По-различният поглед

  • 9 682
  • 152
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 741
Ако искате ми вярвайте, но макар да е интелигентна дама, в директорката усетих нежелание да търси начин да се справи с проблемите с дисциплината, да разговаря с родителите на децата, създаващи тези проблеми. Призна, че споменатите от мен ученици са викани за разговор в стаята й, но разговор с родителите им - за съжаление не е провеждан! Усетих и някаква нерешителност, повече се стараеше да ме убеди, че каквото направят родителите с децата си вкъщи - това ще е! Тя просто ще се надява тези родители да се сетят, че е тяхна отговорността за възпитанието на децата им. "А учителската институция - питам - няма ли да се намеси, няма ли все пак да вземе някакво решение?!..."  Не знам как погледна на мен и упоритите ми молби директорката, но със сигурност вече знам (преди това просто го предполагах) - предали са се, нямат хъса и решимостта за положителни промени... За съжаление...  Tired

# 136
  • Мнения: 442
     Работата  на учителя е да образова.
     Но не мога да приема, че неграмотността е следствие от лошата работа на учител. Не изцяло.
     Очаква се, че едно момиче/момче, на 14-15 год. (например), да не говорим за по-големи, би трябвало да се води от личен стремеж и да полага усилия. А това липсва при повечето.
     Това е процес, който бива успешен при взаимни усилия. Няма как на теб да не ти ''пука'', да не проявяваш интерес, да не четеш и (с магическа пръчица) да ти се налеят знания в главата... Няма как да стане.
    
     
Ако искате ми вярвайте, но макар да е интелигентна дама, в директорката усетих нежелание да търси начин да се справи с проблемите с дисциплината, да разговаря с родителите на децата, създаващи тези проблеми.

      И аз това забелязвам.

# 137
  • Мнения: 8 567
Нес, с ограмотяването се приключва в края на 7-ми клас.
Който научил - научил.

Та затова е толкова важно учителите да са си на мястото точно по това време - 1-7 клас.

# 138
  • Мнения: 442
     Чак да се приключва? Човек винаги може да промени нещата, стига да иска...
     Иначе - да! Учителят трябва да е на място, но дори и да имаш учител, който да ти ходи по дупето, ако сам не желаеш, няма да ти се получат нещата...
     Имам предвид, че на днешно време са малко желаещите да полагат усилия. Няма ентусиазъм. И от страна на учители, и от страна на ученици...
    

# 139
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако искате ми вярвайте, но макар да е интелигентна дама, в директорката усетих нежелание да търси начин да се справи с проблемите с дисциплината, да разговаря с родителите на децата, създаващи тези проблеми. Призна, че споменатите от мен ученици са викани за разговор в стаята й, но разговор с родителите им - за съжаление не е провеждан! Усетих и някаква нерешителност, повече се стараеше да ме убеди, че каквото направят родителите с децата си вкъщи - това ще е! Тя просто ще се надява тези родители да се сетят, че е тяхна отговорността за възпитанието на децата им. "А учителската институция - питам - няма ли да се намеси, няма ли все пак да вземе някакво решение?!..."  Не знам как погледна на мен и упоритите ми молби директорката, но със сигурност вече знам (преди това просто го предполагах) - предали са се, нямат хъса и решимостта за положителни промени... За съжаление...  Tired

Демек най-любезно и многословно те е отсвирила! Много прилича на директорката в старото ни училище.

Нова е права, ограмотяването приключва в седми клас, а аз дори бих казала, че е в четвърти клас.

Нес, права си, че е нужно активно участие и от страна на ученика. Обаче! за радост на възрастните, децата са най-податливи на обучение и най-ентусиазирани да учат точно в началните класове. Тогава работата и личността на учителя/учителите са критични и каквото постигнат децата като ниво на грамотност, това им остава за цял живот. Вече става тъпо това сравнение, но няма как да не го направя - ако направиш случайна извадка при циганите относно грамотност, най-вероятно ще откриеш, че поне едно 70% от училите по време на соца са не само грамотни, с основно или средно образование. Давам този пример, защото и тогава циганите са били рискова група откъм грамотност и образованост. Щом тогава е можело да се постигне такъв голям процент грамотност, значи не е като да е невъзможно и днес. На циганетата и тогава не са били подкрепяни кой знае колко вкъщи, но са грамотни.  Peace

# 140
  • Мнения: 8 567
Нес, че то за учениците нищо ново. Поне до тази възраст - 7-ми клас. И по мое време (как звучи само!) не сме полагали кой знае какви усилия, поне не доброволно, но ако не учехме и не си пишехме домашните ни праскаха двойки, та нямаше как.
А и имаше отрядни, дружинни, комсомолски секретари, зам.директори, директор... куп хора, пред които да се червиш и да се обясняваш.
Ентусиазъм сме имали само за определени предмети, но старание сме полагали и по другите, нямаше начин да не го правиш, ако искаш да завършиш училище.
Помня и аз разни съученици, които учеха лятото, за да държаг изпит и да не повтарят.
Сега наистина се искат огромни усилия, та да ти се случи да не завършиш.


