Подготвителните модули на СМГ "Паисий Хилендарски"

  • 164 312
  • 953
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 413
Според мен проблемът е точно в броя на децата. Ние сме при Стоянов и нашата група, по сведение на една майка, е от 32 деца. Синът ми харесва господина и ходи с желание на курса. Избрахме него точно заради интересния начин на преподаване и с идеята трети клас да е времето, в което детето ще покаже има ли потенциал (интересът го има Wink), който да развива, за да решим дали да работим в тази посока и занапред. Той ги стимулира с малки наградки, пише Браво! и Super! в тетрадките, "разиграват" задачите, но мисля, че точно големият брой деца не позволява да има поглед върху всички дали са разбрали преподаденото за деня. Домашните им са да пререшат задачите, които са решавали в курса. След две от занятията малкият каза, че за някои от задачите, не е разбрал защо се решават така. Големият му ги обясни, но ми зададе въпроса, защо плащаме за курсове, като се налага вкъщи да се обясняват нещата.  Съгласна съм, че детето задължително трябва да работи и вкъщи, но под работа вкъщи разбирам да упражни наученото от курса, а не да го обясняваме ние.

Честно казано и моите очаквания за курсовете бяха различни. Бях се замислила, дали да не го прехвърля при друг преподавател, ако има място, но сега, като чета, оставам с впечатлението, че при всички преподаватели уроците протичат по този начин - много деца, "препускане" по матераиала и който разбрал - разбрал. Може би ще запишем и втори модул, пък след това ще реша.

# 121
  • Мнения: 7 277
Свидетел съм, че благодарение на форума и на коментарите в темите се променят и ще се променят към по-добро доста неща в нашето образование.
Защо да не се даде повече гласност на това, че бройката в групите е прекалено голяма и да се търси начин към промяна, било то дори за сметка на цената.
Аз лично бих платила повече за курс при Симеонов, Златилов, Цветкова, Тодорова, ако групите са от по 12 човека. В СМГ разполагат както с база, така и с преподаватели, които заслужават по-високо заплащане за труда си, така, че мисля идеята ми не е мисия невъзможна.

# 122
  • Мнения: 115
Ние сме при г-жа Савова. В първия час на импровизираната родителска среща ни каза" Не бързайте да записвате и втория модул, не всички деца имат интерес по математиката и не им е тук мястото" Не я цитирам много точно, но ми направи впечатление , че не иска да ни се взимат само парите, а резултати да няма. Каза че в края на модула ще има впечатления и ще поговори с всеки родител. Оставила е мобилния си телефон за въпроси. Относно преподаването обаче е същото и като при  останалите учители, много материал, много домашни, много писане......

# 123
  • Мнения: 7 263
....Защо да не се даде повече гласност на това, че бройката в групите е прекалено голяма и да се търси начин към промяна, било то дори за сметка на цената.
Аз лично бих платила повече за курс при Симеонов, Златилов, Цветкова, Тодорова, ако групите са от по 12 човека. В СМГ разполагат както с база, така и с преподаватели, които заслужават по-високо заплащане за труда си, така, че мисля идеята ми не е мисия невъзможна.


Ето това е нещо, под което с две ръце се подписвам! Peace
Само че не съм чак такъв оптимист като Фран за жалост, че само гласността по форумите ще помогне!
Бих отишла дори по-далеч - както се процедира в частните учебни заведения. Накрая на годината да се направи рейтинг от родителски оценки и рейтинг от класиранията на децата от групата на даден преподавател, като това ще определя и съответно неговата "категория" и естествено желаещите да са в тази група деца да заплащат малко по-висока такса.

# 124
  • София
  • Мнения: 1 659
Не беше ли направен опит в "Междучасие" точно в тази насока -
курсове за подготовка за СМГ при Златилов с по-малко на брой ученици?
Според мен това е естественото решение на проблема - пазарното.
Алтернативни на СМГ школи, които да привлекат най-добрите преподаватели от СМГ
в курсове за подготовка за кандидатстване в СМГ, но с по-малко деца в курс;
предполагам, че всичко това ще бъде обвързано и с по-високо заплащане.
Което пък ще принуди и самото СМГ да преразгледа политиката си за
организиране на тези курсове.
Дори съм се чудила, ако в някое училище амбициозна учителка по
математика реши да направи школа на принципа на тези курсове в СМГ
само за 10-15 по изявени деца от училището (платена, естествено),
дали родителите не биха предпочели такава школа?

