Математици-умници

  • 55 271
  • 757
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 3 379
Би трябвало за задачите, за които има дадени частични точки да има и частично оценяване. На СМТ, което май е с подобен регламент и начин на оценяване, оценяваха на подусловие. Там, примерно, Георги има 48 от 50 точки, като губи две точки от едно подусловие на едната задача. Моята логика е, че ако оценяват на части задачата, то и в резултата записват същото.

# 376
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 Вижте какво открих в сайта на СМБ Изток по повод регламента:
 "Задача 10 се решава подробно и се оценява с 15 точки, като се дават точки за части от задачата."
 Явно всички , които са писали дори и малко ще получат някакви точки  Hug.

# 377
  • Мнения: 864
Вижте какво открих в сайта на СМБ Изток по повод регламента:
 "Задача 10 се решава подробно и се оценява с 15 точки, като се дават точки за части от задачата."
 Явно всички , които са писали дори и малко ще получат някакви точки  Hug.

Това е добре за децата, които не са успели да решат задачата до край, но пък тези, които я решат, но не могат да я опишат според изискванията е доста ощетяващо. Ние например имаме доста взети точки от СМТ и си мисля, че и тук няма да сме улучили изискванията на организаторите. Не знам в училище и на курсовете как се учат да описват решение на задача, но това което е писано за 10-та задача за 3-ти клас е абсурд дете да може да го напише. Та те още на са запознати с "y" като понятие второ неизвестно,знаци като "следователно" и "различно". И на практика това разтегливо понятие пълно описване на задача създава предпоставки за голям субективизъм при оценяване, а с тези цели 15 точки дето се дават, дете с всички решени задачи може и да е първо в класирането, а може и да е в средата на таблицата.Освен това точно КМС е състезание,отворено за всички деца с интерес към математиката и би трябвало да е съобразено с учебния материал вучилище, да е състезание за удоволствие и удовлетворение от положените усилия на дребосъците, а то създаде само напрежение и за пореден път съмнения, неточни и неясни задачи. Жалко, това ще ние може би първото и последно коледно състезание. Започваме да чакаме кенгуруто, там поне правилата са ясни.......

# 378
  • Мнения: 26
Не знам дали тук е мястото , но .... Детето има поне 20 грамоти от такива турнири,ходи на национален кръг на едно състезание,но до 4 клас .Сега е 5 и казва че иска но не може да се справи.Разпечатвам и задачи да решава,но казва че след 7-8зад. дори не знае как да започне.Беше решила да не ходи на КМС но сутринта каза че иска да отиде,не беше решавала изобщо задачи от КМС и при това че миналите години винаги имаше над 50т. сега има 9 и плаче.Мисли си че  ще и се смеят защото преди все е била в тройката а сега е с толкова малко точки.

# 379
  • София
  • Мнения: 7 673
Вижте какво открих в сайта на СМБ Изток по повод регламента:
 "Задача 10 се решава подробно и се оценява с 15 точки, като се дават точки за части от задачата."
 Явно всички , които са писали дори и малко ще получат някакви точки  Hug.
Това винаги го е имало в регламента. Ние обаче коментираме друго. 10-та задача във втори клас този път е раздробена на подусловия. Няма критерии за оценяване на подусловията на части. т.е. така, както е написано, излиза, че се дават крайни точки за всяко подусловие, и никакви при частичното му решаване. Иначе би трябвало да е дадено примерно:
а/ стъпка първа: 2 точки, стъпка втора: 2 точки, стъпка трета - 2 точки и стъпките да са уточнени. А те направо са написали 6 точки. и т.н...
Та сега ще бъде изненада накрая дали ще дават само точки за крайно решение на всяко подусловие или и на части от тях.
Ама няма какво да го мислим повече. Докато го измислим, и те ще ни покажат как са оценявали.  Wink

# 380
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
*Ирина* , предполагам, че  15-те т. на 10 зад. са разпределени на по 5 на подусловие. Очевидно тези 5 т. ще бъдат разпределени на записванията в самото подусловие  Peace. Имам горчив опит с големият ми син, който  доста последни задачи е решил вярно , но винаги са му липсвали точки!
 Стискам палци и този път да е така  Hug.

