Прием в СМГ след 4 клас

  • 129 294
  • 779
  •   1
Отговори
# 510
  • София
  • Мнения: 153
За последен път ще повдигна въпроса за използването на рейтингите от състезания за влизане в СМГ.

Резултатът е много любопитен:
Ако случайно се получи, че дете, започнало по-късно подготовката си и не се е явявало на състезания, изкара 37 точки (колкото има първото дете след гарантирано влизащите първи 10), то ще има рейтинг 249,4382 и НЯМА ДА БЪДЕ ПРИЕТО В СМГ!

Това е абсурдно положение, макар и хипотетично. Но щом учителите са по математика в СМГ, те би трябвало да предвиждат и такъв вариант (нали на това учат децата - да изследват всички възможни варианти).


Затова навсякъде си има приемен изпит и  детето или го е изкарало или не!Само в математическите гимназии го има това с рейтингите! Ако някой смята, че дете с 37.00 не е за математическата-тогава не знам кой трябва да учи там! bowuu
Може да има рейтинги за такива деца като Крис, но личното ми мнение е, че нещата трябва да се балансират по-добре! Peace

# 511
  • Мнения: 175
Няма навсякъде приемен изпит. С рейтинг е.

# 512
  • Мнения: 26
Във ВУЗ също го има, има няколко приемни изпита от които да избереш най-добрия си резултат. Има и бал от балообразуващи предмети. Никой разумен човек няма да остави на случайността от един ден ,за да открие "новите си таланти" . Това не е европейско по футбол ,нали?

Аз смятам ,че трябва да има няколко "приемни " изпита за СМГ,от които да избереш кой ще ти важи, за да не се случват случайни издънки.Също изпита трябва да бъде доста по-рано, докато децата са настроени за учене ,а не в средата на лятната им ваканция, когато мислят за море, топки, велосипеди и игри в мрежа.

# 513
  • Мнения: 623
Аз смятам ,че трябва да има няколко "приемни " изпита за СМГ,от които да избереш кой ще ти важи, за да не се случват случайни издънки.Също изпита трябва да бъде доста по-рано, докато децата са настроени за учене ,а не в средата на лятната им ваканция, когато мислят за море, топки, велосипеди и игри в мрежа.


При нас се получи точно това, децата свършиха към 20-ти с училището, след това се опитахме да поддържаме някакво ниво, но умората (по-скоро емоционална+ всевъзможни боли ме..) си каза думата и резултатът е налице-най-нисък резултат от всички пробни с грешки за 1-ви клас, дори има грешно нанесени резултати?!? Да се чудиш и маеш къде му е била главата...
Отчитам и факта, че с толкова състезания през годината някакси се получи(при нас) обратен ефект, вместо амбициране и претръпване, умора и пренапрежение.

# 514
  • Мнения: 455
Аз бих приемала без изпит  първите 5 деца с най-висок резултат от пробните изпити ( всичките 5 ).

# 515
  • Мнения: 412
Аз бих приемала без изпит  първите 5 деца с най-висок резултат от пробните изпити ( всичките 5 ).


Изглежда логично... но и това не е решение, тъй като ще облагодетелства децата от курсовете. "Предварителните изпити" всъщност са контролни върху модулите и само по формат приличат на изпита, т.е. са върху ограничен материал. Дете, което се подготвя самостоятелно, може да се готви по друга програма. Не че това би възпряло училищното ръководство - все пак те могат да поощрят хората, които са инвестирали време и средства при тях.

Аз бих променила формулата, както обясних по-горе, ИЛИ формата на самия изпит. Да бъде без какъвто и да е тест, а да има например 10 описателни задачи /или 3-4 с подточки/. Така тежестта на изпита ще нарасне още повече от само себе си, защото няма да има "случайни" добри резултати.  Peace

# 516
  • Мнения: 5 160
Аз бих приемала без изпит  първите 5 деца с най-висок резултат от пробните изпити ( всичките 5 ).


Изглежда логично... но и това не е решение, тъй като ще облагодетелства децата от курсовете. "Предварителните изпити" всъщност са контролни върху модулите и само по формат приличат на изпита, т.е. са върху ограничен материал. Дете, което се подготвя самостоятелно, може да се готви по друга програма. Не че това би възпряло училищното ръководство - все пак те могат да поощрят хората, които са инвестирали време и средства при тях.

