СМГ "Паисий Хилендарски" - похвали и оплаквания

  • 109 322
  • 735
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 7 161
Една майка на момче, което сега учи в СМГ ме убеждава, че там 6 по математика имат само тези дето са в отбора по математика, много рядко друго дете да получи 6,  че има обособен силен клас по математика, с който се работи повече.  
Да, има такъв клас и това е "а" паралелка, но там са истинските състезатели, които печелят златни медали по света и е нормално с тях да се работи повече.
Останалата част от цитата са градски легенди или мързеливи тинейджъри.
Моята девойка завърши с шестица по математика в девети клас, но определено не е от мързеливите, решава доста задачи и се старае, пък не е състезател.
Иначе ДА, през учебната година има различни оценки по математика в бележника си, случвало се е и някоя тройка да получи, но щом преподавателят е преценил, че е за шестица като годишна оценка, значи я е заслужила.
Но е и вярно, че шестици в СМГ даром не се раздават.

# 46
  • Мнения: 939
Една майка на момче, което сега учи в СМГ ме убеждава, че там 6 по математика имат само тези дето са в отбора по математика, много рядко друго дете да получи 6,  че има обособен силен клас по математика, с който се работи повече.  Знае ли някой от първа ръка дали е така? Интересувам се, защото тези оценки ще им влязат в дипломата за кандидатстване.
Ако е така какъв смисъл има да се гони СМГ . Математика може да се научи и в друго хубаво училище, където оценката ще е реална и няма да бъде ощетено детето с единица или две при кандидатстване.
Подкрепям мнението на Фран Джонсън. Малко допълнение към него:

За 5-7 клас моите наблюдения са, че няма такова нещо по отношение на ниски оценки. Съдейки от бала на децата за влизане в СМГ оценките от дипломите им по математика бяха масово 6-ци. Обичайно е  обаче текущите оценки през годината да варират и то много. Спомням си как в пети клас изрично ни предупредиха, че по математика ще има много контролни и да не се притесняваме много, ако виждаме 4 или 5-ци, дори и 2-ки.

За обособения клас - според мен е  по-скоро вярно, обикновено е А клас, в който са голяма част от състезателите. Не знам от какво е продиктувано, според мен не е от темпото на работа в класа, а по-скоро от чисто организационни причини - отделяне от часове, извиняване на отсъствия и т.н. По принцип усилената работа със състезателите е в школите (които се посещават от желаещите от всички класове), а не в клас.

# 47
  • София
  • Мнения: 757
Аз също знаех за "а" паралелката на СМГ.
Тази година обаче, като правих анализи на приетите деца по паралелки нещата изглеждаха доста различно. Там попаднаха деца както с по-нисък рейтинг, така и с по-нисък резултат от приемния изпит, а и с по-нисък общ бал . В същото време в другите  класове също има много добри математици /изключвам паралелката с руски - там е друга работа/. Не знам какъв е бил замисълът -  това го казвам само за статистика.
Абсолютно вярно е, че оценки не се пишат ей така. Трябва си много и истинско учене и точно в това е очарованието на училището.
Аз съм убедена, че децата на почти всички съфоромници имат шестици по математика   /е, няма начин да не се подмотава и някоя и друга петица или четворка/ и че ще имат шестици,  но това е доказателство, че когато се трудят децата, то трудът им е възнаграден. Така, че 6 по математика изобщо не е мит!

# 48
  • София
  • Мнения: 1 154
Аз също знаех за "а" паралелката на СМГ.
Тази година обаче, като правих анализи на приетите деца по паралелки нещата изглеждаха доста различно. Там попаднаха деца както с по-нисък рейтинг, така и с по-нисък резултат от приемния изпит, а и с по-нисък общ бал . В същото време в другите  класове също има много добри математици /изключвам паралелката с руски - там е друга работа/. Не знам какъв е бил замисълът -  това го казвам само за статистика.


Може ли да попитам какво е по-различното в руската паралелка? Там няма ли добри математици, не се ли решават достатъчно задачи и преподавателя по математика не е ли достатъчно взискателен?

# 49
  • Мнения: 256
harry10,не съм съгласна с отношението ти към "г" паралелка,първенец от 6 клас на "Хитър Петър" тази година е от"г",на СМТ с макс.брой точки е друго дете от"г".В първата десятка винаги има 2-3 деца ,а половината от класа са също с добри позиции,така че не са за пренебрегване като конкуренция  Peace

# 50
  • София
  • Мнения: 757
harry10,не съм съгласна с отношението ти към "г" паралелка,първенец от 6 клас на "Хитър Петър" тази година е от"г",на СМТ с макс.брой точки е друго дете от"г".В първата десятка винаги има 2-3 деца ,а половината от класа са също с добри позиции,така че не са за пренебрегване като конкуренция  Peace
Чакайте, чакайте мили дами, не ме разбрахте. Точно така е - като имам предвид руската паралелка искам ТОЧНО това да кажа - много добри математици има в нея!
Но тя е една и там като са си декларирали това си желание децата са вътре - не се прави допълнително разпределение.

