Има ли значение вида на образованието?!?

  • 11 906
  • 273
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 17 207
Според мен има значение образованието. Другите изброени качества също се изграждат, не сме родени с тях.

Хората извън България нямат проблеми с постявяне на титлата преди или след името. Забелязвам, че само ние българите не виждаме нужда от образованието и мислим, че всичко е въпрос на "връзки". Само при нас има ясно изразен негативизъм от страна на хората с по-ниско образование към хората с по-високо.

# 196
  • гр. Шумен
  • Мнения: 521
Ами вместо да му гледаш овчия калпак и ладата, що не го видиш като как е като специалист. Защото аз познавам един инж. който е изключителен специалист, има средства и възможности, ама му е през оная работа как се носи, къде живее (в случая в мноого стара къща, която лично е ремонтирал) и какво кара (пак нищо, не е шофьор).

 А какво ме интересува как е като специалист? Казвам, че не всеки инженер е представителен на вид, с възпитание и обноски, а си има и много инженери с прост вид и държание. Какво следва от това? - образованието не определя що за човек си.
Значи идеята е да изглеждаме фьешън, без значение колко чиним като специалисти.
Кажи го това на ония в АЕЦ-а, дето ако замирише на изгоряло никой няма да ги пита Лада ли карат или S-класа, просто всеки от тях ще трябва да взима възможното решение във възможното състояние. А дори и в невъзможното.

# 197
  • Мнения: 326
Ами вместо да му гледаш овчия калпак и ладата, що не го видиш като как е като специалист. Защото аз познавам един инж. който е изключителен специалист, има средства и възможности, ама му е през оная работа как се носи, къде живее (в случая в мноого стара къща, която лично е ремонтирал) и какво кара (пак нищо, не е шофьор).

 А какво ме интересува как е като специалист? Казвам, че не всеки инженер е представителен на вид, с възпитание и обноски, а си има и много инженери с прост вид и държание. Какво следва от това? - образованието не определя що за човек си.
Значи идеята е да изглеждаме фьешън, без значение колко чиним като специалисти.
Кажи го това на ония в АЕЦ-а, дето ако замирише на изгоряло никой няма да ги пита Лада ли карат или S-класа, просто всеки от тях ще трябва да взима възможното решение във възможното състояние. А дори и в невъзможното.



 Не, не е идеята да изглеждаме фешън, каквото и да значи това. Идеята е, че не пречи да си прост човек, но инженер. И че професията инженер не е гаранция нито за добро възпитание, нито за представителен вид. Това е просто една професия като всички други, и я практикуват всякакви хора. Едни са изискани, други смотани, трети умни, четвърти посредствени и т.н.

# 198
  • Мнения: 17 207
Отилия според теб човек умен ли се ражда или това се развива/обучава? рреспективно и възпитанието?

# 199
  • Мнения: 326
Отилия според теб човек умен ли се ражда или това се развива/обучава? рреспективно и възпитанието?

 Умен се ражда. Коефициентът на интелигентност е вроден. Човек може да се образова, за научи факти и практики, но ако се роди ограничен, такъв и ще си умре.

# 200
  • София
  • Мнения: 244
Ами вместо да му гледаш овчия калпак и ладата, що не го видиш като как е като специалист. Защото аз познавам един инж. който е изключителен специалист, има средства и възможности, ама му е през оная работа как се носи, къде живее (в случая в мноого стара къща, която лично е ремонтирал) и какво кара (пак нищо, не е шофьор).

 А какво ме интересува как е като специалист? Казвам, че не всеки инженер е представителен на вид, с възпитание и обноски, а си има и много инженери с прост вид и държание. Какво следва от това? - образованието не определя що за човек си.
Значи идеята е да изглеждаме фьешън, без значение колко чиним като специалисти.
Кажи го това на ония в АЕЦ-а, дето ако замирише на изгоряло никой няма да ги пита Лада ли карат или S-класа, просто всеки от тях ще трябва да взима възможното решение във възможното състояние. А дори и в невъзможното.

Е че ,фешъна за СФФ, е  задача номер едно и цел номер 1 за постигане. За справка  темата  в КМ / Какво си купих днес / -която вече  има1001  продъжения. Laughing
Като какг да си представи тя  виШИСТ, с овчи калпак, пък и да има " Лада" -срам Laughing

# 201
  • гр. Шумен
  • Мнения: 521
Едни са изискани, други смотани, трети умни, четвърти посредствени и т.н.
Ами точно така е! И всичките тия могат да носят инж. пред името си. Или д-р. Или нещо си друго. Но всеки е личност и когато опре ногът о кокала никой не те пита какъв си и що си, а очаква от тебе решения. Ако може адекватни, ако може на минутата

P.S. Аз лично се самоопределям от смотаните по тази класация.