# 125
  • Мнения: 7 263
...Дори съм се чудила, ако в някое училище амбициозна учителка по
математика реши да направи школа на принципа на тези курсове в СМГ
само за 10-15 по изявени деца от училището (платена, естествено),
дали родителите не биха предпочели такава школа?

В 125-то има такъв курс. Води се от най-добрият преподавател по математика и смятам, че децата, които се занимават сериозно получават подготовка на нивото на курсовете в СМГ. Курса е по желание, естествено се заплаща и таксата беше съвсем измерима с тази на СМГ.

# 126
  • София
  • Мнения: 3 824
Цитат
Не беше ли направен опит в "Междучасие" точно в тази насока -
курсове за подготовка за СМГ при Златилов с по-малко на брой ученици?

Ами да, ние сме при Златилов в Междучасие срещу съвсем малко по-висока цена от тази на курсовете в СМГ. Пишеше, че групите ще са от по 12 деца. Не знамо колко точно всъщност са децата, но предполагам, че са много по-малко от 30.
Не сме имали родителска среща и не знам нищо освен графика на занятията и пробните изпити, а мисля че още е рано да питам.

Единствено от сина ми знам, че в курса има много подготвени деца, които всичко знаят и някой път той не разбира решението, защото вместо Златилов те обясняват. И в малките групи обучението може да е неефективно ако има голяма разлика в нивото на децата. Но това е нормално, все пак не са индивидуални уроци.

Има ли някой друг при Златилов тук, имате ли впечатлния вече от курса?

# 127
  • София
  • Мнения: 3 916
Момичета, май не отчитате фактора време. Тези преподаватели все пак работят през седмицата, дават и частни уроци, няколко курса от по 10-12 деца ще им дойде в повече, а само един такъв не носи достатъчно пари. Животът им не е само преподаване.

Та такива курсове с по-малко деца са добри, ако децата се подберат след изпит, за да може да се работи с тях. И един такъв курс не би трябвало да е с цел кандидатстване в СМГ. Преди всичко в СМГ си организират големите курсове, местата за които свършват на 1ви юли, прибират си парите и не се занимават нататък, най-добрите деца тъй и тъй ще си влязат при тях.

# 128
  • София
  • Мнения: 1 659
Понеже тази година ме вълнуват повече 7-класните страсти,
а съм сигурна, че децата, които кандидатстват след 7 клас някъде и
ходят на курсове са повече от четвъртокласниците, които се готвят
за СМГ, решение за малките групи на подготовка е намерено - повече
школи, повече преподаватели. Всеки път домашното
на дъщеря ми в школата по БЕЛ е проверено с конкретни забележки,
всеки път има тест с оценка, в събота пропусна курс заради СМТ -
в понеделник получих на мейла си всичко, което й трябва за
самоподготовка - дошашно, тест и т.н. Таксата е колкото
четирите модула в СМГ, където нещата миналата година при брат й
съвсем не минаваха по този начин.

С ръка на сърцето вярвам, че ползата от малка школа при
нетитулован/а преподавател/ка и 10-12 деца, изградена
изцяло върху читанките и задачите от състезанията за 3 и 4 кл. ще
бъде от по-голяма полза, отколкото тези масовки в момента.
А методът на преподаване не е такава философия - аз не съм учител
по математика, както и доста от майките във форума, но сред нас има поне
дузина вече квалифицирани да преподават състезателна математика за 4 клас  Grinning
Така че, ако интересът към СМГ се запази, а всяко следващо поколение е
все по-голямо като бройка от предишното, вярвам, че пазарът ще
наложи други решения.

Май стана твърде дълъг пост, но темата все още ми е близка на сърце  Embarassed

# 129
  • Мнения: 820
Eлл,ние също сме при Златилов в първа група,която първоначално щеше да бъде от 6 деца,но гледам,че са я "уголемили" до 12.Пак съм много доволна.Синът ми харесва бързото темпо при решаването на задачите.В трети клас бяхме при Елза Тодорова.Не мога да сравнявам и двата преподавателя,но мога да споделя мнението на детето,че при Златилов било много "яко"

# 130
  • София
  • Мнения: 3 824
Mnogodetna mama, благодаря за споделеното!
Моето дете също твърди, че е много яко, че задачите са яки и че Златилов обяснява много интересно. Даже казва, че това е най-страхотния учител, който е имал Simple Smile Това, което писах са мои впечатления, с които оставам, когато ми разказва как е минало и когато го карам да ми обясни някои от задачките в тетрадката. Но щом той  е доволен и аз съм доволна. Единствено, може би щеше да  е добре да разделят децата на такива, които са ходили на курс в 3ти клас и такива, които не са ходили. Все пак, наистина, още е рано за изводи - та ние сме имали до сега май само 3 или 4 пъти.