Аз бих променила формулата, както обясних по-горе, ИЛИ формата на самия изпит. Да бъде без какъвто и да е тест, а да има например 10 описателни задачи /или 3-4 с подточки/. Така тежестта на изпита ще нарасне още повече от само себе си, защото няма да има "случайни" добри резултати.  Peace

 Peace   Само задачи с разписване, без а,б,в.

Преди години как пък разчитахме само на един изпит в само един ден за само едно точно определено учебно заведение.
Талантите се изявяваха по олимпиади, първенците ги приемаха без изпит по профили (математика, химия, физика и др).

# 517
  • Мнения: 455
Изглежда логично... но и това не е решение, тъй като ще облагодетелства децата от курсовете.

Така е, но това което ми прави впечатление е, че сред приетите деца има такива с нисък рейтинг, но много добре представящи се на всички пробни изпити. Което за мен означава, че форматът на изпита е значително по-различен от другите състезания и е точно това, което на СМГ му трябва.

Доколкото разбирам, идеята на теста е да обхванат повече типове задачи.

# 518
  • Мнения: 338
Никога не забравяйте факта, че на СМГ не им трябват просто кадърни деца с талант по математика, а им трябват и състезатели. А те се изявяват точно на такъв натоварен с психологически заряд изпит. Предварителните изпити се възприемат като сверяване на часовника и там децата са много по-спокойни. Но който успее да покаже висок резултат именно на състезанията и изпита, значи не се влияе от напрежението.

# 519
  • Мнения: 939
Затова навсякъде си има приемен изпит и  детето или го е изкарало или не!Само в математическите гимназии го има това с рейтингите! Ако някой смята, че дете с 37.00 не е за математическата-тогава не знам кой трябва да учи там! bowuu
Може да има рейтинги за такива деца като Крис, но личното ми мнение е, че нещата трябва да се балансират по-добре! Peace

Проблемът не е в МГ-тата, а в законодателната уредба и статуса на МГ-тата.

По закон МГ-тата нямат право да провеждат изпит за прием след 4-ти клас. Трябва да правят "проверка на способностите". Доскоро СМГ завоалираха изпита с провеждане на 1 математическо състезание (откриване на млади таланти), но получиха много обвинения, че не спазват закона. Затова се въведе и рейтингът.

За разликата между "изпит" и "проверка на способностите" не питайте мен,  а МОНМ.

# 520
  • Мнения: 54
Никога не забравяйте факта, че на СМГ не им трябват просто кадърни деца с талант по математика, а им трябват и състезатели. А те се изявяват точно на такъв натоварен с психологически заряд изпит. Предварителните изпити се възприемат като сверяване на часовника и там децата са много по-спокойни. Но който успее да покаже висок резултат именно на състезанията и изпита, значи не се влияе от напрежението.

Съгласен съм донякъде -  действително трябва психическа устойчивост и затова всяко състезание или изпит е ценен - да се научат да се отпускат и да дават всичко от себе си. Обаче 112 състезателя? Когато около 1984-85 година се направиха експериментално малките класове към СМГ, бяха само по една паралелка. Тогава можеше да се говори за състезатели. Сега бройката ми се струва твърде голяма, за да бъдат третирани всички като състезатели. Голяма част от приетите са просто деца с изявени математически способности, а само двайсетина ще са състезатели.

# 521
  • Мнения: 20
Здравейте, някой знае ли дали и кога ще има второ класиране в СМГ?

# 522
  • Мнения: 338
Мисля, че излиза на другия ден след последната дата за записване. И не е класиране, а покана към следващите поред в класирането деца да се запишат. Това според бройката, които не са се записали. Миналата година публикуваха поканата на сайта. За тази не знам.

Коя е последната дата за записване тази година?

# 523
  • Мнения: 539
Последният срок изтече в петък...

# 524
  • София
  • Мнения: 143
Днес е имало съобщение в СМГ, че е преразгледана работата на едно дете и му вдигат точките с 2. Но тъй като е ходила майка ми да носи документа от старото у-ще, не успя да ми каже нищо повече.

Общи условия

Активация на акаунт