβια
3. ο δικός τους καθηγητής
4. οι δικοί τους καθηγητές
5. η δική μας δουλειά
6. οι δικές σας ασκήσεις
7. η δική μου γυναίκα
8. ο δικός σου παππούς
9. το δικό του σχολείο
10.το δικό της παιχνίδι

Β. Допълнете изреченията с подходящи показателни местоимения:

1. Α: Βλέπεις .......................... το αεροπλάνο.
    Β: Όχι, πού είναι;
    Γ: Να, τώρα περνάει πάνω από .................. τα βουνά.

    2.  Α: Έχω ...................... πράγματα να κάνω και όλο τα ξεχνάω!
    Β: Γιατί δεν τα γράφεις σ’ ................. το χαρτί να τα θυμάσαι;

    3. Α: Κάθε μέρα μαλώνω με τον Γιάννη. Έχουμε οικονομικό πρόβλημα!
        Β: Α! Εγώ και ο Κώστας δεν έχουμε ............... προβλήματα.

Γ. Допълнете изреченията с подходящи въпросителни местоимения (τι, ποιος-α–ο, πόσος–η–ο):

1. ....................ώρα είναι; Είναι 10:00 ακριβώς.
2. ....................ψωμί θέλετε;
Μισό κιλό, παρακαλώ.
3. ....................περιοδικό θέλεις, τα ΕΠΙΚΑΙΡΑ ή τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ;
4. ....................αυγά θέλετε;
Δώδεκα παρακαλώ.
5. ....................παπούτσια θέλεις, τα μαύρα ή τα καφέ;

# 344
  • Мнения: 393
                            Пряка и непряка реч (Ευθύς και πλάγιος λόγος)

1.Ευθύς λόγος (Пряка реч) - когато думите на едно лице се изразяват пряко от
същото лице.
Например: Φέτος θα γιορτάσω τα γενέθλιά μου μαζί με όλες τις φίλες μου. (казва Елени)
За предаване на пряката реч се използват кавички («.........»)
или се използва тире, когато се предава диалог (-).

2. Πλάγιος λόγος (Непряка реч)- когато думите на едно лице се изразяват непряко,
т.е. от друг човек.
Например:
Η Ελένη είπε ότι φέτος θέλει να γιορτάσει τα γενέθλιά της με όλες τις φίλες της.
(казва някой от приятелите на Елени)

За преобразуване на пряка в непряка реч променяме 1л. ед.ч. в 3 л.ед.ч.
Например: 1 л. ед.ч. -Αύριο θα πάω εκδρομή.                             
                  3 л. ед.ч.   Είπε ότι αύριο θα πάει εκδρομή.
Може да се добави името на лицето, чиято реч се препредава.
Η Ελένη είπε ότι............
За преобразуване на пряка в непряка реч се използват глаголи
в минало свършено време като ρώτησε, απάντησε, είπε и се добавят съюзи .
Например: Είπε ότι αύριο θα πάει εκδρομή.
За преобразуване на пряка в непряка реч понякога вместо
минало свършено време се използва сегашно перфектно време.

                             Упражнения:

Α.Напишете изречeнията както е в примерите:

α) Ο Γιάννης λέει: «Δεν έχω καθόλου χρήματα».
Ο Γιάννης λέει ότι δεν έχει καθόλου χρήματα.

β) Η Μαρία ρωτάει: «Πήγες στο θέατρο;»
Η Μαρία ρωτάει αν πήγες στο θέατρο.

1. Ο δάσκαλος μας λέει : «Πρέπει να διαβάζετε».
2. Σου επαναλαμβάνω: «Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα».
3. Σε προειδοποιώ: «Δεν θα προλάβεις το τρένο».
4. Ο Αντώνης λέει: «Γράφω στους γονείς μου συχνά».
5. Με ρωτάει: «Θα πας στο γλέντι του Νίκου;»
6. Σε ξαναρωτάω: «Κλείδωσες την πόρτα πριν φύγεις;»
7. Κάθε φορά που με βλέπει μου λέει: «Είσαι φίλος μου».
8. Κάθε φορά που με βλέπει με ρωτάει: «Έχεις καιρό για καφέ;»
9. Τους γράφω: «Θέλω να αγοράσω ένα σπίτι».
10.Ο σταθμάρχης λέει: «Το τρένο θα καθυστερήσει μια ώρα».

B. Напишете изречeнията както е в примера:
 
π.χ «Κλείσε την πόρτα.»
Μου είπε να κλείσω την πόρτα.

1. Άνοιξε το παράθυρο.
2. Κλείδωσε την εξώπορτα.
3. Πάρε τα κλειδιά σου.
4. Μην ξεχάσεις την ομπρέλα σου.
5. Τηλεφώνησε στο γραφείο της.

Общи условия

Активация на акаунт