Мама Седмокласник стяга и за здраве и успехи силно се надява -2/Предколедна/

  • 45 104
  • 744
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 1 654
Нашите класни ще са в следващата и по-следващата седмица. Утре сме на ПИ по Мат, спокойна е макар, че напоследък госпожата по Мат в школата не е доволна. На 5-минутките все четворки ooooh! В у-ще засега сме само с 6, но явно времето я стресира. Надявам се да го преодолее.

# 241
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681
Привет, не сме се явявали на ПИ до сега. Моля ви да споделите, тези които се готвят в школи - Веди, Магнит, Регалия и т.н., кога е следващия ви изпит.

# 242
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 347
Мили дами, моля за малко помощ Blush.
Имам шестокласник, закъсал по БЕЛ. Записах го в Софроний при Миркова, но го дават много лежерно. Госпожата не  винаги дава домашни, тестове по български не правят, занаятие по две страници, въобще струва ми се малко "през куп за грош" Sad. Разочарована съм.
Моля, ако някое дете е посещавало в 6-ти клас някоя школа в София и вие сте доволни от преподаването по БЕЛ да ми я препоръчате за 2срок. Praynig За да не е спам в темата ви ще чакам препоръки на лични съобщения.

# 243
  • Мнения: 831
И аз да споделя. На ПИ в СМГ е със слаб резултат, само 24 точки. Каза, че теста бил труден за нея, а чета по-назад, че казвате, че бил лесен???!!!
Аз нищо не разбирам от МАТ и не мога да преценя. Господина на уроците я хвали, даже каза, че нямала нужда от допълнителни занимания за сега. Не разбирам какво става наистина??!!!
Класното по МАТ мина тази седмица, ще видим резултата, но май няма да е цветущ.
Опитвам се да съм оптимист, но с всеки резултат все едно ми забива нож в сърцето и надеждата ми умира.
По БЕЛ вчера са правили тест в школата, да видим какъв ще е резултата след седмица. Госпожата казва, че е много разсеяна и и липсва самоподготовка....колкото и да повтарям, тя като не иска да седне да си го чете, аз какво мога да направя? Всички произведения е изчела лятото, майка ми - учител по БЕЛ, и е разказала и обяснила всичко необходимо и пак прави елементарни грешки.
Гледам, че повечето се хвалите с резултатите на децата си, за което много се радвам, но никой ли няма в моето положение или не му се иска да сподели? Просто се замислих върху това...

Ние украсихме на 21.11 - Денят на християнското семейство. Стори ми се подходящ ден да направим нещо заедно, а и аз винаги украсявам месец преди Коледа.

Хубав дн на всички   bouquet

# 244
  • София
  • Мнения: 1 654
Привет, не сме се явявали на ПИ до сега. Моля ви да споделите, тези които се готвят в школи - Веди, Магнит, Регалия и т.н., кога е следващия ви изпит.
foxysilver за Веди ПИ са само за учениците посещаващи курса по съответния предмет, но доколкото зная ПИ на Регалия са отворени за всички. Може да следиш страницата им Peace

# 245
  • София
  • Мнения: 1 659
aspasia, не разбрах на школа ли е или на частни уроци по МАТ девойката,
но 24 точки на този тест е малко! Естествено, не мога да обобщавам само въз основа
на един тест и пиша с най-добри чувства, но мисля, че подобен резултат говори
за сериозни пропуски. Ако е при частен учител и той е доволен от подобно
представяне, аз бих го сменила  Peace
Също бих използвала този резултат, за да я стресна и да я накарам да
изрешава няколко сборника, но аз съм си зла   Mr. Green

# 246
  • София
  • Мнения: 4 349
И аз съм в същите размисли като aspasia, но със сигурност знам, че нещата на изпита са по-реални, отколкото мнението на преподавателите в школите или частните учители. Истината е винаги някъде посредата, защото на ПИ голяма влияние оказва и обстановката и напрежението.