# 202
  • Мнения: 326
Е че ,фешъна за СФФ, е  задача номер едно и цел номер 1 за постигане. За справка  темата  в КМ / Какво си купих днес / -която вече  има1001  продъжения. Laughing
Като какг да си представи тя  виШИСТ, с овчи калпак, пък и да има " Лада" -срам Laughing

 Стига вече с това ССФ, много се изтърка вече, предъвквате я тая глупост сигурно от години. Аз не съм му роднина на тоя с калпака, че да ме е срам. Но за мен Ладата и овчия калпак в 2011 година не са атрибути на висшиста инженер, пък бил той и на 60-70 години, а са атрибут на други социални прослойки. Колкото и несправедливо да ви изглежда това, и най-големия гений да си, ако тръгнеш дрипак и рошав, никой няма да пожелае да изследва и да признае гениалността ти. Да не говорим, че никой инженер по презумпция не е гениален. Иначе всеки трети щеше да има на вратата не "инж." , а "Айнщайн".

# 203
  • Мнения: 17 207
Отилия според теб човек умен ли се ражда или това се развива/обучава? рреспективно и възпитанието?

 Умен се ражда. Коефициентът на интелигентност е вроден. Човек може да се образова, за научи факти и практики, но ако се роди ограничен, такъв и ще си умре.
По тази логика, ако се родиш умен и те загубят в гората, и не се развиваш/обучаваш, то детето ще е по-умно от роденото ограничено.

Ако говорим за коефициент на интелигентност, трябва да знаеш, че този коефициент измерва интелекта - способността на човек да мисли, да възприема и осъзнава дадена информация, както и да си служи с нея.  Мислиш, че човек се ражда с това. Трябва да те разочаровам.
Има направени доста тестове с близнаци, които доказват , че наследствеността не е решаваща за интелигентността, а средата.

# 204
  • София
  • Мнения: 244
Мдааа и при социализма  така ни учеха че наследствеността не е важна. За да оправдаят  факта че  рабфака от 8месеца  , като преди  това са те издърпали изпод  кравата, те прави интелектуалец.Както и че завършваики АОНСУ,  като преди това си  струговал части за трактор , ставаш супер  директор  по идеологически манипулации Simple Smile

# 205
  • Мнения: 326
 Titina, аз не съм психолог, за да мога да твърдя нещо със сигурност, но съм убедена, че човек се ражда със заложбите да е умен, или глупав, и в последствие средата, в която попада ги доразвива. Ако не си се родил талантлив колкото и уроци да взимаш, и да се мъчиш да пееш, танцуваш или рисуваш, от теб няма да излезе нито виртуоз, нито гений, най-много да излезе прилежен но посредствен член на масовката. по същия начин е и с другите професии, които изискват не талант, а интелект. Нищо не може да ме убеди, че всеки, независимо от природните си заложби, може да стане светило в областта си само с учене и прилежност, нито пък, че ако е много прилежен може да повиши интелекта си. Може да научи много факти и работни процеси, но няма да стане по-умен.

# 206
  • София
  • Мнения: 244
Боже опази  България от новите  интелектуалци , децата на  певачките и  футболистите, които учат  тук.там по света. Ето поставени при подходящи условия , ама...... мама пее за  бЕл Мерцедес,  куче влаче  рейс и още премъдрости, тате пък или  пИчели   , или духа супата

# 207
  • Мнения: 17 207
Отилия съвсем омеси понятията, интелигентност, талант (заложби), тест за интелигентност и още какво ли не.

Ако може да ги използваш според значението им, а не да ги нахвърляш така.

Между другото умен е синоним на учен, така че ако някой научи много факти и процеси, той определено ще е по-умен.

# 208
  • Мнения: 5 710
Боже опази  България от новите  интелектуалци , децата на  певачките и  футболистите, които учат  тук.там по света.

защо, по света чалга няма, какъв е проблема да учат децата?

# 209
  • Мнения: 12 722

Между другото умен е синоним на учен, така че ако някой научи много факти и процеси, той определено ще е по-умен.

По вашия край може и така да е. Аз съм чувала и репликата - като си толкова умен, къде са ти парите. За мен умен - учен изобщо не са синоними.  А коефициента на интелигентност  още не мога да го проумея.

Общи условия

Активация на акаунт