# 381
  • Бургас
  • Мнения: 4 552
Не знам дали тук е мястото , но .... Детето има поне 20 грамоти от такива турнири,ходи на национален кръг на едно състезание,но до 4 клас .Сега е 5 и казва че иска но не може да се справи

ами може би от 5 клас стават по-трудни задачите и ако не ходи на някакъв курс допълнителен, където се решават такива типове задачи, му е трудно на детето

# 382
  • София
  • Мнения: 7 673
*Ирина* , предполагам, че  15-те т. на 10 зад. са разпределени на по 5 на подусловие. Очевидно тези 5 т. ще бъдат разпределени на записванията в самото подусловие  Peace. Имам горчив опит с големият ми син, който  доста последни задачи е решил вярно , но винаги са му липсвали точки!
 Стискам палци и този път да е така  Hug.
Ами те, когато са разпределени на записването в самото подусловие, си е пишело, че за стъпка еди-коя-си има съответно еди-си-колко точки. А сега са писали само така:
Зад.10
А) ПЕНЕВ (6 ТОЧКИ)
Б) 10 . 40 Ч. (4 ТОЧКИ)
В) 2 КМ. (5 ТОЧКИ)
Ще видим.  Wink
Не знам дали тук е мястото , но .... Детето има поне 20 грамоти от такива турнири,ходи на национален кръг на едно състезание,но до 4 клас .Сега е 5 и казва че иска но не може да се справи

ами може би от 5 клас стават по-трудни задачите и ако не ходи на някакъв курс допълнителен, където се решават такива типове задачи, му е трудно на детето
А може просто да не е било във форма!

# 383
  • Мнения: 412
Не знам дали тук е мястото , но .... Детето има поне 20 грамоти от такива турнири,ходи на национален кръг на едно състезание,но до 4 клас .Сега е 5 и казва че иска но не може да се справи.Разпечатвам и задачи да решава,но казва че след 7-8зад. дори не знае как да започне.Беше решила да не ходи на КМС но сутринта каза че иска да отиде,не беше решавала изобщо задачи от КМС и при това че миналите години винаги имаше над 50т. сега има 9 и плаче.Мисли си че  ще и се смеят защото преди все е била в тройката а сега е с толкова малко точки.

Здравей, още вчера ми стана интересен поста ти, щом си го преместила тук, значи проблемът сериозно те вълнува и ангажира, т.е. това не са твои амбиции, а нещо, което измъчва самото детенце   bouquet
Позволих си да оцветя нещата, за които да се замислиш.
Първо, щом детето иска и има желание, нещата ще се получат  Peace
Проблемът е, че до 4 клас при някои деца нещата се получават с голяма лекота, дори не им е нужно да се занимават системно, само да мислят логически на състезанието е достатъчно. Ако вашият случай е такъв, помислете дали не сте се възхищавали прекалено на лекотата, и сега детето да си мисли, че щом не става от пръв поглед, значи няма да стане въобще  Rolling Eyes
Може да изглежда дребен проблем, но си е нещо, което ще повлияе занапред във всичко, което учи. Понякога човек така се опиянява от лекотата, с която върши нещо, че не обръща внимание колко резултатът е небрежен или ... /пример - дете, което пише вярно, но грозно като моето  Laughing/

После пишеш, че и разпечатваш задачи, но на някои от тях дори не знае как да започне. Това означава, че цели типове задачи са и непознати, иначе щеше да е виждала подобни и по аналогия поне нещо да измисли. Съгласна съм с това, което те съветват - за някаква школа  Peace След 5 клас е наложително, най-малкото е и по-забавно така  Simple Smile

А за това, че мисли, че ще и се смеят... лоша работа - това я напряга допълнително, непременно опитай да успокоиш детенцето, че всеки трябва да гледа само себе си, да си работи и резултатите идват   bouquet

# 384
  • Мнения: 1 144
Не знам дали тук е мястото , но .... Детето има поне 20 грамоти от такива турнири,ходи на национален кръг на едно състезание,но до 4 клас .Сега е 5 и казва че иска но не може да се справи.Разпечатвам и задачи да решава,но казва че след 7-8зад. дори не знае как да започне.Беше решила да не ходи на КМС но сутринта каза че иска да отиде,не беше решавала изобщо задачи от КМС и при това че миналите години винаги имаше над 50т. сега има 9 и плаче.Мисли си че  ще и се смеят защото преди все е била в тройката а сега е с толкова малко точки.

Здравей, още вчера ми стана интересен поста ти, щом си го преместила тук, значи проблемът сериозно те вълнува и ангажира, т.е. това не са твои амбиции, а нещо, което измъчва самото детенце   bouquet
Позволих си да оцветя нещата, за които да се замислиш.
Първо, щом детето иска и има желание, нещата ще се получат  Peace
Проблемът е, че до 4 клас при някои деца нещата се получават с голяма лекота, дори не им е нужно да се занимават системно, само да мислят логически на състезанието е достатъчно. Ако вашият случай е такъв, помислете дали не сте се възхищавали прекалено на лекотата, и сега детето да си мисли, че щом не става от пръв поглед, значи няма да стане въобще  Rolling Eyes
Може да изглежда дребен проблем, но си е нещо, което ще повлияе занапред във всичко, което учи. Понякога човек така се опиянява от лекотата, с която върши нещо, че не обръща внимание колко резултатът е небрежен или ... /пример - дете, което пише вярно, но грозно като моето  Laughing/

