Професия "учител"

  • 496 118
  • 4 520
  •   1
Отговори
# 4 365
  • Майничка
  • Мнения: 13 908
Може ли някой да ми каже дали със спец. Философия + педагогическа правоспособност може да работиш като психолог в училище? Може, ако имаш допълнителна квалификация психология.
Също ако примерно в момента учиш психология, можеш ли без диплома да бъдеш назначен? Това като продължение на първия въпрос ли? Ако сега започваш да учиш - едва ли, но ако си пред завършване и нямат друг кандидат - защо не.

Честито и от мен! Да е спорна, удовлетворяваща и с преобладаващи хубави емоции година!

# 4 366
  • Мнения: 166
Успешен старт на новата учебна година! Да е спокойна и творческа!

# 4 367
  • Мнения: 838

Познавам жена с българска филология, която работеше като психолог, училищен, затова питах това, но може наредбите да са се променили.

# 4 368
  • Мнения: 40
А ако запиша следдипломна ще мога ли веднага да почна като учител по английски и с кого трябва да се говори с директора                              инспектората

# 4 369
  • Пловдив
  • Мнения: 3 585
За да започнеш работа, независимо по какъв предмет, трябва да има обявено място в някое училище. Обикновено обявите се публикуват в сайта на РУО

# 4 370
  • Мнения: 838
Да, задължени са да публикуват в сайта, дори да имат някой предварително избран.


# 4 371
  • Мнения: 37
Здравейте, успешна нова учебна година на всички!
Искам да ви попитам за мнение по един казус. Помощник директор по учебната дейност има задължителна преподавателска норма от 216 часа.  Ако помощник директорът е назначен на половин работен ден задължителната преподавателска норма пада ли на 113 часа или се запазват 216 часа?
Предварително ви благодаря!

# 4 372
  • Варна
  • Мнения: 108
Здравейте. Аз бих искала да ви помоля за съвет и помощ. Ще се радвам ако се отзовете бързичко.
От няколко дни работя като преподавател по народни танци в едно начално училище. Това завърших и сега се реализирам по специалността, надявам се успешно, но нямам опит... Това е първата ми работа и съм благодарна много, че ми дадоха шанс. Та, към въпроса..
Децата изобщо не ме слушат, дори не ме отразяват, че съм в залата. Пробвах различни начини за осмиряване, но ефекта трае няколко секунди. Не знам къде бъркам. Моля ви за съвет!
Попивам всички съвети и действия на колежките ми - начални учителки, но при мен нямаше ефект. Едната каза със съвсем спокоен тон "в класната стая има правила и трябва да се спазват" и настана гробна тишина, при мен обаче ефекта беше нулев. Много се притеснявам какво ще правя от тук нататък.
Едни ми дават съвет, че държа много строго и ще се отдръпнат много повече, други пък казват да ги държа строго, че иначе ще отърва дисциплината изобщо.
Първия ден, когато се изправих пред тях много бях притеснена и си бърках думите даже, може би са го усетили, че не съм строга по душа и сега си позволяват да ми се качат на главата. Иначе, докато правя проверка има тишина, но в момента в който кажа "започваме загрявката" и все едно им казвам "голямо междучасие". Едно от децата пък след края на втората репетиция дойде при мен и ме прегърна за чао. Други пък през почивката играят на гоненица и едно се скри зад мен и вика "къща"  Laughing  Направо пълна анархия. Много съм притеснена, а имам план, по който трябва да работя и вече изоставаме...  Cry
Моля ви, помогнете ми.

Последна редакция: пн, 19 сеп 2016, 08:13 от Стойкови2015

# 4 373
  • Мнения: 4 711
Да се включат колеги начални учители. С големите номера е да си строг още в началото, и слушат и няма къде да ходят, като видят, че номера им не минава. Но с малките нямам опит.

# 4 374
  • Мнения: 2 665
И с малките е важно да си строг.Изтърват ли се нещата в началото, после е трудно. Прочети  в интернет -мениджмънт на класа. Има много материали. Виж какво можеш да приложиш. Успех и не се отчайвай. В началото винаги е трудно. Успех! Hug

# 4 375
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Независимо от възрастта на детето, трябва да има правила, които да кажеш по най-бърз начин на децата и да обясниш, че ако се спазват ще направите заедно нещо, което обичат (например някоя игра с малки награди), а ако не се спазват...има последствия. Не знам какви са възможностите в българските училища, но при нас остават след края на часовете или идват по-рано на училище (никой не обича да става рано...)! Много е важно да си постоянна в правилата, а не веднъж да затвориш очи и да се направиш, че не виждаш как някой не ги спазва. Много мои колеги тук вярват, че с разговори, а не наказание, могат да постигнат добри резултати. Аз не вярвам на това.

Най-важното е да не започнеш да си мислиш, че не ставаш за тази професия и никога няма да се справиш! Добър учител се става с много падане и ставане, но най-вече с много опит, който се натрупва с години. Пробвай различни начини; бъди строга, но справедлива и вярвай, че след време ще станеш много добър преподавател. Успех!!!

# 4 376
  • Мнения: 21
Здравейте, аз също имам проблем с дисциплината. Започнах работа като учител в  подготвителна група към училище. Повечето деца не са посещавали ДГ преди това, много трудно се работи.  А освен това са на различна възраст - 5 и 6 год. Някои са много послушни, но с други се работи много трудно, стават когато си искат да се разхождат, изобщо не слушат.   Приемам всякакви съвети.

# 4 377
  • Мнения: 23 097
Към младите колеги,
Първата работа е заедно с децата да изградите и запишете Правила на класа, групата.
Взимате голям кадастрон, цветни маркери и пишете правилата, а след това закачат е на стената.
По същият начин заедно с децата изготвяне и санкциите при неспазване на правила.
Съблюдаване Вие, и произволен помощник от класа (всеки ден или седмица, различен) за спазването им.
Това върши работа до 4ти клас...макар.че и при възрастни може да се работи на такъв принцип.

# 4 378
  • Мнения: 186
Момичета, участвате ли в проекта " Твоят час"?
Без мое съгласие са ме сложили начело на комисията, всички други са заявили участие с разни изсмукани от пръстите дейности.
Имах намерение да участвам, но съм възпитател и не виждам кога бих могла.
Голяма борба за тия 12 лв., голямо нещо.
На никой нищо не му е ясно, освен, че сме се регистрирали, ни анкетни карти има още, ни нищо.

# 4 379
  • Мнения: 248
Не са ли спуснати от министерството училищата, които участват в този проект?

Общи условия

Активация на акаунт