СМГ "Паисий Хилендарски" - похвали и оплаквания

  • 109 312
  • 735
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 1 654
Sash, Ali sun, благодаря  Hug
Такава обърквация е в това езиково обучение - не че девойката е научила
и приключила с английския, даже подозирам, че не й се отдават много
много езиците. Но от детската градина все английски учи, четири години в
Послушковци, тази година втора в Британика. Щеше ми се да започне
от осми клас вече и втори чужд език, но за немската паралелка,
ако и тази година е такъв напливът, ще трябват много солидни оценки.
А не виждам да има заложен втори западен за английските паралелки в по-горните класове?
Вие как решавате този въпрос, или не им трябва втори западен в гимназията?

# 16
  • Мнения: 8 567
Благодаря и аз!
Има цели нови около 60 деца, освен да питам и къде са се готвили, че шансът ми се вижда направо нищожен.  Има ли и ученици от обикновени училища или са само от такива с математически потоци? Ако знаете, де. Т.е. дали школите са достатъчни за тази висока летва, ако детето е мотивирано, родителите му също.

Друго, което ми е интересно, как се справят учениците ви с обучението така, както е организирано, на блокове? По-ефективно ли е според вас, имайки база за сравнение с предишни училища, където не са обучавани така учениците?

# 17
  • София
  • Мнения: 757
Аз мисля, че са нужни два западни езика. За жалост вторият език се учи не в училището.
За мен модулната схема на обучение е много по-добра - като си представиш огромната натоваренист и ако не беше модулната схема трябваше да се подготвят по  5 различни предмета за следващия ден - направо не ги виждам децата.
Не знам ......... това е мое мнение - може и да не съм права.

# 18
  • Мнения: 40 950
Т.е. дали школите са достатъчни за тази висока летва, ако детето е мотивирано, родителите му също.


Естествено, че са достатъчни. Все пак минималният бал за английските паралелки не беше нещо недостижимо.

# 19
  • Мнения: 939
Такава обърквация е в това езиково обучение - не че девойката е научила
и приключила с английския, даже подозирам, че не й се отдават много
много езиците.

За мен тази езикова година (8 клас) в СМГ е болна тема. Страшно й се дразня и ако някой ме пита, определено ще кажа, че трябва да се махне, защото
- според мен обучението по английски не е на ниво - и заради преподавателите, и заради разликата в началните знания на децата.
- за една година децата губят нивото, което са имали по физика, история и т.н.;
- ако детето знае езика горе-долу (FCE), цяла година ще скучае и може да отвикне да учи;
- от 9-ти клас часовете по език са малко и съответно не предполагат понататъшно напредване с езика в училище;

За обучението по немски не мога да кажа нищо. Но и за немския важи същото - след 8-ми клас не може да се разчита на СМГ за езиково обучение.

# 20
  • Мнения: 66
Здравейте и от мен.
 Искам да попитам за впечатления: Има ли деца от СМГ, които не са успяли да се класират от 7-ми за 8-ми клас или отпадат само тези, които избират да отидат в друго училище?

# 21
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Carmela Biscuit , има втори западен език от 9 кл. Той се избира при записването и може да бъде руски или немски / за английските паралелки/ Peace. Аз лично съм привърженик на тезата , че в училище език не може да се научи. Детето има приятели от немските паралелки в горните класове и определено нивото спада. С английският и моят е напред, но поне в училище вървят супер бързо. Макар , че повечето деца са учили езика по няколко години , на контролните вече няма много 6-тици. Може и г-жата да е по-взискателна , не знам.  В края на крайщата там са за да учат математика , а не език  Peace.
 нова , моят син ходеше на курсове през трите години в прогимназията и донякъде има знания. Факт е , че има доста деца от курса му приети в СМГ. Очевидно е достатъчно. Блоковата система има само положитела страна, т.е. само предметите са малко , а децата си имат междучасия  Laughing.
 Само едно ще кажа ,ако децата са се насочили съм СМГ ,трябва наистина да имат огромно желание да решават много задачи  Hug.
 

# 22
  • София
  • Мнения: 1 654
Obsolete, такива са и моите опасения и аргументи.
В момента в класа има както деца с все още начални знания по АЕ, така и
дете със златна стипендия от Британика за тази година. Ясно е, че при това положение не може
да се работи пълноценно с всички 33 деца. Поне половината използват часа за релакс
(и рисуване на цветенца и заврънтулки по задната страница на тетрадката  Mr. Green).
Няма лошо! Все нещо ще си припомнят, а и при всичкото учене под пара малко релакс е
добре дошъл.
Но в осми клас при програма АЕГ, ако нивото на преподаване не е АЕГ, дали
част от времето и усилията няма да са загубени, когато е можело да се използват
по-пълноценно?

За блоковата система също мога да кажа само добри неща и да препоръчам на
всички директори да я въведат в училищата си, доколкото е възможно.
Днес например е изключение, и при двамата единият блок се е наложило
да се разбие на различни предмети и за петокласника това е най-тежкият ден
от седмицата, с пет нелеки, от които два "разказвателни" предмета.
За тежестта на чантата му днес да не говорим.