А може ли тези, които казват, че ПИ в СМГ е бил лесен да доуточнят в сравнение с какво - с това, което учат в математическите ли или спрямо това, което учат в общообразователните?  newsm78 newsm78

А някой знае ли как да се превърнат точките от ПИ в СМГ в оценка? Просто от любопитство!!  newsm78 newsm78

# 247
  • София
  • Мнения: 1 659
Видя ми се лесен, доколкото няма задачи за хитрост, съобразителност,
геометричните са фасулски - никакви допълнителни построения,
общо взето прости сметки и пряко приложение на изучаваното.
За разлика между МГ и ОУ не знам, но учебниците са едни и същи,
просто часовете в МГ са повече, повече се упражняват и затвърждават знанията,
поради което повечето деца от МГ не ходят на курсове и школи по МАТ.

За оценката - тъй като точките са проценти от максималната оценка, а минималната е 2
би трябвало формулата да е:

точки * 4
-----------   + 2
   100

Пример: 24*4/100 + 2 = 2.96

# 248
  • Мнения: 51 160
на ПИ голяма влияние оказва и обстановката и напрежението.

А може ли тези, които казват, че ПИ в СМГ е бил лесен да доуточнят в сравнение с какво - с това, което учат в математическите ли или спрямо това, което учат в общообразователните? 

Напрежението си е част от играта. "У дома" повечето деца решават по-добре, отколкото на изпит, но целта на подготовката е успешно явяване на изпити, а не решаване на зпокойствие. Затова единственото реално мерило са ПИ.  Напрежението на "истинския" изпит ще е още по-голямо.

Това, какво учат в общообразователните училища, го забрави изобщо. Готвите се за изпит за елитни гимназии, а там може да дадат и много трудни задачи. Все пак, по принцип задачите на ПИ са различни от задачите за математически олимпиади и ПИ са насочени към изпита, а не към състезателни задачи.

# 249
  • София
  • Мнения: 4 657
Подкрепям мнението на Carmela Biscuit.
Дъщеря ми учи в обикновена паралелка, но и нейното мнение е, че задачите не са я затруднили особено. Проблем при нея, а предполагам и при повечето деца от нематематически паралелки е по-бавното решаване на задачите, което идва от липсата на тренинг и целенасочена работа в тази посока с години както е в СМГ.
Carmela Biscuit , струва ми се, че е още рано за задачи с допълнителни построения, тъй като в обикновените училищна са още в началото на геометрията, а логически задачи май се паднаха само една година на ВО и го отчетоха като грешка предвид, че не са застъпени в изучавания материал. Логически задачи се дават на изпита за АК.

# 250
  • София
  • Мнения: 1 779
aspasia, приятелски съвет: не се филмирай от форумските мнения  Peace И тук, като навсякъде, всичко е безкрайно относително. Има такива, дет пишат сал да си ги "мерят" и избиват неосъзнати комплекси, има още толкова обективни, които мерят пък според собствения си аршин или този на способностите на детето, както и такива, които пишат компетентно и убедително, а всъщност са далеч от истината... която е някъде там Simple Smile)))) Бях в абсолютно същото положение преди няколко години, когато Диването щеше да кандидатства в СМГ след 4 клас. На първия пробен изпит резултатът му беше някъде 130-140-ти, т.е. хиперзле. И пак масата коментари бяха, че задачите са били лесни и т.н. и аз съм почти инвалид по математика, та ептен кат теб се ужасих. Това, което направих, е да започна редовно да следя каква част от домашните за курса успява да реши, да му давам всеки ден задачи от препоръчан сборник и, разбира се, да се уверя, че е при читав даскал на курс (беше при Златилов). Приеха го в СМГ 23-ти. И сега сме пак в същия сценарий - на пробния отново се е изложил, което за мен означава, че има нужда от повече натиск да се мобилизираа и упражнява редовно. Ти си познаваш хлапето най-добре и знаеш какво му е нужно, за да подобри подготовката и резултатите си - използвай форума и мненията като някакъв репер, но не ги приемай за меродавни. Просто следи как се представя спрямо останалите деца и постоянствай в подхода, който смяташ, че най-добре работи при нея. успех!  Peace

# 251
  • Мнения: 46
В този линк има аналогичните оценки на точките.Взела съм ги от миналогодишните седмокласни майки /2010г./.
http://dox.bg/files/dw?a=e844ec16f9

За съжаление по БЕЛ не мога да открия скалата!