# 141
  • Мнения: 2 898
Нова е права, ограмотяването приключва в седми клас, а аз дори бих казала, че е в четвърти клас.

Така е. Дори началното ограмотяване е в 1 клас. Всичко след това е надграждане.

# 142
  • Мнения: 741
А аз защо си мисля (не държа непременно да съм права), че децата не се раждат с всичките екстри - ентусиазъм, реална и правилна преценка за случващите се в живота му събития, мъдрост и хъс за успехи. Нали все пак някой трябва да се погрижи за тези екстри! Например, по даден учебен предмет, е нужно самият преподавател да предизвика интереса и ентусиазма на учениците към него! Т.е., ако учителят се постарае да представи преподавания от себе си предмет в достатъчно привлекателна светлина, то и учениците ще се повлияят от това и резултатите ще са различни от сегашните. Един оптимистично и положително настроен учител, винаги ще повлияе положително върху учениците си! (поне в по-голямата част от тях)

# 143
  • Мнения: 442
    
    Прави сте!

    Anjali, това с предизвикването на интерес е така, спор няма.
    Но и няма как да има интерес и ентусиазъм към всеки предмет, за съжаление. Така сме си устроени- всеки си има любими и не толкова любими предмети, важното е да имаш стремеж и желание да се развиваш. И да имаш поне основата.
 
    Нали не говорим за начален курс?  Thinking

Последна редакция: ср, 19 окт 2011, 20:13 от Нес

# 144
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако става въпрос за грамотност, то май най-важен е начален курс. Нататък, децата са големи вече, не е нужно чак да обичат един предмет, но поне да не го мразят. не очаквам, нито смятам за нормално преподавателите да се правят на маймуни, за да привличат вниманието на децата, достатъчно е да представят материала в приемлив вид и да се отнасят човешки към децата.

# 145
  • Мнения: 741
Нали не говорим за начален курс?  Thinking

Принципно.
Но, да, прави сте. Няма как на 100 % да се прояви интерес към определени предмети. Аз най-много държа на литературата и българския език, след това са останалите предмети. Все пак те (БЕЛ) са основата, върху която в някаква степен ще се изграждаме като личности - как ще общуваме, как ще подреждаме речта си... Защото е вярна поговорката "По дрехите посрещат, по ума изпращат".

# 146
  • Мнения: 8 567
Аз пък държа на математиката. :p
Развива мисленето.
По математика учителят ни даваше за домашно една задача, но искаше няколко различни решения.
Сигурна съм, че това търсене и намиране на решения ми е помагало и по-късно в живота.

Става въпрос обаче за децата, не за нас.
Те имат различни интереси, някои са наследствено "обременени" с разни таланти, но за съжаление училището не ги развива. Много липсват кръжоците.
Сега има някакви ЗИП и СИП, но те са съвсем формални, посещават се от целия клас, не от децата, на които това им е наистина интересно.

ПП. Разбира се, и на грамотността държа, но тя при моя син тръгна някак естествено, още от 1-ви клас, учителката се справяше.
Аз почти не съм участвала.

# 147
  • Мнения: 741
нова, права си. Аз имам предвид литературата като начини и възможности за разсъждаване и също като начин за развиване на мисълта. И развитите такива способности ще се прилагат при всички случаи в реалния живот - защото ежедневно ни се налага да общуваме, а начина по който го правим - ни определя като: умни, тъпи или безумно неадекватни...

# 148
  • Мнения: 8 567
нова, права си. Аз имам предвид литературата като начини и възможности за разсъждаване и също като начин за развиване на мисълта. И развитите такива способности ще се прилагат при всички случаи в реалния живот - защото ежедневно ни се налага да общуваме, а начина по който го правим - ни определя като: умни, тъпи или безумно неадекватни...

За литературата определено ще разчитам на гимназията. Мисля, че там се учи истински литература, живот и здраве, предстои ни това състезание другата година. Grinning

ПП. Не зная доколко развива мисълта, но се надявам да се научи поне да я изразява. Че с тези тестове и това вече е трудно.

# 149

Общи условия

Активация на акаунт