Доволни ли сте от занималнята?

  • 7 410
  • 83
  •   1
Отговори
# 60
  • софия
  • Мнения: 2 543
Не, твърдо не. В къщи се прибира към 13.30- като час и половина е играла с децата в училищния двор. В къщи започва да пише от 14.00 часа. Може да й отнеме 15 минути , може и час по предмет , но знае че като свърши вярно домашно слиза пред блока или в любимото й място зоомагазин зад блока. Вече се е научила , че като греши листа си го къса и почва наново. Говорим за препис. Днес й засякох , текста по бел за препис й отне 20 мин. Направи го без грешка. Като не може , ще виси в къщи. Аз си върша моята работа, тя нейната.

Нашата госпожа е много навита на тема занималня.  Пуснах я два пъти за 10 -те дни , в който са учили. Погром. Играли , драскали, учили по четене. Много ми е интересно 28 човека какво му учат на четенето, четат на глас едновременно ли??? Беше написала половин домашно по БЕЛ до 16.00часа, а тогава й почва каратето.Прибрах я в 18 от карате и си загубихме 3 часа почивно време за почевка в домашни. Ще я пускам веднъж седмично , че служебно ми е  труден вторника.
Но съм адски против.
Занималнята е удобна гледалня, като градина. Но не и място за учене.

# 61
  • Мнения: 1 615
По-скоро не, макар че детето ми успяваше да си написва и научава всичко там - ВЪПРЕКИ всичко. Не бях доволна нито в 1 клас от безплатната с близо 30 деца в нея, нито от платената във 2-и, където бяха наполовина... Сега съм я записала в частна, която почва от понеделник. Като натрупам впечатления, може пак да пиша.

# 62
  • София
  • Мнения: 5 658
Принципно не съм очарована от занималнята, но понякога човек няма избор. Освен това нещата зависят изключително много от възпитателката (тя не е учителка, не е задължително да има педагогическо образование, нищо не пречи да е била продавачка или нещо друго до миналата седмица). Миналата година наблюдавах няколко пъти как в занималнята цари такъв хаос, че никой не може да чуе никого, момчетата си мерят телефоните, момичетата се гримират или си показват балетните стъпки от последния урок по художествена гимнастика. Тази година възпитателката е друга, когато се доближих до стаята, в първия момент реших, че ги няма, беше абсолютно тихо, на фона на довчерашната джабала. Оказа се, че ги е строила да играят на мълчанка, докато пишат, а който проговори, пише всичко по 3 пъти.

Но ако трябва да съм обективна, сто пъти предпочитам заниманията, почивката и обстановката в домашни условия пред занималнята.

Последна редакция: пт, 30 сеп 2011, 15:53 от Атти

# 63
  • Мнения: 2 898
Освен това нещата зависят изключително много от възпитателката (тя не е учителка, не е задължително да има педагогическо образование, нищо не пречи да е била продавачка или нещо друго до миналата седмица).

 Не е вярно! Възпитателят е също с педагогическо образование, същото като учителя. Само длъжността му е друга. Иначе, всеки може да работи нещо друго от това, което е учил.

# 64
  • София
  • Мнения: 5 658
Не бих го твърдяла, ако не бях сигурна. Възпитателката на сина ми няма педагогическо образование. Аз самата съм работила 1 година като възпитател на 5 клас и образованието ми е в съвсем различна област.
Разбира се, не пречи, ако е учител, написах, че не е задължително.

# 65
  • Мнения: 2 898
Не бих го твърдяла, ако не бях сигурна. Възпитателката на сина ми няма педагогическо образование. Аз самата съм работила 1 година като възпитател на 5 клас и образованието ми е в съвсем различна област.
Разбира се, не пречи, ако е учител, написах, че не е задължително.

Напротив, задължително е. Може да се заеме временно от човек без обраование / като нередовен учител / само докато се намери подходящ кандидат. И не е редно.

# 66
  • Мнения: 1
Въпросът "Доволни ли сте от занималнята?" е доста субективен и нееднозначен. Естествено е, че ще има недоволни, когато липсва организация и целенасочена работа с децата за постигане на конкретни резултати при всяко едно от тях (съобразно техните индивидуални различия)... както и липса на педагогически компетенции. Подготовката на уроците за следващия ден е важен елемент от заниманията, но не е единственият. Освен това, тя трябва да бъде съчетана с развитието на социални и комуникативни умения на детето, чрез дидактични игри и творчески занимания. В този ред на мисли, добра идея е във всяка занималня децата да имат възможност в общуването да срещат различни специалисти  - (специализирани) педагози, психолози и т.н. Simple Smile

# 67
  • Sofia
  • Мнения: 8 221

Занималнята е удобна гледалня, като градина. Но не и място за учене.
Peace То понякога и не може да си сигурен, че и контрол има. Казвам го от собствен опит. В първи и втори клас беше на занималня. В трети клас категорично се отказах от тази услуга.

# 68
  • София
  • Мнения: 14
Въпросът "Доволни ли сте от занималнята?" е доста субективен и нееднозначен. Естествено е, че ще има недоволни, когато липсва организация и целенасочена работа с децата за постигане на конкретни резултати при всяко едно от тях (съобразно техните индивидуални различия)... както и липса на педагогически компетенции. Подготовката на уроците за следващия ден е важен елемент от заниманията, но не е единственият. Освен това, тя трябва да бъде съчетана с развитието на социални и комуникативни умения на детето, чрез дидактични игри и творчески занимания. В този ред на мисли, добра идея е във всяка занималня децата да имат възможност в общуването да срещат различни специалисти  - (специализирани) педагози, психолози и т.н. Simple Smile
smile3501 smile3501

# 69
  • Мнения: 1 615
По-скоро не, макар че детето ми успяваше да си написва и научава всичко там - ВЪПРЕКИ всичко. Не бях доволна нито в 1 клас от безплатната с близо 30 деца в нея, нито от платената във 2-и, където бяха наполовина... Сега съм я записала в частна, която почва от понеделник. Като натрупам впечатления, може пак да пиша.