# 131
  • Мнения: 7 263
Та такива курсове с по-малко деца са добри, ако децата се подберат след изпит, за да може да се работи с тях. И един такъв курс не би трябвало да е с цел кандидатстване в СМГ. Преди всичко в СМГ си организират големите курсове, местата за които свършват на 1ви юли, прибират си парите и не се занимават нататък, най-добрите деца тъй и тъй ще си влязат при тях.

И съм съгласна и не съм!
Има деца, които до 3-ти клас не са нищо особено по математика, но попаднали на читав преподавател се развиват прекрасно и полагат успешно изпита за прием в СМГ, както и има деца със сравнително добри изяви дотогава, които обаче не могат да се надскочат и нивото им не се покачва особено.
Тоест първоначалния подбор обезмислял ако щеш и самата подготовка - защото ако от самото начало се подберат само най-добрите, то за какво да се готвят другите, които така и така нямат шанс?!
А иначе съм много съгласна с подчертаното има деца, които така и така ще влязат и със и без допълнителна подготовка / имам предвид от вида курсове/, тоест за тях пак е безмислено да ги посещават.
Изобщо има много какво да се раздвижи и желае в тази част.
Три години сме посещавали подобен курс и си бях направила труда дори да пиша предложения за подобряване на резултатите и организацията, но ...на финала намерихме друго решение и така си и останаха нещата.

Carmela Biscuit любопитно ми стана коя школа посещавате по БЕЛ - може и на ЛС Peace
Иначе съм съгласна, че добра подготовка може да се получи и не само при титулувани и прехвалени преподаватели.

# 132
  • Мнения: 7 277
Лени, аз не съм оптимист, а реалист. Далеч съм от мисълта, че промяна може да настъпи благодарение на няколко мнения във форума, но все отнякъде трябва да се тръгне и вярвам, че това може да стане от тук. Peace


Преди всичко в СМГ си организират големите курсове, местата за които свършват на 1ви юли, прибират си парите и не се занимават нататък, най-добрите деца тъй и тъй ще си влязат при тях.
Да, на пръв поглед е така, но фактите говорят друго.
Явно процентът на доволните родители и деца от курсовете е доста по-голям от този на недоволните. В противен случай нито местата щяха да свършват толкова рано, нито бройката на групите, които се сформират щеше да се увеличава "застрашително" с всяка изминала година.

И докато има такива изказвания, положението никога няма да се промени, а ние ще си останем с мрънкане по форуми:

EliG, миналата година и аз не бях доволна от Елза Тодорова, на нас ни провали цялата година

Интересно, защо се мъчихте цяла година? Защо похабите и средства, и нерви, и време, а не се отказахте още след първия модул и не потърсихте други алтернативи за обучение?

Последна редакция: вт, 08 ное 2011, 18:19 от Фран Джонсън

# 133
  • София
  • Мнения: 3 824
Лени, аз мислех, че ЕйМиМи говори за първоначален подбор на децата по степен на подготовка и разпределянето им в съответни групи, но нека тя да си каже.

# 134
  • Мнения: 7 263

EliG, миналата година и аз не бях доволна от Елза Тодорова, на нас ни провали цялата година

Интересно, защо се мъчихте цяла година? Защо похабите и средства, и нерви, и време, а не се отказахте още след първия модул и не потърсихте други алтернативи за обучение?

Невинаги е възможно да установиш къде е проблема. Не всички родители са на ти с математиката и на финала не всички деца успяват да формулират добре харесва ли им, схващат ли, и къде се къса нишката изобщо.Преди години големият ходи при Данова ( която е все пак известен и добър преподавател) и на финала почти в края на годината установихме, че доста от задачите не са му съвсем ясни. Помогна съвсем неизвестен и нетитулуван преподавател, който го подготви за няколко месеца за изипта и то прекрасно.
От Елза тодорова пък принципно бяхме много доволни миналата година, но на финала пак се наложи да ползваме за някои детайли и частни уроци - но пък тогава ни се получиха нещата.

Иначе Фран  Peace - знаеш моето мнение - трябва всяко дете да получи шанс - да опита, да се бори, да се пробва - пък на състезание, като на състезание - няма как всички да са първи. Тоест бих помогнала с предложения, ако има реален шанс нещата да се подобрят - все пак и двете имаме по един № 3, който тепърва ще влиза в играта  hahaha bowuu

Елл - ако е така - тогава съм съгласна!

Последна редакция: вт, 08 ное 2011, 20:37 от Lennyh

Общи условия

Активация на акаунт