# 51
  • София
  • Мнения: 757

Може ли да попитам какво е по-различното в руската паралелка? Там няма ли добри математици, не се ли решават достатъчно задачи и преподавателя по математика не е ли достатъчно взискателен?
Ама как да няма добри математици! Страхотни са децата навсякъде! И какво значение има в кой клас са, след като  всички преподаватели са достатъчно взискателни и когато и децата се потрудят - резултатите са налице!

# 52
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 299
 Като се заговори за руската паралелка, руският на какво ниво е?

# 53
  • София
  • Мнения: 757
Лелеееееее, сега като си прочетох поста, то верно излиза, че съм засегнала децата от руската паралелка!
Извинявам се на всички, които съм засегнала! Embarassed
То човек като не може да пише по-добре май да не пише!
Но толкова неща има, които човек научава оттук и които иска да сподели ......................

# 54
  • София
  • Мнения: 11 727
Като говорите/пишете за "руската паралелка",всъщност английската паралелка с втори език руски ли имате предвид?


Тази година обаче, като правих анализи на приетите деца по паралелки нещата изглеждаха доста различно. Там попаднаха деца както с по-нисък рейтинг, така и с по-нисък резултат от приемния изпит, а и с по-нисък общ бал . В същото време в другите  класове също има много добри математици /изключвам паралелката с руски - там е друга работа/. Не знам какъв е бил замисълът -  това го казвам само за статистика.


Написаното по-горе за приема след 4 клас или за след 7 клас се отнася?

Някой по-горе беше дал информация за родителска среща утре.За всички класове ли е?

Последна редакция: чт, 17 ное 2011, 16:22 от Ali&Meli

# 55
  • Мнения: 256
Аз лично очаквах повече.Синът ми не беше учил руски до 4клас,според него и някои съученици бил добър по езика,а аз като го слушам как чете и говори ,сърцето ми се свива.Децата си харесват госпожата,не мога да хвана логиката на преподаване,ама честно казано и вече не го контролирам и следя.Във всеки случай няма да научи руски като хората,но той за съжаление не проявява никакъв интерес към езиците  Embarassed.Фаворити са му математика,ИТ и история.

# 56
  • Мнения: 66
Доколкото ми е известно, в руската паралелка попадат деца учили руски до 4-ти клас, или такива, които са учили немски, френски и са написали руския като първо желание, защото се започва отначало. На децата, които не са учили английски им е трудно в английските паралелки, не че ги няма.
 Това съвсем не значи, че не са добри математици.

# 57
  • София
  • Мнения: 757
Доколкото ми е известно, в руската паралелка попадат деца учили руски до 4-ти клас, или такива, които са учили немски, френски и са написали руския като първо желание, защото се започва отначало. На децата, които не са учили английски им е трудно в английските паралелки, не че ги няма.
 Това съвсем не значи, че не са добри математици.
Това не е вярно. Оказва се, че  и английският започва от началото, само че с по-бързо темпо, и на децата, учили немски, френски език този език им е песен! Не забравяйте, че това са много трудни езици и когато детето знае как се учи език - няма абсолютно никакъв проблем - за щастие. Така че, мами, на които децата не са учили английски, ИЗОБЩО, ама ИЗОБЩО не се притеснявайте!!!

# 58
  • Мнения: 66
 Нищо подобно. Английския си продължава с учебната програма след 4-ти клас. Децата, които бяха учили друг език ходеха допълнително на уроци, докато догонят програмата.

# 59
  • София
  • Мнения: 757
Нищо подобно. Английския си продължава с учебната програма след 4-ти клас. Децата, които бяха учили друг език ходеха допълнително на уроци, докато догонят програмата.
Това кога? Защото тази година не е така. Програмата продължава разбира се - изобщо не споря по въпроса, но преговорни уроци е имало. Детето не ходи на уроци по английски и се справя великолепно, без да е учило някога. Т.е. колкото до училищните изисквания - няма проблем.А може да зависи и от преподавателя........
Но, подкрепям мненията, че ако не е езикова гимназия не може да се очаква кой знае какви постижения по чужд език.

Общи условия

Активация на акаунт