Такааа... добре, че не писах веднага. Първите ни впечатления бяха много добри. 2 месеца по-късно нещата тръгнаха надолу лавинообразно и към момента нещата са почти като в училищната, въпреки че са 3 до 5 деца в групата. От 2-я срок приключваме. Даже съжалявам, че предплатих текущия месец Sad

# 70
  • # супернатурална #
  • Мнения: 1 382
Да, доволна съм. Имах притеснения, когато я пусках, но пред варианта да я гледат бабите и да свикне да учи само с възрастен над главата, предпочетох занималнята за да придобие самостоятелност, както и стана. Доволна съм и от учителката, направо не знам как се справя с 40 !!! по списък деца. Рядко има за дописване в къщи и то само ако я забера по-рано. Сега съм категорична, че дори и да си остана в къщи тя ще продължи да посещава занималня. Там е нейната среда, приятелчетата. Нямам проблем с преумората, три пъти в седмицата излиза в 8 и се прибира в 8, заради танците. Продължава да кипи от енергия и ако не я "натиснем" към 10 да си ляга,  ще ни приспива с баща и всяка вечер  Laughing

Последна редакция: чт, 19 яну 2012, 11:56 от Г. Краули

# 71
  • Мнения: 9 990
Превалихме вече половината втори клас.От първи клас си е на занималня моята дъщеря.Изключително съм доволна, а най-важното-и тя.Получава всичко, което иска-и домашни пише, и има време да почете книжка и играят.Няма преумора, деяни в пъти на по-натоварен график от на възрастни, защото след това е по тренировки.Няма ексцесии, няма неразбории, няма неудобство, няма незаинтересован възпитател, всичко си е ок.
Та аз съм твърдо за и одобрявам-стига да приляга на режим и нужди.Не мога да окачествя нашата занималня като гледалня, много е далеч от това определение, много.Това, че има кой да взима детето на обяд също не значи, че този някой се занимава с детето.Много баби прокламират, че ще пишат домашни, пък не пишат. Peace

# 72
  • Мнения: 2
Имам опит и с двата вида занимални. Питам ви - за учителите има изискване за брой работни часове, седмично, месечно, дневно и т.н.....Имат ограничение за работата, защото се натоварват в тази среда - с по 30 деца ежедневно. А за децата???? Къде е изискването да се чувстват комфортно и добре в същата тази среда? Категорично не оставям детето си в у-ще 10 часа. Сменям средата, обстановката, всичко т.е. за частната занималня съм, но и за там съм с изисквания и подбирам внимателно.

# 73
  • # супернатурална #
  • Мнения: 1 382
Мия, различно е. Натоварването за учителката идва от задължението и да овладее тези 30 деца, да ги накара да се съсредоточат, че и да научат нещо. Ако е учител на място в часовете е спокойно, има дисциплина, тоест не е зверилник някакъв, от който самите деца да се натоварват. Може и да греша, но не мисля, че са с намален норматив заради "вредна среда" а заради часовете за самоподготовка, за проверка на домашна работа и контролни, които се извършват в къщи. Така работния ден не пада под 8 часа.            
Родителите на децата, които посещават занималня не са пренебрегнали комфорта на децата си.  Peace Друг е въпроса, че децата са с различни потребности, възможности и предпочитания, /а по мое мнение са в пъти по-издържливи и адаптивни от възрастните/с които сме длъжни да се съобразим.

Последна редакция: пт, 20 яну 2012, 11:03 от Г. Краули

# 74
  • Мнения: 127
В началото на учебната година не ходеше на занималня, тъй като съм в майчинство и аз се занимавах с първокласника.Мислех си, че аз ще се занимавам само с него, ще обяснявам докато разбере напълно материала, ще се упражняваме допълнително и т.н.Но товасе оказа много трудно и в един момент непосилно за мен, все пак трябваше да се грижа и за брат му, имах и домакински задължения, а времето свършваше докато се усетим. Сега осъзнавам, че проблемът е бил, че първокласникът нямаше изградени никакви умения за учене, а аз не бях такъв авторитет за него както учителя. След като го вземех от училище, обядваше, и понеже много се чувствал изморен заспиваше и ставаше след 2-3 часа, след това искал да си почине и да поиграе навън и накрая се оказа, че всеки ден пишем на лампа вечер и то само задължителните домашни. За упражнения и дума не можеше да става, щом не са му за домашно.Започнахме да се караме, да си повишаваме тон, да се изнервяме и накрая той самия пожела да го запиша на занималня, а и госпожата ми се видя свясна и няколко пъти ме убеждаваше да опитаме. Сега мога да кажа, че съм много доволна. Пишат не само домашни, но и всеки ден по 1 диктовка и по няколко допълнителни задачи. Като се прибере бърза да пише всяка сгрешена дума по 5 пъти, че така казала госпожата, понякога го съжалявам и му казвам да ги пише по 3 пъти, ама не, госпожата се слуша  Grinning Освен, че учат, на занималня правят и много други неща, като украси за празници, четат си любими книжки и т.н. Сега мога да кажа ,че съм доволна

Общи условия

Активация на акаунт