за посещение при педиатър и заплащането

  • 4 374
  • 24
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3 576
Здравейте, въпросът ми е: Ако не съм избрала личен лекар за детето си, трябва ли да плащам всеки път като го водя на педиатър 20 или 30 лева, тоест цени като за частен преглед? Не трябва ли въпреки това да си плаща само потребителската такса от 2,40. Мислех си че всички деца се водят здравноосигурени и не трябва да плащат като за частно. Аз ли греша? Също не успях да намеря повече информация за правата ми в този случай. Ако знаете, моля пишете.

# 1
  • Между гори и планини
  • Мнения: 12 208
Здравно усигурени са, но трябва и личен лекар. Аз не плащам нищо когато посещаваме нашата. Но два пъти по спешност за инжекции (при алергия) в болницата и без направление си платих и прегледа и лекарствата.

# 2
  • Мнения: 4 841
Ако не си избрала личен лекар, или ползваш услугите на такъв, която няма сключен договор със здравната каса, си плащаш по обявения от доктора ценоразпис, независимо дали става въпрос за дете или възрастен.

Ако докторът има сключен договор с касата, и си го избрала чрез попълване на съответния формуляр, издаване на здравно-осигурителна книжка и т.н., тогава не дължиш дори  и потребителска такса, защото децата до 18 години са освободени от нея.

# 3
  • Мнения: 3 576
Да разбирам ли, че детето е здравноосигурено, но въпреки това трябва да плащам като за частен преглед, защото не съм избрала определен личен лекар, въпреки че е здравноосигурено. Така ли е?

# 4
  • Страната на приказките
  • Мнения: 372
Да

# 5
  • Мнения: 3 576
Благодаря ви за бързите отговори.
Имам също друг въпрос. Не е ли длъжен лекарят да ми издаде попълнен амбулаторен лист от прегледа с диагноза и описание какво е извършил по време на прегледа?
След огромно нежелание от негова страна и след като настоях за такъв лист, той ми даде празен, непопълнен само с неговия подпис отдолу. Това редно ли е и ако не къде мога да се оплача?

# 6
  • Мнения: 18 369
 Ти защо го взе, непопълнен?

# 7
  • Мнения: 3 576
защото не можах да изляза на глава с тях - 2 рецепционистки и лекарката, на която те обяснаваха къде какво да натисне на компютъра за да разпечати този лист. По което аз отсъждам, че май съм единствената която се е осмелила да си го поиска, щом не знае как се издава. Развикаха ми се че щом така ми го дала така било и само дето всички се ядосваха, вместо да си свършат работата. А отначало ми твърдяха, че касовата бележка за 30 лева които платих ми била достатъчна. И аз настоях за този лист, въпреки че ми каза диагноза, но явно отказва да я напише в листа. Къде да се оплача че са ми издали празен лист?

# 8
  • Мнения: 4 841
Ако лекарят има договор със Здравната каса - подай сигнала там.
Но ако няма, сигнализирай Комисията по професионална етика и Комисията за добра медицинска практика. И двете комисии са към Българския лекарски съюз, в момента за съжаление не разполагам с координати, потърси в мрежата.
Също така щом е имало рецепция и т.н, сигурно е медицински център, можеш да напишеш и до неговия ръководител.

# 9
  • Мнения: 2 871
А ти защо не си записала при личен лекар детето си?

Първичните документи като амбулаторен лист са длъжни да издават лекарите с договор към Здравна каса...

Няма как да не плащаш при специалист в случая, защото си без направление, което няма кака да ти се даде от личния лекар, щом нямаш такъв.

# 10
  • Мнения: 18 369
Разправяла се за амбулаторен лист конкретно, или изобщо за документиране на медицинския преглед? КОмпютърната неграмотност не е оправдание за второто.

Голяма мешаница от потребителски такси, лични лекари и пари в брой, наистина.

# 11
  • Мнения: 9 050
И аз много-много не разбрах. Детето ти има личчен лекар, но той не е педиатър, така ли?

Защото би трябвало да е. Нали е дете все пак. Или пък този личен лекар не работи със здравната каса? Тогава не е личен лекар, а просто е лекар, избран да следи състоянието на детето. Личните лекари (GP-та) са общопрактикуващи лекари, работещи със здравната каса. При тях за детето не плащаш нищо. За специалист също не плащаш, защото когато се наложи консултация с такъв, личния лекар ти издава направление.

Обясни моля те какво точно си избрала, за да можем да те консултираме коректно.

# 12
  • Мнения: 3 576
Това се случва в медицински център Полимед, София. На сайта им  пише че работят с НЗОК, което предполагам значи че всички лекари там имат договор със здравната каса. Ще се пробвам да разбера коя е РЗОК където мога да подам оплакването срещу Полимед. В официалният им списък с педиатри не фигурира името на лекарката, която извърши прегледа и твърди че е педиатър. Чудя се дали това има нещо общо с нежеланието за издаване на амбулаторен лист.

# 13
  • Мнения: 3 576
Не съм избрала личен лекар, не знаех че е задължително. Всъщност задължително ли е?
Разбрах от отговорите ви, че явно е законно в този случай да си плащам. Но за издадения празен амбулаторен лист, въпреки че съм платила и че устно има диагноза, смятам да подам писмена жалба, защото има нещо гнило и доколкото разбирам е нередно.

# 14
  • Мнения: 9 050
Добре де, ти избрала ли си я като личен ллекар тази педиатърка. Защото за да я избереш, тя трябва да има правото да набира пациенти като личен лекар.

Нещо не е наред в твоя избор, но ти упорито не разказваш какво.

Ако тази педиатърка ти взимапо 30 лева на преглед, явно е, че прегледа ти не минава през здравната каса. Така че, няма какво да си губиш времето да се жалваш. Ще получиш отговор, че те не могат да вземат отношение по преглед, който не е през тях и толкова.

Общи условия

Активация на акаунт