# 252
  • София
  • Мнения: 19 967
Момичета, ще си позволя да коментирам нещата по темата ПИ, веднъж като откачен фен на математиката Mr. Green, който  от поне няколко години  решава всички попаднали му  пробни и реални изпити за 7 клас и  още веднъж като майка на дете, явявало се през 2010 на множество пробни. Peace
Детето ми учеше в обикновено ОУ, без мат. насоченост.Учителката 5-7 клас беше на ниво и основните знания бяха идеално усвоени.Но въпреки това, смея да твърдя,че за отлично справящо се на училищно ниво дете  всеки един ПИ, независимо дали е в СМГ или другаде, е по-труден от решаваните в училище задачи. PeaceКоето и налага ходенето на допълнителна подготовка с цел надграждане на наученото.Има случаи, когато на детето задача му се струва трудна, а всъщност просто не е наясно с търсеното в нея, примерно заради по-различната й  формулировка. И това се учи навън, не в обикновеното ОУ.Както има и ОЗ, така наречените основни задачи,които нямат силата на теорема при задача за разписване, но пък чието познаване и  ползване води до спестяване на време в тестовата част. PeaceОтново нещо,което в училище е слабо или въобще не е  застъпено. Тоест и да си добре в клас,уж да разбираш задачите,  то липсата на достатъчен тренинг и малките  хитринки, ненаучени навън, те спъват да се справиш добре на ПИ. И той почва да изглежда  труден. PeaceНищо, че де факто не е.
Така е и с този пробен на СМГ. Не е труден и за дете от обикновена паралелка, стига при подготовката си да се е сблъсквало с подобни задачи.
Както вече е казано по-горе, логическите задачи в новия формат на изпита  отсъстват.Допълнителни построения в геометрични задачи  на този етап са невъзможни, с оглед на това, че предполагат познаване на свойства на медиани, симетрали, ъглополовящи и т.н, които се учат 2 срок дори и в школите. Peace
Скалата за оценяване  и по двата предмета  e ( k+68):28,където к е броят точки на детето.Примерно 93.
(93+68):28=161:28=5,75 Peace Това като ориентир, тъй като скалата я нагласят според резултатите на випуска.Но колкото и да я изменят, едва ли промяната ще е чувствителна.

ПП Забравих да напиша нещо. Слаб резултат на първия ПИ не винаги е показател за незнание. Може да става примерно дума за неправилно разпределено време и излишно висене на задача, която не може да бъде решена от детето. Целта на тези ПИ е и такава - изграждане на тактика  на работа със задачите.Казвам го по повод представянето на съученичка на дъщеря ми на първия пробен в СМГ през 2009-2010. Имаше 3 и нещо  като оценка въпросното дете, въпреки че в у-ще беше отличничка. На реалния изпит  8 месеца по-късно имаше 5,80.На междинните пробни също се движеше в този порядък.. Разбира се, че слабият резултат  трябва да е сигнална лампичка за проблем. Трябва да се изясни причината за него дали е незнание или нещо друго. Ако обаче и  на следващ пробен нещата стоят аналогично, то преценката на учителя, според която детето няма за момента нужда от странична подготовка, е много спорна, поне според мен.Да не говорим, че по неписано правило единици са децата  в паралелки извън МГ, които нямат нужда от допълнително ошлайфане извън у-ще.

Последна редакция: нд, 04 дек 2011, 15:32 от eine in Rente gegangene Nixe

# 253
  • София
  • Мнения: 1 654
eine in Rente gegangene Nixe благодаря за мнението ти, аз също съм на мнение, че ПИ са ориентир и тренинг за време и самообладание.
Днес моето дете си дойде доволно от ПИ, решила е без затруднение вс. от 1модул, от втори- и трите задачи носещи по 10т.,Една от тези, които се оценяват с по 5т. я е препънала, но ще видим крайния резултат. Много важно е и изписването на решениято, надявам се да усвоят и тези изисквания  Hug

# 254
  • София
  • Мнения: 19 967
Oт втория модул няма 3 задачи по 10 точки, а само 2 - с номера 29 и 30.Има 3 задачи по 5 точки: 27-ма, 28-ма и 29-та. Peace

Общи условия

Активация на акаунт