Всъщност, да говорим. И последното квартално училище въведе програмата за по-леки
чанти - с втори комплекти учебници или алтернативни решения. Да водим и прибираме
децата от училище, защото чантите им са тежки (съвет на класната) за мен не е решение.
Единици учители - Петя Тодорова и Пенчо Симеонов раздават учебници в час. Защо не и
останалите, ако няма друг начин? По география и история махнаха учебните тетрадки - жалко
според мен. По-добре с атласи и учебни тетрадки от вкъщи и учебници и сборници (които всъщност тежат много повече) от училище.

# 23
  • София
  • Мнения: 11 711
Интересна тема...не съм знаела,че има такава.

# 24
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 299
Прекрасна тема  bouquet
И аз с въпрос.
Вярно ли е, че 6-тица по математика е трудно достижима? Въпроса ми е зададен с оглед на това, че оценките в гимназиален етап са важни и вече влизат в дипломата след завършен 12 клас за кандидатстване.

# 25
  • Мнения: 338
Аз пък с моя не мога да се преборя за учебника по математика. Носи си го всеки път, защото не му било удобно да гледат един и същ учебник със съученика си на чина. И си мъкне тежката раница всеки ден. Ама то и един учебник пролет не прави. Ефект ще има, ако наистина и по останалите предмети не носят учебници.

# 26
  • Мнения: 7 160
За мен тази езикова година (8 клас) в СМГ е болна тема. Страшно й се дразня и ако някой ме пита, определено ще кажа, че трябва да се махне, защото
- според мен обучението по английски не е на ниво - и заради преподавателите, и заради разликата в началните знания на децата.
- за една година децата губят нивото, което са имали по физика, история и т.н.;
- ако детето знае езика горе-долу (FCE), цяла година ще скучае и може да отвикне да учи;
- от 9-ти клас часовете по език са малко и съответно не предполагат понататъшно напредване с езика в училище;
Съгласна съм. Ако се махне ще е наистина по-добре, но така или иначе съществува, следователно трябва да се направи преценка кои са приоритетите - математиката или западни езици след 7-ми клас, като това се съобрази и с желанието на детето. Ако в СМГ не се работи добре по английски, то в ЕГ не се работи добре по математика.
Моята девойка почти проспа 8-ми клас в СМГ. В началото й беше скучно, а в последствие като че ли я домързя или просто нямаше желание да напредне по езика, а имаше какво да надгради, съответно завърши и с петица по английски език. Така, че колкото и изтъркано да звучи, си е до дете.
Е, сега й дойде акъла в главата и ходи допълнително в школа по немски и английски. Поне, ако човек има желание език се учи и извън училище.

Блоковата система е прекрасна в периода 5-7 клас. За след това и останалите гимназии май учат на блокове.

Последна редакция: ср, 16 ное 2011, 10:23 от Фран Джонсън

# 27
  • Мнения: 7 821
Защо в отчетния подфорум, я виж в "Деца в училищна възраст" има теми и за други училища. Каква е разликата?

Разликата е, че другите теми са информативни за дадено училище - как се кандидатства, кои са учителите, условия и т.н. (такива за СМГ има 2 в този подфорум), а тук искате да си "споделяте" каквото ви скимне, а това значи "отчетна". Отчетните по училища са забранени, в този подфорум.
Местя темата в отчетния.

Хубав ден!

# 28
  • Мнения: 7 160
Знаех си, че няма да я бъде дълго.

# 29
  • Мнения: 939
Но в осми клас при програма АЕГ, ако нивото на преподаване не е АЕГ, дали
част от времето и усилията няма да са загубени, когато е можело да се използват
по-пълноценно?

Carmela Biscuit, според мен нивото на преподаване на английски език не е като в езикова гимназия (което е и нормално, все пак е МГ). Нивото се определя както от учителите, така и от мотивацията на децата. Едно е да си в ЕГ и да залягаш над езика, защото най-малкото знаеш, че догодина ще те изпитват по история или химия на английски, друго е да си в МГ и да си мислиш, че се оправяш с английския и госпожата пред теб нищо не разбира.

На родителската среща в началото на годината госпожата по английски каза, че ще освободи от час онези деца, за които види, че са на високо ниво. Под освобождаване разбирала те да си стоят в час и да си правят нещо друго, като с едното ухо слушат какво става... Досега не знам дали някое дете е "освободено". Освободено или не, ако детето е напред с езика,  за мен тези 18 часа седмично са пълна загуба на време (още повече, че поне ние си учим езици извън СМГ). 

Но както и Фран Джонсън писа - всичко е до приоритети, а и честно казано - беше ми ясно, че така  ще се получи с езиковото обучение. Ние избрахме СМГ с английски, защото решихме, че фокусът в училище ще е върху математиката, а езици (немски и английски) ще се учат навън.

 

Общи условия

Активация на акаунт