После пишеш, че и разпечатваш задачи, но на някои от тях дори не знае как да започне. Това означава, че цели типове задачи са и непознати, иначе щеше да е виждала подобни и по аналогия поне нещо да измисли. Съгласна съм с това, което те съветват - за някаква школа  Peace След 5 клас е наложително, най-малкото е и по-забавно така  Simple Smile

А за това, че мисли, че ще и се смеят... лоша работа - това я напряга допълнително, непременно опитай да успокоиш детенцето, че всеки трябва да гледа само себе си, да си работи и резултатите идват   bouquet

И аз мислих над вашия пост, защото моят Косьо е доста амбициозен и би страдал в подобна ситуация. Според мен детето има нужда от добър учител по математика за частни уроци или школа, както ви съветва Чандра. Нищо не е изгубено, детето е достатъчно малко, има време да си върне отново високото ниво, явно ще трябва да е с повече труд обаче. Успех!

# 385
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 Изабелка , не знам къде учи твоето детенце, но определено след 4 кл. е трудно на децата , които не са в математически паралелки / става въпрос за състезателни задачи/. Материалът става различен и труден и наистина има нужда от сериозна подготовка. Първо , трябва да решава много задачи и да отмята тези , които не може да реши. Второ, трябва да изберете учител или курс , където да се обясняват неясните задачи  Laughing.
 Ако учите в математическа пралелка - тогава не знам.
 При всички случаи има две чудесни неща: първото е , че детето има желание , а второто - добрата основа  Hug. Както и хората преди мен са ти писали, не сте закъснели.
 Успех!  bouquet

# 386
  • Мнения: 266
izabelatka ако искаш наистина да спестиш на детенцето си подобни разочарования, наистина ще трябва да потърсите помощ не само в училище . Казвам го от опит, защото дъщеря ми ходи в школа и когато реших да я отпиша самата и учителка по математика в училище ме посъветва да не го правя ,защото в школите решават задачи , които се дават по състезания и са по-различни от учебния материал  Wink   

# 387
  • София
  • Мнения: 3 707
Момичета, благодаря ви, че ви има. Тъкмо се бях отчаяла от моя маймун. Решаваше си задачите, ходеше с желание на състезания... е не е бил сред първите, но в тълпата. Това в 1 клас. След черноризеца нещата не тръгнаха, а направо полетяха надолу, за да се стигне до 2 верни задачи на КМС. Какво ли не ми мина през главата. Включително и че нарочно саботира.
Ама и през ум не ми е минавало, че може да очаква, че тези задачи са лесни като миналогодишните. Хваща се на всяка уловка. Очаква задачите да се решават само на една стъпка. А след като му кажа, че всичко е грешно - сяда и си ги решава.
И като добавим и това, че в училище още не са взели материала, картинката като че ли се избистря.

За съжаление изходът е само един - много работа с детето през ваканциите. Ама... трябва поне грам желание от негова страна.

# 388
  • Мнения: 412
Валя*, в тази възраст наблегни на забавната приложна математика, тя и без това е навсякъде около нас  Laughing
Не казвам детето да почне да смята сложна лихва  hahaha, но може примерно рестото в магазина, цените на стоките в промоция, може да разделя торта поравно  Party, да се упражнява с календара - да брои колко дни има до следващия рожден ден на близък, с електронния часовник, както стана ясно  Joy
Във втори клас аз бях научила моя мъник да смята допълнителните коефициенти в шаха /писах по-напред, че е запален шахматист/. Това е нещо, което много големи шахматисти не умеят, а е проста аритметика и много тренира. И той си правеше турнири на играчките и им изчисляваше коефициентите  Joy и не подозираше, че се упражнява по математика   bouquet

# 389
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Валя* , горе главата и никакво отчайване  Hug. Децата са още малки , има време да се нагодят и сикнат. За материала си права. Още лятото забелязах, че до тези състезания няма да са учили много неща. Доста от задачите за 2 кл. мина още през ваканцията.
 Моят например, решава задачи с удоволствие. Отдава му се и го прави с лекота. Това обаче не значи , че на състезанията се справя блестящо. И той бърза и подценява задачите.     
 Днес му взехме грамотата от Салабашев,/ където наистина беше дал много/ и коментирахме КМС. Човекът ми заяви , че бил разбрал колко е важно да не бърза и да смята всичко на черновата.
 Да се надяваме , че наистина го е осъзнал. Ако не - има време  Hug.

Общи условия

Активация на акаунт